اقتصادیمجله کسب و کار

تفاوت سنگ عباس آباد و حاجی آباد

در این بخش قصد داریم به بررسی و ارزیابی اشتباه اکثر خریداران در عدم تشخیص تفاوت سنگ تراورتن حاجی اباد و عباس آباد بپردازیم. در صورتی که هر دو سنگ از نظر طرح و رنگ تفاوت های چشمگیری دارند اما بسیاری از خریداران تنها بر اساس شنیده هایی که مبنی بر کیفیت این دو برند دارند، متوجه تفاوت آن ها نشده و به خصوص این موضوع برای و تراورتن کرم حاجی آباد پر رنگ تر است.

تشخیص سنگ تراورتن خوب | تشخیص سنگ عباس آباد

تفاوت بین تراورتن حاجی آباد و عباس آباد

اکنون به سراغ اصل محتوا می رویم و آن نیز آماده کردن لیستی از تفاوت های موجود بین 2 برند نام برده است که اگر بخواهیم به صورت جزئی تر بررسی و ارزیابی داشته باشیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراورتن عباس آباد نسبت به حاجی آباد از حفره و تخلخل های بیشتری برخوردار است.
  • تراورتن عباس آباد نسبت به حاجی آباد از تراکم کمتری برخوردار است و به نوعی حاجی آباد استخوانی تر است.
  • تراورتن حاجی آباد به دلیل داشتن تخلخل کمتر،رزین کمتری نیز مصرف می کند و به نسبت از ساب و صیقل بالاتری نیز برخوردار است.
  • تراورتن عباس آباد از تنوع سفید یکدست تا کرم برخوردار است اما حاجی آباد از بازه رنگ کرم روشن و کرم بژ برخوردار است.
  • تعداد سورت های تراورتن حاجی آباد نسبت به تراورتن عباس آباد کمتر است.

البته اینها تنها بخشی از تفاوت این 4 برند بود ولی این تفاوت ها را نمی توان ملاک برتری یک برند نسبت به دیگری دانست زیرا هر دو جز سنگ های با کیفیت بازار هستند و هر کدام کاربری مخصوص خود را دارند. از برند عباس آباد به عنوان سفیدترین سنگ کرم نام برده می شود و از برند حاجی آباد نیز به عنوان یکی از با استحکام ترین گزینه ها جهت پروژه های مهندسی نام برده می شود.

 

دکمه بازگشت به بالا