مجله کسب و کار

کدام فیوز باعث روشن نشدن ماشین می شود

فیوز استارت چه کاری انجام می دهد

به نقل از صنایع پیشرو یک فیوز استارت برق را از باتری ماشین به شیر برقی استارت هدایت می کند. هنگامی که شیر برقی استارت این قدرت را دریافت می کند، موتور استارت را فعال می کند که دقیقاً همان چیزی است که موتور را می چرخاند. به عبارت دیگر فیوز استارت جریان های الکتریکی را از باتری به شیر برقی می فرستد. استارت به تنهایی نیروی لازم برای کمک به فعال شدن موتور را منتقل نمی کند. بدون راهی برای روشن کردن ماشین، شما سرگردان می شوید و در راه می مانید.

این سه جزء یعنی فیوز استارت، شیر برقی استارت و موتور استارت باهم کار می کنند تا ماشین شما به درستی روشن شود. بسته به نوع خودروی شما، این فیوز در زیر کاپوت و در جعبه فیوز یافت می شود.

چه چیزی باعث می شود فیوز استارت خراب شود

تجهیزات تعمیرگاهی: مانند هر قطعه دیگر خودرو، فیوز استارت ممکن است خراب شود. اگر فیوز استارت خراب شود به این معناست که شما نمی توانید ماشین را روشن کنید. این مشکل زمانی اتفاق می افتد که فیوز استارت سوخته باشد یا به درستی کار نمی کند. چندین مورد باعث این اتفاق می شود که در ادامه به آن ها پرداخته‌ایم:

سیم کشی آسیب دیده یا شل

ابزار مخصوص مکانیکی: یکی از عوامل تعیین کننده که روی خرابی فیوز استارت تاثیر دارد، کمبود جریان است. ماشین شما ممکن است طوری عمل کند که می خواهد استارت بزند اما قدرت کافی برای چرخاندن موتور را ندارد. این احتمالاً به دلیل سیم کشی آسیب دیده یا شل است.

وجود کثیفی یا زباله

با اینکه فیوز استارت در زیر کاپوت قرار دارد اما بازهم می تواند گرد و غبار و زباله در اطراف آن جمع شود. با گذشت زمان، وقتی که این کثیفی ها در اطراف فیوز استارت جمع می شوند، جریان و عملکرد آن را کاهش می دهند.

گرم شدن بیش از حد

از آنجایی که فیوز استارت قدرت را هدایت می کند، احتمالاً ولتاژ بالا و پیوسته از آن عبور می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، فیوز ذوب می شود، زیرا گرمای زیاد را نمی تواند تحمل کند. اگر این اتفاق افتاد، تعمیر فوری برای جلوگیری از آسیب بیشتر ضروری است.

قدیمی بودن فیوز استارت

ممکن است به دلیل قدیمی بودن فیوز با مشکل روشن نشدن ماشین مواجه شوید. مانند هر قطعه دیگر، این فیوز بعد از استفاده طولانی مدت فرسوده می شود و به درستی کار نمی کند.

برق پشت امپر میاد استارت میخوره ولی روشن نمیشه | علت استارت خوردن و روشن نشدن ماشین پراید انژکتور

علائم خرابی فیوز استارت

هنگامی که فیوز استارت آسیب می بیند، این یک مشکل قابل توجه است زیرا ماشین شما به درستی روشن نمی شود. این موضوع به دلیل کاهش هدایت الکتریکی بیش از اجزای موتور ماشین شماست. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است متوجه برخی از مشکلات زیر شوید:

احتراق بدون پاسخ

همانطور که قبلاً گفتیم فیوز انرژی را به شیر برقی استارت منتقل می کند تا ماشین روشن شود. اگر هنگام چرخاندن سوییچ، احتراق ماشین شما صدای کلیک می دهد، به احتمال زیاد نشان دهنده این است که فیوز استارت آسیب دیده است اما کاملاً خراب نشده است. اگر در هنگام استارت زدن، احتراق ماشین صدای کلیک نمی دهد، این نشان دهنده این است که فیوز استارت سوخته است و نیاز به تعویض دارد.

خاموش شدن ماشین

خاموش شدن ماشین اتفاق ترسناکی است. به خصوص اگر این خاموش شدن زمانی رخ می دهد که وسط خیابان هستید. اگر فیوز استارت نیروی لازم را برای اجزای موتور مانند پمپ بنزین تامین نمی کند، موتور ماشین شما نمی تواند روشن بماند و باعث خاموش شدن ماشین می شود.

باتری خراب

یکی از وظایف فیوز استارت، برقراری ارتباط بین چندین جزء خودرو در زمان عدم تامین برق است. اگر فیوز خراب باشد، ممکن است به باتری ماشین اعلام نکند که خودرو خاموش است و این موضوع باعث می شود باتری ماشین همچنان انرژی مورد نیاز موتور را تامین می کند. این باعث می شود باتری ماشین بیش از حد کار کند و بدون کمک دینام انرژی را آزاد می کند که در نتیجه باعث خالی شدن باتری ماشین می شود.

بوی پلاستیک ذوب شده

یکی از دلایلی که به عنوان خرابی فیوز استارت ذکر می شود، گرمای بیش از حد است. اگر یک فیوز استارت دارای ولتاژ بالای ثابتی باشد که از آن عبور می کند، ممکن است حرارت زیادی را ایجاد کند که این باعث ذوب شدن خود فیوز و اجزای پلاستیکی اطراف آن می شود. هنگامی که پلاستیک ذوب می شود، بوی نامطبوع سوختن پلاستیک قابل تشخیص است. اگر با بوی سوختگی مواجه شدید، مهم است فیوز استارت را بررسی کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در مورد اینکه کدام فیوز باعث روشن نشدن ماشین میشود را با ما در میان بگذارید

دکمه بازگشت به بالا