اقتصادی

بشنوید/چند قطعه موسیقی به مناسبت عید بزرگ شعبان

مگر می‌شود، حرف از عید و شادی به میان بیاید اما پای موسیقی در میان نباشد؟ موسیقی همیشه یک پای شادمانی و حال خوب است.

مجله آنلاین پلاس: نیمه شعبان متعلق به امام دوازدهم شیعیان، حضرت مهدی (عج) است که معمولا با جشن وشادی در محلات و یا خانه‌ها همراه می‌شود. در میان اهالی موسیقی نیز هنرمندانی هستند که قطعاتی را منتشر و تقدیم به منجی عالم بشریت کرده‌اند. اینجا می‌توانید، ‌ قطعاتی موسیقایی را بشنوید که برای امام زمان ساخته و منتشر شده‌اند.

«او» با صدای محسن چاوشی

«او» نام یکی از قطعات محسن چاوشی، ‌ خواننده مطرح موسیقی پاپ است که به وجود حضرت ولی‌عصر(عج) تقدیم شده است. شعر این قطعه را خود چاوشی سرود و آهنگسازی اثر نیز بر عهده خودش بوده است.

«ناجی» با صدای فرمان فتحعلیان

علاقمندان موسیقی عرفانی فرمان فتحعلیان و گروه «ایلیا» را خوب می‌شناسند. قطعات موسیقی فتحعلیان معمولا در وصف حضرت علی (ع) است اما او قطعه‌ای نیز بنام «ناجی» در کارنامه کاری خود دارد که به طور مشخص برای امام زمان (عج) ساخته شده است. این قطعه توسط همین هنرمند آهنگسازی شده است.

«بازگرد» با صدای راغب

راغب از خوانندگان نسل نوی موسیقی پاپ است که این روزها طرفداران زیادی دارد. او در کارنامه کاری خود قطعه‌ای با عنوان «بازگرد» دارد که به ساحت امام عصر (عج) تقدیم کرده است. این قطعه توسط راغب آهنگسازی و اجرا شده و شعر آن را رها رضایی سروده است.

«خیال آشنا» با صدای محمد اصفهانی

محمد اصفهانی، پیشکسوت موسیقی پاپ ایران نیز قطعه‌ای با عنوان «خیال آشنا» و با محتوای انتظار تولید کرده است. شاعر این اثر عبدالجبار کاکایی  و موسیقی آن توسط شایان کریمی نژاد تولید شده است.

«حس غریب» با صدای علی لهراسبی

غروب جمعه اغلب ما ایرانی‌ها تقریبا یک‌جورهایی با صدای علی لهراسبی گره خورده است؛ وقتی از یک «حس غریب» می‌خواند. قطعه‌ای که با ملودی ماندگار محمدرضا چراغعلی خلق شده و سیاوش پورشیر محمد شعر آن را سروده است.

«کاغذ» با صدای احسان خواجه‌امیری

«کاغذ» عنوان یکی از قطعات قدیمی احسان خواجه‌امیری است که به پیشگاه امام زمان (عج) تقدیم شده است. آهنگساز این اثر رضا خسروی و افشین آذری آن را تنظیم کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا