نماد سایت مجله آنلاین

عوارض استفاده از محصولات فیک چیست؟

محتوای این مطلب پنهان

مضرات باورنکردنی استفاده از محصولات فیک بر روی پوست

پوست یکی از مهمترین اجزای بدن می باشد که تاثیر زیادی بر روی زیبایی ظاهری افراد دارد. مراقبت از پوست سبب حفظ سلامت و جوان ماندن آن خواهد شد. خرید لوازم آرایشی اورجینال و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی اصل یکی از ضروری ترین اقدامات جهت مراقبت از پوست است. لوازم آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی می توانند منجر به آسیب رساندن به سلامتی شوند و گاهی صدمات جبران ناپذیری را به پوست وارد می کنند. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ایران خانوم سعی می کنیم تا بیشتر در مورد مضرات استفاده از محصولات زیبایی فیک و نامعتبر صحبت کنیم.

چرا محصولات آرایشی و بهداشتی فیک تولید می شوند؟

علاقه دختران و بانوان به زیبایی و آراستگی، آن ها را به سمت و سوی استفاده از محصولات متنوع آرایشی و بهداشتی سوق می دهد. از این رو، کمپانی های مختلفی در سراسر جهان به تولید محصولات آرایشی با تنوع و کاربردهای متعدد می پردازند. اگر چه محصولات برندهای معتبر مانند مک، لورآل، نارس، هدی بیوتی و … کیفیت و کارایی فوق العاده بالایی دارند، ولی از نظر اقتصادی دارای قیمت های گرانی می باشند. کشور ما یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان لوازم آرایشی در جهان است. برخی از افراد سودجو و بی وجدان به دلایل مختلفی از جمله عدم آگاهی و اطلاع دختران کم سن و سال، در دسترس نبودن محصولات اوریجینال و گران بودن محصولات برندهای معتبر خارجی سوء استفاده کرده و محصولاتی با کیفیت بسیار پایین و قیمت های فوق العاده ارزان به بازار عرضه می کنند.

محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و جعلی اغلب از طریق قاچاق و به صورت غیر قانونی از کشورهای همسایه و خصوصا چین وارد ایران می شوند. اگر اهل خرید لوازم آرایشی اصل هستید، حتما با این صجنه روبر شده یا که که این محصولات در بسته بندی هایی کاملا مشابه با محصولات اصل و برندهای لوکس تهیه می گردند. به طوری که تشخیص اصل یا فیک بودن این محصولات کار بسیار دشواری خواهد بود.

بنابراین بسیاری از افراد یا به دلیل عدم آگاهی و شناخت کافی در این باره و یا به دلایل اقتصادی و وسوسه شدن به تهیه محصولات مورد علاقه خود با قیمت های ارزان، به خرید محصولات فیک و تقلبی روی می آورند. برخی از فروشندگان نیز برای فریب بانوان و دختران از نام ” های کپی ” برای این محصولات جعلی و بی کیفیت استفاده می کنند تا بتوانند به بهانه مشابه بودن با محصولات اصلی، آن ها را به فروش برسانند.

چرا نباید از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی استفاده کنیم؟

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی یک خطر بزرگ برای سلامتی ما می باشد. شرکت های تولید کننده محصولات تقلبی بر خلاف کمپانی ها و برند های معتبر و اوریجینال، هیچ گونه نظارت یا قانونی برای تهیه این محصولات ندارند. این کمپانی ها برای کسب سود بیشتر از مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوبی استفاده می کنند و محصولات را طی یک روند و فرآیندهای تولید غیر بهداشتی و غیر کارشناسانه تهیه می نمایند. از این رو، خرید و استفاده از محصولات آرایشی با ترکیبات ناشناخته می تواند عواقب ناگواری را برای ما به همراه داشته باشد.

