اقتصادیمجله کسب و کار

بهترین اپ استورهای ایرانی 2023 (اندروید و ایفون)

اپ استور یا App Store یک فروشگاه آنلاین برای دانلود نرم افزارهای موبایل است که توسط شرکت اپل ارائه شده است. این فروشگاه برای دستگاه های  iOS، مانند آیفون و آیپد، در دسترس است و به کاربران اجازه می دهد تا نرم افزارهای مختلفی را برای دستگاه خود دانلود کنند. با این حال، ممکن است در برخی کشورها و مناطق، اپ استور قابل دسترسی نباشد یا محدودیت هایی برای دانلود و استفاده از برخی نرم افزارها وجود داشته باشد.

در ایران، به دلیل تحریم های اقتصادی، اپ استور شرکت اپل به طور مستقیم در دسترس نیست و کاربران برای دانلود نرم افزارهای مختلف، به فروشگاه های آنلاین دیگری رجوع می کنند. درست است که کاربران اندرویدی وابستگی زیادی به گوگل پلی دارند اما باید بگوییم که گوگل پلی و یا اپ استور اپل تنها مکان و فروشگاه دانلود اپلیکیشن های اندرویدی نیستند و اپ استورهای دیگری هم هستند که دارای بیشترین برنامه ها برای رفع نیاز و عرضه ی برنامه های مورد نیاز کاربران با امنیت بالاییی هستند.

به همین دلیل با به وجود آمدن مشکلاتی در دانلود گوگل پلی و اپ استور اپل تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین اپ استور های ایرانی که قابلیت های بالایی دارند را به شما معرفی کرده و به توضیح امکانات این اپ استورها بپردازیم، با ما همراه باشید. با وجود اینکه گوگل صاحب امتیاز اصلی اندروید به حساب می آید و اپ استور گوگل پلی به عنوان یک اپ استور مرجع برای دانلود اپلیکیشن های مورد نیاز کاربران به شمار می آید ولی به دلیل محدودیت هایی که در این اپ استور وجود دارد ما را به استفاده از اپ استورهای جایگزین سوق می دهد.

به خصوص با توجه به تحریم‌ های فناوری و همچنین فیلترینگ و محدودیت هایی که به تازگی بر روی این اپ استور اعمال شده و از سوی دیگر به دلیل اینکه بسیاری از برنامه ها به خاطر این که قوانین گوگل پلی را رعایت نکرده اند یا به هر دلیل با آن قوانین هم‌ خوانی نداشته‌ اند، بر روی این پلتفرم وجود ندارند. بسیاری از کاربران به دنبال اپ استورهای جایگزین با قابلیت بالا و امنیت دانلود هستند به همین دلیل بر آن شدیم که شماری از بهترین اپ استور های ایرانی را خدمت شما معرفی کنیم.

اپ استور ایرانی رایگان برای آیفون | اپ استور رایگان ایفون

اپ استور چیست؟

اپ استور (app store) یا بازار اپ (app marketplace) یک پلتفرم توزیع اپلیکیشن های موبایل به صورت دیجیتالی می‌باشد.

چرا باید از اپ استورهای ایرانی استفاده کنیم ؟

به جهت نصب برنامه های اپل که بدون مشکل می توانید از خود اپ استور اپل استفاده نمایید اما به دلایلی پیشنهاد می‌شود که از اپ استور های ایرانی نیز می بایست استفاده نمایید مثل خطایی با عنوان 1009 که به شما اجازه استفاده از اپ های داخل اپ استور را نمی دهد، سرعت بیشتر در دریافت برنامه ها و آپدیت آن ها، کاهش میزان ترافیک و حجم و همچنین برنامه های ایرانی که مدتیست از اپ استور حذف شده است و می بایست حتما از اپ استورهای ایرانی دانلود و نصب نمایید.

مزیت های استفاده از اپ استورهای ایرانی

از مزیت های استفاده از اپ استور ایرانی می توان به عدم نیاز به گیفت کارت اپل ( Apple Gift Card ) و هزینه به دلار نخواهید داشت و پرداخت هزینه های اشتراک در بسته های متنوع ریالی می توانید هزینه های خود را تا حد زیادی مدیریت و کاهش دهید و همینطور داشتن اپل آیدی ( Apple ID ) ضروری و لازم نیست.

معرفی بهترین اپ استورهای ایرانی

اپ استورهای ایرانی مشکالات فیلترینگ گوگل پلی و محدودیت های برنامه های اپل را نداشته و بدون نیاز گیفت کارت اپل و اپل آیدی به کاربران اجازه ی دانلود برنامه های متنوع را با امنیت بالا می دهد.

اپ استور بازار و مایکت از شناخته شده ترین فروشگاه های ایرانی عرضه اپلیکیشن های مورد نیاز موبایل می باشد. از دیگر اپ استورهای ایرانی می توان به کافه بازار پرداخت.

کافه بازار

کافه بازار در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ توسط جمعی از فارغ‌ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های ایرانی به وجود آمد و از آن زمان تاکنون بستر جامعی از خدمات، محتوا و محصولات دیجیتال برای کاربران اندرویدی می باشد.

کافه بازار یکی از بزرگترین فروشگاه های عرضه ی اپلیکیشن ایرانی می باشد، کافه بازار محدودیت های گوگل پلی را نداشته و به دلیل سرعت پاییین دانلود در گوگل پلی بسیاری از کاربران به اپ استور ایرانی کافه بازار روی آورده اند. کافه بازار به دلیل داشتن تنوع بالا در برنامه هایش و بازی های موجود این امکان را به کاربران می دهد که آخرین نسخه ی هر اپلیکیشن را به محض انتشار جهانی از طریق کافه بازار دانلود کنند. برخی از خدمات کافه بازار به شرح زیر است:

  • انتشار برنامه های متنوع و بازی ها به زبان فارسی و زبان انگلیسی
  • ایجاد خدمات پرداخت آسان برای دانلود برنامه ها از سوی کاربران
  • ارائه‌ی محتوای گلچین توسط تیم سردبیران کافه بازار
  • ارائه پشتیبانی همه روزه برای کاربران و صاحبان کسب و کار (توسعه دهندگان)

از مزایای دیگر کافه بازار می توان به قابلیت پرداخت ریالی اشاره کرد که هنگام خرید یک برنامه از اپلیکیشن مرجع خارجی دیگر نیاز به پرداخت دلار نبوده و پرداخت به صورت ریالی می باشد، یکی دیگر از مزایا کافه بازار امکان دانلود اپلیکیشن‌ های بانک‌ ها و اپلیکیشن‌ های شخصی ایرانی و دانلود صدها هزار برنامه داخلی دیگر می باشد.

تبلیغات در اپ استور کافه بازار

از سوی دیگر اپ استور کافه بازار بستر خوبی برای توسعه‌ دهندگان ایرانی و صاحبان کسب و کار ایجاد کرده تا از ظرفیت چند میلیونی کاربران فعال این فروشگاه برای تبلیغات خود استفاده کنند و به درآمد خوبی برسند. البته طراحان و توسعه دهندگان اپ ها همواره باید با متدهای به روز دنیا و در واقع آخرین تکنولوژی های طراحی اپلیکیشن موبایل 2023 آشنا باشند.

کافه بازار در حال حاضر یکی از مراجع مهم دانلود اپلیکیشن در ایران به شمار می آید، بر همین اساس تبلیغات در اپ استور بازار یا کافه بازار یک اصل مهم برای رشد تعداد کاربران برای توسعه دهندگان و صاحبین برندها تلقی می‌شود.

مایکت

همان طور که گفته شد با افزایش انواع گوشی های هوشمند و توسعه ساخت اپلیکیشن موبایل و قابلیت های فراوان آن در زندگی مردم و به دلیل محدودیت های دسترسی کاربران در فروشگاه گوگل پلی فروشگاه اندرویدی مایکت در تابستان ۱۳۹۰ راه اندازی شد.

در حال حاضر هم مایکت با داشتن بیش از ۴۰ میلیون کاربر، ۲۰ میلیون کاربر فعال و ۲۲ هزار صاحب برند و توسعه دهنده، ۳۵۰ هزار اپلیکیشن و بازی را برای استفاده ی کاربران در خود گنجانده است.

مزایای اپ استور مایکت

دانلود با ترافیک نیم بها: در اپ استور مایکت ترافیک اینترنت برای دانلود و به روزرسانی برنامه ها برای کاربران ایرانی به صورت نیم بها می باشد.

امنیت بالای برنامه ها: تمام برنامه های مایکت توسط تیم تخصصی این فروشگاه چندین بار تست شده اند و هیچ کدام از آنها ویروس نداشته و کاملا سازگار با گوشی های کاربران هستند.

دانلود به روزترین نسخه ی اپلیکیشن ها: در مایکت آخرین نسخه ی برنامه ها و بازی ها در اختیار کاربران قرار گرفته است.

پشتیبانی کامل و همیشگی: تیم پشتیبانی مایکت به صورت همه روزه در خدمت کاربران می باشد، این پشتیبانی هم شامل مشکلات نصب بازی ها و هم استفاده از آنها می باشد.

سرعت و کیفیت بالا: مایکت با داشتن هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی در کوتاه ترین زمان برنامه  مورد نظر خود را پیدا کنند.

تبلیغات در اپ استور مایکت

اپ استور مایکت با داشتن بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال و ۱۵۰ میلیون جست و جو در ماه و ۱۴۰ میلیون دانلود در ماه، کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است و از این رو یک بستر مناسب برای نمایش تبلیغ توسعه دهندگان و افزایش نصب برنامه ها می باشد.

به همین دلیل کسب و کارها و بازاریابان دیجیتال می توانند تبلیغات در اپ استور مایکت را در انواع مختلف تبلیغ مانند تبلیغات سرچ ادز یا تبلیغات جستجو و تبلیغات در فضاهای پربازدید در معرض دید کاربران قراردهند.

سیب اپ

اپ استور سیپ اپ از آذر سال ۹۴ توسط شرکت سیبا پرداز عصر جدید ساخته و فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از مهم‌ترین مزیت های اپ استور سیب اپ رفع مشکل تحریم های اپلیکیشن های ایرانی اپ استور اپل می باشد. از دیگر ویژگی های قابل توجه این اپ استور عدم نیاز به گیفت‌ کارت و حتی اپل آیدی برای استفاده از برنامه ها می باشد.

کاربران دستگاه‌ های مجهز به سیستم عامل iOS می توانند اپلیکیشن های پولی را از طریق سیپ اپ به صورت رایگان و بدون پرداخت دانلود و برنامه ی مورد نظر را در گوشی همراه خود نصب کنند.

همچنین سیب اپ یک بستر مناسب برای توسعه دهندگان برای تبلیغ برند و اپلیکیشن مخصوص آنها می باشد. توسعه دهندگان می توانند بدون طی کردن مراحل سخت اپل مانند ساختن اکانت برنامه نویسی اپل، هزینه ی بالای تبلیغات بین المللی، تحریم های پی در پی و… اپلیکیشن خود را درون اپ استور سیب اپ در معرض دید کاربران قرار دهند، با تمام این اوصاف سیب اپ بهترین اپ استور برای دسترسی کاربران به اپلیکیشن های مخصوص آیفون و آیپد می باشد.

آی تیپس

یکی دیگر از بهترین اپ استوری های ایرانی اپ استور آی تیپس می باشد. با آی تیپس کاربران می توانند بدون هیچ گونه محدودیت برنامه های مورد نظر خود را روی سیستم عامل ios نصب نمایند. سرعت بالای دانلود اپلیکیشن های مورد نظر، کیفیت خدمات ارائه شده و پشتیبانی حرفه ای و همه روزه برای کاربران از جمله مزیت های اپ استور آی تیپس می‌باشد.

در اپ استور آی تیپس به هیچ عنوان نیاز به گیفت کارت و اپل ایدی برای دریافت برنامه های مورد نیاز برای گوشی های آیفون نمی باشد و به راحتی می توان اپ های مورد نیاز ایفون را دانلود و نصب کرد.

یکی دیگر از مهم ترین مزایای اپ استور آی تیپس این است که توسعه دهندگان و صاحبین کسب و کار می توانند اپلیکیشن خود را در این اپ استور به اشتراک کاربران گذاشته و به درآمد خوبی برسند.

سیبانه

یکی دیگر از اپ استور های ایرانی قابل اعتماد اپ استور سیبانه می باشد که با عرضه ی نرم افزارهای تایید شده ی اپل کاربران می توانند بدون نیاز به اپل آیدی تمام اپلیکیشن های مورد نیاز گوشی آیفون خود را دانلود و با بالا از آنها استفاده کنند.

برای استفاده از اپ استور سیبانه نیازی به جیلبریک ( کرک و قفل شکستن ) گوشی آیفون و آیپد نمی باشد و به دلیل اورجینال بودن اپلیکشن های سیبانه امکان بروزرسانی برنامه ها نیز برای کاربران امکان پذیر است.

در اپلیکیشن سیبانه دقیقا همان برنامه های اورجینالی که در اپ استور اپل موجود می باشد بر روی اپ استور سیبانه نیز قابل دریافت و نصب می باشد.

اناردونی

اپ استور اناردونی یکی دیگر از بهترین و قابل اعتناد ترین اپ استورهای ایرانی بوده که بدون هیچ گونه محدودیت و با سرعت بالا برنامه های اپل استور اپل را در خود گنجانده و کاربران می توانند بدون نیاز به اپل آیدی تمام برنامه هایی که در برنامه های خارجی گوشی ایفون وجود دارد را به راحتی و به صورت رایگان دانلود کنند.

یکی دیگر از مزایای اناردونی پشتیبانی همه روزه این اپ استور می باشد که کاربران می توانندتمام سوالات و مشکلات مربوط به نصب و استفاده از برنامه ها را اعلام کرده و در اولین فرصت مشکلشان را برطرف کنند.

آی اپس

این برنامه به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها این امکان را میدهد که بدون پرداخت کارمزد برنامه های خود را منتشر کنند و درآمد زایی داشته باشند و می‌توانید با پرداخت اشتراک به برنامه هایی که رایگان نیستند دسترسی داشته باشید و به اپل آیدی نیاز ندارید.

در نتیجه…

همان طور که گفته شده اپ استورها فروشگاه های اندرویدی شناخته شده در سطح جهانی بوده که کاربران می توانند اپلیکیشن های مورد نیاز خود را این فروشگاه ها دریافت و نصب کنند و از سوس دیگر یک بستر مناسب برای تبلیغ برنامه‌ها می باشد که توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن و برند خود را در معرض دید کاربران قرار داده و باعث افزایش نصب اپلیکیشن ها شوند.

اپ استورهای ایرانی به دلیل نداشتن محدودیت هایی که برای گوگل پلی در نظر گرفته شده و نبود فیلترینگ روی این برنامه‌ها، بسیاری از کاربران ایرانی را به استفاده از اپ استورهای ایرانی جایگزین گوگل پلی و اپ استور اپل سوق داده است.

دکمه بازگشت به بالا