نماد سایت مجله آنلاین

مراقبت های بعد از کراتین مو چگونه است؟

مراقبت های بعد از کراتین مو چگونه است؟

بعد از کراتینه مو چه مراقبت هایی باید انجام داد؟ آیا موها بعد از کراتینه کردن نیاز به مراقبت خاصی دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله! موهای کراتینه شده نیاز به مراقبت ویژه دارند. قبل از اینکه در مورد کراتینه مو بعد از مراقبت به شما بگوییم، ابتدا باید بگوییم کراتینه مو چیست؟ بسیاری از زنان و مردان موهای خود را با مواد شیمیایی کراتینه می کنند تا از شر موخوره و موهای آسیب دیده خلاص شوند. این کراتینه موها را سالم و صاف می کند. بعد از کراتینه کردن موهای شما تمیز و زیبا می شود. البته مراقبت از این موها بسیار مهم است. برای آشنایی بیشتر با مراقبت از مو پس از کراتینه تا انتهای این مقاله همراه باشید. همچنین اگر دنبال یادگیری کراتین مو هستید ما به شما آموزش کراتین مو در ایران فیشیال را پیشنهاد میکنیم.

بعد از کراتینه درمانی برای مراقبت از مو چه کنیم؟

کراتینه کردن مو روشی عالی برای کسانی است که می خواهند موهایی صاف و درخشان داشته باشند. با استفاده از کراتینه می توانید موهای وز و مجعد را نرم، صاف و براق کنید. اگر کراتینه درمانی روی موهای خود انجام دهید، نتایج آن تا شش ماه ماندگار خواهد بود. پس از شش ماه، ریشه موها مانند قبل ظاهر می شوند و باید آنها را ریشه کن کنید.

برای شاخی شدن موهایتان باید مواد کراتینه را از برندهای معتبر خریداری کنید و به کیفیت آنها اهمیت دهید. زیرا محصولات مو بسیار مهم هستند. هنگامی که مواد کراتینه خوب را انتخاب کردید، به یک متخصص مراجعه کنید تا آن را روی موهایتان بمالد. برخی ترجیح می دهند این کار را در خانه انجام دهند، نه اینکه وقت خود را در سالن های زیبایی تلف کنند. اگر این کار اشتباه انجام شود و فرد مهارت نداشته باشد و مواد شیمیایی کراتین برای مدت طولانی در مو بماند، مو می سوزد و سلامتی خود را از دست می دهد.

اگر تصمیم دارید موهای خود را کراتینه کنید، بهترین مواد را تهیه کنید و آن را به یک فرد با تجربه بسپارید. پس از قرنیه سازی، باید به خوبی از موهای خود مراقبت کنید.

از محصولات با کیفیت برای کراتینه کردن موهای خود استفاده کنید

شاید فکر کنید صاف کردن مو یا کراتینه درمانی ارزش پرداخت هزینه زیادی ندارد! اگر اینطور فکر می کنید، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. این هزینه ها ارزش زمانی را دارد که برای استفاده از مواد شیمیایی روی موهای خود دارید. توصیه اکید ما استفاده از مواد با کیفیت برای حفظ سلامت موهایتان است. همچنین از یک فرد قابل اعتماد و ماهر بخواهید که آن را روی موهای شما بمالد.

مراقبت از مو بعد از کراتینه کردن شامپوی مناسب است

بعد از کراتینه کردن موها باید شامپوی مناسب برای شستن موها را پیدا کنید و در انتخاب شامپو بسیار دقت کنید. بهتر است در مورد شستن موهایتان از آرایشگرتان سوال کنید.

برای موهای کراتینه شده، باید شامپوی بدون سولفات بخرید. شامپوهایی که حاوی سولفات سدیم هستند، کراتین موهای شما را از بین می برند و نتایج شما را به خطر می اندازند. یکی دیگر از مواردی که باید با آن موهایتان را بشویید آب نمک و آب کلر است که کراتین موهایتان را از بین می برد.

بهترین شامپو بعد از کراتینه مو:

شامپو بدون سولفات لافر

شامپو بدون سولفات Venloenor

سولکس کراتینه و شامپو بدون نمک

از ماسک برای کراتینه مو استفاده کنید

همانطور که گفتیم برای کراتینه کردن مو از مواد شیمیایی استفاده می شود. این مواد که برای از بین بردن موها استفاده می شود، روغن طبیعی مو را از بین می برد. برای جایگزینی این روغن از دست رفته و بازگرداندن رطوبت به موهایتان، از محصولات چرب پر از وازلین استفاده نکنید! توصیه می کنیم پس از شستن موها با شامپوی مناسب، از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کرده و سپس بشویید.

خشک کردن موی کراتینه شده بعد از حمام

تا 72 ساعت بعد از کراتینه کردن موهای خود را خیس نکنید. اگر موهایتان به هر نحوی خیس شد، بلافاصله با سشوار آن را خشک کنید، مراقب باشید رطوبت به کراتین موهایتان آسیب نرساند. بعد از 72 ساعت می توانید حمام کنید. بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید، می توانید اجازه دهید موهایتان خود به خود خشک شوند و همچنین می توانید آنها را با سشوار خشک کنید.

قبل از کراتینه درمانی ممکن است مجبور شوید بعد از دوش گرفتن وقت بگذارید تا موها با سشوار صاف و لخت شوند اما بعد از کراتینه این مشکل را نخواهید داشت و با سشوار موها صاف و زیبا می شوند. یک شانه ساده

صاف کردن مو با کراتینه

استفاده مداوم و روزانه از اتو مو یا بیگودی مو باعث خشکی و آسیب به موها می شود. توصیه می کنیم از ابزارهای حرارتی برای موهای کراتینه شده خود استفاده نکنید.

موهای کوتاه کراتینه شده

انتهای مو آسیب پذیر است و اگر این قسمت از مو به درستی مراقبت نشود دچار خشکی می شود. اگر مو خشک باشد، موها تحریک شده و انتهای موها شکافته می شود. محلول راه راه فقط کوتاه است. بنابراین، اگر متوجه شدید که انتهای موهایتان شکافته شده است، باید حدود یک تا دو سانتی متر از انتهای موها را کوتاه کنید تا دوباره رشد کنند.

بعد از کراتینه کردن بعد از شنا از موهای خود مراقبت کنید

قبلاً گفتیم که نمک و آب کلردار کراتین مو را از بین می برد. همانطور که می دانید آب استخر کلر است و برای موهای کراتینه شده مناسب نیست. اما اگر مجبور به رفتن به استخر و شنا هستید، بهتر است ابتدا موهای خود را با آب بشویید و به موهای خود نرم کننده بمالید. این اقدامات مانع از نفوذ کلر و آب نمک به موهای شما می شود. حتماً بلافاصله پس از شنا موهای خود را به خوبی بشویید.

چگونه بعد از صاف کردن مو با کراتینه بخوابیم؟

برای مراقبت از موهای خود پس از کراتینه و جلوگیری از شکنندگی آنها بهتر است از بالش های ساتن و ابریشمی استفاده کنید. این به این دلیل است که ابریشم و ابریشم اصطکاک بین مو و بالش را در هنگام خواب کاهش می دهند.

همچنین توصیه می شود شب ها موهای خود را به آرامی ببندید تا ناخودآگاه کشیده نشوند و روی بالش باقی نمانند.

خلاصه نکات نگهداری بعد از کراتینه مو

تا 72 ساعت بعد از کراتینه موها را نشویید.

برای شستن موهای خود از شامپو بدون سولفات مو کراتینه استفاده کنید.

شستن موها را تا حد امکان کاهش دهید. زیرا شستن مکرر مو باعث کاهش عمر کراتین می شود.

پس از شستن موها حتما از ماسک و نرم کننده مو استفاده کنید.

تا سه روز پس از کراتینه درمانی از بستن موها با هدبند، گیره و هر نوع هدبند خودداری کنید. از آنجایی که یک ماده خارجی روی موهای شما وجود دارد، اگر آن را با کش ببندید، ممکن است مو بشکند و آسیب ببیند.

اگر بعد از مدتی مشاهده کردید که موها در انتها به دو نیم شد، موها را حدود یک سانتی متر از انتهای موها کوتاه کنید.

بهتر است شب ها به آرامی موهایتان را ببندید یا داخل یک پتوی نرم بگذارید تا موها زیر بالش نمانند و کشیده نشوند.

خروج از نسخه موبایل