نماد سایت مجله آنلاین

قارچ گانودرما برای التهاب روده

قارچ گانودرما قارچی یک ساله است که در طب چینی کاربرد درمانی دارد.مردم چین اعتقاد دارند که این قارچ نماد جاودانگی است. در طب سنتی این قارچ در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله آسم، دردهای مفاصل، بیماری های کلیوی و کبدی و… استفاده می شود. این قارچ به صورت خام قابل مصرف نیست و مزه و بوی نامطبوعی دارد. به همین دلیل را به صورت ترکیبی با خوراکی های دیگر مورد مصرف قرار می دهند. از دیگر تقویت سیستم ایمنی می باشد که به همین دلیل این قارچ به صورت جانبی در درمان سرطان نیز کاربرد دارد. محل رویش این قارچ مناطق گرم و مرطوب است. این قارچ مستقیما روی گلبول های سفید اثر می گذارد و بدین ترتیب سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

قارچ های گانودرما که به قارچ های ریشی نیز معروفند معمولا در پایین درختان برگ ریز می رویند. در کشورهایی همچون کره جنوبی، چین و ژاپن از این قارچ استفاده بسیاری می شود. در بیماری های عصبی و برای آرامش و تسکین استرس نیز از این ماده بهره می برند. عنصرهایی که در این قارچ ارزشمند وجود دارد عبارتند از بتاگلوکان ها، استرول های گیاهی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه، پلی ساکارید ها و برخی مواد معدنی. با اینکه دامنه مصرف این قارچ بسیار گسترده است و در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود اما هنوز مطالعات دقیق و کاملی در مورد آن انجام نشده است.با این حال بیشتر شهرت این قارچ برای درمان سرطان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. برای خرید قهوه فوری لاته دکتر بیز کلیک کنید.

قارچ گانودرما آنتی اکسیدان قوی

مطالعات نشان می دهد که این قارچ با خاصیت آنتی اکسیدان خود در درمان برخی التهابات موثر است و به همین علت در بیماری روماتیسم از آن استفاده می شود. بررسی های اخیر مشخص کرد که ۱۴ روز استفاده از این قارچ میتواند خون را در برابر آسیب های اکسیداتیو مقاوم کند و همین ویژگی باعث می شود که قارچ گانودرما در آفریقا و چین در درمان التهابات به کار رود. همچنین در درمان بیماری های که از التهابات چشمی نشات می گیرند می توان از این ماده با ارزش استفاده کرد. برای خرید قهوه هات چاکلت دکتر بیز کلیک کنید.

گانودرما بهبود زخم ها را به شکل غیر قابل باوری تسریع کرد. البته این قارچ برای کسانی که سالم بودند تاثیر چندانی نداشت و احتیاج است مطالعات بیشتری روی آن انجام شود تا خواص ان برای افراد سالم نیز مشخص گردد.

این قارچ باعث افزایش گردش خون در پوست می شود و بدین ترتیب تغذیه پوست بهبود می یابد. وجود آنتی اکسیدان ها در این قارچ سبب می شود روند پیری و چین و چروک پوست به تاخیر بیفتد و به همین دلیل در طب چینی آن را قارچ جاودانگی می نامند. این قارچ با رادیکال های آزاد مقابله می کند و اثرات بدی که آن ها بر روی پوست به جا می گذارند را از بین می برد. خاصیت ضد التهابی و پاک کننده بودن این قارچ کمک می کند که بتوان در درمان آکنه و جوش های پوستی از آن استفاده کرد. علاوه بر مصرف خوراکی می توانید آن را به  صورت ضماد روی جوش های خود قرار دهید. قهوه ماسالا دکتر بیز چه خواصی دارد؟

خواص ضد التهابی گانودرما باعث می شود که در درمان آرتروز نیز موثر باشد و تاثیرات آن بر روی این بیماری تا حدودی اثبات شده است. در درمان زخم های تبخالی نیز میتوان از این قارچ استفاده کرد. قارچ گانودرما با افزایش گردش خون خاصیت کششی پوست را افزایش می دهد. با افزایش خاصیت کششی پوست جوانی و شادابی به پوست شما بر می گردد و از پیری زودرس جلوگیری به عمل می آید.

کبد چرب همواره با التهاباتی نیز همراه است که میتواند موجب آسیب بیشتر به کبد گردد که قارچ گانودرما می تواند از این التهاب جلوگیری کند. این التهابات در کبد به گونه ای عمل می کند که سلول های کبد را نابود می کند و خاصیت آنتی اکسیدانی که در قارچ گانودرما وجود دارد می تواند به ترمیم این سلول ها کمک شایانی نماید. حتی در سردرد هم خواص ضد التهابی گانودرما می تواند کارساز باشد و به بهبود آن کمک کند.

خواص آنتی هیستامین و ضد التهابی این قارچ باعث می شود در درمان زخم های پوست و جوش ها و حتی آفتاب سوختگی ها موثر باشد.

گانودرما و درمان پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری شایع پوستی در جهان است که از التهابات شدید پوستی شایع می شود. برای درمان این بیماری که به صورت لکه های قرمز یا سفید نمایان می شود می توان از قارچ گانودرما استفاده کرد. این لکه ها یا پولک های سفید که گاهی به رنگ نقره ای نیز مشاهده می شود از تولید زیاد پوست در نواحی خاصی از بدن نشات می گیرد. به طور کلی التهابات پوست در این منطقه از بدن بیشتر است و در آرنج و بازو این مشکل بیشتر دیده می شود. این التهابات پوستی با وخامت خود می توانند باعث التهاب مفاصل نیز بشوند. آنچه در مورد این بیماری مشخص است این است که مربوط به سیستم ایمنی بدن و ژن های فرد می باشد. داروهای بسیاری برای این بیماری تجویز شده است که از میان آن ها می توان به داروهای سیستمیک، بیولوژیک، فتوتراپی و لیزر اشاره کرد. همچنین داروهای گیاهی بسیاری روی این بیماران آزمایش شده است و یکی از موثرترین آن ها قارچ گانودرما می باشد.

چگونگی اثرگذاری گانودرما بر التهابات پوستی

گانودرما سیستم ایمنی بدن را متعادل می سازد و از این طریق به بیماران کمک می کند. در بیماری های خود ایمنی که بدن به خود حمله می کند این گیاه می تواند به طور چشمگیری موثر باشد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان در این قارچ به کاهش التهابات کمک بسیاری می کند و می تواند زخم های ناشی از بیماری ها را بهبود بخشد. همچنین به روند بهبودی زخم ها و التهابات سرعت می دهد. التهابات ناشی از پیوند عضو و مشکلات روده ای نیز میتواند با کمک قارچ گانودرما درمان گردد. به جز اثر ضد التهابی قارچ گانودرما، خاصیت آرامش بخش بودن آن هم می تواند روند بهبودی بیماری های ناشی از استرس مانند پسوریازیس را سرعت ببخشد و این خود عامل مهمی برای بهتر شدن بیماران به حساب می آید.

 

خروج از نسخه موبایل