مجله جامعهمجله کسب و کار

بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوبی است و کارایی گسترده‌ای هم دارد. اکثر کسب و کارهای فعال در دنیای آنلاین، از آن برای منظورهای خاصی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین آن‌ها نیز تبلیغات است. تبلیغات در اینستاگرام دارای انواع روش‌ها است و البته برای هر کسب و کار هم روش آن متفاوت است. اما از کجا بدانیم بهترین روش برای تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کار ما کدام است؟ در این مطلب در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام | انواع تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اینستاگرام برای پست‌هایی که محصول یا خدماتی را برای کاربران در پلتفرم تبلیغ می‌کنند، پرداخت می‌شود. از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم مبنی بر تصویر است، از تبلیغات متنی استفاده نمی‌شود.

می‌توانید با تصاویر و ویدیو تبلیغات کنید. این تبلیغات در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند. اما همیشه باید برچسب تبلیغات را داشته باشند تا مشخص باشد که این یک تبلیغ است و با روند عادی متفاوت است.

چرا در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

اکثر آنلاین شاپ‌ها برای تبدیل مخاطبان خود به خریدار بشدت به تصاویر باکیفیت بالا نیاز دارند. محتواهای تصویری و ویدیویی از محصولاتشان می‌تواند نقش پررنگی در ایجاد اعتماد و اعتبار در دنیای آنلاین داشته باشد.

چه جایی بهتر از اینستاگرام می‌توان پیدا کرد تا از آن برای اشتراک‌گذاری این عکس‌ها و ویدیوها استفاده کرد. این پلتفرم کاملا بصری است و تجارت‌های زیادی هم در آن فعالیت دارند. ممکن است به این فکر کنید که چرا اصلا در اینستاگرام تبلیغ می‌کنیم؟ زیرا:

  • استفاده از این پلتفرم بسیار ساده است.
  • این روزها بیشتر مردم دنیا در آن اکانت دارند.
  • به خوبی می‌توانید قیمت‌گذاری رقبا را بررسی کنید.
  • می‌توانید نقاط قوت و ضعف رقبا و کسب و کارهایی که مشابه شما فعالیت دارند را پیدا کنید.
  • بخش آنالیز قوی دارد و در صورت تبلیغات می‌توانید از داده‌های آن استفاده کنید.

برجسته‌ترین مزیت اینستاگرام امکان دسترسی به هزاران کاربری است که عاشق جستجو در اینستاگرام هستند. آن‌ها ساعت‌ها اسکرول می‌کنند و چیزهایی می‌خرند که حتی به آن نیاز ندارند.

تبلیغات در چنین فضایی می‌تواند به سرعت احساسات کاربران را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را مجاب کند به محصول یا خدماتی که شما ارائه می‌کنید نیاز دارند. بنابراین امکان موفقیت شما در این زمینه بیشتر است.

به همین دلیل حتی بزرگترین کسب و کارهای دنیا هم از اینستاگرام استفاده می‌کنند تا با تبلیغات گسترده در این پلتفرم، مخاطبان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

چطور می‌توانم با بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام انجام دهم؟

روش‌های زیادی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد. باتوجه به کسب و کاری که دارید و هدفی که برای تبلیغات خود تعیین کرده‌اید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما در زیر به بهترین روش‌ تبلیغات در اینستاگرام اشاره می‌کنیم.

تبلیغات تصویری

این نوع تبلیغات ساده و ارزان‌ قیمت است و می‌تواند شامل یک یا چند عکس باشد. می‌توانید آن را خودتان طراحی کنید یا کار آن را به افراد متخصص بسپارید. ابزارهای خوبی مانند کانوا هم در این امر به شما کمک می‌کنند.

تبلیغات ویدیویی

بدون شک محبوب‌ترین و بهترین روش در بین تمام روش‌های خوب تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات ویدیویی است. در صورتی که کمپین تبلیغاتی خود را به خوبی طراحی کرده باشید می‌توانید به خوبی از آن نتیجه ببینید. سعی کنید ویدیو را ساده، کوتاه و جذاب تولید کنید.

تبلیغات کاروسل و مجموعه‌ای

این نوع تبلیغات برای مجموعه‌ای از تصاویر یا ویدیوها مناسب است و می‌توانید به صورت یکپارچه آن را طراحی کنید و در 10 قسمت آن را نشان دهید یا این که به طور کل 10 مجموعه را آماده کنید. به این نوع تبلیغات کاروسلی یا مجموعه‌ای می‌گویند.

تبلیغات در استوری

قطعا همه شما با بخش استوری آشنایی دارید. این بخش هم برای تبلیغات بسیار محبوب است. به خصوص که می‌توانید به تعداد بی‌شماری عکس برای استوری تبلیغاتی آماده کنید. مزیت این نوع تبلیغات این است که طی 24 ساعت در روز باقی می‌ماند.

اگرچه قیمت آن شاید کمی گران بنظر برسد، اما این نوع تبلیغات می‌تواند برای بیشتر کسب و کارها عملکرد خوبی را نشان دهد. استوری‌ها قالب خاص خود را دارند و امکان اضافه کردن انیمیشن، افکت‌های گرافیکی و جذابیت بصری خوبی می‌دهد.

چطور تبلیغات موفقی در اینستاگرام داشته باشیم؟

هیچکس انتظار ندارد با کنار هم قرار دادن چند ویدیو یا تصویر تبلیغات ایجاد کند و در انجام آن موفق باشد. مسائله این است که تنها تبلیغاتی که درست انجام شوند نتیجه بخش خواهند بود. بنابراین برای انجام موفق آن باید موارد زیر را رعایت کنید.

  • هدف خود از تبلیغات را مشخص کنید: چرا تبلیغ می‌کنید؟ قرار است این تبلیغ یا پروموت چه آورده‌ای برای تجارت شما داشته باشد؟ هدف شما می‌تواند افزایش لایک، افزایش فالوور، برندسازی، تبدیل مخاطب به مشتری، ارائه محصول یا خدمات جدید باشد.
  • با توجه به هدف از تبلیغات آن را طراحی کنید: حالا که هدفتان از تبلیغات مشخص است، پس تبلیغی که برای نمایش آماده می‌کنید کاملا باید با هدفتان مرتبط باشد. برای مثال اگر قرار است برای یک محصول جدید تبلیغات کنید، حتما در مورد طرز کار، مزایا و معایب و … آن به خوبی و صادقانه صحبت کنید.
  • صحبت در مورد برند و محصولات: در تبلیغات خود بهتر است در مورد برند و محصولات خود صحبت کنید. زمانی که به عنوان مسئول یک برند در موردش صحبت می‌کنید، این پیغام را به مخاطب مخابره می‌کنید که یک فرد واقعی و قابل اعتماد هستید.
  • دادن تبلیغ به کسب و کارهای مرتبط: کسب و کارهای مرتبط به هم می‌توانند بهترین کسانی باشند که اعتماد کاربران را جلب می‌کنند. نمی‌توانید تبلیغات کامپوزیت دندان را به پیج آشپزی بسپارید.
  • جامعه هدف خود را بشناسید: شناخت جامعه هدف و پرسونای مخاطب قدم بزرگی برای هر بیزینس است. شما با توجه به نیاز کاربرانتان و چیزی که می‌خواهید تبلیغات انجام می‌دهید.
  • حتما کال تو اکشن داشته باشید: گاهی دعوت به عمل در تبلیغات از خود آن مهم‌تر است. اگر می‌خواهید تبلیغ خوبی داشته باشید، کال تو اکشن برای آن طراحی کنید. دعوت به عمل است که نتیجه نهایی را بهتر و مخاطب جذب می‌کند.
  • مشاوره اینستاگرام دریافت کنید: قطعا نمی‌توان انتظار داشت که همه متخصص بازاریابی اینستاگرام و تبلیغات درست در آن باشند. پس حتما به مشاوره اینستاگرام در این راه نیاز پیدا می‌کنید.

شرکت‌های حرفه‌ای مانند کارینو به صورت اختصاصی بر روی دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند و به شما کمک می‌کنند بهترین عملکرد را در تبلیغات اینستاگرامی خود داشته باشید. متخصصان کارینو به ترفندهای تبلیغاتی مهمی در فضای اینستا تسلط دارند و حتی برای طراحی کمپین تبلیغاتی، تیزرهای تبلیغاتی و هرآنچه که برای یک تبلیغ موفق در اینستا نیاز دارید، به شما کمک می‌کنند.

می‌توانید با شرکت کارینو و مشاوران حرفه‌ای آن‌ها در ارتباط باشید تا هرآنچه را که می‌خواهید با آن‌ها در میان بگذارید و به بهترین نتیجه در کمترین زمان ممکن برسید.

حرف آخر

با وجود اینستاگرام و جذابیت‌های بصری آن، نمی‌توان منکر اثرات عمیق آن بر تجارت‌های مختلف شد. در دنیای آنلاین، تبلیغات در چنین جایی، می‌تواند به سرعت سبب محبوبیت شما و در نتیجه افزایش درآمد شما شود. اما این که کی، چطور و چقدر آن را انجام دهید، تماما نیازمند مهارت‌های مارکتینگ در این بازار شلوغ است. ما در این مطلب روش‌هایی را برای تبلیغات معرفی کردیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما برای موارد حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر نیازمند مشاوره در امر اینستاگرام مارکتینگ هستید. هیچ چیز اندازه کمک گرفتن از یک مشاور حرفه‌ای نمی‌تواند موفقیت شما را تضمین کند.

دکمه بازگشت به بالا