مجله تندرستیمجله کسب و کار

جلوگیری از پیری زود رس با ماسک دم اسبی

شاید بتوان گفت که یکی از جدیدترین روش‌های زیبایی پوست صورت و از بین بردن مشکلات و عیوب پوستی، مزوژل است. در مزوژل از موادی استفاده شده که موجب بازسازی و تغذیه پوست صورت خواهند شد. در مزوژل از ترکیباتی چون ویتامین‌ها، پپتیدها، مواد معدنی، کوآنزیم‌ها، آنتی اکسیدان، اسید آمینه‌ها و هیالورونیک اسیدها استفاده می‎شود. این مواد موجب صاف شدن، شادابی و جوان شدن پوست صورت می‌شوند.اما این روشها پر هزینه هستند.

حال می خواهیم تعدادی از روش های خانگی برای زیبایی پوست و جلوگیری از چروک شدن ان را به شما معرفی کنیم:

محتوای این مطلب پنهان
2 جوانسازی پوست صورت با عصاره رازیانه

روش های عالی و ماسک جادویی جوانسازی صورت

چنانچه ماسکی ارزان و سالم برای جوانسازی پوست صورتتان هستید، ماسک طبیعی صورت با میوه ها و گیاهان طبیعی در خانه بهترین راه حل برای شماست. در صورتی که پوست صورتتان خشک و جوش دار است یک ماسک خانگی و کاملا طبیعی میوه ای تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

چنانچه در تمام مطالب قبلی گفته ایم شما میتوانید با کمک هر نوع ماسک طبیعی میوه ای چین و چروک و لک های صورت خود رفع کرده و پوستی صاف و زیبا داشته باشید. شما می توانید با نسخه های سنتی و ساده ای که در بخش بهداشت و سلامت پوست و موی در اختیارتان می گذاریم از محصولات بهداشتی آرایشی گیاهی بهره مند شوید و در خانه به راحتی یک کرم گیاهی درست کنید.

جوانسازی پوست صورت با عصاره رازیانه

برای استفاده از عصاره رازیانه که نسخه ای قدیمی برای جوانسازی پوست صورت است باید روش تهیه عصاره رازیانه در منزل را یاد بگیرید.

طرز تهیه عصاره رازیانه

ابتدا 3 قاشق از گیاه خشک شده رازیانه را با دو لیوان آب جوش دم کنید.

وقتی آب کامل به جوش آمد و یک لیوان از آب رازیانه باقی ماند حرارت را خاموش کنید .

در این مرحله آنچه از عصاره باقی مانده است را از صافی رد کرده و اجازه دهید تا خنک شود.

حالا با استفاده از یک پارچه سفید نخی آغشته به این عصاره ، صورت خود را بپوشانید جوری که تمام قسمت های پوست صورت شما پوشیده از این پارچه ی آغشته به عصاره باشد.

پس از 20 دقیقه میتوانید صورت خود را آبکشی کنید.

ماسک ضد چروک خیار برای جوان تر کردن پوست

طبق آنچه همیشه گفته شده است و خوب میدانید برای جلوگیری و از خشکی صورت و چین و چروک پوست، آبرسانی بهترین راه حل است. روش های متعدد آبرسانی پوست را در مطالب دیگر خوانده اید و به عوان یک مورد ساده و سریع روشی را در اینجا خواهیم گفت.

پوست یک عدد خیار متوسط را کنده و به صورت ریز رنده کنید.

حالا 1 قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین به خیار رنده شده اضافه کنید تا ماسک شما آماده شود.

ماسک خانگی آماده شده را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید.

بهترین زمان استفاده از این ماسک، شب است.

 ماسک جوانسازی پوست های جوش دار و خشک

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوستی خشک دارید ما به شما ماسک خیار را پیشنهاد میکنیم این ماسک را هر شب به مدت 10 بخش روی پوست خود قرار دهید تا با آبرسانی پوست از خشک شدن آن جلوگیری نمایید.

ماسک جوانسازی خانگی مخصوص 30 ساله ها

بهترین ماسک جوانسازی صورت | بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

لوسیون گوجه فرنگی برای پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس همچنین بسیار موثر است و پوست شما را شاداب و لطیف میکند. این لوسیون به خانم های جوانی که به تازگی 30 سالگی خود را پشت سر گذاشتن بسیار توصیه می شود.بسیاری از متخصص لوسیون گوجه فرنگی را بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک پوست صورت به افراد توصیه می کند.

برای درست کردن لوسیون گوجه فرنگی کافی است 2عدد گوجه بردارید یکی از آنها را رنده کنید و کنار بگذارید و گوجه دیگر را در داخل خردکن به صورت مایع در بیاورید سپس یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

ابتدا به مدت 20 دقیقه گوجه فرنگی رنده شده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید سپس آن را از روی پوست خود بردارید و با یک دستمال تمیز از مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو را برداشته و روی پوست خود بمالید و 15 دقیقه دراز بکشید و اجازه دهید این مواد روی صورتتان باقی بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

روشن کردن پوست با ماسک اسفناج

برای فرم گیری عضلات پوست صورت و سلامت سلول های آن میتوانید صورت خود را با ماسک اسفناج ماساژ دهید.

برای تهیه این ماسک چند عدد برگ اسفناج را با نصف لیوان شیر جوشیده 5 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا زمانیکه برگها نرم شدن مخلوط را از صافی عبور دهید و پس از سرد شدن آن را به صورت خمیر در آورده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و در این مدت به آرامی صورت خود را ماساژ دهید. در انتها صورت خود را با باقی مانده شیر بشویید و بگذارید مدتی این مواد روی صورتتان بماند سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

جوانسازی با کمک روش آبرسانی پوست

یکی از دلایل اصلی چین و چروک صورت خشکی پوست میباشد، هر چقدر پوست رطوبت کمتری داشته باشد میزان خشکی آن زیاد میشود و چین و چروک های عمیق تری در پوست بوجود می آید.

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست میتوانید از لوسیون گل و برگ ختمی در طول روز استفاده کنید.

برای تهیه این لوسیون 30 گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را به همراه دو لیوان آب جوشانده و آن را از صافی عبور دهید. پس از سرد شدن این جوشانده را هر شب پس از پاک کردن مواد آرایشی از صورت خود به پوستتان بمالید این لوسیون می تواند تا صبح روی پوست و صورت و گردن شما بماند.

جلوگیری از پیری زود رس با ماسک دم اسبی

استفاده از حمام گیاه دم اسب یکی از روش های مناسب برای درمان چین و چروک های سطحی پوست میباشد.

برای استفاده از این روش دو لیوان جوشانده گیاه دم اسب را در آب نیمه ولرم وان بریزید و برای 20 دقیقه در وان دراز بکشید. این حمام گیاهی برای پیشگیری از پیری زودرس و درمان چین و چروک ها بسیار موثر است و شما می توانید در هفته دوبار از این حمام استفاده کنید.

برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب 200 گرم از این گیاه را با 4 لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا این مخلوط به جوش و تنها دو لیوان از آن باقی بماند پس از آن جوشانده را به وان اضافه کنید.

لوسیونی برای آنکه 10 سال جوانتر شوید

اگر میخواهید چین و چروک پوست خود را از بین ببرید و با آن مبارزه کنید و صورتی صاف و جوان داشته باشید ما به شما این لوسیون را پیشنهاد میکنیم برای تهیه این لوسیون کافی است یک لیوان جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و 2 قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید و هر شب آن را به صورت خود بمالید این گیاه را می توانید از عطاری خریداری نمایید.بسیاری از کارخانه های تهیه مواد آرایشی بهداشتی از این گیاه برای کرم های ضدچروک استفاده می نماجوانسازی پوست یکی از دغدغه های مهم بسیاری از بانوان به شمار می رود. زیبایی و داشتن پوستی زیبا باعث می شود که شما همواره جوان تر به نظر برسید .اگر شما هم به دنبال راهی برای جوانسازی پوست تان هستید به جای استفاده از دارو های شیمیایی گران قیمت ازاین ماسک های خانگی عالی استفاده کنید.

در این مطلب به موارد زیر در خصوص جوانسازی پوست اشاره می شود:

  • [tie_list type=”checklist”]
  • جوانسازی پوست صورت با روش های ارزان و بدون عوارض شیمیایی
  • معرفی چند ماسک طبیعی برای جوانسازی پوست
  • جوانسازی پوست صورت در خانه

[/tie_list]

جوانسازی پوست صورت با روش های ارزان و بدون عوارض شیمیایی

اگر به دنبال ماسکی ارزان و سالم برای پوست خود هستید بهتر است یک ماسک صورت خانگی با میوه ها و گیاهان طبیعی در خانه درست کنید. متخصصان زیبایی پوست به مراجعه کنندگان خود توصیه میکنند برای جلوگیری و از خشکی صورت و چین و چروک پوست، تقویت کننده های پوست و آبرسانی مناسب پوست را فراموش نکنند.

Product query unexpected return: Internal Server Error

معرفی چند ماسک طبیعی برای جوانسازی پوست

برای اینکه همیشه. تاکید می کنیم همیشه پوستی شاداب داشته باشید و در جمع دوستانتان بدرخشید از روش های جوانسازی پوست صورت که توضیح داده می شود استفاده کنید شگفت زده شوید و برای جلوگیری از پیری زودرس و داشتن پوستی همواره جذاب این راه های جوانساری پوست را به عزیزانتان هدیه کنید.

جوانسازی پوست صورت در خانه

برای جلوگیری از خشکی صورت و چین و چروک پوست استفاده از ماسک خیار پیشنهاد می شود:

 طرز تهیه ماسک ضد چروک خیار در خانه

برای درست کردن این ماسک یک خیار متوسط را پوست کنده و آن را رنده نمایید سپس یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه آن شب روی پوست خود بگذارید.برای درست کردن این ماسک میتوانید از پوست خیار به تنهایی استفاده نمایید برای اینکار کافیست که پوست خیار را رنده کرده و با گلیسیرین ترکیب کرده و روی پوست خود قرار دهید.

  • ماسک گیاه دم اسبی برای جوانسازی پوست

ماسک مورد استفاده در کرم های ضد چروک شرکت های آرایشی و بهداشتی

مزایای استفاده از ماسک گیاه دم اسب برای پیشگیری از پیری زودرس و جوانسازی پوست صورت

الف: درمان چین و چروک های سطحی پوست

ب: صورتی صاف و صیقلی شبیه ماه

پ: صورتی جوان و زیبا و با طراوت

طرز تهیه ماسک گیاه دم اسب و در واقع حمام گیاه دم اسب

در این روش ابتدا دو لیوان جوشانده گیاه دم اسب را در آب نیمه ولرم اضافه کرده و  در وان حمام بریزید اکنون می توانید  به مدت  بیست دقیقه در وان دراز بکشید. این حمام گیاهی برای پیشگیری از پیری زودرس و درمان چین و چروک ها بسیار موثر است و شما زیبا دوستان  می توانید در یک  هفته دو مرتبه از این حمام گیاهی دم اسب برای جوانسازی پوست خود و جلوگیری از چین و چروک آن استفاده کنید.

روش تهیه و آماه سازی  جوشانده گیاه دم اسب

برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب ابتدا  ۲۰۰ گرم از گیاه دم اسبی  را که در اختیار دارید در یک ظرف تمیز بریزید و سپس به اندازه ی چهار لیوان آب جوش را به ظرف مورد نظر اضافه کنید ( در ضمن دقت کنید که آب حتما باید جوش باشد ) در مرحله بعد این ظرف را که محتوی گیاه دم اسب و آب است به خوبی مخلوط کنید سپس ترکیب حاصل را روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا این مخلوط به جوش آید و ققط دو لیوان از آن باقی بماند. در این مرحله جوشانده گیاه دم اسب شما آماده شده است بنابر این می توانید جوشانده را به وان اضافه کنید .

یادتان باشد که گیاه دم اسب  بهترین روش جوانسازی پوست صورت بوده و یکی از ماسک های خانگی عالی برای جلوگیری از پیری زود رس می باشد پس تا فرصت دارید دست به کار شوید و برای جوانسازی پوست صورت و زیبایی هر چه بیشتر خود اقدام کنید که از هم سن و سالان خود جا نمانید! انتخاب با شماست دوست عزیز .  

