اقتصادیمجله کسب و کار

منظور از نهنگ ارز دیجیتال چیست و چه تاثیری بر بازار بیت کوین دارد؟

نهنگ ارز دیجیتال احتمالا اصطلاح آشنایی است که در بازار به آن برخورده و درباره آن شنیده‌اید. اما واقعاً نهنگ ارز دیجیتال چیست و این اصطلاح به چه کسانی اطلاق می‌شود؟ بسیاری از اصطلاحات تعریف شده در بازار ارز دیجیتال و سایر بازارهای مالی به مرور و بر اساس شرایط بازار ایجاد شده‌اند. نهنگ ارز دیجیتال نیز یکی از این اصطلاحات است. در حال حاضر کاربران و معامله گران زیادی هستند که سعی بر مدیریت معاملات خود بر اساس رفتار نهنگ‌ های ارز دیجیتال دارند. برای خرید بیت کوین (https: //tabdeal.org/buy-btc) یا سایر رمز ارزها دقت به رفتار نهنگ‌ ها می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برای شما به دنبال داشته و سوددهی بالایی را نیز در معاملات برای شما رقم بزند. در این مقاله در کنار شما هستیم تا یک بررسی کامل از رفتار نهنگ‌ های ارز دیجیتال داشته و نحوه انجام معاملات بر اساس رفتار آنها را نیز برای شما تشریح کنیم.

اخبار نهنگ های بیت کوین | اصطلاح نهنگ در بیت کوین

نهنگ ارز دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم نهنگ ارز دیجیتال را به صورت عامیانه تعریف کنیم، اصطلاحا به کسانی که با سرمایه‌های بسیار زیاد چند صد میلیون و یا حتی چندین میلیارد دلاری در این بازار فعالیت می‌نمایند، به نهنگ ارز دیجیتال معروف شده‌اند. نهنگ بزرگ‌ترین حیوان در کره زمین است و استفاده از اصطلاح نهنگ به این معنی است که این سرمایه گذاران پول بسیار زیادی برای سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال در اختیار دارند. به عنوان مثال سرمایه گذاری را تصور کنید که در کیف پول ارز دیجیتال خود حدود 1 میلیون بیت کوین ذخیره کرده باشد. این فرد به تنهایی چیزی در حدود 4.5 درصد از کل دارایی بیت کوین را به خود اختصاص داده و معاملات وی روی بیت کوین می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی میزان عرضه و تقاضای این ارز دیجیتال ایجاد کند. از این رو استفاده از اصطلاح نهنگ برای این دسته از سرمایه گذارن چندان هم نامتعارف و بی‌دلیل نیست.

نحوه معاملات ارز دیجیتال توسط نهنگ‌ ها

در حالی که بسیاری از کاربران ایرانی هنوز با این چالش روبرو هستند که آیا خرید و فروش ارز دیجیتال قانونی است؟ ، خیلی از سرمایه گذارن با سرمایه‌های چند صدد میلیون دلاری در حال انجام معاملات در بازار رمز ارزها بوده و سود فوق العاده‌ای را نیز برای خود رقم می‌زنند. نهنگ‌ ها یا سرمایه گذاران بزرگ خیلی به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت و چند روزه در بازار نبوده و سعی می‌کنند تا در پایین‌ترین قیمت‌ها وارد کی ارز دیجیتال شده و در بالاترین قیمت‌ها نیز از آن خارج شوند. رفتار نهنگ‌ ها معمولا اینگونه است که سعی می‌کنند تا با رسیدن قیمت یک ارز دیجیتال با کف قیمتی، حجم قابل توجهی از آن را خریداری کرده و با کاهش میزان عرضه سعی در افزایش قیمت آن دارند. این رفتار به خودی خود باعث افزایش قیمت این رمز ارزها می‌شود. در نهایت نهنگ‌ ها در قیمت‌های بالا دارایی‌های خود را نقد کرده و از بازار خارج می‌شوند.

تاثیر معاملات نهنگ ارز دیجیتال در بازار

رفتار نهنگ ارز دیجیتال در واقع می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی روند نوسانات قیمت رمز ارزها داشته باشد. وقتی یک نهنگ حجم بالایی از توکن‌های یک رمز ارز را خریداری نموده و در کیف پول خود ذخیره می‌نماید، عملا میزان عرضه آن ارز دیجیتال به شدت کاهش پیدا می‌نماید. در این بین سرمایه گذارن خرد بسیاری با شناسایی رفتار نهنگ‌ ها، به دنبال خرید این ارز دیجیتال می‌روند که این امر باعث افزایش میزان تقاضا برای خرید آن رمز ارز می‌شود. همان طور که در علم اقتصاد تعریف می‌شود، کاهش میزان عرضه و افزایش میزان تقاضا برای خرید یک دارایی باعث افزایش قیمت آن می‌شود.

در شرایط برعکس نیز فروش قابل توجه توکن‌های یک رمز ارز باعث افزایش میزان عرضه آن در بازار شده و در نهایت این رفتار افت قیمت رمز ارز مورد نظر را به دنبال خواهد داشت.

تاثیر معاملات نهنگ‌ ها روی بازار بیت کوین

وقت نهنگ ارز دیجیتال تصمیم به خرید و سرمایه گذاری روی بیت کوین و یا بسیاری از آلتکوین‌ها در بازار بگیرد، عملا بازار می‌تواند روند صعودی به خود گرفته و شرایط برای افزایش قیمت‌ها مهیا شود. نوع رفتار نهنگ‌ ها تاثیر مستقیمی روی روند بیت کوین و میزان سلطه آن در بازار نیز دارد. افزایش خروج سرمایه‌های نهنگ‌ های ارز دیجیتال از بیت کوین و سرمایه گذاری بیشتر روی آلتکوین‌ها می‌تواند سلطه بیت کوین را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش میزان تأثیرپذیری قیمت آلتکوین‌ها از بیت کوین شود. روندی که در حال حاضر نیز در بازار در جریان بوده و در آینده نمود بیشتری از آن را مشاهده خواهید کرد.

در حقیقت می‌توان ادعا کرد که این نهنگ‌ ها هستند که تاثیر مستقیم روی محبوبیت بیت کوین دارند. مسلما وقتی بیت کوین با افت قیمت قابل توجه روبرو شود، دیگر محبوبیت قبلی خود را از دست خواهد داد. کاهش ذخایر بیت کوین توسط نهنگ ارز دیجیتال حتی باعث می‌شود تا سایر کاربران و معامله گران خرد نیز در همین راستا حرکت نمایند و این امر می‌تواند افت قیمت این رمز ارز را در بازار رقم بزند.

معامله‌گری بر اساس روند معاملات نهنگ ارز دیجیتال

یکی از بهترین و موفق‌ترین روش‌های معاملات در بازار ارز دیجیتال، خرید ارز دیجیتال بر اساس رفتار نهنگ‌ ها است. با این مفهوم که وقتی نهنگ ارز دیجیتال وارد یک رمز ارز شه و به دنبال نگهداری از آن برای طولانی مدت است، به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت رمز ارز مورد نظر در طولانی مدت با افزایش قابل توجه روبرو خواهد شد. از این رو خرید و نگهداری از رمز ارز مورد نظر می‌توانید یک سرمایه گذاری ایده آل باشد.

البته شناسایی رفتار نهنگ ارز دیجیتال به این راحتی‌ها هم نیست اما با این حال ابزارهایی در تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال برای این منظور وجود دارد. افزایش قابل توجه حجم معاملات روی یک ارز دیجیتال در کوتاه مدت و یا واگرایی‌های قیمتی مشاهده شده در اندیکاتورهای رایج مانند rsi و مکدی می‌تواند تا حدی رفتار نهنگ ارز دیجیتال را برای کاربران مشخص نماید.

 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا