مجله کسب و کار

معایب گیربکس دو کلاچه در ترافیک چیست | راهکارهای رفع این مشکل

چکیده : گیربکس‌های اتوماتیک دو کلاچه ممکن است در ترافیک‌ها دچار مشکل شوند و دیگر نتوانند درست عمل کنند. این مشکل تنها برای نوع خاصی از گیربکس‌های دو کلاچه رخ می‌دهد و با رعایت نکاتی می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید

مشکل گیربکس‌های دو کلاچه در ترافیک را بیشتر بشناسید

گیربکس‌های اتوماتیک دو کلاچه ممکن است در ترافیک‌ها دچار مشکل شوند و دیگر نتوانند درست عمل کنند. این مشکل تنها برای نوع خاصی از گیربکس‌های دو کلاچه رخ می‌دهد و با رعایت نکاتی می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. در این مطلب با مشکل گیربکس‌های دو کلاچه در ترافیک آشنا می‌شویم و در انتها هم مراکزی را به عنوان بهترین گزینه‌ها برای تعمیر جعبه‌دنده‌های دو کلاچه معرفی می‌کنیم.

آیا واقعا گیربکس‌های دو کلاچه در ترافیک به مشکل بر می‌خورند؟

گیربکس‌های دو کلاچه از دو نوع تر و خشک تشکیل شده‌اند. در گیربکس‌های دو کلاچه خشک خبری از روغن گیربکس نیست و این باعث می‌شود که در اثر گاز و ترمز زیاد، گیربکس داغ کند. این مشکل بیشتر در ترافیک‌های سنگین رخ می‌دهد که دائما در حال گاز و ترمز هستید.

گیربکس‌های دو کلاچه خشک به مراتب بیشتر با مشکل داغ کردن مواجه می‌شوند. این گیربکس‌ها در صورت داغ کردن وارد حالت اضطراری می‌شوند. در حالت اضطراری هم ماشین روی یک دنده باقی می‌ماند و تنها این امکان را می‌دهد که آن را به تعمیرگاه ببرید.

در صورت داغ شدن گیربکس‌های دو کلاچه در ترافیک و ورود آن به حالت اضطراری، باید کمی ماشین را خاموش کنید تا دمای گیربکس آن کاهش پیدا کند. با این کار، گیربکس دوباره وارد حالت عادی خود می‌شود و می‌توانید با آن رانندگی کنید.

توجه داشته باشید که گیربکس‌های دو کلاچه تر معمولا با مشکل داغ شدن در ترافیک مواجه نمی‌شوند. اما به صورت کلی، اگر در ترافیک قرار دارید، اگر مدت توقف شما بیشتر از یک دقیقه بود، باید دنده ماشین را در وضعیت N قرار دهید. همچنین در ترافیک‌ها به هیچ عنوان نباید دائما از حالت D وارد P شوید. این کار آسیب جدی به گیربکس وارد می‌کند.

کدام خودروها به گیربکس دو کلاچه مجهز هستند؟

در میان خودروهای حاضر در بازار ایران، مدل‌های جک اس 5 و بهمن فیدلیتی پرایم از جمله خودروهایی هستند که از گیربکس اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کنند. البته که جک اس 5 اتوماتیک مجهز به گیربکس دو کلاچه تر و بهمن فیدلیتی مجهز به گیربکس دو کلاچه خشک است.

 برای تعمیر گیربکس‌های دو کلاچه به سراغ کدام مراکز برویم؟

در صورتی که گیربکس اتوماتیک خودروی شما مشکل پیدا کرد، توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ یکی از مجموعه‌های معتبر تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران بروید. گیربکس وان، گیربکس آپ و تعمیرکار سه مرکز برتر ارائه خدمات تعمیرات گیربکس‌های اتوماتیک در تهران هستند.

مجموعه تعمیرکار؛ تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک انواع خودروهای خارجی و ایرانی

مهم نیست که ماشین شما کره‌ای، ژاپنی، چینی، ایرانی، فرانسوی، ایتالیایی آلمانی یا آمریکایی است. در هر صورت، اگر گیربکس ماشین شما مشکل دارد، مجموعه تعمیرکار می‌تواند این مشکل را به خوبی برای شما رفع کند.

مجموعه تعمیرکار تلاش می‌کند همیشه بهترین خدمات را با نازل‌ترین قیمت ارائه دهد و همین باعث شده است که میزان رضایت‌مندی از این مجموعه در بالاترین حد ممکن قرار داشته باشد. اما این تنها دلیلی نیست که مرکز تعمیرگاه انقدر محبوب شده است.

ممکن است در مواقعی گیربکس دو کلاچه خودروی شما به دلیل قرار گرفتن در ترافیک سنگین وارد حالت اضطراری شود و نتوانید با آن رانندگی کنید. در این صورت می‌توانید با تماس با مجموعه تعمیرکار، سفارش رایگان را برای دریافت خودروبر ثبت کنید. این یکی از مزایای استفاده از خدمات این مجموعه است که بسیاری از تعمیرگاه‌های دیگر آن را ارائه نمی‌دهند.

یکی دیگر از خدمات ارائه شده در مجموعه تعمیرکار برای مشتریان، خدمات مشاوره رایگان است. در صورتی که گیربکس دو کلاچه خودروی شما با مشکلات مختلفی مواجه می‌شود، به راحتی می‌توانید با تماس با این مجموعه، درباره این مشکل‌ها، دلایل بروز و چگونگی رفع آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید.

در مرکز تعمیرگاهی تعمیرکار، تمام خدمات مربوط به تعمیر و سرویس گیربکس و همین‌طور تعویض لوازم مصرفی آن انجام می‌شوند. تعمیرات گیربکس در این مجموعه هم دارای ضمانت کتبی یکساله هستند و می‌توانید با خیالی آسوده از خدمات آن استفاده کنید. این مرکز در تهران، اتوبان زین‌الدین، خروجی احسان، خیابان الله اکبر و پلاک 29 قرار دارد.

مجموعه تعمیرگاهی گیربکس وان

تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک باید حتما توسط افرادی انجام شود که در این زمینه دانش و مهارت مخصوص دارند. برای این منظور، توصیه می‌کنیم به سراغ مجموعه تعمیرگاهی گیربکس وان بروید. تمام برندهای داخلی و خارجی اعم از لکسوس، بی ام و، مرسدس بنز، مزدا، نیسان، کیا، پورشه و هیوندا توسط این مرکز پشتیبانی می‌شوند. به زبان ساده‌تر، مهم نیست که ماشین اتوماتیک شما ساخت کجا و از کدام برند باشد. در مجموعه گیربکس وان، جعبه‌دنده این ماشین باز و تعمیر می‌شود. این مجموعه در تهران، جاده مخصوص کرج، بلوار ایران خودرو جنوبی، خیابان زامیاد، خیابان گل‌ها و پلاکس 31 قرار دارد.

گیربکس آپ؛ تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک در این مجموعه

مرکز گیربکس آپ یکی از بهترین مراکزی است که برای تعمیر گیربکس خودروی خود می‌توانید به سراغ آن بروید. در این مجموعه انواع خدمات مربوط به تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک برای انواع ماشین‌های چینی، ژاپنی، کره‌ای و اروپایی ارائه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به فاو، لیفان، برلیانس، جیلی، مزدا، هوندا، ام جی، پورشه و ولوو اشاره کرد.

رفع مشکل گیربکس‌های دو کلاچه در مرکز تعمیرکار

مجموعه تعمیرکار یکی از بهترین تعمیرگاه‌های گیربکس اتوماتیک است که می‌توانید برای تعمیر جعبه‌دنده اتوماتیک دو کلاچه و انواع دیگر گیربکس‌های اتوماتیک به سراغ آن بروید. مشکل داغ کردن گیربکس دو کلاچه در ترافیک یک موضوع طبیعی است، اما اگر در رانندگی عادی هم چنین اتفاقی رخ داد، توصیه می‌کنیم سریعا برای رفع این مشکل اقدام کنید.

منبع : https://davatonline.ir/content/308145/%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%A8-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D9%88-%DA%A9%D9%84%D8%A7%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84

دکمه بازگشت به بالا