مجله کسب و کار

26 نکته طلایی برای قبل و بعد از جراحی بینی

امروزه جراحی بینی یا رینوپلاستی در اولویت زندگی افراد به ویژه جوانان کشورمان قرار دارد در حالی که جراحی بینی تنها 2 تا 3 ساعت زمان می برد اما نتیجه آن می تواند مادام العمر برای افراد باقی بماند. قبل و بعد از جراحی بینی باید نکاتی را رعایت کرد تا بهترین نتیجه از جراحی بینی حاصل شود.

هدف از جراحی بینی

قبل از جراحی بینی باید هدف متقاضی از جراحی مشخص شود و در صورت بروز مشکلات روانی ابتدا باید این مشکلات درمان شود. ابتدا باید انگیزه فرد متقاضی جراحی بینی کاملا منطقی و صحیح باشد تا نتیجه قابل قبولی از جراحی بینی خود بگیرد. جراحی بینی برای اهداف مختلفی انجام می شود، بنابراین فردی که کاندید جراحی بینی (حتی برای درمان مشکلات بینی) است در دست تغییرات زیبایی است. هدف از جراحی بینی می تواند یکی از موارد زیر باشد:

1. باریک شدن بینی

2. بینی را بزرگ کنید

3. درمان کج بینی

4. بینی را از بینی خارج کنید

5. پولیپ بینی

شایان ذکر است که اگر هدف فرد از جراحی بینی مقایسه با بینی شخص دیگری باشد، احتمال نارضایتی بالایی وجود خواهد داشت.

جراح زیبایی بینی در شیراز را ملاقات کنید

البته جراحی انتخابی شما می تواند تاثیر زیادی بر شادی یا ناراحتی شما پس از جراحی داشته باشد. مطمئن شوید که جراح متخصص است و تصاویر قبل و بعد از بیماران را ببینید. درخواست و برداشت هر فرد از ظاهر بعد از جراحی متفاوت است، بنابراین با تقلید از دیگران نمی توان به نتیجه مطلوب رسید. فاکتورهای مورد نظر برای جراحی بینی را در ذهن خود بنویسید و پس از مشاوره جراحی بینی، پزشکی را انتخاب کنید که معیارهای شما را داشته باشد. حتماً سلامتی خود را نیز در نظر بگیرید، زیرا مشکلات تنفسی پس از جراحی می تواند تا آخر عمر شما را تحت تأثیر قرار دهد.

26 نکته قبل و بعد از جراحی بینی

مراقبت های قبل از جراحی بینی

قبل از جراحی بینی باید مراقب بود که فرد متقاضی جراحی باید روی یک دوره بهبودی خوب تمرکز کند. نکات زیر قبل از جراحی بینی ذکر شده است اما به خاطر داشته باشید که برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید

1) دو هفته قبل از عمل از آسپرین استفاده نکنید

2) تنباکو و نیکوتین باعث باریک شدن رگ های خونی و ایجاد اختلال در گردش خون می شود، بنابراین حداقل 2 هفته قبل از عمل بینی از مصرف آنها خودداری کنید.

3) 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

4) روز قبل از عمل به اندازه کافی آب بنوشید.

5) قبل از جراحی دوش بگیرید. لوسیون ها و کرم ها علاوه بر پاکسازی بدن از هرگونه آرایش، می توانند به آرامش شما نیز کمک کنند.

6) اگر لاک روی آن دارید، آن را بردارید.

7) حتما نحوه رسیدن به کلینیک یا بیمارستان را بررسی کنید تا در روز جراحی نگران نباشید.

۸) در روز جراحی از زیورآلات استفاده نکنید.

9) از خوردن و آشامیدن در روز جراحی خودداری کنید.

10) آزمایشات و مدارک پزشکی خود را در روز عمل به همراه داشته باشید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

24 ساعت اول پس از جراحی سخت ترین زمان برای بهبودی فرد است. در این زمان، اثر آنتی بیوتیک ها ناپدید نشد. در این مدت ممکن است سردرد، تورم، احتقان و آبریزش بینی را تجربه کنید. در حال حاضر بهتر است استراحت کنید و از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. در ادامه تمامی نکاتی که باید بعد از جراحی بینی رعایت کنید را برای شما آورده ایم.

۱) حتما از پزشک خود در مورد بهترین زمان برای دوش گرفتن بعد از جراحی بینی سوال کنید.

2) برای کاهش کبودی و تورم حداقل 24 ساعت بعد از عمل از کمپرس سرد زیر بینی و چشم استفاده کنید.

3) تا 24 ساعت از مایعات و غذاها مخلوط و نرم استفاده کنید. از خوردن غذاها و میوه هایی که نیاز به جویدن دارند مانند هویج، سیب و غیره خودداری کنید.

4) سفر هوایی در روزهای اول بعد از جراحی بینی توصیه نمی شود.

5) با دهان باز عطسه یا سرفه کنید تا بینی خود را پر نکنید.

۶) از نیشگون گرفتن یا نیشگون گرفتن بینی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خونریزی شود.

۷) در هفته اول از خندیدن و صحبت زیاد خودداری کنید.

۸) از خوردن نمک خودداری کنید.

۹) غذاهایی را که برای کاهش نفخ مفید هستند نادیده بگیرید. آب آناناس، آلوئه ورا و کرفس به کاهش پف صورت کمک می کند. برای بهبود طعم آب کرفس می توان آن را با آب هویج مخلوط کرد.

10) هنگام استراحت و خواب یک بالش زیر سر خود قرار دهید.

۱۱) از مسواک نرم استفاده کنید.

12) به مدت دو ماه از عینک طبی یا عینک استفاده نکنید می توانید لنز را عوض کنید

13) در هفته های اول از پایین آوردن سر و بلند کردن اجسام سنگین و همچنین فعالیت های ورزشی شدید خودداری کنید.

14) کاهش تورم اسکلتی و چسبندگی پوست بینی زمان بر است، بنابراین حتی اگر هر دو طرف یکسان درمان شوند، تورم دو طرف بینی شما قطعا متفاوت خواهد بود. پس نگران نباشید.

15) چسب برای کاهش تورم و چسبندگی پوست بینی به استخوان است، پس در چسب زدن بینی مراقب باشید.

16) در روزها و ماه های اول بعد از جراحی بینی، شکل بینی شما کاملا مشخص نیست، پس اجازه ندهید دیگران درباره شما قضاوت کنند.

یک هفته بعد از جراحی بینی

اولین قرار ملاقات با پزشک معمولا یک هفته پس از جراحی است. پس از یک هفته، درد و ناراحتی معمولاً به حداقل می رسد و می توانید به زندگی عادی خود ادامه دهید و به سر کار بازگردید. اما این بدان معنا نیست که می توانید فعالیت های شدید و ورزش های شدید انجام دهید. در نهایت، تا یک سال طول می کشد تا التهاب بینی شما برطرف شود، بنابراین باید صبورانه منتظر نتایج دلخواه باشید.

دکمه بازگشت به بالا