نماد سایت مجله آنلاین

تولید ۴ هزار مگاوات برق با انرژی خورشیدی در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تولید ۴ هزار مگاوات برق با انرژی خورشیدی در لرستان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مهران امیری در گفت و گو با خبرنگار آنلاین در سخنانی با اشاره به موضوع تأمین روشنایی معابر و خیابان‌های لرستان، اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و نوروز و ضرورت تأمین روشنایی معابر و خیابان‌ها، این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

صرفه جویی ۵ مگاواتی مصرف برق

وی با اشاره به پیک بار مصرف برق در زمستان و برنامه‌های مدیریت بار مصرف برق در راستای کاهش مصرف برق در استان، عنوان کرد: در این راستا اجبارا تأمین روشنایی معابر را در استان یک در میان کردیم.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان این امر را نیز در پیک مصرف فصل تابستان انجام دادیم، افزود: این برنامه‌های مدیریت مصرف موجب کاهش مصرف برق در استان نیز شد.

امیری، بیان داشت: با این اقدامات حدود پنج مگاوات در مصرف برق صرفه جویی در ساعاتی که معابر روشن می‌شدند، داشتیم.

خاموشی بدون برنامه نداشتیم

وی با بیان اینکه در ایام پایانی سال این محدودیت‌ها برطرف و کار تأمین روشنایی معابر را انجام خواهیم داد، افزود: تعویض لامپ‌های موجود به «ال ای دی» در دو شهر خرم آباد و بروجرد در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه همچنین با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران قرار است که حدود ۹۸ هزار دستگاه چراغ برق در استان تبدیل به «ال ای دی» شوند، ادامه داد: از محل این صرفه جویی مصرف برق، حدود ۲۹ میلیون کیلووات ساعت اوراق انرژی به سرمایه گذار اعطا می‌شود.

امیری، تاکید کرد: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته خاموشی بدون برنامه مانند سال گذشته نداشتیم.

وی با بیان اینکه خاموشی‌هایی را هم که داشتیم در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و دستگاه‌های اجرایی بود، تصریح کرد: باید در حوزه تولید برق، سرمایه گذاری صورت گیرد.

تولید ۴ هزار مگاوات برق از طریق خورشید

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان با تاکید بر اینکه این موضوع توسط وزارت نیرو به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: حدود ۳۰ هزار مگاوات باید به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شود.

امیری، تصریح کرد: بخشی از این تولید برق از طریق انرژی‌های تجدید پذیر است که در استان حدود چهار هزار مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی طی امسال باید تولید شود که در حال انجام است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تولید برق، بیان داشت: با حمایت‌های دولت از بخش خصوصی و… امیدواریم طی چهار سال ۳۰ هزار مگاوات برق در کشور تولید شود.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان همچنین با اشاره به تعمیرات نیروگاهی در راستای تولید برق، افزود: طی امسال این اقدام منجر به این شد که بیشترین ظرفیت تولید برق را در استان داشته باشیم.

امیری با اشاره به تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی در راستای تولید برق، گفت: این امر علاوه بر اینکه راندمان نیروگاه را بالا می‌برد، منجر به افزایش تولید هم می‌شود.

خروج از نسخه موبایل