توسعه گلخانه‌ها در لرستان/ «روستا بازارها» ایجاد شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید عماد شاهرخی شامگاه دوشنبه در جلسه اتاق فکر سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: آموزش و ترویج مهم‌ترین کار و برنامه هستند و باید با جدیت در برنامه کاری سازمان قرار گیرند.

وی ادامه داد: بایستی اطلاعات و دانش به کشاورزان در مزرعه منتقل شود تا کار به بهترین شکل انجام شود و بهره‌وری لازم ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: در راستای جهش تولید در دیمزارها کارهای بزرگی انجام شده است به‌گونه‌ای که افزایش ۱۳ درصد میانگین کسب شده است.

شاهرخی، افزود: در این طرح؛ جذب ادوات از ۷۵ دستگاه به ۲۵۵ یعنی بیش از سه برابر نیز عملیاتی شده است. افزایش چهار برابری دانه‌های روغنی و علاوه بر این در کشت قراردادی رتبه سوم توسط جهاد کشاورزی لرستان کسب شده است.

وی عنوان کرد: توسعه گلخانه‌ها و کشت در اراضی شیب‌دار از ۲۶۰ هکتار به ۵۰۰ هکتار رسیده است؛ یعنی دوبرابر افزایش کشت در اراضی شیب‌دار را داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: قدردان زحمات تمامی همکاران در کسب این موفقیت‌ها و ارتقا جایگاه‌ها هستیم و همین تلاش‌ها می‌تواند زمینه توسعه و رونق تولید و کشاورزی در سال‌های بعد باشد.

شاهرخی، اظهار کرد: لازم است از ظرفیت استودیو کشاورز به بهترین نحو استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده دومنظوره از استخرهای آب در مزارع کشاورزی گریزی زد و گفت: لازم است تا از استخرهای موجود به‌صورت دومنظوره استفاده شود به‌گونه‌ای که از استخر آب آبیاری می‌توان ماهی را نیز پرورش داد و به بهترین درآمد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اضافه کرد: ازآنجایی‌که این استان دارای ظرفیت مطلوب در حوزه آبزی‌پروری است لازم است، در این راستا اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت گیرد و کشاورزان به این سمت سوق داده شوند تا بهره‌وری ارتقا یابد.

شاهرخی با اشاره به تشکیل تعاونی در شهرستان‌ها، عنوان کرد: تشکیل تعاونی در هر شهرستان با سرعت و جدیت پیگیری و فعال شود و کشاورزان و بهره‌برداران را برای تشکیل تعاونی تشویق کنیم و انگیزه‌های لازم را به آنها القا دهیم.

وی اظهار کرد: تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی است و باید این حوزه موردتوجه و اهتمام قرار گیرد و بخش کشاورزی به بالاترین جایگاه خود برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: بایستی از تشکل‌های کشوری در این راستا بهترین استفاده را ببریم؛ زیرا آنها اعتبارات و ظرفیت‌های خوبی دارند و باید به استان ورود کنند تا بتوانند زنجیره کشاورزی را تکمیل کنند.

شاهرخی بر ایجاد روستا بازار در هر شهرستان تأکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد و از این ظرفیت برای ارائه محصولات باکیفیت به مردم استفاده شود.

دکمه بازگشت به بالا