نماد سایت مجله آنلاین

رفع موهای زائد با ماسک زردچوبه و آرد نخود

موهای زائد که معمولا بر روی صورت به ویژه چانه و گونه‌ها رشد می‌کنند، اغلب برای زنان ناخوشایند و دردسرساز است، به گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها به شیوه‌های مختلفی نظیر ایپلاسیون و لیزر پناه می‌برند که معمولا راه‌های موقتی محسوب شده و برای پوست زیان‌آور هستند. در اینجا شما را با راهکارهای طبیعی و تاثیرگذار برای رها شدن از دست موهای زائد صورت آشنا می‌کنیم.

تاثیر شگفت انگیز ماسک “زردچوبه” برای رفع موهای زائد

از آنجا که زردچوبه در شفافیت پوست و رفع موهای زائد تاثیرگذار است، از این ترکیب در بسیاری از ماسک‌های اپیلاسیون استفاده می‌شود. برای رفع موهای ناخواسته، می‌توان زردچوبه را با آرد نخود، آرد برنج یا جو دو سرترکیب کرد، اما یکی از شیوه‌های آسان کاربرد آن، تهیه ماسک خمیر زردچوبه و شیر است.

در این روش یک تا دو قاشق چای خوری زرد چوبه را با شیر مخلوط کرده، سپس این مخلوط را بر روی پوست مالیده و مدت ۱۵ دقیقه اجازه می‌دهیم تا این ترکیب بر روی پوست صورت خشک شود. پس ازاین، صورت را می‌شوییم و برای اطمینان از اینکه زردچوبه، اثر زردرنگی بر روی پوست نگذارد، می‌توان پس از برداشتن ماسک، پوست خود را با پنبه آغشته به شیر  ماساژ دهیم.

تاثیر زردچوبه در از بین بردن موهای زائد صورت

در اینجا با یک ماده طبیعی خارق العاده به نام زردچوبه یا ادویه طلایی آشنا می شوید. با استفاده از این ماده می توان ماسک های مختلفی را تهیه کرده و برای انواع مشکلات پوستی مورد استفاده قرار داد. برای آشنایی با انواع ماسک زردچوبه می توانید کلیک کنید. طب هندی آیورودا از دوران باستان، از زردچوبه برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی و بیماری ها، از جمله رفع موهای زائد، بهره برده است. بنابراین زردچوبه در صورتی که به طور منظم مورد استفاده قرار گیرد یک فرمول تضمین شده برای از بین بردن موهای زائد صورت و ایجاد پوستی بی نقص برای شما خواهد بود.

زردچوبه چگونه موهای زائد صورت را از بین می برد؟

در اینجا با چند نمونه از بهترین روش های برای از بین بردن موهای زائد با زردچوبه آشنا می شوید. این روش ها را به طور منظم به کار بگیرید تا از شر موهای صورت خود رهایی پیدا کنید.

خمیر زردچوبه

این یک خمیر ساده است که در از بین بردن موهای صورت بسیار موثر می باشد.

نکته

می توانید به جای آب معمولی از شیر یا گلاب یا آب لیمو هم استفاده کنید.

ماسک زردچوبه با لیمو و شکر

ترکیب آب لیمو و شکر مثل وکس عمل کرده و موهای زائد و ناخواسته را از صورت بر می دارد.

ماسک زردچوبه و شیر و نمک

این یک ماسک لایه بردار است که در آن زردچوبه و نمک، موها را حل می کنند تا نازک شوند و شیر هم پوست را مرطوب می کند.

نکته

ماسک زردچوبه و آرد

ترکیب زردچوبه و بعضی آردها مثل آرد نخودچی، آرد برنج وغیره به بهترین شکل موهای زائد صورت را از بین می برد. این هم چند روش استفاده از زردچوبه و آرد برای از بین بردن موهای زائد صورت:

ماسک زردچوبه و پاپایا

پاپائین آنزیمی است که در پاپایا وجود دارد و با در هم شکستن فولیکول های مو، از رشد موها جلوگیری می کند.

نکته

همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری پوره پاپایا و روغن خردل را با یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه، یک چهارم قاشق غذاخوری آرد نخود، 2 قطره روغن اساسی و 3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. ماسک را در جهت مخالف رویش موها به صورت بزنید و 15 – 20 دقیقه صبر کنید؛ سپس صورت تان را بشویید.

ماسک زردچوبه و گزنه هندی

گزنه هندی (یا چریش) به داخل پوست نفوذ کرده و از ضخامت موها می کاهد و زردچوبه نیز موها را از سطح پوست جدا می کند.

نکته

برای نتیجه بهتر، می توانید این ماسک را قبل از خواب به صورت بزنید و صبح آن را بشویید.

ماسک زردچوبه و عدس زرد و سیب زمینی

زردچوبه و عدس زرد، موهای زائد را از پوست جدا کرده و سیب زمینی رنگ موها را روشن می کند. بنابراین این ترکیب در رفع موهای زائد بسیار موثر است.

نکات و هشدارها

منبع: بهترین مرکز لیزر موهای زائد اصفهان

خروج از نسخه موبایل