نماد سایت مجله آنلاین

روش تنظیم درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک مانند هر محصول دیگری نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای دارند. با این حال، بسته به میزان و نوع ترافیک انسان، ممکن است تنظیماتی برای عیب یابی و تعمیر مورد نیاز باشد. برای آموزش تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید این محصولات در انواع مختلفی تولید می شوند و در این قسمت می خواهیم به انواع محصولات بپردازیم. البته تمرکز ما در این مقاله بر روی انواع درب اتوماتیک شیشه ای است. این محصولات می توانند به صورت خودکار باز و بسته شوند.

چه زمانی درب اتوماتیک شیشه ای نصب کنیم؟

درهای شیشه ای اتوماتیک می توانند مشکلات و ایرادات مختلفی داشته باشند، اما رایج ترین آنها عبارتند از:

مشکل در آشیانه

خطای دید: موتور هنگام باز و بسته شدن فرمانی دریافت نمی کند.

فروریختن یا توقف کامل یک پانل (یک یا هر دو پانل) از در

خرابی و خرابی ریموت کنترل

خرابی سنسور: در این حالت سنسور حساس است و با حرکت چیزی بدون دلیل باز و بسته می شود. این حرکت مداوم نه تنها آزاردهنده است، بلکه در سایر قسمت های درب نیز مشکل ایجاد می کند.

نحوه تنظیم درب اتوماتیک شیشه ای

اگر با مشکلات ذکر شده در بالا مواجه شدید، حتما با یک متخصص تماس بگیرید. یک تنظیم کننده اتوماتیک درب شیشه ای ابتدا سیستم الکتریکی درب را بررسی می کند. برای این کار منبع تغذیه را بررسی می کند. زیرا خرابی و مشکلات قطعاتی مانند سنسور، موتور و اپتیک مربوط به منبع تغذیه است. در برخی موارد ممکن است سیم از مدار خارج شده و قطع شده باشد که ممکن است به دلیل نصب نامناسب اولیه باشد. اگر مشکل در منبع تغذیه نباشد، قطعات آسیب دیده باید تعویض شوند (مرجع: زیبادر).

نصب و عیب یابی درب اتوماتیک شیشه ای

علل آسیب درب شیشه ای اتوماتیک

یکی از مشکلات رایجی که افراد با آن مواجه هستند، کوبیدن در هنگام باز و بسته شدن است. دلیل این مشکل به شرح زیر است:

تنظیم نادرست: تنظیم اولیه هنگام راه اندازی درب اتوماتیک بسیار مهم است. در غیر این صورت بعد از گذشت زمان مشکل چندانی نخواهد داشت. نگران نباشید زیرا تنظیمات را می توان بازنشانی کرد و در جای مناسب قرار داد.

شل بودن تسمه های درب اتوماتیک شیشه ای: یکی از مشکلات رایج این درب ها، تسمه های شل است که به راحتی سفت می شوند و به ندرت نیاز به تسمه های تعویضی دارند.

خرابی موتور: یکی از مشکلات دیگری که ممکن است برای درب شما ایجاد شود خرابی موتور درب شیشه ای است. در این صورت می توان تنظیمات را پس از تنظیم مجدد اجرا کرد.به طور کلی موتور پس از سال ها کارکرد بخصوص در مناطق پرترافیک نیاز به سرویس و تعویض دارد.

چیدمان درب: در برخی موارد نمی توان از ظاهر درب تشخیص داد که مشکل از کدام قسمت است.

رفع مشکل درب اتوماتیک شیشه ای

• مطمئن شوید که کلید درب روشن است و برق را دریافت می کند.

• سوئیچ باید روی حالت AUT (اتوماتیک) تنظیم شود.

اطمینان حاصل کنید که هیچ مانعی (اشیاء یا زباله) در راه باز کردن درب وجود ندارد.

• بررسی کنید که وضعیت نمایشگر در حین راه اندازی تغییر کند.

• اگر در بسته یا باز نشد، برق را خاموش کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای چه زمانی سرویس می شود؟

درب های اتوماتیک باید هر 6 ماه یکبار توسط یک متخصص بازرسی شود. این بازرسی منظم به تعیین اینکه آیا درب شما نیاز به تعمیر فوری، تعمیر جزئی یا تعمیر اساسی دارد که شامل تعویض اجزای درب اتوماتیک است، کمک می کند.

سرویس درب اتوماتیک شیشه ای

چرا درب اتوماتیک شیشه ای باز نمی شود؟

اگر درب اتوماتیک شیشه ای باز نمی شود، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، مانند:

• واحد محرک، مانند سنسور یا صفحه درب شیشه ای اتوماتیک، ممکن است دچار خرابی الکتریکی یا مکانیکی شده باشد.

