نماد سایت مجله آنلاین

علت درد شانه چیست ؟ انواع درد شانه و درمان آن ها

شانه جز مهمترین قسمتهای بدن هر فرد می باشد که ممکن است در بعضی از مواقع دچار درد و خستگی شود و باعث شود که فرد و بیمار درد شدیدی را در قسمت سرشانه خود احساس کند که حتماً باید به یک پزشک و یک متخصص شانه مراجعه شود. اما علت اصلی بروز درد شانه در فرد چیست و چرا در قسمت شانه درد حس می شود.

در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که علت های درد شانه به دو قسمت تقسیم بندی می شود که یکی شکستگی‌ها و دررفتگی ها است و دیگری مربوط به بیماری های شانه است.

شکستگی ها و دررفتگی های شانه

یکی از علائم درد شانه که ممکن است در فرد بروز دهد این است که فرد دچار شکستگی و دررفتگی در ناحیه شانه و همچنین سرشانه شده است که باعث ایجاد درد شدید در این ناحیه می شود. به گفته متخصص شانه در تهران یعنی دکتر درتاج شایع ترین دررفتگی مفصلی در افراد مربوط به دررفتگی و شکستگی شانه می باشد. در این مواقع در رفتگی فرد نمی تواند به هیچ عنوان شانه خود را به درستی تکان دهد و به زبان ساده محدودیتی در دامنه حرکتی شانه بیمار ایجاد می شود. برای تشخیص دقیق دررفتگی شانه حتما باید بیمار عکس رادیولوژی را از شانه خود بگیرد تا بتوان به طور دقیق گفت که شانه بیمار در رفته است. همچنین بهتر است بدانید که بی حسی در شانه فرد ممکن است از آسیب عصبی آن بیمار باشد حتماً باید در هنگام بر رفتگی شانه هرچه زودتر به فکر جا انداختن آن شانه بود.

اما چند نکته مهم باید بدانید که در این مواقع شانه نیاز به جراحی توسط یک فوق تخصص شانه در تهران می باشد. به گفته دکتر درتاج اگر دررفتگی شانه فرد نتواند به درستی جا انداخته شود حتماً باید توسط یک فوق تخصص شانه جراحی شود. علاوه بر آن اگر فرد دچار دررفتگی شانه با همراه زخم باز شده باشد حتماً باید توسط یک متخصص حرفه ای شانه جراحی شود.

یخ زدن شانه

یکی دیگر از دلایل مهم درد در قسمت شانه فرد بیمار که امروزه این بیماری در کشور ما شور و پیدا کرده است منجمد شده نشانه و یا یخ زدن شانه است که معمولاً در خانم ها بالای ۴۰ سال بیشتر رخ می دهد. درباره این بیماری که باعث درد زیادی در قسمت شانه است میشود بهتر است بدانید که در این مواقع حرکت مفصل های قسمت شانه به طور کامل محدود میشود و علت ایجاد این درد این است که سردرد در قسمت شانه بی حرکت است و کم تحرکی باعث وقوع این بیماری در فرد می شود. علاوه بر آن به گفته دکتر درتاج معمولاً افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشارخون و دیابت دارند دچار شانه دردهای شدیدی می‌شوند که علت آن یخ زدن شانه است. علاوه بر آن به گفته متخصص شانه ممکن است اضطراب و افسردگی هم یکی دیگر از دلایل شانه یخ زده باشد.

درباره شانه یخ زده بهتر است بدانید که دارای سه مرحله جدی است و مرحله اول آن درباره التهاب در قسمت پرده مفصلی فرد می باشد. در این مرحله به گفته فوق تخصص شانه در تهران ممکن است بیمار نتواند به خوبی بخوابد زیرا در هنگام شب درد مفصلی در قسمت شانه به صورت جدی افزایش می یابد و فرد را بسیار آزار می دهد.

مرحله دوم این بیماری با محدود شدن حرکت شانه فرد رخ می دهد و دامنه حرکتی مفصل ها کاهش می یابد به گفته فوق تخصص شانه در تهران یعنی دکتر درتاج در این مواقع درد ساکن است و افزایش و یا کاهش نمی یابد تا بهبود شود.

مرحله سوم این بیماری این است که حرکت شانه و مفصل های فرد بیمار به صورت کاملاً طبیعی و به حالت قبلی و سابق خود برمی گردد که معمولاً درمان و یا بهبود این بیماری حداقل دو سال زمان میبرد. بهتر است بدانید که معمولاً افرادی که دچار این بیماری می شوند به راحتی نمی توانند شانه‌های خود را به قسمت داخلی تکان دهند و در این مواقع بیمار باید با حرکات ورزشی مناسب شانه ها و سرشانه های خود را به طور کامل تقویت کند که معمولاً فوق تخصص شانه در این مواقع حرکات کششی شانه را به بیمار توصیه می کند. اما اگر این بیماری در فرد به طور کامل حل نشد و درد شانه همچنان پابرجا مانده حتماً باید توسط یک فوق تخصص شانه در تهران جراحی شود.

پارگی کلاهک چرخاننده

از دیگر دلایلی که باعث ایجاد درد در قسمت شانه های فرد می شود می توان به پارگی کلاهک چرخاننده در قسمت شانه بیمار اشاره کرد. درباره این موضوع به گفته دکتر حسن درتاج پارگی کلاهک چرخاننده هر فرد می‌تواند به دنبال یک ضربه حاد ایجاد شود ولی معمولا افراد این پارگی را به صورت کاملاً مزمن و یا به علت گیر کردن این تاندون بین زائده استخوان کتف خود و همچنین برجستگی بزرگ بازو ایجاد میشود. به گفته متخصص شانه در تهران مهمترین علامت این بیماری درد در قسمت و نواحی شانه فرد است گفته متخصصین شانه در این مواقع در قسمت جلویی شانه درد شدیدی احساس می‌شود و همچنین ممکن است در این مواقع بازوی فرد بیمار به صورت جدی تیر بکشد. معمولاً در این مواقع جراح ام آر آی را به فرد بیمار توصیه می کند و همچنین ممکن است با درمان های غیرجراحی هم وضع شانه های فرد بیمار بهتر شود. اما اگر درمان و دارو کارساز نبود و حتی فرد با انجام حرکات ورزشی هم نتوانست مشکل درد شانه را برطرف کند حتماً باید جراحی شود.

سندرم گیر کردن تاندون

یکی دیگر از دلایلی که باعث گیر کردن تاندون های کلاهک چرخاننده می‌شود این است که ممکن است این تاندون ها در معرض گیر کردن بین قسمت‌های فوقانی استخوان بازوی فرد و همچنین زائده استخوان کتف باشند. بهتر است بدانید که عواملی مانند فعالیت های مکرر ورزشی نظیر تنیس و همچنین شنا موجب افزایش گیر کردن تاندون های هر فرد می‌شود که در این مواقع باعث میشود در قسمت تاندون التهاب به وجود بیاید و در نهایت باعث ایجاد درد در قسمت شانه های فرد می‌شود.

دکتر درتاج درباره روز این درد توست گیر کردن تاندون ها می گوید که معمولاً این بیماری بعد از ۴۰ سالگی در افراد دیده می شود و جهت تشخیص دادن پارگی تاندون حتماً باید ام آر آی انجام شود. بعد از تشخیص پارگی تاندون بیمار باید فرایند درمان و بهبودی شانه های خود را آغاز کند و اگر بهبود به طور کامل انجام نشد و فرد نتوانست خانه های خود را با انجام حرکات موثر بهبود یابد حتماً باید به فکر جراحی شانه های خود باشد.

فوق تخصص بیماری های شانه

اگر فرد دچار بیماری های شانه شد و متوجه آن شدید که شانه های فرد بیمار به صورت چشمگیری دچار درد شده است حتماً باید آن را به یک فوق تخصص شانه در تهران نشان دهید تا مشکل فرد در قسمت شانه برطرف شود زیر شانه جزو روز های اصلی بدن می باشد و هر روزه در حال حرکت است و اگر به درستی حرکت نکند و دامنه حرکتی آن کاهش یابد باعث ایجاد درد شدید در فرد می شود.

دکتر درتاج فوق تخصص شانه و همچنین یکی از متخصص های شانه در تهران می باشد شما می توانید تمامی بیماری ها و دردهای مفاصلی در قسمت شانه یا زانو را به این دکتر نشان دهید.

خروج از نسخه موبایل