نماد سایت مجله آنلاین

پرده اتاق کودک با طرح های جذاب و کیفیت عالی + آموزش نصب و شستشو

نکات لازم برای انتخاب مدل پرده اتاق کودک

پرده اتاق کودک یکی از بخش‌های جذاب در چیدمان اتاق بچه‌هاست که می‌تواند تأثیر بسیار شگرفی در زیبایی  اتاق بگذارد. در ابتدا شاید فکر کنید انتخاب پرده یک امر ساده و بی‌اهمیت است، اما همین مسئله به ظاهر بی‌اهمیت تأثیر بسیار زیادی در جلوه اتاق فرزند دلبندتان دارد پس در انتخاب مدل پرده اتاق کودک کمی دقت بیشتری داشته باشید. پیشنهاد میکنم را نیز بخوانید.

خرید پرده اتاق کودک: یکی از نکات بسیار مهم و حرفه‌ای که در دکوراسیون منزل باید در نظر بگیرید، رعایت نقطه کانونی در اتاق است. نقطه کانونی اولین جایی است که هنگام ورود به اتاق به چشم می‌خورد. حال اگر پنجره اتاق در نقطه کانونی قرار دارد، با انتخاب مناسب یک مدل پرده اتاق کودک همچون مدل‌های دراپه و یا والان‌دار می‌توانید تأثیر بسیار خوبی در حال و هوای اتاق بگذارید.

بهترین مدل پرده اتاق کودک پرده‌های والان‌دار است که یک سوم پنجره اتاق را گرفته و انتهای پرده با تزیین‌های مختلف همچون پاپیون جمع می شوند. استفاده از رنگ‌های مکمل در کنار یکدیگر در مدل پرده والان دار بر زیبایی و قدرت بصری کار می‌افزاید.

اگر پرده اتاق در نقطه کانونی قرار ندارد، می‌توان از پرده به عنوان یک پس زمینه خوب در دکوراسیون اتاق استفاده کرد و توجه بیننده را معطوف به وسائل اتاق نمود. استفاده از رنگ‌های ملایم به عنوان پس زمینه در انتخاب مدل پرده اتاق کودک، تاکید دکوراسیون را بیشتر به وسائلی همچون تخت، مبل و.. می‌برد. برعکس آن استفاده از پرده‌های شیک و فانتزی همچون مدل‌های دراپه و والان توجه را بیشتر به پنجره اتاق معطوف می‌کند.

بیشتر بدانید

پرده‌های والان‌دار یکی از بهترین مدل پرده اتاق کودک است که یک سوم پنجره اتاق را اشغال می‌کند. برای زیباتر شدن ظاهر پرده می‌توان انتهای پرده‌های والان دار را با تزییناتی همچون پاپیون و… آراسته‌تر کرد.

اگر قصد دارید فضایی چشم‌نواز و مطبوع برای اتاق فرزند دلبندتان بسازید بهتر است از پارچه‌های ساده و به رنگ‌های روشن همچون کرم و یا بژ استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید از پرده‌های طرح‌دار برای طراحی مدل پرده اتاق کودک‌تان استفاده کنید، طرح ستاره گزینه بسیار خوبی است که فضای اتاق را بسیار تلطیف و رویایی می‌کند.

طرح ستاره گزینه بسیار خوبی برای استفاده از پارچه‌های طرح‌دار برای طراحی مدل پرده اتاق کودک‌ است که فضای اتاق را رویایی‌تر می‌کند.

هنگامی که صحبت از رنگ و مدل پرده اتاق کودک می شود، بهتر است، از همان ابتدا در مورد رنگ اتاق و وسائل تصمیم گرفته و مطابق آن فرش و پرده را تهیه کرد. در طراحی مدل پرده اتاق کودک، باید پرده‌ها با تم و طرح اتاق مطابقت داشته باشد. انتخاب رنگ‌های بژ، نیلی، سبز نعنایی، رنگ زرد آفتابی به همراه رنگ سفید تلفیق بسیار مناسبی برای اتاق فرزند دلبندتان است.

بهتر است، در طراحی دکوراسیون اتاق کودک از همان ابتدا رنگ اتاق و وسائل متنوع را انتخاب کرده و مطابق آن فرش و پرده و… را خریداری کنید.

بهتر است کمی پارچه پرده را بیشتر از مقدار تعیین شده خریداری کنید تا در دکوراسیون اتاق هم از آن استفاده گردد. به طور مثال در طراحی مبل اتاق کودک و یا رو تختی و.. می توان از طرح پرده استفاده نمود.

باید در نظر بگیرید که نوزادان در شش هفته ابتدایی تولد بیشتر اوقات خواب هستند. بنابراین باید اتاقی با نور کم برایشان فراهم نمود. در این شرایط بهتر است در مدل پرده اتاق کودک یک آستر ضخیم و تیره‌تر از پرده اصلی در زیر آن قرار داد تا در زمانی که نیاز است اتاق تاریک‌تر باشد از آن استفاده کرد. البته آستری یک وسیله مناسب برای گرم کردن اتاق در فصول سرد سال نیز هست.

بنابراین با توجه به شرایط موجود، بهتر است پرده اتاق بچه‌ها از جنس سبک و نازک و به رنگ روشن باشد که بتواند نور مناسب را به اتاق برساند و یک آستر تیره‌تر در زیر پرده تهیه کرد تا در صورت نیاز از آن استفاده شود. البته این مسئله بستگی به محل زندگی شما هم دارد، اگر در منطقه گرمسیر زندگی می‌کنید، استفاده از پرده ضخیم اتاق را گرم‌تر خواهد کرد، در این شرایط بهتر است از یک پرده سبک و نازک استفاده کنید.

بیشتر بدانید

استفاده از آستری در مدل پرده اتاق کودک می‌تواند در حفظ گرمای اتاق در فصول سرد سال بسیار موثر باشد.

ایمنی و انتخاب مدل پرده اتاق کودک

مهم‌ترین وظیفه هر پدر و مادری فراهم کردن محیطی امن برای فرزندان دلبندشان است. در طراحی دکوراسیون اتاق کودک نیز باید به امنیت بچه‌ها توجه خاص و ویژه کرد و گزینه اول شما در چیدمان اتاق، باید امنیت بچه‌ها باشد. با استادکار همراه باشید و برخی از نکات مهم را که در ادامه به آن می‌پردازیم در طراحی مدل پرده اتاق کودک در نظر بگیرید.

هرگز تخت نوزاد را نزدیک پرده اتاق کودک قرار ندهید و مطمئن باشید که دست نوزاد به پرده نمی‌رسد. چون کافی است تخت نوزاد در کنار پرده باشد. نوزادان در طی دست ‌و پا زدن می‌توانند پرده نازک و سبک اتاق را بکشند. باتوجه به این خطر، بهتر است که تخت نوزاد یا کودک از پنجره دور باشد.

نوزادان می‌توانند پرده را در دستان کوچکشان گرفته و بکشند، با توجه به این مسئله بهتر است تخت نوزاد در نزدیک پرده اتاق قرار نگیرد.

هرگز از پرده‌های بلند برای اتاق کودک استفاده نکنید. چون نوزادان نوپا که به تدریج راه می‌افتند از پرده برای بلندشدن استفاده می‌کنند و این امر بسیار خطرناک بوده و امکان سقوط پرده بر روی آن ها نیز وجود دارد. علاوه بر این کیفیت، بافت و ظاهر پرده نیز در درازمدت آسیب خواهد دید.

هرگز از پرده‌های بلند برای طراحی مدل پرده اتاق کودک استفاده نکنید. چون نوزادان نوپا از پرده برای بلندشدن استفاده می‌کنند.

در طراحی پرده اتاق کودک از زیورآلات و مهره و… استفاده نکنید. چون کودکان نوپا در خانه شروع به حرکت کرده و هرچیزی را که می‌بینند در دهانشان می‌گذارند. باتوجه به این مسئله تا جاییکه امکان دارد از قطعات ریز که امکان بلع آن‌ها وجود دارد در طراحی دکوراسیون فضای اتاق کودکان دوری کنید. همچنین بندها و روبان ها نیز خطر خفگی برای کودکان دارند.

در طراحی پرده اتاق کودک از زیورآلات و مهره و… استفاده نکنید. چون کودکان نوپا در خانه شروع به حرکت کرده و هرچیزی را که می‌بینند در دهانشان می‌گذارند.

هرگز از پرده و چوب پرده سنگین در طراحی مدل پرده اتاق کودک استفاده نکنید. چون کودکان نوپا می توانند پرده را بکشند و احتمال افتادن چوب پرده سنگین و یا پرده سنگین بر روی آن ها و خطر خفگی وجود دارد. بنابراین بهتر است در طراحی مدل پرده اتاق کودک، از پرده های سبک با چوب پرده های محکم استفاده کنید.

در اتاق کودکان هرچیزی را که احتمال افتادن و صدمه زدن به آن‌ها را دارد باید دور نگه داشت. وسائل سنگین را باید از دسترس کودکان دور نگه داشت. اگر شلف یا طبقه‌ای به دیوار نصب شده حتما باید از محکم بودن آن اطمینان حاصل کرد. پرده‌ها نیز از این قائده مستثنی نیستند. اگر در نصب چوب پرده و پرده مهارت ندارید بهتر است از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

سخن آخر

همان طور که می‌دانید، پرده یکی از اجزای مهم در طراحی اتاق کودک است که در کنار سرویس خواب، وسائل و اسباب بازی‌های کودک فضا را زیباتر و دلنشین تر می‌کند. هدف ما از ارائه این مقاله، انتخاب پرده‌ای منحصر به فرد و مناسب برای کودکان بود. اما والدین عزیز به یاد داشته باشید که استفاده از طرح‌های بیش از حد کودکانه برای مدل پرده اتاق کودک مناسب نیست. چون کودکان به سرعت بزرگ خواهند شد و این پرده‌ها دیگر مناسب اتاق آن‌ها نخواهد بود. اگر در انتخاب و طراحی اتاق فرزند دلبندتان نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید از نیروهای متخصص و حرفه‌ای ما در استادکار کمک بگیرید.

منابع:

دوخت و نصب پرده

منبع :  https://www.pardebazar.com/

خروج از نسخه موبایل