نماد سایت مجله آنلاین

پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی؟

مهمانی کشویی روی پنجره بهتر است یا لولایی؟ کدام بهتر است: شیشه کشویی یا پنجره کشویی؟

پنجره ها دروازه های هر ساختمان به محیط بیرون هستند که نقش مهمی در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی، تهویه و نور و ارتباط با بیرون دارند. دو نوع رایج پنجره دوجداره، پنجره های دوجداره لولایی و پنجره های کشویی هستند که مزایا و معایب خود را دارند. سوالی که برای اکثر مشتریان هنگام خرید پنجره پیش می آید این است که پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟

با ما همراه باشید، نگاهی به این دو نوع پنجره بیندازید و به این سوال پاسخ دهید.

پنجره دوجداره کشویی

برای اینکه بفهمیم پنجره های دوجداره کشویی بهتر هستند یا آویزان، ابتدا باید ویژگی های هر کدام را در نظر بگیریم.

پنجره کشویی یکی از رایج ترین و پرکاربردترین مدل هایی است که می توان آن را با پروفیل های آلومینیومی و upvc ساخت. در گذشته بیشتر از نوع آلومینیوم استفاده می شد اما با توجه به گذشت زمان و پیشرفت در ساخت مصالح ساختمانی امروزه از پروفیل upvc بیشتر استفاده می شود. ما همچنین پنجره های بزرگ و پنجره های دوجداره upvc را با هم مقایسه می کنیم.

قاب پنجره کشویی upvc از پروفیل ساخته شده، کشویی می شود و با غلطک های تسمه در امتداد آن حرکت می کند.

بنابراین همانطور که از نام آن پیداست باز و بسته شدن با استفاده از نوار لغزنده انجام می شود.

یک پنجره دوجداره کشویی چند لولا دارد؟

پنجره کشویی Upvc می تواند تک آویز یا دو آویز باشد.

یک پنجره ارسی فقط یک ارسی دارد که به چپ یا راست حرکت می کند.

پنجره کشویی یک دهانه لولایی است

یک پنجره کشویی دو آویز دارای دو لولا متحرک است و هر کدام را می توان به طور جداگانه باز یا بسته کرد. بنابراین اگر می خواهید تهویه و دسترسی بیشتری به فضای بیرون داشته باشید، پنجره دوجداره کشویی مناسب تر است.

پنجره دوجداره کشویی با دو لولا باز می شود

همچنین درب های کشویی دو بازشو تحرک بیشتری دارند. به طور کلی انتخاب بین پنجره کشویی تک دهانه و پنجره لولایی دو دهانه به سلیقه و نیاز مشتری بستگی دارد.

پنجره های لولایی با شیشه دوجداره

از طرفی پنجره های پنجره ای وجود دارند که انواع مختلفی دارند مانند پنجره های دوجداره تک جداره، پنجره های دوجداره و یا پنجره های پنجره ای و پنجره ای.

همانطور که از نام آن مشخص است باز شدن این پنجره نیاز به لولا دارد و بسته به نوع پنجره بازشدن بر روی محور افقی یا عمودی انجام می شود.

پنجره تک لولایی:

این نوع پنجره‌ها به‌صورت عمودی باز می‌شوند و قاب‌ها به سادگی درب‌های معمولی باز و بسته می‌شوند.

یک پنجره واحد

پنجره دو لولایی:

پنجره دو طرفه علاوه بر امکان باز شدن در محور عمودی، دارای ضمیمه خاصی است که با تغییر موقعیت دستگیره (البته با زاویه محدود) امکان باز و بسته شدن ارسی در محور افقی را فراهم می کند. . بنابراین در پنجره ای با لولای دو حالته می توان کرکره را در دو حالت عمودی و افقی باز و بسته کرد.

پنجره دو لولایی

آب بندی پنجره چوب ماهون:

بازشوی این پنجره ها روی مدل است و معمولاً دارای زاویه مشخصی است. می تواند دکمه های بالا یا پایین باشد، در جهت مخالف باز شود.

