کارخانجات آجر نما اصفهان

معرفی شرکت های تولید کننده آجر نما + قیمت آجر نما در اصفهان

نمای ساختمان به عنوان یک ویژگی مهم ظاهری در همه ساختمان ها محسوب می شود. استفاده از انواع پوشش ها برای ایجاد نمایی زیبا برای ظاهر بیرونی ساختمان، یکی از مهمترین موارد در زیبایی خانه از قدیم بوده است. در قدیم از مصالحی مانند گل، خشت خان، کاه گل، گل سرخ و … برای زیبایی نما استفاده می شد.

آجر به عنوان یکی از مصالح اصلی ساختمان سازی از ابتدا دهه 50 برای نمای ساختمان هم مورد استفاده قرار گرفت. اولین آجرنما ها ابتدا در ساختمان های اداری و سازمانی در دهه 40 و 50 شروع شد و با پیشرفت این محصول درزمینه نما، انواع جدیدی به آن اضافه شد. مثلا آجرنمای 3 سانتی یکی از معروفترین مصالح برای آجرنما بوده است. یکی از انواع آجر نما که در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد، آجر نما نسوز است. این آجر انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به طرح و رنگشان برای سبک های مختلف، مناسب هستند. در ادامه خواهیم گفت که آجر نما نسوز چیست و انواع آن کدام است و عوامل موثر بر قیمت آجر نسوز نما را با هم بررسی خواهیم کرد.

قیمت آجر نما 5 سانتی | قیمت آجر نما 7 سانتی

آجر نما چیست ؟

یکی از انواع آجر ها که در زیبایی نمای داخلی و بیرونی ساختمان استفاده می شود، آجر نما است. از آنجایی که آجر نما در ظاهر یک ساختمان نقش موثری دارد، باید استانداردهای لازم را نیز داشته باشد. به عنوان مثال باید در برابر رطوبت، گرما، سرما و سایر عوامل محیطی مانند باران مقاوم باشد.

آجر نسوز چیست؟

آجر نما نسوز یکی از انواع آجر نما است که تنوع رنگ و طرح فراوانی دارد. آجر های نسوز به دلیل مقاومت بالا، جذب آب بالا و همچنین کیفیت مناسبی که دارد، در نمای انواع ساختمان استفاده می شود. از انواع آجر نمای نسوز می توان به آجر نسوز شاموتی، قزاقی، سفید و … اشاره کرد.

انواع آجر نما نسوز

  • آجر نسوز ساده
  • آجر نسوز صخره ای
  • آجر نما نسوز آنتیک
  • آجر نسوز رستیک
  • و…

مزایای استفاده از آجر نما نسوز

از آنجائیکه این آجر از کیفیت بالایی برخوردار است، خرید و فروش آن نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. این آجر می تواند حتی در دماهای بالا تا ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد نیز سالم بماند. همین مقاومت بالایی که در برابر گرما از خود نشان می دهد، یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیتش شده است. حتما شما هم نمای ساختمانی را دیده اید که به مرور زمان تغییر رنگ داده یا شوره زده است. همین موضوع سبب می شود ظاهر ساختمان زیبایی خود را از دست بدهد. اما آجرنما نسوز برخلاف سایر آجر ها دچار تغییر رنگ و شوره زدگی نخواهد شد. آجر نسوز نما نسبت به سایر آجرها ضخامت کمتر و تنوع رنگ بیشتری دارد.

آجر نسوز نما حتی برای نمای ساختمان شهرهای مرطوب نیز مناسب است. اگر در شهرهای شمالی زندگی می کنید، بهترین گزینه برای نمای ساختمان شما، آجر نسوز نما است. چرا که این آجر در برابر رشد جلبک ها مقاوم بوده. این نوع آجر می تواند ضربات فیزیکی را تحمل کند و در برابر عوامل شیمیایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهد. همچنین با استفاده از این آجر شما خانه خود را در سرما و گرما عایق کرده اید. یکی دیگر از ویژگی های بارز این نوع آجر، مقاومت بالا در برابر نور خورشید است؛ بطوریکه به مرور زمان هم رنگ خود را از دست نمی دهد.

کاربرد گسترده آجر نسوز در نمای انواع ساختمان

آجر نسوز در کوره های بزرگی در شهرهای یزد و اصفهان پخته و روانه بازار می شوند. این نوع آجر ها نه تنها برای دیوار، بلکه برای کف و راه پله ها نیز کاربرد دارد. آجر های نسوز در انواع سبک های مدرن، سنتی و کلاسیک تولید می شوند. شما می توانید انواع رنگ آجر نسوز را با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای نمای منزل یا ساختمان تجاری خود تهیه کنید.

مزایای کاربرد آجر نما نسوز در دکوراسیون داخلی

آجر نما ها طیف رنگی گسترده و طرح های مختلفی دارند. از این رو به راحتی می توان آنها را با سبک و رنگ بندی نمای داخلی ساختمان ترکیب کرد. استفاده از آجر نما در مناطق سردسیری، حس بسیار خوشایندی را به خانه خواهد داد.

·        مناسب انواع دکوراسیون :

دیوار های تزئین شده با آجر نما می تواند برای هر چیدمانی به شیوه سبک مدرن مناسب باشد. شما می توانید از آجر نسوز سفید استفاده کنید، به دلیل خنثی بودن رنگ سفید، با هر رنگ و فضایی تناسب خواهد داشت.

·        ایجاد فضای نوستالژیک در محیط :

آجر ها از گذشته تا کنون برای زیبایی و ساخت ساختمان ها استفاده می شود. بنابراین استفاده از آجر نما در دکوراسیون داخلی ساختمان می تواند حس نوستالژیکی را ایجاد کند. با استفاده از آجر هایی به سبک سفالی و قدیمی، می توانید فضای منزل را به سبک روستایی و خاص در بیاورید.

·        طراحی خاص و متفاوت:

امروزه اغلب خانه ها رنگ های یکدستی دارند یا اینکه با کاغذ دیواری پوشیده شده اند. اما دیوارهای پوشیده شده از آجر نما، می تواند طراحی خاص و متفاوتی را نسبت به سایر دکوراسیون ها داشته باشد. استفاده از آجر نما به ویژه در بالای شومینه ها پر طرفدار تر است.

·        صرفه جویی در هزینه:

بسیاری از متریال هایی که برای نمای داخلی ساختمان استفاده می شوند، به مرور زمان دچار فرسایش و تغییر رنگ می شوند. از این رو لازم است که شما برای تغییر آن اقدام کنید. اما استفاده از آجر نما نسوز در دکوراسیون داخلی میتواند در هزینه های شما نیز صرفه جویی شود. چرا که این محصول ماندگاری بالا و آسیب پذیری بسیار پایینی دارد.

·        طول عمر بالا و هزینه نگهداری کم :

آجر نما نسوز نسبت به سایر مصالح ساختمانی طول عمر بالاتری دارند. از این رو ماندگاری آنها بیشتر بوده و در برابر عوامل مانند گرما، سرما، موریانه و … مقاوم است. به دلیل مقاومت بالای این نوع آجر، هزینه نگهداری نیز برای شما کاهش می یابد.

·        عایق ساختمان و حافظ انرژی:

آجر نما یکی از مصالح ساختمانی پر کاربرد است که به خوبی می تواند گرما را انتقال دهد. همین امر می تواند تاثیر زیادی در هدر نرفتن انرژی داشته باشد. از طرفی یکی از ویژگی های منحصر به فرد آجر نسوز این است که در فصل های گرم به خوبی هوای خنک را حفظ می کند. همچنین در فصل زمستان نیز از خارج شدن گرما جلوگیری می کند.

·        مقاومت بالا در برابر آتش، باد و رطوبت:

آجر نما ساخته شده از خاک نسوز است که در دمای بالای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد پخته و به آجر نما تبدیل می شود. همین نحوه تولید آجر سبب شده است که به خوبی در برابر آتش و حرارت مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

مزایای آجر نسوز

  • ماندگاری بالا
  • کاهش مصرف سوخت های فسیلی
  • هزینه نگهداری پایین
  • مقاوم در برابر انواع آب و هوا
  • دارای طرح و رنگ گوناگون
  • عایق صوت، گرما و سرما

خرید بهترین آجر نسوز نما در اصفهان

در این محتوا به بررسی کامل آجر نما نسوز پرداختیم و متوجه مزایای استفاده این نوع آجر شدیم. اگر می خواهید نمای ساختمان خود را به زیباترین شکل ممکن طراحی کنید، بهتر است از آجر نسوز نما استفاده کنید. این آجر به خوبی می تواند آنچه از زیبایی یک ساختمان انتظار دارید را برآورده کند.

قیمت آجرنما نسوز در اصفهان

از آنجایی که این نوع آجر طرح، رنگ و اندازه های مختلفی دارد، قیمت هر کدام نیز متفاوت خواهد بود. از این رو بهتر است جهت دریافت مشاوره  برای خرید بهترین آجر نسوز نما و اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید.

عوامل زیادی در قیمت آجر نما نقش دارد که در ادامه آن ها را بیان کرده ایم:

  • نوع بسته بندی آجر در قیمت آن نقش موثری دارد. برای مثال بسته بندی پلاستیکی قیمت کمتری نسبت به بسته بندی کارتنی دارد.
  • فرایند ساخت آجر نیز در قیمت آن موثر است. هرچه خاک مورد نیاز برای ساخت آجر بهتر مخلوط شود، کیفیت آجر بیشتر شده و در نتیجه قیمت آن افزایش می یابد.
  • عوامل دیگری مانند رنگ، نوع لعاب، نسوز بودن یا نبودن نیز در تعیین قیمت آجر موثر است.

تاریخچه آجر نما اصفهان

سازه های آجری دوران صفوی، جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. در این دوران اکثر بنا ها به صورت آجر کاری های زیبا ساخته شده اند که باعث شد در آن زمان بسیاری از افراد علاقه مند به این حوزه شده اند. هنر آجرکاری در این دوران باعث به وجود آمدن انواع قوس های باربر تزیینی آجری، انواع برج های کبوترخانه آجری ، نماهای مشبک آجری ، انواع نقش های رسمی بندی یا کاربندی و طاسه سازی های آجری در شکل های مختلف با عناصری مانند سوسن، نیمه سوسن، هفتی، سینه باز، پاباریک، لچکی، ترنجی و با به کارگیری نقش های زیبای گلچین آجری در بین این عناصر ، به خصوص در بازارها گردید.

همچنین در دوره صفویه ، ساختن آب انبارهای آجری با نقش های زیبا جهت اقلیم های گوناگون ، به خصوص بادگیردار برای مناطق گرم و خشک کویری همراه با هنر آفرینی ‌های چشمگیر ، مورد توجه بوده است. از میان آثار بسیار متعدد آجری این دوره می‌توان به سی و سه پل ، تالار اشرف ، کلیسای وانک در اصفهان، آرامگاه خواجه ربیع در خراسان رضوی ، کاروانسرای قصر بهرام در سمنان و امامزاده یحیی در همدان ، اشاره نمود.

استان اصفهان یکی از استان های غنی از نظر رس بوده و این امر باعث ایجاد چندین کارخانه آجر سازی شد که از بین این شرکت ها ، شرکت آجر نما اصفهان است. شرکت آجر نما اصفهان در بین دیگر شرکت ها دارای کیفیت بهتر و وسعت کاری زیادی بوده به طوری که سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است.

کاربرد آجر نما اصفهان

با تاسیس کارخانه های متعدد تولید آجر، در سرتاسر استان اصفهان ، آجر به عنوان یکی از مصالح ساختمانی، با پیشرفت صنعتی رو به رو شده است. آجر نسوز، آجر شیل، آجر انگلیسی، آجر شاموتی، آجر لعابی،  آجرهای گلبهی و زرد، از جمله این آجرها هستند، که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به سرشماری های اخیر، 40 الی 60 درصد از واحدهای مسکونی در اکثر نقاط کشور از آجر ساخته شده اند.

منبع: ایران نیاز

دکمه بازگشت به بالا