نهمین جشنواره شکرگزاری برداشت انبه و یاسمین گل در میناب

جشنواره شکرگزاری برداشت انبه و یاسمین گل، هر ساله در اوایل تابستان به مدت ۳ روز با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ میناب با هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت انبه و برداشت حدود ۲ تن محصول از هر هکتار، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور دارد.

عبدالعلی زائری، دبیر برگزاری نهمین جشنواره شکرگزاری برداشت انبه و یاسمین گل با اشاره به اجرای بازی‌های بومی و جنگ شادی در جشنواره گفت: بازی‌های محلی از ساعت ۱۷ و جشن انبه و یاسمین گل از ساعت ۲۰ با اجرای سرود و شعبده بازی در بوستان ملت آغاز می‌شود.

وی به استقبال خوب مردم از این جشنواره اشاره کرد و افزود: مردم میناب با آغاز نهمین جشنواره شکرگزاری برداشت انبه و یاسمین گل، خیابان‌های شهر را زیبا کردند چرا که این منطقه کشور، در فصل برداشت انبه شلوغ و مورد توجه است.

علاوه بر انبه، یاسمین گل هم که در فصل تابستان می‌روید به یکی از نماد‌های زیبای میناب تبدیل شده و همچنین جذابیت‌های این جشنواره، بسیاری از گردشگران خارجی را از جمله از بلژیک و آلمان به میناب کشانده است.

گفتنی است؛ اختتامیه جشنواره، همراه با قدردانی از ۱۰ چهره شاخص و تاثیرگزار میناب در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و کشاورزی خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا