نماد سایت مجله آنلاین

پردهای ساده و شیک اتاق خواب کوتاه

انتخاب پردهای ساده و شیک برای اتاق خواب با تخت یک نفره یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای افزودن رنگی جدید و متفاوت به دکوراسیون اتاق خواب است. هنگام انتخاب و خرید پرده اتاق خواب، باید به پنجره ای که با پرده پوشانده می شود توجه کنید. به عنوان مثال، اگر در اتاق خواب خود پنجره های بلند دارید، به خصوص آنهایی که کوچک و باریک هستند و از کف تا نزدیک سقف می روند، بهترین ایده برای انتخاب از جدیدترین نمونه پرده های اتاق خواب، پرده های ساده و شیک است. رنگ مشکی اما متفاوت است در این صورت پنجره های بلند و نازک را به خوبی تزیین می کنید و با طرح و شکل مناسب می پوشانید.

اما شاید یکی از بهترین نمونه های پرده برای اتاق خواب دو پرده باشد. با تهیه دو پرده، قسمت پایینی از پارچه نرم و سبک مانند ابریشم و رویه آن از پارچه مشکی، رنگی و طرح دار تهیه شده است که در این صورت دکوراسیون زیبا و زیبایی ایجاد کرده اید. با چنین پارچه ای با بستن هر دو لایه از ورود نور طبیعی به اتاق خواب صبحگاهی جلوگیری می کنید و خوابی راحت دارید. پرده های دو رنگ یکی از جدیدترین نمونه های پرده اتاق خواب هستند که به دلیل ترکیبی بودن و ظاهر لایه لایه جلوه ای زیبا و تزیینی برای تزیین اتاق خواب به ارمغان می آورند.

خرید پردهای ساده و شیک اتاق خواب

پرده ها نقش مهمی در زیبایی هر دکوراسیون منزل دارند. برای انتخاب پرده مناسب برای تزئین هر خانه، باید انواع پرده ها را بشناسید. به عنوان مثال نحوه انتخاب پرده برای اتاق خواب با پرده های اتاق نشیمن متفاوت است.

برای تالار پذیرایی باید از پرده ای استفاده کنید که مکمل دکور آن باشد اما در انتخاب پرده اتاق خواب باید میزان نور خورشید و مکان مناسب برای یک خواب راحت را نیز در نظر بگیرید. در ادامه شما را با بهترین پرده های اتاق خواب در سال 2022 آشنا می کنیم.

پرده اتاق چیزی است که دکوراسیون اتاق را تعیین می کند. انتخاب پارچه خوب و مناسب برای پرده در اتاق خواب بسیار مهم است و کل طراحی داخلی اتاق خواب را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگام انتخاب پرده گزینه های مختلفی وجود دارد. پرده های کتانی، پرده های صیقلی، پرده های پلیسه دار، پرده های ساتن و غیره.

در گذشته رنگ و طرح پرده چندان مهم نبود! و فقط همین که پارچه ای روی پنجره ها گذاشته بودند تا جلوی نور و دید بیرون را بگیرد کافی بود. اما امروزه قصه پرده پیچیده تر از این حرف هاست.  شما به راحتی می توانید صدها مورد از زیباترین و رنگارنگ ترین طرح ها و رنگ ها را در آلبوم ها و در بسیاری از سایت ها اینترنتی مشاهده کنید.

انتخاب بهترین مدل های اتاق خواب

اول از همه، باید بدانید که هر اتاق ارزش های خاص خود را دارد و باید پرده مناسب را آماده کنید. به عنوان مثال، پرده های اتاق کودک با پرده های اتاق نشیمن و پرده های آشپزخانه متفاوت است. همچنین در خرید پرده علاوه بر زیبایی باید به اندازه و ابعاد اتاق، خرید و تزیین خانه توجه کرد.

رنگ پرده های اتاق خواب خود را بر اساس سلیقه خود انتخاب نکنید و به میزان نور اتاق خود توجه کنید. به عنوان مثال، اگر موقعیت اتاق شما به گونه ای است که در طول روز نور زیادی دریافت می کند، بهتر است از پرده های تیره استفاده کنید، اما اگر اتاق شما خیلی روشن نیست، پرده های رنگ روشن گزینه خوبی هستند.

