اقتصادیمجله کسب و کار

رومی نمای ساختمان مسکونی همکف

نمای ساختمان دارای سبک های متعددی است اما دو سبک مدرن و کلاسیک از محبوبیت بیشتری نزد طرفداران معماری برخوردارند. در این قسمت از خانه طرح می خواهیم نگاهی به جدیدترین و محبوب ترین طراحی ها در زمینه نمای رومی و  طراحی داخلی مسکونی بیندازیم. تعدادی از نماها به صورت ۳D و تعدادی نیز از ساختمان های ساخته شده در شهر خمین ، تهران ، کرج و چند شهر دیگر عکس گرفته شده است. در طراحی نمای این ساختمان ها از متریال سنگ تراورتن ، چوب ترمووود ، سیمان سفید با روکش نانو، آجر نسوز و … استفاده شده است. در ادامه به توضیحات بیشتر در خصوص طراحی نماهای تهیه شده ، خواهیم پرداخت.

نما رومی جدید | نمای رومی ساختمان دو طبقه

۲۰ نمای رومی و نمای ساختمان مدرن ایرانی کدامند ؟

 طراحی داخلی رستوران: اگه به دنبال این سوال هستید که می توانید مطلب قبلی خانه طرح را مطالعه فرمایید. در تصویر بالا یک نمای رومی ویلایی را مشاهده می کنید که از الگوهای معماری کلاسیک استفاده کرده است.

 نمای رومی ساختمان دوبلکس که از طراحی شگفت انگیزی برخوردار است.

 نمای خانه جنوبی را مشاهده می کنید که از سه متریال چوب ترموود ، سنگ و آجر نسوز استفاده کرده . این نمای ساختمان مدرن در بخش های مختلف دارای نورپردازی های ویژه ای نیز هست.

 نمای یک ساختمان رومی می تواند با متریال های مختلفی طراحی و ساختمان شود. در در تصویر بالا نمای رومی را مشاهده می کنید که از سیمان سفید برای این منظور استفاده کرده است.

 معمولا نمای ساختمان مدرن با ترکیبی از چند متریال ساخته می شود. می تواند طراحی نما با ترکیبی از آجر و سنگ همراه باشد و یا هر نوع متریال مدرن دیگری که در کنار یک دیگر همخوانی داشته باشند.

 نمای رومی یک ساختمان ویلایی با طراحی جذاب و چشم نواز

 به سبک کلاسیک که یکی از ویژگی های مهم در طراحی نمای این ساختمان بهره گیری از تقارن است. همچنین ابعاد درب و پنجره ها با توجه به اندازه سطح نما دارای استاندارد متعارفی است.

 نمای این ساختمان ۴ طبقه به سبک کلاسیک طراحی شده است.

 اگر خانه دو طبقه دارید و به دنبال نمای کلاسیک رومی هستید ، طراحی نمای این ساختمان می تواند ایده ساده و در عین حال کم خرجی باشد.

 نمای ساختمان مسکونی جنوبی که به سبک رومی در یکی از مناطق شهر خمین ساخته شده است.

 طراحی نمای ساختمان سه طبقه ایرانی می تواند با این ایده طراحی و ساخته شود.

 نمای ساختمان پنج طبقه کلاسیک در شهر تهران.

 اگر ساختمان شما دارای سقف شیروانی است و به دنبال یک ایده به سبک کلاسیک هستید ، تصویر بالا می تواند کمک خوبی برای رساندن شما به طرح نهایی نمای ساختمانتان باشد.

 وقتی نمای ساختمان مدرن با طراحی حجمی انجام می شود.این ساختمان در شهر خمین قرار دارد.

 یکی از فاکتور های مهم در طراحی نمای مدرن ، طراحی خلاقانه درب حیاط و سر درب ساختمان است. در طراحی نمای مدرن (تصویر بالا) به این دو فاکتور توجه ویژه ای شده است.

 نمای ساختمان می تواند به سبک های مختلفی طراحی شود. نمای رومی و نمای مدرن ، دو سبکِ کاملا متفاوت اما پرطرفدار در ایران و جهان هستند. در این بخش مجموعه ای از ۱۰۰ نمای ساختمان مدرن و کلاسیک را آماده کرده ایم و سعی شد ، زیباترین نماهای ساختمانی انتخاب شوند. این تصاویر نمونه کارهای اجرایی خانه طرح نیستند و صرفا جهت گرفتن ایده و کانسپت درج شده اند. قطعا برای طراحی هر نمای ساختمان نیاز به در نظر گرفتن شرایط خاص آن پروژه است که می تواند توسط تیم معماری خانه طرح یا هر وب سایت تخصصی دیگری این قبیل از پروژه ها طراحی شوند.

 نمای رومی (کلاسیک) چیست؟

این سبک از نمای ساختمان ، ریشه در معماری یونان و رم باستان دارد. از ویژگی های مهم این سبک از نما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قوس های به صورت گرد اجرا می شوند.
  2. از المانها و مجسمه ها در نما استفاده می شود.
  3. بهره گیری از سرستون هایی به سبک دوریک ، یونیک و قرنتی
  4. دارای جزییات بیشتری نسبت به سایر نماهاست.
  5. به دلیل جزییات ، هزینه اجرای بالاتری به نسبت سایر نماها دارد.
  6. از الگوهای متقارن در سطح نما استفاده می شود.

 نمای مدرن چیست؟

این سبک از نما حاصل خلاقیت ، فناوری و رعایت یک سری از اصول ویژه معماری مدرن می باشد. از ویژگی های مهم این سبک از نما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. این سبک از نما خواهان سادگی و معقول گراییست.
  2. عدم استفاده از جزییات پیچیده در طراحی نما
  3. استفاده از پنجره های بلند و سرتاسری
  4. ایجاد عمق و فضاسازی در نما
  5. استفاده از مصالح و تکنولوژی نوین صنعت ساختمان
  6. هزینه طراحی و اجرای معقول و مناسب

در این بخش ۱۰۰ ایده از نمای آپارتمان ، ویلا دوبلکس و تریپلکس را آماده کرده ایم که امیدواریم مورد توجه شما دوستداران معماری قرار گیرند. این مجموعه از نمای ساختمانی ، شامل انواع نمای مدرن و نمای رومی می شوند.

دکمه بازگشت به بالا