مجله جامعهمجله کسب و کار

مشاغل پر درامد در تایلند چیست؟

شرایط کار در 10 شغل پردرآمد در تایلند

دریافت ویزای تایلند همچون سایر کشورهای آسیایی دارای ضوابط خاصی می باشد. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور تایلند در اوایل سال 2022 میلادی از 1.96% به 2.25% رسیده است، می توان امید داشت که افراد متخصص در یک بازه زمانی کوتاه مدت به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند. داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای تایلندی طبیعتا می تواند شانس دریافت ویزای کاری این کشور را برای متقاضی افزایش دهد.جهت اطلاع از شرایط زندگی در تایلند و سفر به تایلند لطفا کلیک کنید.

برای اینکه یک شهروند خارجی بتواند در کشور تایلند کار پیدا کند، باید شرایط خاصی داشته باشد. شهروند خارجی باید در نظر داشته باشد که شهروندان تایلند همواره در اولویت کاریابی در این کشور هستند اما این به گونه ای نیست که شهروند خارجی هیچ شانسی نداشته باشد. شهروند خارجی برای کار در تایلند مطابق با قوانین این کشور باید شرایطی داشه باشد که برای امنیت این کشور هیچ خطری نداشته باشد و همچنین به او در بازار کار این کشور نیاز باشد. از سوی دیگر فرد باید بتواند با توانایی های خود ثابت کند که می تواند در پیشرفت تایلند نقش بسزایی داشته باشد.

اخذ ویزای تایلند فوری | انواع ویزای تایلند

معرفی 10 شغل پردرآمد در تایلند

بدیهی است که برخی از مشاغل از نظر درآمدی با سایر مشاغل تفاوت هایی داشته باشند. این تفاوت درآمدی گاهی به گونه ای است که بهترین شغل در کشور تایلند از نظر درآمدی، 3 برابر دهمین شغل این کشور درآمد داشته باشد. متخصصین در تایلند بدون تردید، درآمد بیشتری نسبت به سایرین در این کشور خواهند داشت. در جدول زیر درآمد متوسط 10 شغل پردرآمد در کشور تایلند ارائه شده است.

عنوان شغلی درآمد
جراح یا پزشک 360000 THB (بات تایلند)
قاضی 303000 THB (بات تایلند)
وکیل 245000 THB (بات تایلند)
مدیر بانک 231000 THB (بات تایلند)
مدیران اجرایی 216000 THB (بات تایلند)
مدیران مالی 202000 THB (بات تایلند)
متخصص اورتودنسی 195000 THB (بات تایلند)
استاد دانشگاه 173000 THB (بات تایلند)
خلبان 144000 THB (بات تایلند)
مدیران فروش 130000 THB (بات تایلند)

البته باید در نظر داشت که ارقام اعلام شده تنها میانگینی از درآمد افراد مشغول در این مشاغل است و افرادی هستند که با وجود عدم اشتغال در مشاغل ذکر شده درآمدی به مراتب بیشتر از آنچه اعلام شده است دارند.

چگونگی کار در 10 شغل پردرآمد در تایلند

علاوه بر مشاغل ذکر شده، فعالیت در زمینه هایی چون مدیریت بازرگانی و مدیریت تبلیغات نیز دارای درآمد مطلوبی می باشد. ساعت کاری عموم شغل ها در تایلند 8 ساعت در روز بوده و افراد شاغل در شغل های نسبتا سخت مجاز به 7 ساعت کار روزانه می باشند. کارکنان مشاغل دولتی می توانند 13 روز در سال مرخصی داشته و متوسط ساعت کار آن ها در هفته 42 تا 48 ساعت می باشد.

پر واضح است که متوسط درآمد افراد در شهرهای بزرگ تایلند بالاتر بوده و شهرهایی چون اودن تانی در مراتب بعدی قرار می گیرند. متوسط درآمد در بانکوک 36000$ (دلار) بوده در صورتیکه مشاغل مشابه در شهر نونتابوری نصف این حقوق را برای افراد در نظر می گیرند. علی رغم اینکه اکثر مشاغل در تایلند دارای درآمد کمتری نسبت به اروپا می باشند، مردم این کشور در رفاه اجتماعی مطلوبی به سر می برند.

ضوابط اخذ ویزای کاری تایلند

افراد متقاضی کار در تایلند، در اولین گام ملزم به اخذ ویزای کاری هستند. این اقدام تنها از طریق ارتباط با کارفرمایان انواع موسسات و شرکت ها امکان پذیر خواهد بود. همچنین در زمان مصاحبه، به ویژه برای استخدام در مشاغل پردرآمد، فرد ملزم به اثبات توانایی های خود و ارائه سابقه کاری همراه با جزئیات می باشد تا بتواند سفارت تایلند را پیرو موضوع مفید واقع شدن در اقتصاد این کشور قانع نماید.

از انواع ویزاهای متداول برای متقاضیان خارجی، ویزای کاری تایلند می باشد که دارای ضوابط خاص خود بوده و مدت اعتبار آن 90 روز و قابل تمدید می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دریافت ویزای کاری به تنهایی کفایت نکرده و افراد ملزم به دریافت مجوز کار از دولت تایلند می باشند؛ در غیر اینصورت جریمه 100 بات در انتظار شخص خواهد بود. فعالیت در 10 شغل پردرآمد تایلند حداکثر 8 ساعت در روز زمان برده و اشخاص می توانند شغل دومی نیز برای خود اختیار کنند؛ در صورتیکه ثابت شود فرد تنها مجوز کار در یک حوزه را داشته می بایست 200 بات جریمه پرداخت نماید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری تایلند به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار
  • ارائه سندی دال بر دعوت کارفرمایان از فرد
  • عکس
  • پرداخت هزینه های مربوطه

درباره جزئیات کشور تایلند

پیش از آنکه معقوله اشتغال و میزان درآمد در این کشور شرح داده شود. ابتدا به شرح جزئیاتی در خصوص این کشور می پردازیم. این کشور در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این شهر به دلیل سواحل گرمسیری، کاخ های سلطنتی، باستانی و معابد زینتی که چهره های بودا را به نمایش می گذارند، شهرت پیدا کرده است. در بانکوک پایتخت این کشور، یک منظره فوق مدرن در کنار جوامع آرام و معابد نماد وات آرون و معبد بودای زمرد (Wat Phra Kaew) از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند.

شرح وضعیت اقتصادی در تایلند

اقتصاد این کشور آسیایی به صادرات وابسته می باشد. در سال 2019 حدود 60% تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. این کشور به صورت‌ مستقل خود یک کشور تازه صنعتی شده است. همچنین با تولید ناخالص داخلی 16.316 تریلیون (THB) بات تایلند حدود (505 میلیارد $ (دلار آمریکا)) در سال 2018 ، به عنوان هشتمین اقتصاد بزرگ آسیا، طبق بانک جهانی شناخته شده است. از سال 2018، این کشور دارای تورم متوسط حدود ​​1.06% و مازاد حساب 7.5% تولید ناخالص داخلی شد. از این رو پیش بینی شد که اقتصاد این کشور آسیایی در سال 2019 حدود 3.8% سود داشته باشد. واحد پول این کشور THB (بات تایلند) به عنوان دهمین ارز پرداخت جهانی اسن که در سال 2017 بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

چگونگی کار در کشور تایلند

در سال های اخیر شرایط کاریابی برای متقاضیان بین المللی فراهم گردیده شده است. متقاضیان بین المللی برای کار طولانی مدت در کشورهای آسيایی می باید ویزای کار این کشور را دریافت نمایند. از این رو دریافت اجازه کار در این کشور نیاز به تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز با توجه به ملیت متقاضی می باشد. شرایط کار در این کشور در صنایع مختلف مانند مهندسی، ساخت و ساز، پزشکی و پیراپزشکی، مالی و فناوری و اطلاعات است. هر کدام از این مشاغل نیاز به نیروی جوان خواهند داشت. کار قانونی در این کشور آسیایی تنها با در دست داشتن مجوز کاری صورت می پذیرد.

کار در تایلند: ۱۰ بهترین ایده کسب و کار کوچک پرسود در کشور تایلند

اگر به دنبال فرصت کسب و کار در تایلند هستید، در این راهنما بعضی از بهترین ایده‌های کسب و کارهای کوچک در تایلند را که می‌توانید در سال ۲۰۲۰ شروع کنید با شما در میان می‌گذاریم. حتی اگر سرمایه‌ی پایینی داشته باشید، ۱۰ ایده‌ و فرصت کسب و کار کوچک جدید وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

تایلند

کشوری زیبا در جنوب شرقی آسیا است و از همه بیشتر به خاطر صنعت گردشگری‌اش معروف است. بیشتر اقتصاد تایلند به گردشگری وابسته است که همین امر کسب و کارهای کوچک مربوط به گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری را برای بومیان و همین طور خارجی‌ها فراهم می‌آورد. اگر به گردشگری علاقمند هستید، پس به این بخش توجه ویژه داشته باشید. با سرمایه‌ی کم می‌توانید چند کسب و کار کوچک را به راحتی شروع کنید. بعضی از ایده‌های کلی که می‌توانید در این صنعت به آن‌ها فکر کنید به قرار زیر هستند:

۱. خدمات راهنمای تور و گردشگری

می‌توانید خدمات راهنمای تور را هم برای بومی‌ها و هم برای خارجی‌ها آغاز کنید. هر زمان آدم‌ها برای مقاصد گردشگری سفر می‌کنند، معمولا راهنمای تور استخدام می‌کنند تا از هر گونه وضعیت غیرمنتظره‌ی ناخوشایند پیشگیری کنند. می‌توانید برای گردشگران خدمات راهنمایی بی نظیری فراهم کنید. برای شروع این کسب و کار باید کار سئو انجام دهید و وبسایت‌تان را بهینه کنید تا اینکه گردشگران بتوانند شما را از طریق ایمیل و شماره‌ی تلفن پیدا کنند. به علاوه، لازم است کسب و کارتان را ثبت کنید و موقعیت مکانی خوبی نیز برای آن پیدا کنید که از آنجا بتوانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

۲. آژانس گردشگری

در این کسب و کار در تایلند، می‌توانید مکان‌های گردشگری مشخصی را انتخاب کنید. بعد طرح‌های گردشگری گروهی درست کنید. وقتی طرح‌تان کامل شد، لازم است آدم‌هایی را پیدا کنید که به بازدید از آن مکان‌ها علاقمند هستند.

۳. راه اندازی رستوران

روشن است که اگر گردشگران به سایر نقاط تایلند سفر کنند، آن وقت قطعا دلشان می‌خواهد برای خوردن غذا به رستوران بروند. سوای گردشگری، گرایش دیگری نیز در تایلند پا گرفته است که فرهنگ خوردن فست فود است. آدم‌ها آنقدر مشغول کار و ادارات هستند که وقت ندارند در آشپزخانه‌ها به آشپزی بپردازند. به همین منظور، دوست دارند برای خوردن غذا فست فود سفارش بدهند چون خیلی سریع‌تر و راحت‌تر آماده می‌شوند. همچنین می‌توانید با سرمایه‌گذاری کم هم رستوران راه بیندازید. به این منظور، ممکن است لازم باشد مجوز را از مقامات غذایی محلی دریافت کنید. برای آنکه کسب و کارتان پیشرفت کند باید تخفیف و فروش‌تان را افزایش بدهید.

۴. هتل برای گردشگران

گردشگران معمولا به مدت چند روز در تایلند می‌مانند و قطعا لازم است که برای سکونت در آپارتمان‌ها یا هتل‌ها اقدام کنند. اگر سرمایه‌ی کم تا زیاد دارید، می‌توانید هتل شخص خودتان را برای گردشگران افتتاح کنید. سوای آن، می‌توانید اتاق‌های اضافی خانه‌تان را نیز به گردشگران اجاره دهید و از این طریق کسب درآمد کنید. به منظور پیدا کردن گردشگرانی که به دنبال اتاق‌های خوب و مقرون به صرفه هستند، می‌توانید اتاق‌های خودتان و هتل‌ها را با استفاده از  Airbnb و Couch Surfing به نمایش بگذارید.

۵. کسب و کار عکاسی

این یک ایده‌ی کسب و کار منحصر به تایلند نیست اما به هر حال در این کشور کاملا پر سود است. می‌توانید خیلی راحت کسب و کار عکاسی خودتان را راه بیندازید. برای شروع لازم است که یک دوربین خوب، وبلاگ/وبسایت، ایمیل رسمی و تلفن، و مکان مناسب کسب و کار فراهم کنید. این ایده‌هایی که قبلا ذکر شدند همه مستلزم سطوحی از سرمایه‌گذاری هستند در صورتی که بخواهید کسب و کارهای مربوط به گردشگری را شروع کنید. با وجود این، ایده‌های کسب و کاری بیشتری وجود دارد که می‌توانید بدون هیچ پولی در تایلند آن ها را راه بیندازید. آن ایده‌ها به قرار زیر هستند:

۶. کسب و کارهای آزاد

گرایش به مشاغل آزاد هر روز در حال افزایش است. کسانی که دوست دارند رئیس خودشان بشوند به جای آنکه بخواهند در ادارات مرسوم کار کنند و از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر مشغول باشند. خودتان را مورد کشف و شهود قرار دهید و به این فکر کنید که چه خدمات آزادی می‌توانید به صورت آنلاین ارائه دهید. وقتی بدانید چه خدماتی می‌توانید به بهترین شکل ارائه دهید، خیلی راحت به وبسایت آزادکاری می‌روید وارد می‌شوید و فروش مهارت خودتان را آغاز می‌کنید. در آغاز، ممکن است پاسخ‌های خوبی نگیرید. اما نهایتا و قطعا سخت کوشی‌تان ثمر خواهد داد.

۷. خانه‌ی آی تی / نرم افزار

کشورهای پیشرفته معمولا امور مربوط به فناوری اطلاعات خود را به کشورهای در حال توسعه واگذار می‌کنند چون هزینه‌ی نیروی کار در آن‌ها کمتر است. اگر در حوزه‌ی آی‌تی خبره هستید و درباره‌ی آن دانش خوبی دارید، می‌توانید شکرت آی‌تی یا خانه‌ی نرم افزار خودتان را در تایلند راه بیندازید. وقتی شرکت‌تان را افتتاح می‌کنید، می‌توانید چند خدمت به مشتریان ارائه دهید مانند سئو، بازاریابی دیجیتال، گسترش شبکه و طراحی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندروید. می‌توانید از مشتریان بومی و همین طور مشتریان خارجی برای افزایش فروش خود سفارش بگیرید.

۸. شروع وبسایت تجارت الکترونیکی‌تان

این روزها، اکثر مردم تایلند دوست دارند محصولات را به صورت آنلاین خریداری کنند. افزایش خرید آنلاین این روزها با سرعت بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. این یک روند کسب و کاری و فرصت عالی برای شما است. برای افتتاح کسب و کارهای کوچک در تایلند بهتر است به این ایده هم توجه داشته باشید. با سرمایه‌گذاری اندک هم می‌توانید وبسایت تجارت الکترونیکی‌تان را راه بیندازید و در آن می‌توانید محصولات‌تان را بفروشید یا کار خرید و فروش محصولات را برای کاربران تسهیل نمایید.

۹. خرید فرانشیز

شروع یک کسب و کار در تایلند از همان آغاز بسیار گیج کننده است. این کار مستلزم داشتن دانش، تجربه و سخت کوشی زیاد است. همچنین لازم است خیلی سخت کار کنید تا کسب و کارتان را توسعه دهید و در بازار به عنوان برندی خوب و مشهور معرفی شوید.

اول از همه لازم است تعیین کنید چه مقدار سرمایه‌گذاری کرده‌اید. بعد از آن، باید بررسی کنید چه فرصت‌های کسب و کار فرانشیزی در تایلند برای شما وجود دارد؟ وقتی کسب و کار خوبی می‌یابید که با نرخی مقرون به صرفه فرانشیز ارائه می‌دهد، سرمایه‌گذاری و کسب و کارتان را شروع کنید.

۱۰. کسب و کار مستقلات

کار در تایلند، برای خارجی‌هایی که می‌خواهند زمین با مقاصد تجاری بخرند وضعیت بسیار دشوار است. اگر بومی هستید و تجربه‌ی خوبی در بازار مسکن دارید، پس به راحتی می‌توانید از عهده‌ی چنین مواردی بر بیایید. کافی است کسب و کار مشاوره املاک خودتان را شروع و خدمات لازم را برای بومیان و همین طور مشتریان خارجی فراهم بیاورید تا به آن‌ها کمک کنید زمینی را که برای کسب و کار نیاز دارند به راحتی تهیه کنند.

دکمه بازگشت به بالا