پنجره های لولایی با سایبان

مقایسه مزایا و معایب پنجره های دیواری و پنجره ای

مزایای پنجره های کشویی

پنجره دوجداره کشویی بازشو جذابی دارد و به راحتی باز و بسته می شود.

پنجره کشویی که باز و بسته می شود فضا را اشغال نمی کند و برای فضای محدود مناسبتر از پنجره لولایی است.

پنجره های کشویی در نصب پرده هایی مانند کرکره غلتکی و میل پرده تداخلی ایجاد نمی کند. با این حال، در پنجره های لولایی، باز و بسته کردن قاب می تواند نصب پرده ها را محدود کند.

پنجره های کشویی ویژگی های ساده تری نسبت به پنجره های لولایی دارند، به خصوص پنجره های دو لولایی.

پنجره کشویی

مزایای پنجره های لولایی دو جداره

از طرفی پنجره های رومیزی دارای انواع بازشو هستند. (دو حالت، تک حالت، چتر نجات)

بزرگترین مزیت پنجره آویز نسبت به پنجره ارسی، عایق بودن بهتر آن است. بنابراین، اگر عایق کاری در ساختمان اولویت دارد و در منطقه ای هستید که صدا، آلودگی، گرد و غبار یا سرما و گرما زیاد است، پنجره های آویزان بهترین گزینه هستند.

با درزهای کمتر و دسترسی کامل به هر دو طرف شیشه، تمیز کردن پنجره لولایی بسیار آسان تر است. پنجره‌های کشویی می‌توانند هنگام باز و بسته شدن صدا ایجاد کنند، که در مورد پنجره‌های رومیزی صدق نمی‌کند.

پنجره دو لولایی

معایب و تفاوت بین پنجره های کشویی و لولایی

هر دو نوع پنجره علیرغم مزایای خاص، دارای معایبی نیز هستند که باعث می شود در شرایط خاص کارایی کمتری داشته باشند.

مهمترین عیب شیشه های کشویی عایق ضعیف (تا 20 درصد کمتر) نسبت به شیشه های لولایی است. این به دلیل موقعیت ریل است که فضای بیشتر و شکاف های بزرگتر را فراهم می کند. پنجره های کشویی ظاهر ضخیم تری دارند که در زیبایی و ظرافت موثر است و همچنین امکان استفاده از شیشه های نازک را فراهم می کند که تاثیر منفی بر عایق بندی دارد.

پروفیل بازسازی در پنجره کشویی وجود ندارد و محدودیتی برای جایگزینی آن وجود دارد. با این حال، پنجره ارسی یک نمایه معماری است. در پنجره های کشویی لوازم جانبی پیچیده تری وجود دارد. بنابراین احتمال شکست آنها نیز زیاد است. البته قطعات قابل تعویض هستند و باید به خاطر داشت که برند و کیفیت ساخت تاثیر زیادی در این امر دارد.

تبدیل پنجره دوجداره لولایی به پنجره کشویی

یکی از سوالات متداول در مورد پنجره های دوجداره این است که آیا می توان پنجره های دوجداره لولایی را با پنجره های کشویی جایگزین کرد؟

البته این سوال در جهت عکس هم وجود دارد و ممکن است شخصی بخواهد پنجره کشویی را به لولا تبدیل کند. در کل بهتر است پنجره نصب شده مدل اصلی مدل مورد نظر باشد.

اما به عنوان مثال، با تغییر دکوراسیون، ممکن است بخواهید به جای پنجره لولایی که فضا را اشغال می کند، از پنجره کشویی استفاده کنید. البته باید در نظر داشت که عایق پنجره های کشویی کمی ضعیفتر از عایق پنجره های لولایی است.

بازگشت به سوال اصلی، آیا می توان یک پنجره منحنی را به یک پنجره کشویی تبدیل کرد؟

تبدیل یک پنجره چرخشی به یک پنجره کشویی غیرممکن است. زیرا ساختار آنها با دو مدل کاملا متفاوت است و این غیر ممکن است.

دلیل فنی که چرا پنجره لولایی را نمی توان به پنجره کشویی تبدیل کرد:

برای درک بهتر اینکه چرا تبدیل پنجره آویزان به یک پنجره کشویی غیرممکن است، باید کمی بیشتر در مورد ساختار آنها بدانیم.

هر پنجره دوجداره دارای اجزا و لوازم جانبی است که عملکرد خاصی را انجام می دهد. پسندیدن:

زوار یا زوار برای نگه داشتن لیوان در قاب

شیشه دو یا سه تا درسته.

آب بندی لاستیک و درزگیر

نمایه پنجره

پرده را باز کن

پروفیل گالوانیزه داخلی

یک قاب یا قاب پنجره

اگرچه قطعات فوق به طور کلی عملکرد ثابت یکسانی دارند، اما اشکال هندسی و محل قرارگیری آنها متفاوت است. با پنجره های لولایی و کشویی امکان ترکیب و قرار دادن قطعات مورد نظر به صورت هندسی وجود ندارد. در واقع این قطعات ارتباطی به هم ندارند و قابل تعویض نیستند. با این حال، به عنوان مثال، می توان یک پنجره تک حالته را به یک پنجره دو حالته تبدیل کرد و قطعات را می توان با یکدیگر مطابقت داد.

علاوه بر این، در صورت تغییر پنجره های کشویی به لولا یا بالعکس، گوشه های کارخانه ای قابل اتصال نیستند. ضخامت و اندازه محل نصب شیشه در این دو مدل پنجره (کشویی و لولایی) اندازه و ارتفاع یکسانی ندارد. داخل نیز مهم ترین تفاوت است که عموماً ویژگی های متفاوتی دارد و قابل تعویض یا ترکیب نیست.

راه حل چیست

علیرغم آنچه گفته شد، باید به اختصار بیان کرد که امکان تبدیل پنجره ثابت به اسلاید یا بالعکس وجود ندارد.

اما امید خود را از دست ندهید! همیشه یک راه حل وجود دارد.

در این صورت راه حل تعویض پنجره با پنجره کشویی است که کار با آن آسان بوده و نیازی به آسیب نیست. تعویض پنجره به راحتی در یک روز انجام می شود

نتیجه

جدا از موارد فوق در پاسخ به اینکه پنجره های دوجداره کشویی بهتر است یا تابشی باید گفت که بستگی به نیاز کارفرما و فضای ساختمان دارد.

اما به طور کلی از پنجره های لولایی بیشتر استفاده می شود. پنجره های کشویی انتخاب مناسبی برای مناطق آرام و آب و هوای معتدل هستند. اما اگر در یک ساختمان پر سر و صدا، یا یک منطقه بسیار گرد و خاکی هستید، یا هوا بسیار سرد و گرم است. پنجره کشویی گزینه خوبی نیست.

البته اگر همچنان می خواهید از پنجره کشویی استفاده کنید با وجود این شرایط می توانید از پنجره دوجداره فولکس واگن استفاده کنید که علاوه بر مزایای پنجره کشویی و حالت بازشو کشویی، قابلیت حرارتی کامل را نیز فراهم می کند. عایق.

از طرفی پنجره های لولایی با عایق بالا و بازشو آسان برای هر مکان و منطقه ای مناسب است. علاوه بر این، آنها بادوام هستند و به راحتی تمیز می شوند. اما نحوه قرارگیری پرده ها برای آن ها محدودیتی دارد و باید به خاطر داشته باشید که شعاع کافی برای باز شدن ارسی وجود دارد و اگر فضای باز شدن محدود است، پنجره کشویی انتخاب خوبی است. اگر عایق صوتی بالا، گرما و سرما و مسدود شدن پنجره ها اولویت شماست، پنجره های آویزان بهترین انتخاب هستند. اما اگر فضای محدودی دارید و عایق کاری در اولویت نیست، پنجره های کشویی گزینه بهتری هستند.

منبع: پنجره آفتاب

خروج از نسخه موبایل