در واقع خرید محصولات آرایشی با ارزان ترین قیمت همیشه بهترین معامله نخواهد بود، چرا که این معامله در ابتدا ممکن است یک انتخاب خوب و به صرفه به نظر برسد، اما زمانی که برای درمان آسیب های ناشی از این محصولات ناچار شوید به پزشک مراجعه کنید، آن گاه هزینه واقعی معامله خود را پرداخت می کنید. در واقع شما در حین خرید این محصولات گمان می کنید با پرداخت هزینه کمتر، مقداری از پول خود را پس انداز کرده اید ولی به زودی مجبور خواهید شد تا مبلغی بیشتر از این مقدار پس انداز شده را برای جبران صدمات وارد شده به سلامتی و پوست خود خرج کنید.

محصولات آرایشی و زیبایی تقلبی از چه موادی تهیه می شوند؟

محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی در شرایط کاری غیر بهداشتی و بسیار وحشتناکی و با استفاده از مواد مضر و نامرغوب تولید می شوند. این محصولات از مواد و ترکیباتی ساخته می شوند که با آنچه در ذهن خود تصور می کنید، کاملا متفاوت است. طبق آزمایشات صورت گرفته بر روی محصولات فیک زیبایی در شهر لس آنجلس، نتایج بررسی ها نشان داده است که محصولات فیک و جعلی آرایشی حاوی سطوح بالایی از باکتری ها و زباله ها و ضایعات حیوانی بودند. نتیجه تست این محصولات از نظر وجود مدفوع و میکروب های مضر آن نیز مثبت بوده است. که این خود بیانگر روند تولید غیر اصولی و آلوده¬ی این محصولات فیک است.

در واقع لوازم آرایشی تقلبی اغلب حاوی مواد شیمیایی مضر و ترکیبات سرطان زای آرسنیک، بریلیوم، سیانور، کادمیوم و مقادیر زیاد و غیرمجازی از سرب و جیوه و آلومینیوم می باشند. همچنین دارای تعداد زیادی از باکتری های عفونی بوده که می تواند منجر به ایجاد التهاب، زخم، سوزش و تغییر شکل در پوست شوند. در تولید محصولات آرایشی فیک اغلب از عطر و رایحه های زیادی استفاده می شود تا بتوانند بوی نامطبوع مواد سازنده آن را از بین ببرند.

این کمپانی های سودجو محصولاتی با استفاده از مدفوع، باکتری ها و مواد شیمیایی مضر و سمی تولید می نمایند و آن ها را در یک بسته بندی شیک و زیبا و با نام تجاری شرکت اصلی به بازار عرضه می کنند. استفاده از محصولات حاوی مدفوع بر روی صورت علاوه بر احساس ناخوشایند و وحشتناک بودن، مشکلات و صدمات جدی را برای سلامتی ما به همراه می آورد.

عوارض احتمالی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی

لوازم آرایشی و بهداشتی فیک و تقلبی نه تنها به زیبایی صورت کمک نمی کنند، بلکه به طور بالقوه ای مضر بوده و می توانند پوست صورت شما را آلوده کنند. این محصولات از طریق پوست و منافذ آن جذب شده و وارد بدن می شوند و موجب بروز انواع بیماری ها و مسمومیت ها، واکنش های آلرژیک، سوختگی ها و حساسیت های پوستی خواهند شد. ایجاد سوزش، خارش، قرمزی و التهابات و بثورات پوستی و برآمدگی ها در سطح پوست و همچنین پوسته پوسته شدن و بروز علائم پیری زودرس از جمله رایج ترین عواقب ممکن پس از استفاده از این محصولات می باشند.

تاثیرات استفاده از محصولات کرمی فیک بر روی صورت

کرم های آرایشی و بهداشتی فیک و جعلی علاوه بر ایجاد التهاب و خشکی بیش از حد پوست، منافذ سطح پوست را مسدود کرده و سبب ایجاد جوش های بزرگ و ملتهب و جوش های سرسیاه خواهند شد. این کرم ها به مرور موجب کدر شدن پوست شده و لک ها و خطوط و تیرگی های وسیعی را بر روی پوست به وجود می آورند که درمان آن ها بسیار سخت و زمان بر است.

تاثیرات استفاده از محصولات فیک بر روی لب

استفاده از محصولات آرایش لب فیک و جعلی مانند انواع رژ و برق لب و خط لب می تواند منجر به تورم لب ها، ملتهب شدن صورت، ایجاد تاول روی لب و داخل دهان و … شود که باید به سرعت درمان شود. حتی این مواد ممکن است از طریق لب ها و دهان وارد بدن شده و سلامتی ما را به طور جدی به خطر بیاندازند که در صورت عدم معالجه فوری، حتی ممکن است گاهی منجر به ابتلا به بیماری های لاعلاج و مرگ شود.

تاثیرات استفاده از محصولات فیک بر روی چشم ها

استفاده از لوازم آرایشی فیک مخصوص چشم مانند ریمل ها و خط چشم نیز می تواند ناحیه حساس اطراف چشم را آلوده کند و منجر به سوزش، قرمزی، تورم و حتی عفونت چشم شود. این عفونت ها که اغلب ماهیت ویروسی یا باکتریایی دارند، باید به سرعت با داروهای مناسب درمان شوند. چرا که لوازم آرایش چشم آلوده به مدفوع حاوی مقادیر زیادی از مواد عفونی موجود در مدفوع می باشد و ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را برای چشم به وجود آورد. استفاده از کرم ها و کانسیلر های فیک نیز به مرور سبب تیره شدن پوست و ایجاد خطوط عمیقی در ناحیه دور چشم خواهند شد.

تاثیرات استفاده از محصولات فیک بر روی موها

محصولات تقلبی زیبایی موها مانند شامپو، سرم و روغن های مو، ماسک مو و محصولات حالت دهنده نیز می توانند به موها آسیب بزنند. این محصولات سبب خشک و شکننده شدن تارهای مو شده و موها را کدر و وز و بدحالت می کنند. استفاده از رنگ موهای فیک و تقلبی نیز صدمات جبران ناپذیری را به موها وارد می کنند و موجب سوختن و از بین رفتن ساختار درونی تارهای مو می شوند که تنها راه نجات آن، کوتاه کردن موها است. این محصولات گاهی منجر به ریزش شدید موها و حتی کچلی نیز می شوند.

تاثیرات استفاده از محصولات فیک بر روی ناخن

محصولات زیبایی ناخن نیز در صورت فیک بودن به صدف ناخن آسیب می زنند و سبب پوسته پوسته شدن و خشکی پوست اطراف ناخن می شوند. این محصولات سبب تغییر رنگ ناخن شده و آن را حساس و شکننده می کنند.

تاثیرات استفاده از محصولات مراقبتی فیک بر روی پوست

محصولات زیبایی و مراقبت از پوست فیک و جعلی نیز نه تنها هیچ کارایی و نتایج مثبتی بر روی پوست نمی گذارند بلکه سبب تخریب سلول های پوستی می شوند. کرم های ضد آفتاب یکی از مهم ترین محصولات مراقبتی و پیشگیری از پیری پوست می باشند ولی در صورت فیک و نامرغوب بودن، نمی توانند به خوبی از پوست در برابر آسیب های محیطی و اشعه های مضر محافظت کنند و خود سبب بروز چروک های صورت و پیری زودرس پوست خواهند شد.

تاثیرات استفاده از محصولات فیک بر روی سلامتی

محصولات زیبایی فیک و تقلبی علاوه بر مشکلاتی که برای پوست و زیبایی ظاهری ما به همراه می آورند، برای سلامتی ارگان های حیاتی بدن نیز بسیار خطرناک می باشند. استفاده از این محصولات در طولانی مدت به قلب، مغز، ریه ها، سیستم عصبی و گوارشی و …. آسیب زده و عملکرد آن ها را مختل می نماید. اختلالات تنفسی و مسمومیت های ناشی از مواد آلوده و مضر شیمیایی از متداول ترین عواقب استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی فیک هستند. این محصولات می توانند حتی منجر به ناباروری شوند و در زنان باردار نیز سبب بروز اختلالات و ناهنجاری های متعددی در جنین شده و یا در موارد شدیدتر منجر به سقط جنین می شوند.

