اقتصادی

تمسخر چهره‌های محبوب در رسانه ملی

رفتارهای اخیر تلویزیونی که این روزها دوباره مورد بحث «ملی» و «میلی»بودنش در فضای مجازی داغ است، باعث ایجاد کدورت‌های جدید شده است. محبوب مردمی شوخی‌های نابجایی می‌کند که هواداران آن‌ها را آذر می‌هد.

به گزارش مجله آنلاین، روسنامه شرق در ادامه نوشت: «در تازه‌ترین اتفاق رخ‌داده، آن هم در فاصله زمانی بسیار اندک، یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس و علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، هدف قرار گرفتن. ماجرای اولی مربوط به یکی از برنامه‌های شبکه ۵ است که برای شب یلدا است تدارک دیده شود.در آن برنامه، یکی از حضار، در برنامه اسم فامیل برای اشیا با حرف «ی» از کلمه «یحیی پلاستیکی» استفاده کرد تا حسابی خبرساز شود. با حمایت از یحیی خواستار احترام به او شدند نکته جالب در این زمینه مربوط به زمانی بود که علاوه بر هواداران و بازیکنان پرسپولیس، بسیاری از هواداران، بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه استقلال هم حمایت علی‌شان را از سرمربی پرسپولیس نشان دادند و به تلویزیون بابت پخش می‌شوند. چنین اظهاراتی تاختند.اغلب آن روزها شایعه شد که یحیی گل محمدی قصد شکایت‌کردن از مجری این برنامه را دارد که سرپرست سرخپوشان تهرانی خبر می‌دهد که واکنش‌های مردم نسبت به این اتفاق به قدر کافی گویا بوده و قصد دارد انجام دهد.

او در مورد علی دایی گفت: «ایشان قهرمان نمی‌شود، تبدیل شود. خدا به او قد بلندی داده و هر کسی را که سانتری می‌کشد، توپ به سر او می‌کند و وارد دروازه می‌شود… این افراد قهرمانان ما را می‌پذیرند! .»

فارغ از درنظرگرفتن توهینی که به علی دایی در این برنامه برنامه ریزی شده است، نادیده گرفته شده گل های ملی علی دایی که با اختلاف سرشناس ترین چهره فوتبال ایران در دنیا، به دور از انصاف است. ساخته شده و زمانی را که علی دایی با طحال پاره و سر شکسته برای تیم ملی ایران افتخارآفرینی کرده است، از یاد برده است … جالب است که با وجود نگاه منفی که نسبت به چنین رویه‌ای در بین کاربران فضای مجازی شکل گرفته است، تلویزیون ظاهرا قصدی برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی نیست. مواردی که باعث می‌شود دوباره به سیاست‌های تلویزیون در قبال چهره‌های سرشناس انتقادکننده و این روزها دوباره «میلی» و خوشایند جریانی خاص بنامند باز شود. در ریاست صداوسیما چنین رویه‌هایی تغییر ملموسی کند ولی برنامه‌های بعدی، خلاف این ماجرا را نشان داده است.

پیش از این، توهین به بازیکنان فوتبال و تیم‌ها در تلویزیون وجود داشت ولی غالب آنها را از کری‌خوانی‌های قرمز و آبی می‌گرفت. بخش، می‌شود به ماجرای قهرمانی یکی، دو فصل پیش پرسپولیس در لیگ برتر برگشت که آن زمان یکی از مجریان با زیر سوال بردن قهرمانی پرسپولیس آن را به مسعود سلطانی‌فر، وزیر وقت ورزش، ربط داد و گفت که پرسپولیس این قهرمانی را از «بابا» مسعود» در آن زمان، عبدالرضا امیراحمدی، در بخش برنامه ورزشی صبحگاهی شبکه اول سیما، به عنوان مثال، به شایعه‌ای که هواداران استقلال در آن زمان به آن اعتقاد دارند (پرسپولیس را وزارت ورزش قهرمان کرده است) دامن زد. دراینباره گفت: «با سلام خدمت همه باباها.در تابستانهای قدیم باباها به کاسبهای محل میگفتند فرزندم کار کند و آخر این بابا پولی به اوستا میداد که به فرزندش میدهد که فرزند فکر کند خودش کار کرده است. و به مدارس می‌دادند که سر صف فرسندان‌شان را تحریک می‌کنند حالا جایزه را که گرفته بود؟… هشتگ… بابامسعود… و ست همه باباها و بسرگ‌ترها درد نکند.»

قبل از او هم لوگوی باشگاه استقلال از سوی یکی دیگر از مجریان تلویزیون پخش شده بود و دایره های موجود در این لوگو، تبدیل به دستمایه هایی برای بهسخره گرفتن استقلالی ها شد. به حسین کلهر، یکی دیگر از مجریان جوان شبکه سه بود که روی آنتن زنده شوخی توهین آمیزی با لوگوی استقلالی ها داشت. وریا غفوری، کاپیتان وقت باشگاه استقلال، هم در واکنش به صحبت های عجیب وغریب آن مجری، یک استوری منتشر کرد و حسابی از تلویزیون انتقاد کرد. آن استوری، وریا به صداوسیما تاخت و نوشت: «صداوسیما، سازمانی (است) که متأسفانه خیلی وقت است که مخاطبانش را از دست داده و شاهد ریزش هرچه بیشتر مخاطبانش هستیم. نظر شعور و درک به بلوغ نرسیده‌اند؛ چه برس دکه در جایگاه مجری، برنامه‌های درخور شأن مردم ایران را اداره می‌کنند.»

اگر در این دو مورد مجریان همین بعدها مجبور به عذرخواهی از بازیکنان و هواداران دو تیم سرخابی پایتخت شدند ولی به نظر می‌تازگی این رویه هم تغییر کرده و بعد از توهین به یحیی گل محمدی و فعلا علی دایی، کسی از این برنامه‌ها می‌خواهد برای ارائه عذرخواهی. هم اس خود نشان نمی دهد تا شایعات عمدی‌بودن چنین اتفاقاتی در فنای مجازی داغ شود.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا