نماد سایت مجله آنلاین

بهترین شامپو ضد شپش باید چه ویژگی­هایی داشته باشد؟

شپش چیست؟

شپش ها موجودات و جانوران کوچکی هستند که انگل محسوب می شوند. این حشرات کوچک روی پوست و موی سر زندگی می کنند. این موجودات از خون انسان تغذیه می کنند. یکی از علائم شایع وجود شپش در سر، خارش است. خارش، ناشی از تزریق بزاق این حشرات به پوست سر است و در حین مکیدن خون اتفاق می افتد. شپش در بین کودکان شایع تر است و از راه ارتباط مستقیم، از موهای فرد آلوده به موهای افراد سالم منتقل می شود.

این حشره کوچک ناقل بیماری های پوستی، باکتریایی، عفونی و ویروسی نمی باشد. درنتیجه وجود آن دلیل بهداشت فردی ضعیف نیست. شپش ها بدون یک روز تغذیه از خون انسان، زنده نمی مانند. همچنین اگر تخم آن ها در دمای نزدیک به پوست سر نباشد، از بین می رود. بنابراین با استفاده از شامپوهای ضد شپش قوی و قویترین داروی ضد شپش می توانید به راحتی از شر این موجود خلاص شوید.

انواع شپش

به طور کلی شپش ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

علائم رایج آلودگی به شپش

در برخی موارد، با وجود حضور شپش، علائمی در فرد نشان داده نمی شود. اما در اکثر مواقع حضور شپش با علائم همراه است. علائم و نشانه های حضور شپش به شرح زیر است:

شپش چطور منتقل می شود؟

در صورتی گرفتار شپش می شوید که در حداقل یکی از شرایط زیر قرار بگیرید:

درمان شپش

بعد از مشاهده شپش در موها در همان ابتدا باید اقدام به خرید بهترین شامپو ضد شوره کنید تا امکان انتقال و زاد و ولد را از شپش ها بگیرید. اگر شپش سریع از بین نرود، به سرعت تمام اعضای خانواده و اطرافیان را درگیر می کند. از راحت ترین راه های درمانی شپش، استفاده از شامپوها و لوسیون های موجود در داروخانه ها است. شامپوهای ضد شپش می توانند شپش ها و تخم هایشان را که به ساقه مو چسبیده اند، به طور کامل از بین ببرند.

محصولات ضد شپش، با از بین بردن چسبندگی موجود در این حشره، آن ها را از مو جدا می کنند. این محصولات شامل شامپو، لوسیون، صابون و محلول ضد شپش است. با تهیه پکیج درمان قطعی شپش و رشک از انتقال شپش جلوگیری کنید.

ویژگی های شامپو ضد شپش قوی

شامپوهای ضد شپش قدیمی فقط برای یک بار مصرف مناسب بودند و استفاده بیشتر از آن ها، آسیب هایی را به مو و پوست سر وارد می کرد. علاوه بر این برخی شامپوهای ضد شپش که بسیار پر طرفدار و خوب هستند، با جذب شدن مواد به پوست سر، برای خانم های باردار ایمن نیستند و اثرات منفی را روی مادر و جنین می گذارد. به همین دلیل شرکت های داروسازی در پی تولید محصولات ضد شپش ایمن افتادند. شامپوی ضد شپش ایمن و مؤثر باید با ترکیبات گیاهی ساخته شود تا عوارض را به حداقل برساند. بهترین شامپو برای شپش ، ویژگی های زیر را دارد:

طریقه مصرف شامپو ضد شپش

استفاده از شامپو، تأثیر زیادی در نابودی شپش ها دارد. اولین گام برای استفاده درست از این محصول، دقت به عکس العمل درج شده روی بسته بندی این محصول می باشد. همه شامپوهای ضد شپش تقریبا دستورالعمل یکسانی دارند.

برای این منظور ابتدا موها را مرطوب و سپس آغشته به شامپو کنید. دقت کنید که تمام موها به شامپو آغشته شود. با اینکه تخم های شپش روی ساقه مو هستند، اما محل تجمع شپش ها ریشه مو است. در نتیجه آغشته کردن ریشه مو به شامپو، مهم است. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا شامپو روی مو بماند. در این مدت موها را به چهار قسمت تقسیم کنید و از ریشه تا ساقه، با استفاده از شانه مخصوص، موها را شانه بزنید. پس از گذشت این زمان، موها را خوب آبکشی کنید. این روند را ۷ تا ۱۰ روز بعد دوباره تکرار کنید تا از نابودی شپش ها و تخم هایشان مطمئن شوید.

عوارض شامپو ضد شپش

هر دارو با وجود خاصیت های درمانی، سبب بروز عوارض ناخواسته نیز می شود. از جمله عوارض جانبی شامپوهای ضد شپش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات مهم در مورد ابتلا به شپش

توصیه های ضروری جهت ابتلا به شپش شامل موارد زیر می شود:

به نقل از:

healthline

خروج از نسخه موبایل