تاثیرات استفاده از محصولات منقضی شده بر روی پوست

علاوه بر محصولات آرایشی تقلبی، محصولات زیبایی معتبری که بسیار قدیمی شده اند و یا تاریخ انقضای آن ها به اتمام رسیده است، نیز می توانند سبب آسیب رساندن به پوست و سایر ارگان های بدن شوند. در ترکیبات سازنده محصولات از مواد نگهدارنده ای استفاده می شود که سبب حفظ سلامت و کارایی آن محصولات در زمان مفید مصرف آن ها می شود. این نگهدارنده ها با اتمام زمان مجاز مصرف، از بین رفته و سبب فاسد شدن و از بین رفتن خواص محصول می شوند. از این رو محصولات منقضی شده خصوصا کرم های ضد آفتاب و کرمپودر نه تنها کارایی و قدرت محافظت خود را از دست داده اند، بلکه مشکلات جدی از جمله حساسیت، تیرگی، جوش، لک و … بر روی پوست ایجاد می کنند. این محصولات به مرور منافذ پوست را مسدود می کنند که سبب ایجاد جوش های سرسیاه و مقاوم می شود.

تاثیرات استفاده از محصولات فیک حاوی رنگدانه

محصولات آرایشی حاوی رنگدانه مانند پلت های کانتور، سایه چشم و … نیز در اثر فیک بودن یا منقضی شدن علاوه بر مضر بودن، پیگمنت و ماندگاری خود را از دست می دهند و کارایی چندانی نخواهند داشت. کرم های رنگی نیز ممکن است با اکسید شدن دچار تغییر رنگ شوند. این کرم ها در صورت استفاده بر روی پوست به راحتی بر روی آن نمی نشینند و مشکلاتی مانند پیل شدن یا پوسته پوسته شدن بر روی صورت ایجاد می کنند.

راه تشخیص اصل یا فیک بودن محصولات آرایشی و بهداشتی

همان گونه که در بالا اشاره شد، تشخیص اصل یا فیک بودن این محصولات بسیار دشوار و گاهی غیر ممکن است. این محصولات با حداکثر میزان تشابه ظاهری با محصولات اوریجینال تهیه می شوند و فقط در برخی از موارد می توان اختلاف های جزئی را بر روی شکل و بسته بندی محصول پیدا نمود. لذا در هنگام خرید به معقول بودن قیمت آن، عدم تغییر در رنگ یا شکل بسته بندی، کیفیت بافت و قوام محصول و یا وجود بارکد یا برچسب مورد اطمینان توجه زیادی داشته باشید. همچنین همیشه تاریخ انقضای محصولات را نیز بررسی کنید و از خرید لوازم آرایشی قدیمی و منقضی شده نیز اجتناب نمایید. اما همواره بهترین و قابل اعتماد ترین راه برای اطمینان به اصل بودن محصولات، تهیه آن ها از فروشگاه ها و آنلاین شاپ های مجاز و معتبر است.

در صورت استفاده از محصولات آرایشی تقلبی و فیک چه کار کنیم؟

اگر پس از خرید محصولی و استفاده از آن، متوجه تقلبی بودن آن محصول شدید، استفاده از محصول را بلافاصله متوقف کنید. در صورت بروز هر گونه علائم مشکوک و آلرژیک از جمله جوش و التهاب و سوزش، از خاراندن و یا دست زدن به آن خودداری کرده و پوست را با آب و صابون کاملا تمیز نمایید. این التهاب ها معمولا خود به خود برطرف می شوند. اما در صورت تداوم یا تشدید علائم با پزشک متخصص مشورت کنید و از لوسیون هایی برای تسکین ناحیه آسیب دیده استفاده نمایید.

خروج از نسخه موبایل