 

Product query unexpected return: Internal Server Error

تهیه لوسیون گیاه دم اسبی برای جوانسازی پوست

با درست کردن لوسیون گیاه دم اسب در خانه در واقع شما هم مانند کارخانه های آرایشی و بهداشتی که برای کرم های ضد چروک خود از این ترکیب استفاده می کنند با یک تیر چند نشان زده اید : هم  در این اوضاع اقتصادی در هزینه ها صرفه جویی کردید و نیز به جوانسازی پوست صورت و جلوگیری از چین و چروک و روحیه خود و اطرافیانتان کمک بزرگی کرده اید.   با این لوسیون هر روز  جوانتر  می رسید ! انتخاب با شما است.

برای مبارزه با چین و چروک پوست و جوانسازی پوست صورت  این لوسیون توصیه  می شود.

یک لیوان جوشانده گیاه دم اسب را با حدود چهار قاشق غذا خوری  گلاب و ۲ قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و ترجیحا  هر شب آن را روی صورت خود قرار داده و به آرامی در سطح پوست پخش کنید .

نکته برای تهیه گیاه دم اسب می توانید به عطاری مراجعه نمایید.بسیاری از کارخانه های تهیه مواد آرایشی بهداشتی از این گیاه برای کرم های ضدچروک استفاده می نمایند.

۳جوانسازی پوست صورت با  عصاره بی نظیر رازیانه

از زمان های گذشته از گیاه  رازیانه برای جوانسازی پوست صورت  و طراوت و تازگی چهره و به عنوان ضد چروک به کار می رفت.

طرز تهیه عصاره رازیانه

برای آماده کردن  عصاره رازیانه ابتدا در یک ظرف تمیز  ۳ قاشق از گیاه خشک شده رازیانه را با دو لیوان آب جوش ترکیب کنید و سپس روی حرارت قرار دهید تا دم شود و فقط یک لیوان از این مخلوط باقی بماند. در این لحظه مخلوط را از روی حرارت برداشته و از یک صافی تمیز عبور دهید و منتظر بمانید تا این عصاره به دست آمده سرد شود. حالا می توانید عصاره رازیانه را با یک پارچه نرم نخی به تمام پوست صورت خود بکشید.بهتر است این عصاره حدود بیست دقیقه روی پوست شما بماند .

Product query unexpected return: Internal Server Error

۴شرایط آبرسانی به پوست با لوسیون گل ختمی

آبرسانی به پوست را فراموش نکنید

خشکی پوست یکی از دلایل اصلی چین و چروک صورت میباشد ، هر چه پوست رطوبت کمتری داشته باشد میزان خشکی آن زیاد میشود و چین و چروک های عمیق تری در پوست بوجود می آید.

برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست میتوانید از لوسیون گل و برگ ختمی در طول روز استفاده کنید.

طرز تهیه لوسیون گل و برگ ختمی

برای تهیه این لوسیون ۳۰ گرم از برگ و گل ختمی خشک شده را به همراه دو لیوان آب جوشانده و آن را از صافی عبور دهید. پس از سرد شدن این جوشانده را هر شب پس از پاک کردن مواد آرایشی از صورت خود به پوستتان بمالید این لوسیون می تواند تا صبح روی پوست و صورت و گردن شما بماند.

۵معجزه ماسک گوجه فرنگی برای جوانسازی پوست

دوستان عزیز یادتان باشد که ماسک گوجه فرنگی یک ماسک جادویی به خصوص برای پوست های جوش دار و خشک می باشد.

لوسیون گوجه فرنگی برای پیشگیری از خشکی و چین و چروک زودرس همچنین بسیار موثر است و پوست شما را شاداب و لطیف میکند. این لوسیون به خانم های جوانی که به تازگی ۳۰ سالگی خود را پشت سر گذاشتن بسیار توصیه می شود.بسیاری از متخصص لوسیون گوجه فرنگی را بهترین روش برای جلوگیری از چین و چروک پوست صورت به افراد توصیه می کند.

طرز تهیه لوسیون گوجه فرنگی برای جوانسازی پوست

از جمله روش های مناسب برای جوانسازی پوست استفاده از لوسیون گوجه فرنگی است. برای درست کردن لوسیون گوجه فرنگی کافی است ۲عدد گوجه بردارید یکی از آنها را رنده کنید و کنار بگذارید و گوجه دیگر را در داخل خردکن به صورت مایع در بیاورید سپس یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.

ابتدا به مدت ۲۰ دقیقه گوجه فرنگی رنده شده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید سپس آن را از روی پوست خود بردارید و با یک دستمال تمیز از مخلوط گوجه فرنگی و آبلیمو را برداشته و روی پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه دراز بکشید و اجازه دهید این مواد روی صورتتان باقی بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

Product query unexpected return: Internal Server Error

۶روشن کردن پوست با ماسک اسفناج

یکی از روش های کارآمد برای جوانسازی پوست استفاده از ماسک اسفناج است. برای فرم گیری عضلات پوست صورت و سلامت سلول های آن یکی از کارها این است که صورت خود را با ماسک اسفناج ماساژ دهید و از این طریق به جوانسازی پوست صورت خود کمک کنید و اطرافیان تان را با طراوت و زیبایی پوست خود شگفت زده کنید.

روش تهیه و آماده سازی ماسک اسفناج برای جوانسازی پوست

برای تهیه این ماسک چند عدد برگ اسفناج را با نصف لیوان شیر جوشیده ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید وقتی برگها نرم شدند  مخلوط حاصل را از صافی عبور دهید و منتظر بمانید که این ترکیب سرد شود و سپس آن را به صورت خمیر در آورده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید و در این مدت به آرامی صورت خود را ماساژ دهید .در مرحله آخرصورت خود را با باقی مانده شیر بشویید وصبر کنید مدتی این مواد روی صورتتان بماند سپس صورت خود را با آب ولرم17 خرداد 1401 24 خرداد 1401

اگر می خواهید پوستی زیبا و جوان داشته باشید

میتوانید از ماسک های طبیعی جادویی نهایت لذت را ببرید

روش های عالی جهت جوانسازی و زیبایی پوست صورت

بهتره است بدانید برای حفظ جوانی و زیبایی خود بهترین راه حل در مواد طبیعی و گیاهان مختلف وجود دارد که می توانید بدون صرف هزینه های زیاد و در منزل خود فقط با کمی ممارست آنها را انجام دهید. باید بدانید این روشها بسیار در پیشگیری از خراب شدن و پیری پوست موثر هستند. البته از این روش ها برای درمان پوست نیز در کنار سایر روش های پزشکی می توان استفاده کرد. در ادامه به توضیح این موضوعات پرداخته شده است.

پوست خود را ابرسانی کنید

یکی از دلایل اصلی چین و چروک صورت خشکی پوست میباشد، هر چقدر پوست رطوبت کمتری داشته باشد میزان خشکی آن زیاد شده و چین و چروک های عمیق تری در پوست بوجود می آید. شما نیز می توانید با استفاده از :

  • کرم های مرطوب کننده پوستی مناسب صورت خود
  • ماسک های خانگی و یا آماده بهداشتی
  •  تونرها

پوستی  سالم و جوان داشته باشید.

در این مقاله به معرفی  10 نوع از بهترین ماسک های خانگی برای جوان سازی پوست می پردازیم:

  1. جوان سازی پوست با ماسک خیار

متخصصان زیبایی پوست به مراجعه کنندگان خود توصیه میکنند برای جلوگیری و خشکی صورت و چین و چروک پوست، تقویت کننده های پوست و آبرسانی مناسب پوست را فراموش نکنند.

برای درست کردن این ماسک یک خیار متوسط را پوست کنده و آن را رنده نمایید سپس یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین به آن اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید. برای درست کردن این ماسک میتوانید از پوست خیار به تنهایی استفاده نمایید برای اینکار کافیست که پوست خیار را رنده کرده و با گلیسیرین ترکیب و روی پوست خود قرار دهید.

  1. جوان سازی پوست با عصاره رازیانه

عصاره رازیانه از قدیم برای جوانسازی و شادابی پوست صورت و از بین بردن چین و چروک کاربرد داشته است. شما می توانید عصاره رازیانه را در منزل تهیه کرده و با تکرار چند مرتبه آن تاثیر شگفن انگیزش را ببینید

برای تهیه عصاره رازیانه کافی است 3 قاشق از گیاه خشک شده رازیانه را با دو لیوان آب جوش دم نمایید. زمانی که آب به جوش آمد و یک لیوان از آب رازیانه باقی ماند شعله را خاموش و مخلوط را از صافی عبور دهید و کنار بگذارید تا عصاره رازیانه خنک شود. سپس یک پارچه سفید نخی برداشته و آنرا به عصاره رازیانه آغشته نمایید و سپس به تمام پوست صورت خود بکشید. اجازه دهید عصاره برای 20 دقیقه روی پوست شما بماند و اگر لازم شد مقداری از عصاره رازیانه را روی پوست خود بمالید.

  1. جوان سازی پوست با گوجه فرنگی

این ماسک برای افراد  30سال به بالا بسیار مناسب است. خواص گوجه فرنگی برای پوست زبان زد است. ماسک تهیه‌شده از برش‌ها‌ی گوجه‌فرنگی می‌تواند پوست خسته و کدر شما را بعد از تحمل استرس از این‌رو به آن‌رو کند. برای بازیابی طراوت و جوانی پوست‌تان و داشتن پوستی ملایم و مرطوب هفته‌ای یک‌بار برای ۲۰ دقیقه برش‌های گوجه‌فرنگی را روی پوست‌تان بمالید.

اگر پوست‌تان کمی ملتهب است یا احتمال می‌دهید ممکن است پوست‌تان دچار سوزش شود، از آب گوجه‌فرنگی به‌جای خود آن استفاده کنید.  برای آنکه رنگ پوست‌ صورت‌تان کمی بازتر شود، می‌توانید پوره‌ی گوجه‌فرنگی و روغن زیتون را باهم مخلوط کرده و از این ماسک روی پوست صورت‌تان بگذارید.

  1. جوان سازی پوست با گیاه آلوورا

اگر آب آلوئه‌ورا یا تکه‌های خرد یا له‌شده‌ی ژله‌ای داخل برگ‌های آن را هر روز به صورت‌تان بمالید، تأثیرات شگفت‌انگیز آن را روی پوست‌تان خواهید دید. انواع ماسک های آلوئه‌ورا پوست را روشن و درخشان می‌کند، در درمان آکنه مؤثر است و از بین برنده اثر جوش و تیرگی لکه‌ها‌ی صورت است و جای سوختگی‌های جزئی را هم برطرف می‌کند.

آب آلوئه‌ورا را به‌عنوان لوسیون روی صورت‌تان بمالید و تکه‌های ژله‌ای آن را به‌صورت پوره دربیاورید و هفته‌ای یک‌بار به‌مدت ۱۰ دقیقه به‌عنوان ماسک روی صورت‌تان قرار دهید .

  1. جوانسازی پوست با عسل

برای همه عسل ماده‌ای سرشار از مواد معدنی و سایر میکروارگانیک‌های آلی است که به‌عنوان یکی از مرطوب‌کننده‌‌های پوست شناخته می‌شود. این ماده‌ی جادویی که همگی به‌خوبی آن را می‌شناسیم، می‌تواند روند بازسازی و جوان‌سازی دوباره سلول‌های پوست را سرعت ببخشد. اگر به استفاده از این ماده‌ی پرفایده عادت کنید متوجه خواهید شد که حتی روی چروک‌های عمیق هم تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. اما یادتان باشد اگر پوست حساسی دارید، عسل گزینه‌ی چندان مناسبی برای پوست شما نیست.

برای بهره‌بردن از فواید عسل برای پوست مراحل زیر را دنبال کنید:

  •  عسل را روی پوست‌ صورت و گردن‌تان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید؛
  •  برای تهیه‌ی یک ماسک ضدپیری کافی است عسل و دارچین را به‌مقدار مساوی مخلوط کرده و به ‌عنوان ماسک روی صورت‌تان بگذارید.
  1. جوان سازی پوست با روغن نارگیل

روغن نارگیل خالص برای پوست خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و موجب سفت شدن پوست صورت می‌شود. روغن نارگیل پوسته ‌پوسته‌های روی صورت را پاک‌سازی می‌کند و پوستی ابریشمی و شفاف به شما هدیه خواهد داد.

روغن نارگیل به‌عنوان درمان ارگانیک، در کوتاهترین زمان اثر خود را گذاشته و شما بعد از استفاده از این ماده تازگی و جوانی پوست‌تان را به‌ وضوح خواهید دید. لایه‌ای نازک از روغن نارگیل را به‌آرامی روی پوست‌تان ماساژ بدهید و بعد از ۵ دقیقه آن را با یک دستمال یا پد نرم از روی پوست‌تان پاک کنید.

  1. جوان سازی پوست با روغن زیتون

سعی کنید همیشه چند قطره روغن زیتون به هر نوع ماسک صورت که می‌خواهید استفاده کنید و یا به کرم معمولی روزانه‌ی خود اضافه کنید. استفاده از روغن‌ زیتون یکی از روش‌های مؤثر حفظ سلامتی پوست و جوان‌سازی است و اضافه‌کردن یک قطره روغن زیتون به محصولات آرایشی خانگی می‌تواند خواص مرطوب‌کنندگی و ضدچروک پوست را به محصول موردنظر اضافه کند. خوبی روغن زیتون این است که هرگز حساسیت ایجاد نکرده و آلرژی‌زا نیست.

  • می‌توانید چند قطره روغن زیتون را با کمی آب‌ ولرم مخلوط کنید و مانند لوسیون به پوست صورت‌تان بمالید.
  • می‌توانید به‌جای کرم دور چشم از یک لایه‌ی نازک روغن زیتون زیر چشم‌ها استفاده کنید و از خواص ضدچروک آن بهره ببرید.
  1. جوانسازی پوست با لیمو ترش

این ماده‌ی ترش‌مزه یکی از بهترین مواد برای سفید کردن پوست، از بین بردن لکه های پوستی که به ‌دلیل افزایش سن است و همچنین از بین بردن جای جوش و آکنه نیز مؤثر است. لیمو ترش پوست را شفاف‌تر می‌کند تا جایی‌که بعد از استفاده از آن کاملا متوجه بازتر و روشن‌ترشدن پوست صورت‌تان خواهید شد.

آب لیموترش را مانند لوسیون‌ها‌ی تونر (تونرها اثرات باقی‌مانده‌ی مواد آرایشی روی پوست را پاک می‌کنند) با کمی آب مخلوط کنید و روزانه روی صورت‌تان بمالید.

  1. جوانسازی پوست با ویتامین E

منظور از ویتامین E همین کپسول‌هایی است که در تمام داروخانه‌ها وجود دارد. می‌توانید از محتویات همین کپسول‌های دردسترس ویتامین E در محصولات پوستی خانگی خودتان بهره ببرید چون روند بازسازی و بهبود پوست را سرعت می‌بخشند، رنگ پوست‌تان را بازتر کرده و چروک‌ها را از بین می‌برند.

سعی کنید مقداری ویتامین E به محصولات پوستی خودتان مثل کرم صورت‌تان اضافه کنید یا محتویات کپسول را به‌عنوان مرطوب‌کننده روی پوست لب‌هایتان بمالید.

  1. پیشگیری از پیری زودرس با گیاه دم اسب

استفاده از حمام گیاه دم اسب یکی از روش های مناسب برای درمان چین و چروک های سطحی پوست میباشد.

برای استفاده از این روش دو لیوان جوشانده گیاه دم اسب را در آب نیمه ولرم وان بریزید و برای 20 دقیقه در وان دراز بکشید. این حمام گیاهی برای پیشگیری از پیری زودرس و درمان چین و چروک ها بسیار موثر است و شما می توانید در هفته دوبار از این حمام استفاده کنید.

برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب 200 گرم از این گیاه را با 4 لیوان آب جوش مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا این مخلوط جوشیده و تنها دو لیوان از آن باقی بماند، پس از آن جوشانده را به وان اضافه کنید

اگر میخواهید چین و چروک پوست خود را از بین ببرید و با آن مبارزه کنید و صورتی صاف و جوان داشته باشید ما به شما این لوسیون را پیشنهاد میکنیم برای تهیه این لوسیون کافی است یک لیوان جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و 2 قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید و هر شب آن را به صورت خود بمالید این گیاه را می توانید از عطاری خریداری نمایید. بسیاری از کارخانه های تهیه مواد آرایشی بهداشتی از این گیاه برای کرم های ضدچروک استفاده می نمایند.

قبلی

پوشاندن آکنه با آرایش

بعدی

راهکارهای رهایی از جوش و آکنه

شست و شو دهید.

یند.

 

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.
دکمه بازگشت به بالا