• در نرم افزار سنسور حرکت خطایی وجود دارد.

• درها به نرمی یا همانطور که انتظار می رود باز و بسته نمی شوند.

سنسور درب شیشه ای اتوماتیک

چه نوع سنسوری در درب های شیشه ای اتوماتیک استفاده می شود؟

درب های اتوماتیک مدرن از سنسورهای مادون قرمز و رادار (داپلر) استفاده می کنند، استاندارد ایمنی BS EN 16005 باید بر روی تمامی درب های اتوماتیک شیشه ای نصب و رعایت شود.

چگونه درب شیشه ای خود را به حالت عادی برگردانم؟

اگر درب اتوماتیک شیشه ای به درستی کار نمی کند، سیستم اتوماتیک را خاموش و مجددا راه اندازی کنید، سپس بعد از پنج تا ده ثانیه دوباره آن را روشن کنید. گیت ریست می شود و به حالت عادی باز می گردد. در این حالت درب بسیار آرام باز و بسته می شود.

دستگاه شیشه سازی

تنظیم مجدد درب اتوماتیک شیشه ای

نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای

برای تنظیم درب اتوماتیک شیشه ای و بازگشت به تنظیمات پیش فرض (تنظیم پیش فرض کارخانه):

• ابتدا برق را خاموش کنید.

• دکمه “SERV” را روی پانل فشار داده و نگه دارید.

دوباره برق را روشن کنید، تا زمانی که فرآیند راه اندازی شروع شود.

• دکمه “SERV” را رها کنید.

چگونه درب اتوماتیک شیشه ای را به صورت دستی باز کنیم؟

اگر برق قطع شد و نمی توانید درب شیشه ای خود را به طور خودکار تنظیم کنید، می توانید خودتان درهای کشویی را باز یا ببندید. کلید اصلی باید در وضعیت OFF باشد. برای باز کردن در، دستگیره در را به داخل یا بیرون بکشید و در را ببندید. در این حالت درب کاملا باز می شود.

جزئیات ایمنی برای درب های شیشه ای اتوماتیک

برای محافظت از درب های شیشه ای اتوماتیک از دو نوع سنسور فعال سازی و سنسور پشتیبانی استفاده می شود.

در درب اتوماتیک شیشه ای از چه سنسورهایی استفاده می شود؟

اکثر درب های اتوماتیک از سنسورهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نور نصب شده در کنار درب برای باز و بسته کردن درب استفاده می کنند. این حسگرها همانطور که از نامشان پیداست حرکت جلوی در را تشخیص می دهند و اجازه می دهند درب باز شود.

درب های شیشه ای اتوماتیک چه مدت باید باز باشند؟

هنگام باز کردن درب باید حداقل پنج ثانیه باز بماند.

چگونه درب شیشه ای به طور خودکار باز می شود؟

اکثر درب های شیشه ای اتوماتیک با سنسورهای نوری یا حرکتی کار می کنند. این سنسورها بالای درب قرار می گیرند. آنها را می توان در مرکز درب قرار داد. هنگامی که این حسگر نوری یا حرکتی حرکت نزدیک درب را تشخیص دهد، درب به طور خودکار باز و بسته می شود.

آیا درب های اتوماتیک از سنسور نور استفاده می کنند؟

درب های اتوماتیک از سنسورهایی برای تشخیص حرکت، فشار یا تصاویر مادون قرمز استفاده می کنند که باعث باز یا بسته شدن درها می شود.

چرا درب شیشه ای اتوماتیک از سر راه خارج می شود؟

موانعی مانند گرد و غبار یا زباله های انباشته شده در مسیر درب اتوماتیک شیشه ای باعث می شود که درب در مسیر خود حرکت کند و از مسیر خارج شود نگران بهم ریختن تنظیمات درب شیشه ای اتوماتیک خود نباشید. در این مورد، از یک برس معمولی برای تمیز کردن کثیفی یا زباله استفاده کنید. از یک تیغه یا یک پیچ گوشتی قدیمی برای حذف گرد و غبار انباشته شده استفاده کنید.

برای درب های اتوماتیک از چه سنسورهایی استفاده می شود؟

سنسورهای مادون قرمز در درب های اتوماتیک کشویی استفاده می شود. این سنسورها برای محافظت از لبه های درهای گردان، درهای کشویی و درهای گردان از بریدگی یا شکستن مناسب هستند.

نحوه تمیز کردن درب اتوماتیک شیشه ای

برای از بین بردن کثیفی، گرد و غبار و سایر زباله ها از جاروبرقی استفاده کنید. سپس WD-40 را روی گریس اطراف مسیر درب، چرخ ها و غلطک ها اسپری کنید تا آن را تمیز کنید.

خروج از نسخه موبایل