نماد سایت مجله آنلاین

همه چیز درباره سایپرمترین!

سایپرمترین نابود کننده بسیار قوی حشرات

آفت کش و سم سایپرمترین (Cypermethrin) یک ماده اعجاب انگیز است. سم سایپرمترین هم برای درخت و گیاهان اپارتمانی کاربرد دارد، هم به عنوان حشره کش برای سوسک، کنه، کک، عقرب، جیرجیرک و غیره. سم حشره کش سایپرمترین با تاثیر تماسی و گوارشی، جهت کنترل آفات خانگی، باغی و دامی قابل مصرف است.

این به منظور سمپاشی اماکن مسکونی، هتل ها، کارخانجات و… می تواند مورد استفاده قرار گیرد. حشره کش سایپرمترین برای سمپاشی داخل فاضلاب نیز کاربرد دارد. در ادامه با کاربردهای مختلف سم سایپرمترین دقیق تر آشنا می شویم:

سم سایپرمترین برای درخت میوه

استفاده از سم سایپرمترین برای درخت به از بین بردن شب پره ها و حشرات جونده در سیب و پنبه کمک شایانی می کند. این سم که یک حشره کش غیرسیستمیک، تماسی و گوارشی از گروه پایرتروییدهاست، اثر سریع، پایدار و بسیار موثری روس این جانوران دارد.

سایپرمترین دوام زیادی روی گیاهان سمپاشی شده دارد. و می تواند از اندام های هوایی گیاهان در برابر حمله آفات برای چند هفته (تا اتمام مراحل حساس رشدی) محافظت کند.

هنگام استفاده از سم سایپرمترین برای درخت توجه داشته باشید که اثر آن به میزان پوشش سمپاشی بستگی دارد. یعنی با افزایش تراکم گیاه، حجم محلول مورد نیاز سم سایپرمترین برای درختان میوه نیز افزایش می یابد. این ماده با نفوذ به بافت های گیاهی، حشراتی مانند مینوز را که در بافت گیاه هست را کنترل می کند.

سم سایپرمترین برای گیاهان اپارتمانی

استفاده از سم سایپرمترین برای گیاهان اپارتمانی نیز کاربرد فراوانی دارد. چنانچه سم ها و آفت کش های خانگی نتوانسته اند حشرات مزاحم گیاهان زیبای شما را نابود کنند، می توانید از سم سایپرمترین برای گلهای آپارتمان استفاده کنید.

نحوه مصرف سم سایپرمترین برای گیاهان اپارتمانی را در ادامه مطلب توضیح داده ایم.

سم سایپرمترین برای حشرات، سوسک، کنه و

یکی ازدلایل محبوبیت سم سایپرمترین برای حشرات، بی بو بودن آن است. شما می توانید از حشره کش سایپرمترین برای سمپاشی انواع فضاها استفاده کنید؛ از سرویس بهداشتی منازل گرفته، تا کارگاه ها و… .

سم سایپرمترین برای حشرات مختلفی موثر است، از جمله انواع سوسک، مورچه، پشه و مگس، کنه، کک، ساس، عقرب، جیرجیرک و سایر حشرات موذی. شما می توانید از سم سوسک کش سایپرمترین برای سمپاشی داخل فاضلاب هم استفاده کنید.

این سم با تاثیر بر روی اعصاب حشرات را فلج می کند.با این مکانیسم، Cypermethrin مانع از انجام حرکات طبیعی مانند تغذیه می شود، و آنها را از بین خواهد برد.

دفعات سمپاشی با سایپرمترین بسته به نوع آفت و نوع محصول زراعی متغیر است

میزان مصرف و طریقه استفاده از سم سایپرمترین

ملاحظات استفاده از سم حشره کش سایپرمترین

موارد مصرف

برای نابود کردن انواع سوسک، مورچه، پشه، مگس، کنه، ساس ، عقرب، جیرجیرک، کک و سایر حشرات موذی بکار می رود.

دستور مصرف حشره کش سایپرمترین 10%:

احتیاط سم حشره کش سایپرمترین 10% !

اثرات این سم از طریق مسمومیت پوستی در انسان شامل فلجی، سرگیجه، استفراغ و فاسیکولاسیون عضلانی و از طریق مسمومیت دهانی شامل ترشح بزاق، ادم ریوی، تشنج و کما می باشد. همچنین گزارشهایی از اختلال در حافظه توسط این سم وجود دارد. مطالعات متعدد نشان داده اند که سم سایپرمترین به عنوان یک سمی عصبی تکاملی قادر به ایجاد تغییرات رفتاری در انسان ها می شود که همراه با اثرات طولانی مدت باعث ایجاد آسیب های روانی و رفتاری می گردد.

خروج از نسخه موبایل