نماد سایت مجله آنلاین

چوب پلاست؛ ارزان ترین متریال برای کفپوش

کفپوش چیست؟

در انگلیسی با نام matting – flooring شناخته می شود و در فرهنگ معین به معنای یک پوشش است که جنبه زینتی یا بهداشتی دارد. معمولاً کفپوش ها پیش ساخته هستند. برای پوشش کف محوطه های مختلف به ویژه برای کف بنا های سرپوشیده استفاده می کنند. بنابراین به لایه ای که کف هر گونه سازه ساختمانی را پوشش دهد که جنبه تزئینی، کاربردی و بهداشتی داشته باشد، کفپوش می گویند. البته استفاده از کفپوش مختص به فضای منزل نیست. برای پوشش استخر، زمین ورزشی، پارکینگ، اطراف بنای ساختمانی و… نیز کاربرد دارد. قیمت کفپوش چوب پلاست با توجه به عوامل مختلف، متفاوت است. جهت اطلاع از لیست قیمت کفپوش چوبی با ما تماس بگیرید.

موارد استفاده از چوب پلاست

به عنوان  مثال از کفپوش چوب پلاست می توان در دکوراسیون داخلی، محوطه سازی بیرون، اطراف استخر و… استفاده کرد. مثال دیگر سرامیک است که می توان برای کف آشپزخانه، پذیرایی، کف استخر و بسیاری مکان‌های دیگر به کار برد. شاید خیلی از مصالح زیبا و مدرن باشند اما قیمت بالایی دارند. چوب پلاست بهترین متریال مدرن است که زیبایی خاصی را می آفریند. چوب پلاست از مواد بسیار ارزان قیمت و در دسترس تولید می شود. به دلیل مواد اولیه ساده‌ای که در ساخت استفاده می شود قیمت کفپوش چوب پلاست ارزان تر است. قیمت ارزان این متریال به معنای کیفیت پایین آن نیست. به دلیل اینکه چوب پلاست از مواد ارزان تولید می شود در قیمت چوب پلاست تاثیرگذار است.

کفپوش چوب پلاست کامپوزیتی یا چند سازه ای

چوب پلاست متریالی است که در دسته مواد کامپوزیتی یا چند سازه ای قرار دارد که از ترکیب دو ماده تشکیل شده است. اولین ماده منشاء کاملاً طبیعی دارد که همان الیاف چوب است. در مواد اولیه آن از مواد مختلفی که بافت چوبی و گیاهی دارند استفاده می کنند. الیاف گیاهی و کشاورزی (مانند بامبو ذرت و…)، بازیافتی های کاغذ، آرد چوب، تراشه چوب (تولید شده در کارخانجات لوازم چوبی) را می توان نام برد. برای تولید چوب پلاست تا جایی که امکان دارد درختی قطع نمی شود.

دومین ماده منشاء شیمیایی دارد. پلاستیک یا پلیمرها نام دارند که دو گروه را شامل می شود. از ضایعات ترموپلاست (گرمانرمی ها) و مواد نو (پلیمر) با نام ABS استفاده می‌ کنند.موادی همچون پلی اتیلن ها ، پلی پروپین ها ، پلی وینیل کلراید ، ABS ,…

دلایل قیمت ارزان چوب پلاست

به دلیل اینکه هر دو ماده اولیه از ضایعات تشکیل می شود. خمیری از این دو ماده در دمای بالا به دست می‌آید. افزودنی هایی مانند روان کننده ها، کنترل کننده ها، جفت کننده ها، ضد آفت ها کننده و.. به خمیر ماده اولیه اضافه می کنند. این مواد باعث افزایش مقاومت و استحکام چوب پلاست می شود.

قیمت تمام شده و هزینه اجرای کفپوش چوب پلاست با توجه به این مساله بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. از جمله قیمت کفپوش چوب پلاست که افراد بسیاری این متریال را برای کفپوش مکان مورد نظر انتخاب می کنند. محصول و شکل های مختلفی از چوب پلاست تولید می‌شود. پروفیل یا دِک کفپوش، تایل کفپوش، پروفیل نماپوش یا تایل، موزاییک های چوب پلاست و… را شامل می شود. تمام محصولات نام برده شده در ضخامت و ابعاد مختلف تولید می‌شوند.

عوامل موثر بر قیمت کفپوش چوب پلاست

برای قیمت کفپوش چوب پلاست نمی توان عدد ثابتی در نظر گرفت. بعضی از مقاطع پروفیل توپر یا توخالی چوب پلاست، به صورت سفارشی توسط کارخانه تولید می شوند. هر چه ضخامت، وزن، طول و عرض بیشتری داشته باشند مطمئنا بر قیمت محصول نهایی تاثیر می گذارد در نتیجه قیمت نهایی افزایش می یابد.

تولید داخل یا وارداتی بودن پروفیل های کفپوش چوب پلاست نیز بر قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. گاهی برخی از فروشندگان محصول خارجی را به بازار عرضه می‌کنند که با توجه به قیمت ارز، قیمت کفپوش چوب پلاست نوسان دارد. در نتیجه به صورت روزانه قیمت گذاری می شوند. ضایعات الیاف چوب و ترموپلاست در تمام کشورها وجود دارد. بخش مواد افزودنی مانند روان کننده ها، کنترل کننده ها، به تاخیر انداز شعله، ضد آفات و… ممکن است جزو کالای وارداتی باشند. بنابراین بر قیمت محصول نهایی تاثیر خواهند گذاشت.

مزایای استفاده از کفپوش چوب پلاست

کفپوش چوبی

کفپوش چوب پلاستیک WPC DECKING یا کفپوش چوبی از عناصری به شمار می‌آید که با طراحی‌های روز دنیا همراه بوده و می‌توانید فضاسازی مناسبی را با آن ایجاد نمایید. کف چوبی اجرا شده با چوب پلاست از مزایای بسیاری برخوردار است. از جمله می‌توان به حفظ ظاهر محصول با توجه به تردد بالا در محیط‌های پر رفت و آمد اشاره نمود. بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر از این محصول در مسیرهای شلوغ استفاده نمایید. ضمن این که در برابر خط و خش یا ضربات نیز کاملا مقاوم است. همین امر باعث می‌شود تا بتوان از چوب پلاست مختص کف در مکان‌های تجاری- اداری، عمومی در کل فضای باز و بیرونی به راحتی استفاده کرد.

کفپوش چوبی چیست ؟

کفپوش چوبی از انواع کفپوش‌های موجود در بازار به شمار می‌آید که با استفاده از چوب طبیعی یا محصولات تولید شده از چوب مانند چوب پلاست عرضه می‌شود. باید اشاره شود که کفپوش چوبی خود نیز از انواع متنوعی برخوردار است و باید محصولی مختص فضای مورد نظر انتخاب شود. برای مثال اگر بدنبال کف چوبی مناسب برای فضای باز یا بیرونی هستید، قطعا بهترین انتخاب شما پروفیل چوب پلاست مختص کف خواهد بود.

کفپوش چوب پلاست این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید کف فضاهای بیرونی را تغییر داده و محیطی گرم و صمیمی ایجاد کنید. از جمله می‌توان به: کفپوش پشت بام، کفپوش حیاط و … اشاره نمود. کف چوبی با چوب پلاستیک بسیار با کیفیت بوده و طول عمر بالایی به نسبت سایر کفپوش‌ها دارد. به راحتی می‌توان از این محصول در فضاهای خارجی همچون: بالکن یا تراس، مراکز تجاری- اداری، دور استخر و … استفاده کرد.

مزایای کفپوش چوبی چیست ؟

دوام: کفپوش کامپوزیت با بیشترین دوام و استحکام طراحی شده است. در برابر رنگ پریدگی، لک شدن، خراشیدن و کپک زدن مقاومت بالایی دارد. همچنین دچار پوسیدگی، ترک خوردگی و خمیدگی نخواهد شد. در برابر حشرات و آتش مستحکم بوده و باعث افزایش ایمنی خواهد شد.

تعمیر و نگهداری کم: با کف کامپوزیت هرگز نگران صرف هزینه‌های گزاف برای تعمیر دوباره یا نگهداری نخواهید بود. تمیز کردن دوره‌ای آن، فقط با آب و صابون برای حفظ ثبات و زیبایی کافی است. این محصول حتی با آلودگی هوا نیز آسیب نمی‌بیند و ظاهر آن را درست مانند روز اول نصب، حفظ می‌شود.

بهترین کفپوش چوبی فضای باز

اگر بدنبال محصولی مقاوم برای استفاده در فضای باز هستید، چوب پلاست بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. کفپوش فضای باز با پروفیل چوب پلاست بسیار مناسب برای محیط‌های بیرونی با رفت و آمد بالا خواهد بود. از ویژگی‌های این محصول که باعث کاربرد آن در فضای بیرونی شده است، می‌توان به مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت، مقاومت در برابر اشعه UV و تابش متداوم نور خورشید، مقاومت در برابر خط و خش، مقاومت بالا در برابر ضربه، بسیار مقاوم در برابر تردد بالا و … اشاره نمود.

کفپوش چوب پلاست از انواع کفپوش های چوبی

یکی از انواع کفپوش های چوبی که امروزه در طراحی و اجرای روف گاردن و مینطور محوطه سازی باغ، ویلا، حیاط و در کل فضای باز کاربردی گسترده دارد، کفپوش چوب پلاست است. پروفیل‌های مختص کف همچون سایر محصولات چوب پلاست، از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. به همین علت شاید یکی از بهترین انتخاب‌های شما از بین انواع کفپوش های چوبی باشد. مزایای بی‌شمار این محصول باعث شده تا چوب پلاست در اجرای کف به متریالی پرطرفدار در بین معماران و طراحان، همینطور مالکان تبدیل شود.

خروج از نسخه موبایل