مجله جامعهمجله کسب و کار

30 مدل از محبوب ترین شیر آشپزخانه در بازار

بهترین شیر سینک ظرفشویی ایرانی و خارجی 1401

 بهترین مارک شیر سینک ظرفشویی کدام است؟ موضوع این مقاله معرفی برترین مدل های شیر ظرفشویی است، از آنجایی که شیر ظرفشویی آشپزخانه یکی از پرکاربردترین شیرهای موجود در ساختمان است ، هنگام خرید باید شیر ظرفشویی با کیفیت بالا و قیمت مناسب انتخاب کنید. هنگام خرید شیر ظرفشویی برای ساختمانها باید بسیار محتاط باشیم.از طرفی قیمت شیر سنک ظرفشویی از جمله شیرآلات کی دبلیو سی افزایش یافته است و از طرف دیگر هزینه تعویض شیرآلات قبل از خرید ، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زمان زیاد است.

پرفروش ترین شیرآلات kwc | خدمات پس از فروش شیرآلات کی دبلیو سی

انواع شیر سینک ظرفشویی آشپزخانه

شیر نصب شده روی سینک

هنگام خرید شیر آشپزخانه کی دبلیو سی؛ مطمئن شوید که سینک ظرفشویی شما با شیر آب سازگار است. در حال حاضر انواع مختلفی از شیر سینک ظرفشویی در بازار وجود دارد که نیاز به یک ، دو ، سه یا حتی چهار سوراخ در سینک ظرفشویی دارد ، بنابراین قبل از خرید این نوع شیر ظرفشویی، باید شیر آب نوع سینک را با دقت تنظیم کنید.

شیر ظرفشویی دومنظوره

شیر سینک دو منظوره این مدل طراحی بسیار کاربردی و مناسب کسانی است که در آشپزخانه خود از دستگاه های تصفیه آب استفاده می کنند.

امروزه شیرهای ظرفشویی دو منظوره پرفروش ترین نوع هستند. با نصب این نوع شیر ، دیگر نیازی به استفاده از دو شیر آب در آشپزخانه ندارید و می توانید خروجی دستگاه تصفیه آب را به راحتی به شیر آب ماشین ظرفشویی دو منظوره متصل کنید. اگر سینک آشپزخانه شما کوچک است ، بهترین نوع شیر آب شیر آب دو منظوره است.

شیر سینک ظرفشویی فنری

مدل دیگری از شیر سینک ظرفشویی متحرک به عنوان شیر فنری طراحی شده است. شیر فنر علمی از شلنگ با بافت خوب و با دوام ساخته شده از الاستیک است. قسمت نازل شیر سینک ظرفشویی در داخل فنر قرار دارد و فنر بر روی شیر نصب شده است ، در صورت لزوم باید کمی آن را پایین کشید تا از گیره شل شود. از کاربردی ترین مدل های شیرآلات، شیر فنری است. این نوع شیر آب ارتفاع بالایی دارد و برای شستشوی سینک ظرفشویی و ظروف بزرگ بسیار مناسب است. شیر آب ظرفشویی با فنر نمی تواند 360 درجه بچرخد ، اما به دلیل اندازه بزرگ آن ، تمام قسمت های سینک را به خوبی می پوشاند.

شیر ظرفشویی لمسی

شیر ظرفشویی لمسی دارای چشمی و امکان لمس هستند و طراحی آنها راحت تر و در مصرف آب صرفه جویی می کند. با نصب شیر ظرفشویی از نوع لمسی ، می توانید جریان آب را فقط با لمس کمی روی بدنه آن وصل یا قطع کنید. برای شروع کار مانند سایر شیرهای اهرمی ، از اهرم برای باز کردن شیر آب استفاده می کنیم. اگر دست شما بند است و نمی توانید از اهرم برای بستن آب استفاده کنید ، می توانید شیر ظرفشویی لمسی را با لمس با ساعد ، مچ دست یا هر قسمتی از دست خود قطع کنید.

هنگام استفاده از شیر آب لمسی ، مراقب باشید اگر اهرم سمت آب گرم است و آب را با نوع لمسی قطع کرده اید ، هنگامی که روشن می کنید از آن ابتدا آب داغ خارج می شود. مراقب باشید که دستان شما نسوزد.

شیر ظرفشویی شلنگدار

هر روز بهترین مارک های تولیدکنندگان شیر ظرفشویی در تلاش اند تا بهترین و جدیدترین شیرآلات بهداشتی موجود در بازار را برای راحتی ارائه دهند. شیر آب ظرفشویی شلنگدار جدیدترین نوع شیر ظرفشویی است که سالهاست در بازار وجود دارد.این نوع شیرآلات سینک ظرفشویی برای شستشوی آسان میوه ها و سبزیجات یا راحتی شما برای تمیز کردن گوشه ها و اطراف سینک آشپزخانه بسیار مفید است.

نوع آبکاری شیر سینک ظرفشویی

نوع پوشش PVD

یکی از بهترین نوع های پوشش شیرآلات که در حال حاضر در محصولات مارک های معروف دنیا استفاده می شود روش PVD است. طبق این روش که یک فرایند فیزیکی است ، یک محلول فلزی مانند تیتانیوم در خلاء تبخیر می شود و رسوبات آب تمیز روی شیرها رسوب می کند. این روش روکش از مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش ، خوردگی و تغییر رنگ برخوردار است و از سوی دیگر گرانتر از سایر روش ها است.

نیکل کروم

آبکاری نیکل کروم یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روکش ها برای پوشش شیر است که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. ظاهر کروم نقره ای یا سفید مایل به آبی است که بازتاب نور زیادی دارد و کاملاً صیقلی است.

آبکاری الکترواستاتیک

نوع بعدی روکش شیر آب سینک که در شیرآلات ساختمانی استفاده می شود آبکاری الکترواستاتیک است. از آنجا که در این روش از رنگ کوره ای برای پوشاندن شیر استفاده می شود ، دوام زیادی دارند.

آبکاری الکتروفورتیک

الکتروفورتیک یک آبکاری ارزان قیمت دو مرحله ای است. طبق این روش ، ذرات پودر باردار ابتدا در یک محیط تعلیق معلق قرار می گیرند و سپس در مرحله بعد ، از یک جریان الکتریکی برای هدایت آنها به شیرآلات استفاده می شود. ذرات پودر شده به صورت یکنواخت روی شیر قرار می گیرند. لطفاً توجه داشته باشید که مقاومت ضد خش و خوردگی شیرهای الکتروفورتیک ضعیف است.

نوع روکش شیر سینک ظرفشویی

روکش برنج

رنگ اصلی آلیاژ برنج زرد است ، بنابراین پس از استفاده از این مواد برای پوشاندن شیر ، رنگ شیر طلایی می شود. در برخی موارد ، هم جنس بدنه و هم جنس بدنه شیر سینک ظرفشویی از برنج است. شیر های برنجی سنگین و بادوام هستند و برای مناطقی که خوردگی آب , سختی آب پایین است توصیه می شود.

فلز برنجی از آلیاژ مس و روی ساخته شده و دارای رنگ زرد طلایی است. به این نوع آبکاری در بازار آبکاری طلا نیز گفته می شود. شیر بهداشتی با روکش برنجی که جلوه ای لوکس و زیبا می بخشد. بنابراین ، قیمت آنها بالا است. از آنجا که حاوی مس است ، دارای خواص ضد باکتریایی ، مقاومت در برابر خوردگی بالا ، بدون لکه و اثر انگشت و همچنین رنگ خاص و ظاهر زیبا است که از مزایای پوشش برنج است.

جنس روکش کروم

شیر های کرومی دارای استحکام و دوام بالایی است و قسمتهای داخلی آن معمولاً از برنج ساخته می شود. سطوح این شیرآلات بسیار زیبا و مدرن هستند و معمولاً لکه های آب را جذب نمی کنند. رنگ آن آبی-سفید ، شبیه به نقره است. قابل استفاده در همه سبک ها. بازتاب سطحی سطح روکش کروم تقریباً 65 درصد است. این ماده مقاومت بالایی در برابر قلیا و نمک دارد. اما توجه داشته باشید که اسید کلریدریک و اسید سولفوریک به آن آسیب می رسانند. با گذشت زمان شفافیت خود را از دست نمی دهد. توصیه می شود از پاک کننده های قوی اسیدی برای تمیز کردن آنها استفاده نکنید. سرکه بهترین ماده برای تمیز کردن این نوع شیرآلات است.

روکش استیل

شیرآلات با روکش فولادی از دوام بالایی برخوردارند و اگر از فولاد ضد زنگ باشند تا حدی دوام دارند. آنها همچنین به تنهایی لکه آب کمتری دارند. به طور کلی می توان گفت استیل ضد زنگ در برابر خوردگی و لکه گیری بسیار مقاوم است. با این حال ، مقاومت کمی در برابر آبکاری کروم دارد و در صورت استفاده نادرست مستعد خوردگی است. از این نوع شیرآلات می توان برای هر نوع دکوراسیونی استفاده کرد. بنابراین ، آنها یکی از شیرهای پرکاربرد در ساخت و ساز هستند.

روکش مس

مس در گذشته همیشه یک فلز بسیار محبوب بوده است. شیرآلات آبکاری شده با این فلز بسیار خاص بوده و بیشتر در فضاهای کلاسیک و لوکس استفاده می شود. عملکرد ضد باکتری ، زیبایی منحصر به فرد ، منحصر به فرد و البته هزینه بالا ، اینها ویژگی های شیرآلات بهداشتی با روکش مس است.

روکش برنزی

اگر قصد دارید آشپزخانه ای زیبا و منحصر به فرد داشته باشید ، شیرهای آبکاری شده برنزی بهترین انتخاب هستند. آنها با رنگ های منحصر به فرد خود ، سبک های بخصوصی را به شما می دهند ، به ویژه آشپزخانه شما در مقایسه با روکش مس ، سطح این شیرها مات ، بدون براق و صیقلی است. برنز ترکیبی از آلیاژ مس و سایر فلزات است که رایج ترین آنها قلع است. روکش برنزی مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد و بسیار زیبا و بادوام است. اگر می خواهید از عملکرد شیرآلات مسی لذت ببرید و در عین حال هزینه کمتری صرف کنید ، شیرآلات برنزی بخرید.

روکش مشکی

شیر ظرفشویی مشکی مدلی است که امروزه در دکوراسیون داخلی خانه بسیار می بینیم. زیرا این رنگ ظاهر زیبا و مدرن را به آشپزخانه شما می آورد. ناگفته نماند که شیرآلات رنگهای مختلف مانند سیاه ، سفید ، رزگلد ، صورتی ، آبی و … بیشتر از طریق فرآیند PVD بدست می آیند. طبق روش PVD ، رنگ شیر از بخار ساخته شده از فلز تیتانیوم تشکیل شده است ، که باعث می شود رنگ شیر دوام و ثبات بیشتری داشته باشد.

روکش روی

شیرآلات دارای روکش روی معمولاً ارزان و نسبتاً بادوام هستند. هنگام استفاده از مواد دیگر برای آبکاری روکش روی، خوردگی اجتناب ناپذیر است. به طور کلی ، می توان گفت که شیرآلات روی فرسوده و خورده می‌شود.

راهنمای خرید شیر سینک ظرفشویی آشپزخانه

جنس بدنه شیر

امروزه از دو نوع اصلی آلیاژ برای ساخت شیرآلات ، برنج و سرب خشک استفاده می شود. البته خرید شیر آب ظرفشویی سربی خشک انتخاب مناسبی نیست ، زیرا به سرعت پوسیده می شود و مواد سربی موجود در آن در آب بهداشتی پخش شده و بیماری های زیادی را برای مصرف کننده ایجاد می کند. بنابراین بهترین شیرآلات سینک ظرفشویی از جنس برنج ضخیم است، چرا که آلیاژ برنج طول عمر بالاتری دارد، همچنین به آب واکنش نداده و در برابر املاح آب مقاوم است.

جنس روکش شیر

در بخش روکش شیر ، توضیحات کافی در مورد پوشش های مختلفی که می توان برای پوشش سطح بیرونی شیر استفاده کرد ، ارائه کرده ایم. لطفاً توجه داشته باشید که جنس بدنه یک طرف داستان است و مواد جلد آن طرف دیگر ماجرا است ، بنابراین بسیار مهم است. در بین تمام پوشش های ذکر شده ، از جمله کروم ، مس ، برنز و فولاد ، بهترین پوشش شیر مدلی است که علاوه بر مقاومت بالا در برابر جذب آب و لکه های بعدی ، مهمترین چیز مطابقت با زیبایی دکوراسیون داخلی است.

جنس کارتریج

امروزه اکثر شیرهای آشپزخانه به دلیل سهولت باز و بسته شدن شیر ، بشکل اهرمی کار می کنند. شیر ظرفشویی ، از هسته کارتریج در داخل بدنه شیر استفاده می شود که در واقع مهمترین و اساسی ترین قسمت شیر است. زیرا بیشتر مشکلات مربوط به شیر آب سینک مانند نشت و سفت شدن ناشی از خرابی کارتریج است. بنابراین ، بهترین شیر آب سینک مدلی است که کارتریج آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ، سعی کنید کارتریج ساخت اسپانیا تهیه کنید هرچه کارتریج باکیفیت تر باشد طول عمر شیر آب بیشتر میشود و شما با مشکلاتی مانند سفت شدن اهرم شیر مواجه نمی شوید.

رنگ شیر

امروزه در بازار می توانید شیرها را در رنگهای مختلف مانند قرمز ، طلایی ، نقره ای ، رزگلد ، مشکی ، سفید ، آبی ، صورتی و … پیدا کنید. اما باید توجه داشت که نوع روکش برای رنگ نهایی آن مهم است ، از طرفی اگرچه شیر در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه نقش دارد ، اما باید رنگی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با محیط و دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما داشته باشد..

ارتفاع علم شیر

نکات بعدی که هنگام خرید شیر سینک باید به آن توجه کرد توجه به ارتفاع علم شیر بر اساس مدل سینک است. اگر سینک شما عمیق و بزرگ است ، باید به دنبال شیر ظرفشویی علم بلند باشید تا بتوانید ظروف بزرگ را به راحتی زیر شیر آب بشویید. علم شیرآلات باید متناسب با کاربرد و نیازهای شما باشد. به عنوان مثال ، انتخاب شیر آب کوچک برای سینک ظرفشویی بزرگ و بالعکس باعث ایجاد اختلاف در فضا می شود.

گارانتی و ضمانت نامه شیرآلات

مارک های مختلف زیادی در بازار وجود دارد که با مارک های معروف رقابت می کنند. در همین حال ، محصولات دارای ضمانت نامه معتبر مهر شده با ضمانت چند ماهه می توانند مشخصه مارک معتبر با نمونه های تقلبی باشند. بنابراین هنگام خرید شیر آب سینک ظرفشویی ، مطمئن شوید که کارت گارانتی در بسته داخل شیر آب وجود دارد و فقط نمونه ای را انتخاب کنید که دارای کارت گارانتی برای مدت زمان طولانی باشد.

درجه آبکاری شیر

شیرهای ساختمانی به درجات مختلف بر حسب میکرون پوشانده شده اند. هرچه درجه میکرونیزاسیون شیر ها بیشتر باشد ، کیفیت پوشش دریچه بالاتر می رود. به عنوان مثال ، اگر شیر آب ظرفشویی دارای روکش 25 میکرون است و از فولاد طبیعی ساخته شده است ، می توان امیدوار بود که این شیر آب سالها بدون هیچ مشکلی کار کند.

در همین حال ، اکثر مارک های معتبر داخلی و خارجی شیرآلات خود را با پوشش بیش از 18 میکرون می سازند که تقریباً قابل قبول است. سینک ظرفشویی با کیفیت بالا نه تنها از نظر ظاهری زیبا تر است ، بلکه به دلیل گذشت زمان و شستشوی مداوم رنگ خود را تغییر نمی دهد.

منبع: نمایندگی کی دبلیو سی

دکمه بازگشت به بالا