راهنمای خرید پرده اتاق خواب براساس جنس و بافت

پرده توری

پرده توری شفاف ترین رنگ پرده است و به نور بیشتری اجازه عبور می دهد. این نوع پارچه را معمولاً با پارچه ای می پوشانند تا از بیرون دیده نشود. از پرده های توری می توان در دکوراسیون های مدرن و مدرن استفاده کرد.

پرده مخمل

اگر خانه شما به سبک کلاسیک تزئین شده است، پرده های مخملی انتخابی عالی برای خانه شما هستند. البته چنین پرده هایی برای سبک های مدرن نیز مناسب هستند. چنین پرده هایی برای تاریک کردن اتاق عالی هستند. باید توجه داشته باشید که پرده های مخملی را نباید در شست. در عوض، می توان آن را برای حذف گرد و غبار زد.

پرده گونی بافت

این پرده بافت ظریفی دارد و گونی مانند است. از ریسمان برای تولید پرده های کیسه ای بافته شده استفاده می شود، به همین دلیل به آن پرده کنفی نیز می گویند. پرده های کنفی بافتی ضخیم دارند و برای اتاق هایی با نور شدید آفتاب مناسب هستند. علاوه بر این، عایق حرارتی و صوتی خوبی نیز دارد. این پرده تا حدودی حساس و شکننده است و باید مراقب باشید که با اجسام تیز به آن برخورد نکنید.

پرده کتان یا هازان

پرده هازان یا کتانی بافت ظریف و تراکم تار و پود بالایی دارند. این پرده علاوه بر زیبایی، بسیار مقاوم است. پرده هازان یا کتان انتخاب های خوبی برای پرده های اتاق خواب هستند، زیرا ضخامت مناسبی دارند و اجازه می دهند نور متعادلی از آن عبور کند. برای تولید پارچه هازان هم از الیاف طبیعی و هم از الیاف مصنوعی استفاده می شود که به همین دلیل برای طرح های چاپی مناسب است و با شستشو کم رنگ نمی شود. پرده هازان برای اتاق خواب به خصوص اتاق کودکان بسیار مفید است.

پرده ساتن

پرده های ساتن بسیار نرم و براق هستند و حسی شیک و جذاب می دهند. ساتن آنقدر ضخیم است که جلوی نور خورشید را بگیرد. از پرده های ساتن می توان به عنوان آستر برای پرده های دیگر مانند توری استفاده کرد. این پرده قابل شستشو و بادوام است.

پرده ابریشمی

پرده های ابریشمی نازک و شفاف هستند و اجازه می دهند نور خورشید زیادی از آن عبور کند. به همین دلیل این پرده گزینه خوبی برای خانه هایی با نور کم است. پارچه ابریشمی در دکوراسیون مدرن و مینیمال استفاده زیادی دارد و قیمت مناسبی دارد.

پرده آماده پانچی

پرده های آماده پانچی از مواد مختلفی از جمله هازان، مخمل و … ساخته شده و به صورت چاپی ساده تولید می شوند. نصب آسان و زمان آماده سازی سریع از مهمترین ویژگی های این پرده می باشد. پرده پانچی در اندازه ها و ارتفاع های مختلف موجود است و می توانید به راحتی آن ها را در منزل خود نصب کنید. در این محصول پرده ها با استفاده از حلقه های فلزی یا پلاستیکی به چوب پرده متصل می شوند که به راحتی جدا و تعویض می شوند. پرده های کرکی نیز قابل شستشو هستند.

پرده زبرا

پرده های زبرا از پارچه های مشبک و طرح دار ساخته می شوند و به صورت عمودی باز و بسته می شوند. این پرده ها بسیار کاربردی هستند و می توان از آنها در اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و حتی محیط های اداری استفاده کرد. پرده های زبرا در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید می شوند و به راحتی می توانید مدلی متناسب با سبک و رنگ وسایل اتاق خود مانند تخت و تهیه کنید. پرده های زبرا قابل شستشو هستند و می توانید به راحتی با آب و مواد شوینده ملایم تمیز کنید.

راهنمای خرید پردهای ساده و شیک اتاق خواب

یکی از گزینه های انتخاب پرده اتاق خواب، هماهنگی با سایر عناصر اتاق از جمله است. در نمونه های زیادی دیده شده است که از نظر طرح یا طیف رنگ، ایجاد هارمونی خاص یا تطبیق پرده ها با روتختی، به خصوص زمانی که پرده ها و تخت در کنار هم قرار گرفته اند و یا پرده ها را پشت تخت قرار می دهند، می توانند در طراحی و ایجاد دکوراسیون اتاق خواب زیبا استفاده شود. البته استفاده از رنگ متضاد بین روتختی و پرده می تواند گاهی اوقات هنگام قرار دادن پرده پشت تخت، طرح جالبی ایجاد کند.

رنگ و طرح دیوارهای اتاق خواب نیز می تواند در انتخاب نوع پرده اتاق خواب دخیل باشد، در این صورت استفاده از رنگ متضاد بین پرده ها و رنگ دیوار اتاق می تواند انتخاب بهتری باشد و امکان طراحی پرده را فراهم کند. تا در اتاق نمایان تر باشد.

توجه به برخی نکات و مشکلات می تواند زیبایی یک اتاق خواب را چند برابر کند، همین پرده ها می توانند بسیار موثر و تعیین کننده باشند. در انتخاب رنگ پرده اتاق خواب یا طرح پرده اتاق خواب کافی است اشتباه کنید! حتی اگر بهترین دکوراسیون اتاق خواب را تهیه کرده اید، بهترین مبلمان اتاق خواب را نیز آماده کرده اید، فقط همین اشتباه، تقریباً همه! تلاش شما بیهوده خواهد بود،

سایر نکات مهم برای خرید جدیدترین مدل های اتاق خواب

ارتفاع پنجره و پرده

قد مهمترین عامل در انتخاب پرده است. یک پرده مناسب و زیبا باید تمام قسمت های پنجره را از بالا به پایین و تنها چند سانتی متر از زمین بپوشاند. اگر می خواهید سقف خانه را بلندتر نشان دهید، بهتر است پرده ها را چند سانتی متر بالاتر از پنجره ها نصب کنید.

رنگ پرده

هنگام انتخاب رنگ پرده، باید تمام اقلام و اشیاء اتاق خواب یا اتاق نشیمن خود را در نظر بگیرید و رنگ های پرده ای را انتخاب کنید که با اجزای موجود در دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد. لزومی ندارد رنگ پرده با رنگ مبلمان، فرش و … همخوانی داشته باشد؛

رنگ پرده را می توان در قسمت دیگری از دکوراسیون منزل مانند رنگ کوسن، آباژور و … استفاده کرد. .، که حس هماهنگی خوبی در دکوراسیون منزل ایجاد می کند. بهترین انتخاب برای پرده، به راحتی با همه رنگ ها مطابقت دارد. آنها راه اندازی می شوند و جلوه های زیبایی برای خانه ایجاد می کنند.

جنس پرده

یکی از مهم ترین عواملی که در انتخاب و خرید پرده مناسب برای اتاق خواب خود باید در نظر بگیرید، انتخاب متریال پرده است که مستقیماً به سبک دکوراسیون منزل شما و میزان حریم خصوصی فضا برای شما مربوط می شود. اگر پنجره های اتاق خواب شما مشرف به خانه های دیگر است و می توانند اتاق خواب شما را از بیرون ببینند،

بهتر است در اتاق خواب خود از پرده های ضخیم استفاده کنید و استفاده از پرده های نازک مانند پرده های ابریشمی در اتاق خواب گزینه مناسبی نیست. اگر با توجه به سبک فضای داخلی خانه استفاده از پرده های ابریشمی را انتخاب کرده اید، می توانید از آن ها در کنار پارچه های دیگر استفاده کنید تا ظاهر اتاق خواب خود را ملایم تر کند.

همانطور که در مقاله اشاره کردیم، پرده ها بخش مهمی از دکوراسیون اتاق خواب و لوازم دکوری هستند و با توجه به سلیقه مشتریان و نیاز بازار، مدل های مختلفی در بازار طراحی و عرضه شده است، شما می توانید با توجه به نیاز خود، آنچه را که نیاز دارید خریداری کنید. نیاز به پرده به سلیقه شخصی و فضای داخلی اتاق خواب شما دارد.

شستشو پرده ها

علاوه بر خرید پرده زیبا و چیدمان مناسب و کارآمد، یکی دیگر از عوامل مهم در دکوراسیون اتاق خواب، تمیزی پرده است. قبل از شستن و گردگیری پرده ها، بهتر است گرد و غبار پرده ها را با جاروبرقی پاک کنید و پرده های آستردار را به خشکشویی ببرید. همچنین پس از شستن پرده آن را در جای مرطوب آویزان کنید تا چروک نشود و با خشک شدن صاف شده و زمان زیادی برای کردن پرده نمی گیرد.

اگر پرده های ابریشمی دارید و از چروک شدن آنها در ماشین لباسشویی شکایت دارید، می توانید برای شستن پرده های ابریشمی به جای پودر لباسشویی از پودر صابون استفاده کنید.

هماهنگی پرده با دکوراسیون

اگر از اجزا و مبلمان کلاسیک در دکوراسیون منزل خود استفاده می کنید، بهتر است مدل کلاسیک پرده را انتخاب کنید تا هماهنگی خوبی بین اجزای مختلف دکوراسیون منزل شما ایجاد شود. همچنین این الزام دکور مدرن را رعایت کنید و هرگز از پرده های کلاسیک و پر زرق و برق در کنار مبلمان مدرن یا راحت استفاده نکنید.

پارچه و طرح پرده

پارچه اصلی پرده ها بهتر است پارچه های ابریشمی و ساده را انتخاب کنید تا ظاهر کلی پرده ها زیباتر شود و سپس می توانید از کتان، مخمل، نقش و نگار، پارچه های رنگی و غیره به عنوان تزئین استفاده کنید. پرده ها همچنین می توانید پارچه های پرده طرح دار یا رنگی را با سایر اجزای دکور منزل مانند کوسن، مبلمان و غیره ست کنید تا هماهنگی و زیبایی بیشتری در خانه خود ایجاد کنید.

کلام آخر

در حالی که پرده ها برای  زیبایی در اتاق خواب نصب می شوند و به دلیل اینکه فضای زیادی از اتاق را اشغال می کنند تأثیر زیادی در زیبایی آن می گذارند، اما برای اهمیت بیشتر خریداری می شوند. از آن جمله می توان به خصوصی سازی فضای اتاق خواب و تنظیم نور و روشنایی اتاق خواب اشاره کرد. بنابراین بهتر است مدل پرده اتاق خواب خود را با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای لازم خریداری کنید.

همانطور که گفتیم اگر اتاق خواب شما از بیرون دیده می شود، بهتر است از پرده های ابریشمی استفاده نکنید، در عوض اگر اتاق خواب شما مات است و نور بسیار کمی دارد، استفاده از پرده های توری و ابریشمی می تواند گزینه ای برای شما باشد. اگر متریال پرده اتاق خواب شما در این حالت ضخیم باشد، نور وارد اتاق شما نمی شود، اتاق خواب شما بسیار تاریک می شود و نور بسیار تاریک از زیبایی و جذابیت فضا می کاهد.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب پرده باید به آن توجه کنید این است که عملکرد اتاق خواب با رنگ و جنس پرده های اتاق خواب همخوانی داشته باشد و پرده هایی که با تخت و همه وسایل دیگر همخوانی داشته باشد اتاق خواب را بیشتر می کند. جذاب. فضا را زیباتر خواهد کرد.

اتاق زیبای شما در کنار دکوراسیون زیبایی که در نظر گرفته اید می تواند با نصب پرده های مناسب برای این مکان با مدل های زیبا و زیبا کاملتر شود و پرده ها همیشه به عنوان یک چیز خاص در اتاق خواب استفاده می شوند و فضا را بیشتر می کند.

طرح های پرده های اتاق خواب برای انتخاب و استفاده در اتاق عالی هستند. بهتر است به همه چیز توجه کنید اعم از رنگ دیوارها، رنگ تخت، رنگ بالش و ملحفه، رنگ میز پاتختی و کمد، خلاصه همه چیز در اتاق است و در نهایت با در نظر گرفتن همه اینها، پرده ها را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

منبع:

youtube.com

خروج از نسخه موبایل