مزایا و معایب پنج لایه نیوپایپ :

یکی از موارد مهم در ساختمان سازی سیستم های لوله کشی ساختمان هست. و مهم ترین بحث در سیستم لوله کشی استفاده از با کیفیت ترین لوله یعنی لوله پنج لایه هست. در این مطلب به موارد مهمی برای انتخاب بهترین لوله ها برای سیستم لوله کشی ساختمان خواهیم پرداخت.

مسکن یکی از بزرگترین احتیاجات بشر بوده و ضروری ترین آن پس ازخوراک و پوشاک است و ساخت و ساز پیچیده ترین طرح بشر است و می توان به این نکته اشاره کرد که بیشترین سرمایه گذاری در مسکن و ساختمان است.

البته برای ساخت یک ساختمان با طول عمر بیشتر باید به دنبال تجهیزات و وسایل با کیفیت و مطلوب بود که یکی از نتایج بزرگ به دست آمده تکنولوژی لوله ها و اتصالات پنج لایه می باشد.

سایت سرویس تاسیسات با داشتن کارشناسان فارغ التحصیل از دانشگاههای برتر کشور استفاده می کند. استفاده از این کارشناسان در نقشه ها و طراحی های سیستم های لوله کشی ساختمان و مجتمع های اداری و مسکونی.

نیوپایپ

لوله های نیوپایپ با ساختار پنج لایه، تلفیقی از فلز و پلیمر که علاوه بر مزایای لوله های فلزی و پلیمری ، خط قرمزی بر معایب این لوله ها کشیده است. لایه میانی این لوله که از جنس آلومینیوم است به صورت طولی با تکنولوژی جوش می شود که نقش مهمی در مقاومت لوله دارد.این لوله ها با توان تحمل دمای 90 درجه سانتیگراد در فشار 10 bar تولید می شوند.

حال به بررسی بعضی نکات و ویژگی های می پردازیم، از جمله :

  • ساختار لوله های پنج لایه نیوپایپ
  • معایب و مزایای لوله های نیوپایپ
  • معرفی انواع اتصالات نیوپایپ
  • مشخصات فنی محصولات نیوپایپ
  • مقایسه انواع لوله های فلزی، پلیمری و نیوپایپ

لوله پنج لایه چیست ؟

لوله پنج لایه نوعی از لوله آب است که از جنس آن از آلومینیو ساخته شده است. این لوله ی  آلومنیومی از داخل و بیرون با دو لایه چسب و دو لایه پلیمر پوشیده شده است و به همین دلیل نام این لوله لوی پنح لایه می‌باشد.

در تصویر زیر می‌توانید لایه های مختلف این لوله پنج لایه را مشاهده کنید.

لوله تک لایه چیست؟

نوعی از لوله آب است که با مواد پلیمری که به اختصار pp  میگویند تولید شده است. این لوله جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی بود و هم اکنون بیشترین مصرف ساختمانی را دارد.

اموزش اتصالات لوله پنج لایه | انواع لوله پنج لایه

مزایای لوله پنج لایه نسبت به لوله تک لایه ؟

سرعت لوله کشی در لوله پنج لایه نسبت به لوله تک لایه بیشتر است.

لوله های پنج لایه به دلیل داشتن انعطاف بالا برای تغییر مسیر لوله نیاز به اتصالی مثل زانو ندارد. این امر باعث شده است که هنگام لوله کشی با لوله پنج لایه در کف ساختمان نیازی به اتصال پیدا نکنیم و باعث میشود که اتصالات زیر مصالح ساختمانی ( مثل کاشی و سیمان ) قرار نگیرد.

اکثر مشکلات لوله کشی در محل اتصال لوله ها رخ می‌دهد و هنگام استفاده از لوله پنج لایه اگر مشکلی به وجود آمده باشد نیاز به تخریب مصالح نیست.

مزیت دیگر لوله پنج لایه این است که این لوله به دلیل دارا بودن دو لایه پلیمری و یک لایه آلومینیومی زد جلبک می باشد. اگر در محل هایی که نور آفتاب مستقیم یا غیر مستقیم وجود داشته باشد در لوله جلبک رشد نمی‌کند.

لوله پنج لایه تحمل گرما بیشتری دارد.

اگر بخواهید در لوله کشی از کلکتور استفاده کنید چه برای شومینه و گرمایش ساختمان و چه برای لوله کشی آب کلکتوری استفاده از لوله پنج لایه بسیار بهتر و راحت تر از لوله تک لایه می باشد.

افت فشار در لوله ی پنج لایه بسیار کمتر از لوله تک لایه است.

جهت خرید لوله سفید ارزان قیمت با ما تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا