اقتصادیمجله کسب و کار

چرا جاروبرقی سامسونگ روشن نمیشود

علل روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ

  • نرسیدن برق به دستگاه
  • معیوب بودن سیم رابط دستگاه
  • معیوب بودن سیم جمع کن
  • معیوب بودن کلید آن و آف
  • معیوب بودن رله جاروبرقی
  • معیوب بودن موتور

نرسیدن برق به دستگاه

برای تعمیر جاروبرقی در اصفهان لطفا کلیک کنید .اگر جاروبرقی سامسونگ شما روشن نمی شود، اول از همه باید مطمئن شوید که برق به موتور جاروبرقی شما می رسد یا نه. برای این منظور باید قطع نبودن برق منزل، برق داشتن پریز برق منزل، وصل بودن دو شاخه برق دستگاه به پریز برق، خراب نبودن دو شاخه برق دستگاه را بررسی کنید. این ها در واقع یک سری مسائلی هستند که به راحتی قابل بررسی کردن می باشند و به سرعت می توانید مشکل را پیدا کنید.

معیوب بودن سیم رابط دستگاه

به نقل از youtube.com یکی دیگر از علل روشن نشدن جاروبرقی می تواند معیوب بودن سیم رابط دستگاه باشد. اگر سیم دچار پارگی شده بود، باید سیم را تعویض کنید. اما شاید به این موضوع توجه نداشته باشید، اما هنگام جارو کشیدن خیلی وقت ها پیش می آید که سیم کشیده می شود و خیلی اوقات حتی سیم از پریز کنده می شود. تکرار مداوم این اتفاق باعث می شود که محل اتصال سیم به دستگاه دچار مشکل شود، حتی در ظاهر شاید هیچ مشکلی در سیم یا محل اتصال وجود نداشته باشد، اما در حققیت اتصال سیم قطع شده، و این باعث می شود که برق نتواند وارد دستگاه شود و در نتیجه دستگاه روشن نمی شود. برای بررسی این مشکل باید دستگاه را به برق وصل کنید و با استفاده از ولت سنج جریان برق ووردی به موتور را اندازه گیری کنید. اگر بر روی اهم متر عددی نشان داده نشد، یعنی جریانی وجود ندارد و در این صورت باید سیم برق دستگاه را تعویض کنید.

معیوب بودن سیم جمع کن

گاهی ممکن است که برق وارد سیم جمع کن شود، اما اگر شاخک های سیم جمع کن دچار مشکل شده باشند یا حله های گردان قرقره با سیم جمع کن متصل نشده باشند، باعث می شوند که برق به موتور نرسد و در نتیجه دستگاه روشن نشود. بنابراین باید قرقره و شاخک های سیم جمع کن را بررسی کنید و اگر سیم جمع کن معیوب بود، باید این قطعه را تعویض کنید.

معیوب بودن کلید آن و آف

اگر دستگاه شما روشن نمی شود، یکی از مواردی که باید خرابی یا سالم بودن آن را بررسی کنید، کلید آن و آف یا همان کلید استارت جاروبرقی می باشد. برای بررسی سالم بودن این کلید، باید از اهم متر استفاده کنید. اگر در حالت خاموش بودن کلید، عقربه ی اهم متر عدد بی نهایت را نشان دهد و در حالت روشن بودن کلید، عدد صفر را نشان دهد، یعنی کلید کاملا سالم است و باید موارد دیگری را بررسی کنید، اما اگر غیر از این باشد، یعنی کلید خراب است و مشکل روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ از کلید آن و آف است و شما باید کلید را تعویض کنید. مواردی از قبیل ضربه و فشار زیاد یا تجمع گرد و خاک زیاد، باعث خرابی کلید آن و آف دستگاه می شوند.

معیوب بودن رله جاروبرقی

یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث روشن نشدن دستگاه شما شود، خرابی یا سوختن رله دستگاه می باشد. البته رله در همه ی جاروبرقی ها وجود ندارد، اما در اکثر جاروبرقی های سامسونگ رله وجود دارد. رله با قطع و وصل کردن جریان، وظیفه ی روشن و خاموش کردن دستگاه را به عهده دارد. کلید روی دسته ی جاروبرقی باعث می شود که رله بسته شود و جریان وارد موتور شود و دستگاه روشن شود. گاهی ممکن است که رله باز باشد ولی کلید قدرت وصل نشود، در این صورت دستگاه روشن نمی شود و گاهی ممکن است که رله بچسبد و کلید قدرت معیوب باشد که باز هم در این صورت دستگاه روشن نخواهد شد. در هر صورت برای رفع این مشکل، باید سیم های مربوط به کلید روی دسته ی دستگاه با استفاده از یک اهم متر بررسی شوند. اگر کلید سالم بود، باید رله بررسی شود. برای بررسی رله باید دستگاه را به برق وصل کنید و توسط پیچ گوشتی دسته ی کلید قدرت رله را محکم کنید و دستگاه را روشن کنید. اگر دستگاه روشن شد، یعنی اتصال رله به کلید قدرت مشکل دارد، اگر با انجام این موارد دستگاه روشن نشد، یعنی ایراد از رله یا کلید قدرت نیست و باید سایر موارد و قطعات جاروبرقی بررسی شوند.

اگر جاروبرقی روشن نمیشه چیکار کنم | جاروبرقیم روشن نمیشه نی نی سایت

معیوب بودن موتور

یکی دیگر از علل روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ، خرابی موتور و مدار موتور می باشد. مدار موتور جاروبرقی سامسونگ به صورت سری می باشد. یعنی اگر مشکلی در این مدار ایجاد شود، سایر اجزای جاروبرقی نیز با مشکل مواجه می شوند. در این صورت باید موتور با استفاده از یک اهم متر بررسی شود. همچنین باید اجزای موتور را با استفاده از یک اهم متر از نظر سوختگی بررسی کنید. اگر موتور سوخته باشد، حتی با وصل شدن مستقیم موتور به برق، باز هم موتور روشن نمی شود.

جمع بندی بحث

ما در این مقاله در رابطه با مهم ترین علل روشن نشدن جاروبرقی سامسونگ با شما عزیزان صحبت کردیم و گفتیم که این مشکل ممکن است که به دلیل نرسیدن برق به دستگاه، معیوب بودن سیم رابط دستگاه، معیوب بودن سیم جمع کن، معیوب بودن کلید آن و آف، معیوب بودن رله جاروبرقی، معیوب بودن موتور و… اشاره کرد.

نکات تکمیلی

توجه داشته باشید که تعمیرات جاروبرقی نیازمند داشتن مهارت و تجربه ی بالا می باشد. اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، هرگز اقدام به تعمیر دستگاهتان نکنید، زیرا باعث وارد شدن خسارت بیشتر به دستگاه می شوید، در این صورت بهتر است که برای جلوگیری از هزینه های اضافی دستگاه خود را به یک متخصص در زمینه بسپارید

دکمه بازگشت به بالا