مجله تندرستی

چه زمانی دندان نیاز به ایمپلنت دارد؟

چه زمانی ایمپلنت دندان می خواهید؟

هنگامی که یک یا چند دندان به دلیل بیماری یا آسیب از دست رفته باشد، دندانپزشک ممکن است چندین گزینه درمانی را برای جایگزینی دندان های از دست رفته مانند ایمپلنت دندان توصیه کند. آیا نیازی پیدا کردی؟

ایمپلنت دندان ممکن است بهترین گزینه برای درمان دندان های از دست رفته باشد و ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. ایمپلنت های دندانی به ویژه در جایگزینی دندان های از دست رفته و بهبود عملکرد دندان موثر هستند.

در موارد زیر ممکن است به ایمپلنت دندان نیاز داشته باشید:

شما دندان های خود را از دست داده اید و بنابراین از طرح لبخند خود راضی نیستید.

شما از دندان مصنوعی استفاده می کنید و این برای شما ناخوشایند است.

شما از نتیجه نهایی پروتزهای جزئی یا کامل متحرک خود راضی نیستید.

شما می خواهید سلامت دندان های باقی مانده خود را حفظ کنید.

علاوه بر این موارد، ممکن است به دلایل زیر برای شما مهم باشد که دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنید:

شکاف های ناشی از از دست دادن دندان ها می تواند جذابیت لبخند شما را از بین ببرد.

از دست دادن دندان بر گفتار شما تأثیر می گذارد.

از دست دادن دندان ها می تواند جویدن را برای شما دشوار کند.

اگر دندان از دست رفته جایگزین نشود، دندان‌های مجاور می‌توانند به فضایی که از دست رفته است جابجا شوند یا به سمت آن بروند.

سایر دندان های موجود ممکن است لق و ضعیف شوند.

از دست دادن دندان می تواند منجر به از دست دادن استخوان فک شود.

از دست دادن دندان می تواند باعث افتادگی پوست اطراف چشم شما شود و شما را مسن تر از آنچه هستید نشان دهد.

انواع ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد. بسته به برنامه درمانی توصیه شده توسط دندانپزشک، ایمپلنت های دندانی را می توان در عرض یک روز در استخوان فک شما قرار داد. البته، این روش می‌تواند حتی بیشتر طول بکشد و نیاز به روش‌های دیگری مانند پیوند استخوان فک، قبل از قرار دادن پایه ایمپلنت دندان است که می‌تواند چندین ماه طول بکشد.

لازم نیست نگران چیزی باشید زیرا دندانپزشک شما را در این روش درمانی راهنمایی می کند و پس از ارزیابی وضعیت دهان و دندان، مناسب ترین نوع درمان و در صورت لزوم ایمپلنت را برای رفع مشکلات و نیازهای دندانی شما تجویز می کند. آهسته.

ایمپلنت برای یک دندان

ایمپلنت دندان یکی از انواع ایمپلنت های دندانی است که در کلینیک های دندانپزشکی انجام می شود. در ایمپلنت های تک دندانی، ریشه تک دندان جایگزین ریشه دندان طبیعی می شود. دندان های مجاور تحت تاثیر ناحیه ایجاد شده در این روش درمانی قرار می گیرند. ایمپلنت های دندانی که قرار نگرفته اند زمانی استفاده می شوند که بیمار یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشد.

قرار دادن فوری ایمپلنت

هنگامی که بیمار چندین دندان از دست داده است، این امکان وجود دارد. متخصصان ایمپلنت از ایمپلنت های دندانی برای پشتیبانی از یک پل نگهدارنده ایمپلنت استفاده می کنند. یک بریج نگهدارنده ایمپلنت می تواند جایگزین 6 دندان متوالی با استفاده از 2 ایمپلنت نگهدارنده شود.

این راه حل مقرون به صرفه تر از قرار دادن ایمپلنت جداگانه برای هر دندان از دست رفته است و زمانی که بریج در جای خود قرار می گیرد مانند یک ردیف دندان طبیعی به نظر می رسد. برخلاف بریج های معمولی، بریج های دندانی نیازی به حمایت از دندان های مجاور ندارند زیرا ریشه از دست رفته جایگزین شده است.

پروتز ایمپلنت یا نگهدارنده

برای بیمارانی که تمام دندان های خود را از دست داده اند، پروتزهای ایمپلنت نگهدارنده نیز ممکن است راه حل مناسبی باشد، این روش درمانی با استفاده از چندین ایمپلنت برای نگه داشتن یا حمایت از پروتز، جایگزین تمام دندان های از دست رفته می شود.

از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرند، پروتزهای متکی به ایمپلنت نسبت به پروتزهای سنتی راحت‌تر و عملاً غیرقابل حرکت هستند و جویدن را تا حد امکان طبیعی می‌کنند.

مهمترین مراحل جراحی ایمپلنت دندان

کل فرآیند کاشت دندان را می توان به چهار مرحله اصلی تقسیم کرد که معمولا بین 4 تا 6 ماه طول می کشد. چهار مرحله اصلی در جراحی ایمپلنت دندان عبارتند از: قرار دادن دستگاه ایمپلنت، تثبیت و ادغام ایمپلنت در فک، قرار دادن اباتمنت و قرار دادن دندان نهایی.

برای اکثر بیماران، این 4 مرحله اساسی در یک جلسه ویزیت یا جراحی ایمپلنت کامل نمی شود. زمان بهبودی ایمپلنت 4 تا 6 ماه پس از جراحی به نگهدارنده های ایمپلنت اجازه می دهد تا به طور کامل بهبود یافته و به طور دائمی به استخوان فک اطراف دندان کاشته شده بپیوندند.

موفقیت طولانی مدت هر ایمپلنت دندانی به ادغام استخوانی ایمپلنت با استخوان فک بستگی دارد. اختلال در انسداد استخوانی (به هم پیوستن فک ها به ایمپلنت) منجر به شکست ایمپلنت دندانی می شود.

هنگامی که اجزای ایمپلنت دندانی به اندازه کافی به استخوان فک متصل شد، پایه و دندان مصنوعی را می توان به جزء ایمپلنت متصل کرد و کل فرآیند ایمپلنت دندان را تکمیل کرد.

مزایای ایمپلنت فوری دندان

کاشت فوری دندان فواید زیادی برای بیمار دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

زمان درمان کوتاهتر: با ایمپلنت های دندانی فوری، بیماران فقط نیاز به یک عمل جراحی دارند.

یک قرار ملاقات کامل ممکن است کمتر از یک ساعت طول بکشد و بهبودی دندان کوتاه و آسان است.

نتایج سریع: بیمارانی که واجد شرایط ایمپلنت هستند می توانند تاج دندان خود را در همان روز حامل ایمپلنت خود دریافت کنند.

دندان های عفونی: یک فک سالم شانس بیشتری برای جوش خوردن با ایمپلنت نسبت به دندان آسیب دیده دارد. اگر دندان بیمار عفونی شود، معمولاً بهتر است صبر کنید تا عفونت بهبود یابد.

تراکم استخوان نامناسب: ایمپلنت ها به تراکم استخوان و رنگ مناسب برای اطمینان از ثبات دندان کاشته شده نیاز دارند. بدون این پر کردن، ممکن است به پیوند استخوان نیاز داشته باشید و منتظر بمانید تا به طور کامل بهبود یابد.

نتیجه:

با مراجعه به بهترین دکتر ایمپلنت در کرج میتوانید برای ایمپلنت دندان های خود اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا