اقتصادی

۱۱ مرکز خرید محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تجهیز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ابوالحسن صداقت کیش در گفتگو با خبرنگار آنلاین افزود: سال گذشته قریب به ۳۳ هزار تن گندم و ۱۲۰۰ تن کلزا برداشت کردیم.

وی ابراز داشت: امسال با توجه به پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی برداشت محصولات کشاورزی در سال جاری و برداشت بیش از ۶۰ هزار تن گندم در شهرستان کهگیلویه، هم کنون مراکز مادر شهرستان‌های گرمسیری آماده خرید تضمینی گندم و کلزار هستند.

صداقت کیش خاطر نشان کرد: همچنین کالیبراسیون باسکول برخی از مراکز تا پایان فروردین ماه انجام خواهد شد.

وی یاد آوری کرد: باید تجهیز اماکن خرید سازمان غله و تعاون روستایی انجام و مواردی از جمله روشنایی و مشکلات سرویس بهداشتی و بقیه موضاعات را هر چه سریع‌تر حل کنند.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

مدیر کل غله استان با بیان اینکه همکاران ما در مراکز خرید سعی دارند افت واقعی محصول را ثبت کنند، ابراز داشت: با نظارت دستگاه‌های نظارتی و سازمان‌های بازرسی بر این امر از ضرر به کشاورز و دولت جلوگیری خواهد شد.

صداقت کیش در بحث ۲۴ ساعت بودن مراکز خرید محصولات کشاورزی گفت: این موضوع مخاطرات خود را داشته و امکان آلوده بودن محصولات و تبعات خاص خود را دار، د ولی تمامی تلاش این اداره بر این است تا بیشترین همکاری را با مردم داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تمامی محصولات کشاورزی از جمله گندم و کلزا به سرعت در شهرستان‌ها ذخیره سازی و جمع آوری شود.

صداقت کیش افزود: در بخش قلعه رئیسی و دیشموک اگر بخش خصوصی یا دولتی بتواند امکانات اولیه مرکز خرید از جمله باسکول و دوربین را تهیه کنند، ایجاد یک مرکز خرید محیا خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

صداقت کیش یادآوری کرد: همچنین قیمت‌های محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا