اقتصادی

نمایشگاه فروش کالای پاییزه ۲۶ شهریور در مشهد برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علی غفوری‌مقدم اظهار کرد: یکی از وظایف کارگروه‌های تنظیم بازار استان و شهرستان‌ها این است که تدابیر لازم را برای تأمین کالای مورد نیاز مردم علی‌الخصوص در مقاطع خاصی از سال پیش‌بینی کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به نیمه دوم اسفند و شهریور گفت: تقاضای مردم و خانواده‌ها در نیمه‌دوم اسفند برای خریدهای نوروزی، و نیمه دوم شهریور برای خریدهای مدارس و دانشگاه‌ها زیاد است لذا ما به جز ایام همه‌گیری کرونا، در سایر سال‌ها در دو مقطع پاییز و بهار این نمایشگاه را با اخذ مجوز برگزار کرده‌ایم.

وی، کیف، کفش، پوشاک و لوازم‌التحریر را در اولویت فروش اجناس این نمایشگاه دانست و تصریح کرد: در اولویت دوم کالاهای اساسی و مواد غذایی که مورد تقاضای مردم هستند نیز در این نمایشگاه ارائه خواهند شد.

غفوری‌مقدم گفت: برای اینکه نرخ این کالاها با حاشیه سود مناسبی زیر قیمت بازار باشد، بر حضور واحدهای تولیدی صنعتی و تولیدی صنفی برای عرضه در غرفه‌ها تاکید شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه تدابیر لازم پیش‌بینی شده تا برای نرخ‌گذاری کارگروهِ کارشناسی تشکیل شود و کالاها با نظر کارشناسان هر بخش قیمت‌گذاری شوند، پس از آن کالاها پلمب خواهند شد و در طول برگزاری نمایشگاه هم بازرسان اتاق اصناف و اداره کل صمت در محل نمایشگاه مستقر خواهند بود.

وی گفت: معمولاً همه ساله هماهنگی‌ها برای حضور تعزیرات به منظور رسیدگی به تخلفات احتمالی صورت می‌گیرد لذا نظارتی جدی به فرایند برگزاری نمایشگاه خواهیم داشت.

غفوری‌مقدم اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم تا واحدهای صنعتی و صنفی از فرصت حضور در این نمایشگاه استفاده کنند تا هم خودشان از این ظرفیت بهره‌مند شوند و هم خانواده‌ها بتوانند بدون واسطه و با قیمتی مناسب کالاهای مورد نیازشان را از محل نمایشگاه خریداری کنند.

دکمه بازگشت به بالا