اقتصادیمجله کسب و کار

قیمت طراحی سایت وردپرس در سال 1402

تعرفه و قیمت سایت هزینه سفارش طراحی سایت

درباره تعرفه ها و قیمت طراحی سایت و استعلام قیمت

عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت

استخدام وردپرس کار اصفهان: مسلما در ابتدای پروژه اولین چیزی که به ذهنتان می رسد قیمت  یا هزینه طراحی سایت است. فارق از اینکه قصد یا و یا غیره را داشته باشید، طراحی سایت برای هزر حوزه ای، مثل هر محصول یا خدمات دیگری قیمت خود را دارد. قیمت هر نوع طراحی سایتی متفاوت است و شرکت های مختلف از 500 هزار تومان تا بیش از صد میلیون تومان برای سایت خود هزینه می کنند. البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که هر سایتی به یکسری امکانات نیاز دارد که با دیگری فرق می کند. هر ویژگی که شما بخواهید و یا سایت شما به آن نیاز داشته باشد توسط شما اضافه می شود. اما برای اینکار طراح سایت زمان، انرژی، تمرکز و گاهی ممکن است هزینه ای بابت آن پرداخت کند که شما باید آن را متقبل شوید. همینطور باید بگوییم که هر چه امکانات بیشتر و پیشرفته تری بخواهید هزینه شما نیز بیشترخواهد شد. در ادامه عوامل و امکاناتی که بر قیمت طراحی سایت تاثیرگذار است را با هم بررسی می کنیم.

1- تاثیر شرکت های طراحی سایت بر قیمت

شرکت های طراحی وب سایت یکی از عوامل تعیین کننده قیمت طراحی سایت هستند. شرکت های بزرگ سازنده سایت دارای بخش های مختلفی هستند مانند تیم طراحی گرافیک، تیم برنامه نویسی، تیم پشتیبانی، تیم آموزشی و تیم بهینه سازی که از افراد متخصص در زمینه کاری خود استفاده می کنند. پس اینطور می توان گفت که شرکت های کوچکتر احتمالا فقط تیمی از برنامه نویسان و طراحان گرافیک دارند. از عوامل مهم موثر بر هزینه طراحی سایت تخصصی بودن شرکت طراحی سایت می باشد.
به جز تخصص می توان از عوامل دیگری مانند جغرافیای شرکت نیز اشاره کرد. بنابراین شرکت های طراحی وب سایت در شهرهای بزرگ به دلیل هزینه های بالاتر مانند اجاره و موارد دیگر، تعرفه های بالاتری برای طراحی سایت در نظر می گیرند.

2- تاثیر هاست در هزینه طراحی سایت

برای اینکه هاستینگ را بهتر درک کنید با یک مثال ساده توضیح می دهیم. هاست فضایی است که تمام اطلاعات سایت شما را در خود جای می دهد که شامل متن، عکس ها و فیلم ها، الگوها، نام های کاربری، رمزهای عبور کاربر و هر چیز دیگری که در وب سایت شما است می شود. حتی متن های درون صفحات وب سایت شما که می خوانید روی هاست ذخیره شده و از آنجا برای شما ارسال می شود. هاست دارای ظرفیت های ویژه و محدودی می باشد. پس فضای هاست وب سایت خود را را می توان 5 گیگابایت، 10 گیگابایت، بیشتر و یا کمتر در نظر گرفت. هاست باید دائما به روز شود، بنابراین اگر هاست را به صورت ماهیانه دریافت می کنید برای استفاده از آن باید هزینه ماهیانه پرداخت کنید.

برای انتخاب و خرید هاست مناسب باید با افراد متخصص مشورت کنید زیرا این موضوع کاملا تخصصی است. زیرا ممکن است با مشورت نگرفتن و تهیه هاست با ظرفیت بالا، حجم زیادی از هاست به سختی استفاده شود و هزینه اضافی کرده باشید. همینطور اگر هاست با ظرفیت کم تهیه کنید به طور حتم در آینده ای نزدیک فضای شما کم شده و سرعت شما کاهش می یابد. بسته به اینکه، وب سایتی که سفارش می دهید، طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، املاک و یا طراحی سایت دانلودی و یا آموزش باشد ، میزان فضای مختلف و متفاوتی برای هاست نیازمند هستید که خود هزینه های مختلفی را برای شما ایجاد می نماید.

تعرفه طراحی سایت 1400 | تعرفه طراحی سایت وردپرسی

3- دامنه وب سایت و تاثیر آن در قیمت طراحی سایت

فاکتور مهم دیگری که در طراحی سایت باید در نظر گرفت دامنه وب سایت است. منظور نام سایت نبوده بلکه مخفف TDL یا همان دامنه سطح بالای سایت می باشد. در زبان ساده می توان گفت هر قسمتی که بعد از نام سایت و بعد از نقطه استفاده شود TDL  نامیده می شود. به عنوان مثال .org  .net  .ir  .com که هزینه اصلی خرید دامنه وب سایت مربوط به این قسمت می شود. همینطور باید بدانید که دامنه .com  متعلق به تمام دنیا می باشد اما دامنه .ir مختص ایران است و استفاده از آن در دیگر کشورها رایج نیست. مثلا برای خرید دامنه .com باید به دلار پورسانت پرداخت کنید که مبلغی بیش از 300 هزار تومان خواهد بود اما برای تهیه دامنه .ir  با مبلغی کمتر از 50 هزار تومان نیز می توان اینکار را انجام داد. دامنه های گران تری نیز مانند .shop  و .name وجود دارند که برای خرید آنها باید به نوع کاربری سایت خود توجه نمایید. برای مثال .name برای سایت های شخصی و سایت های رزومه استفاده می شود. شما بعد از مشخص کردن کاربری سایت خود و خرید دامنه باید به سراغ خرید هاست بروید.

4- تاثیر سیستم تولید محتوا بر تعرفه طراحی سایت

این بخش تاثیر زیادی در هزینه طراحی وب سایت دارد زیرا می توانید با کمک آن به راحتی محتوای سایت خود را بدون داشتن دانش برنامه نویسی تغییر دهید. که نه فقط محتوا، بلکه هر بخشی از سایت که نیاز باشد. سیستم تولید محتوا به دو دسته سیستم مدیریت محتوا آماده و دومی سیستم مدیریت محتوا تخصصی تقسیم می شود. سیستم مدیریت محتوا مانند یک برنامه است که شما می توانید در کمتر از ده دقیقه آن را در سایت خود فعال کنید و کار خود را با آن شروع کنید. از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا می توان سیستم وردپرس و جوملا را نام برد. اما از دیگر طیف های این سیستم، سیستم مدیریت محتوا اختصاصی می باشد. شما برای استفاده از سیستم مدیریت محتوا اختصاصی به کمک یک برنامه نویس نیاز دارید که یک کنترل پنل برای شما ایجاد کند. همانطور که متوجه شدید استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بسیار گرانتر از یک سیستم مدیریت محتوای آماده می باشد.

5- طراحی گرافیکی و بصری سایت

در این قسمت بعد از انتخاب و تهیه سیستم مدیریت محتوا، به طراحی رابط بصری یا کاربری وب سایت می رسیم که به معنای طراحی ظاهر و احساس یک وب سایت می باشد. بیشتر کاربران هنگام ورود به سایت ابتدا به طراحی سایت توجه می کنند و در بسیاری از مواقع به دلیل ظاهر نامناسب سایت را ترک می کنند. تمام قسمت هایی که کاربران به آن دسترسی دارند باید دارای طراحی خاص مرتبط با کل سایت باشد. برای اینکه درک بهتری از تاثیر طراحی بصری در هزینه طراحی سایت داشته باشید به عنوان مثال گاهی هزینه طراحی چند صفحه چند میلیون تومان می باشد. زیرا طراح باید مخاطبان شما را شناسایی کند و با توجه به نوع مخاطب، نوع سازمان و یا شرکت و… به توسعه طرح اولیه خود بپردازد. با شروع این قسمت، کد نویسی سایت و یا همان سیستم مدیریت محتوا نیز شروع به کار می کند.

6- آموزش وب سایت

بعد از تکمیل کدنویسی و تحویل وب سایت، بحث نحوه استفاده از وب سایت به وجود می آید که در این قسمت نیز شرکت اجراکننده پروژه جلساتی را جهت آموزش برای کارفرما و سازمان برگزار می کند. اما بسیاری از شرکت ها افرادی را برای آموزش استخدام و یا ویدئو هایی را برای  اینکار تهیه می کنند که در صورت نیاز کارفرما و یا هر یک از افرادی که قرار می خواهد با سایت کار کند بتواند هر چند بار که لازم است آن را تماشا کند. هر کدام از برنامه هایی که جهت آموزش کارفرما انجام می شود شامل هزینه هایی می باشد که تا حد زیادی هزینه طراحی سایت را برای شما افزایش می دهد. همچنین بعد از اتمام آموزش، شرکت طراحی هرگز سایت شما را از یاد نمی برد و در کنار شما خواهد بود در ادامه در این رابطه نیز توضیح خواهیم داد.

7- تاثیر امنیت و پشتیبانی سایت بر قیمت طراحی سایت

وب سایت مانند یک درخت کوچک است که دائما باید از آن مراقبت کرد تا به درختی بزرگ تبدیل شود و در برابر هر گونه تهدید خارجی محافظت شود. بنابراین برای جلوگیری از حملات خارجی، امنیت وب سایت باید دائما مورد بررسی قرار گیرد. گاهی حملات به قدری شدید هستند که اطلاعات کاربر به نمایش گذاشته می شود که می تواند باعث از دست دادن اعتماد به برندتان شود. باید به این نکته توجه شود که اگر شرکت امنیت و پشتیبانی را ارائه ندهد، به هیچ وجه نباید با آنها همکاری کرد زیرا با توجه به تجربه افراد دیگر، عواقب ناخوشایندی در انتظارتان خواهد بود. یک شرکت طراحی سایت موظف است متخصصان امنیت وب سایت را در اختیار شما قرار دهد و وب استی شما را حفظ کند. تمام مسیری که تا به حال طی کردیم به یک هدف ختم می شود و آن هم ارتقاء سایت در اینترنت و افزایش فروش و خدمات است. در ادامه می گوییم که چگونه باید این کار را انجام داد.

8- بهینه سازی سایت

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو باعث می شود کاربران تجربه خوبی را از وب سایت شما داشته باشند. شما با بهینه سازی سایت خود این امکان را ایجاد می کنید که کاربران با جستجوی کلمات مرتبط با صنعت شما، وب سایت شما را در گوگل مرور کنند و محصولی را از شما بخرند. همچنین می توان این نوید را داد که بهینه سازی سایت نسبت به تبلیغات کم هزینه تر و موثرتر است. حالا که با مفهوم بهینه سازی سایت آشنا شدید باید این را نیز بدانید که بهینه سازی بخشی از فرآیند طراحی وب سایت نیست، اما پروژه تکمیل وب سایت را شروع می کند. هزینه بهینه سازی سایت با توجه به عملکرد رقبا، کلمات کلیدی هدف، اندازه وب سایت و تجربه متخصصان سئو تعیین می شود. البته این را نیز باید بگوییم که گاهی هزینه سئو برابر با هزینه طراحی سایت و در اکثر مواقع هزینه سئو چند برابر هزینه طراحی سایت است

دکمه بازگشت به بالا