اقتصادی

نظریه‌ای برای مسمومیت در مدارس 

اما چند نکته در مدار و سیکل مدیریت بحران این پدیده شوم،

١- چرا مدارس دخترانه
٢- چرا مدارس دخترانه سن بلوغ
٣- پراکندگی بیشتر گستره تحت تاثیر در استانهای شمال و غرب کشور
٤- تعداد زیاد مدارس
٥- تشکیلاتی بودن با نبودن جریان
٦- هیستری و نگرانی جمعی
٧- مشکلات ایران تبا کشورهای دارای پژوهشها و دانش وسیع در جنگهای میکروبی
٨- امکان آزمایشات مواد بر باروری
٩- تست مواد شیمیایی تولیدی جدید بر قشر خاصی از جامعه
١٠-گرایشات مذهبی

تصور نمی کنم در محدوده ایران با وسعت علم آموزی در تاریخ ایران چه زن و چه مرد این مطلب انقدر که به گرایشات مذهبی ارتباط داده می شود ارتباطی داشته باشد! البته متاثر می تواند باشد ولیکن مستقیما خیلی محتمل نمی دانم ! ولیکن بطور فوق العاده‌ای می تواند جذاب و رد گم کن باشد !؟

در ده های ٥٠ و ٦٠ میلادی در امریکا گازهای جدیدی از جرمهای میکروبی در ایستگاههای مترو بدون دانش عمومی آزاد و تا سالها افراد تصویر برداری شده بصورت نامحسوس مانیتور شدند که اثر بخشی آنها مورد بررسی قرار بگیرد ؟ بطور کلی در علم بحرانهای انسان ساز این امر مسلم است که برای خسارت بالا در وسعت بزرگ با میکروب بهترین مکان مترو و ایستگاههای جمعی است! این اتفاق در ژاپن سال ١٩٩٥ هم رخ داد. البته بعد از رو شدن این جریانات دولت امریکا چنین تست هایی را در محدوده امریکا ممنوع کرد ؟ بسیاری از داروهای جدید مانند جلوگیری از بارداری در کشورهای افریقایی تست و اثرات فاجعه باری مانند کودکان با یک دست یا پای کوتاه حاصل آن بود. این نوع خرابکاری ها هم در دنیای امروز ممکن است که باید با دیگر مسایل یکجا ملاک عمل باشد. شروع کرونا و شروع مسمومیت های مدارس از شهر قم نیز باید بدقت مد نظر باشد !

کشورهای پیشرفته تبعات اشتباهات بزرگ را خوب می دانند و از ورود به مسائلی از این قبیل را تا حدودی درک می کنند البته دلیلی نیست تا برای مقاصد خاص وارد چنین مطالعاتی نشوند همانند کرونا یا … اما نگرانی شاید بیشتر به کشورهای مخالف غیر پیشرفته می باشد که با مقادیری پول امکان خرید مواد و میکروب و اتم و .. را دارند و از تبعات هم درکی ندارند! یا کشور هایی که ممکن است بدلایل متفاوت فکر کنند مثلا دولت هدف در حال ارسال ابزارالات جنگی برای مخالفان انها می باشد و با داشتن علم مواد سمی حرکاتی انجام دهند !

نگرانی جمعی و هیستری و شیطنت !!! که یکی از مسولین فرمودند خیلی بعید است، هم پراکندگی استانی، هم عدم وجود تشکیلات منسجم، هم بچه و بی تجربه بودن جامعه هدف برای یک کار تشکیلاتی و مهمتر از همه وجود علام بالینی قاطع در بیماران امکان چنین برداشت هایی را تا حدود بسیار زیاد غیر معقول می نماید .

اگر هم تشکیلاتی پشت سر این ماجرا باشد، با توجه به تعداد زیاد مدارس درگیر در استانهای مختلف که نیاز به تیم های زبده و افراد زیاد دارد و در سطح مدارس و کودکان عملا غیر ممکن بوده و بلاخره در یکی دو جا باید لو می رفته اند که رخ نداده است ! لذا دانش آموزان حداقل در این رل موفق نمی توانسته اند باشد !!! دیگران را باید بررسی کرد.

اما در آخر چیزی که من را خیلی بشدت نگران می کند جامعه هدف یعنی دختران در سن بلوغ است ! که نیازمند توجه مسولان امر با ترکیب موارد فوق الذکر و احتمال خدای ناکرده انجام آزمایشات خاص می باشد.

نظریه‌ای برای مسمومیت در مدارس 

* استاد نمونه کشور: سازه، زلزله و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا