نماد سایت مجله آنلاین

خرید فرش تشریفات با بهترین قیمت از سجاده کارپت کاشان

خرید فرش تشریفات کاشان: در مورد فرش تشریفات بیشتر بدانیم! فرش تشریفات نوعی از فرش ماشینی است که برای فاضاهایی مثل حسینیه ها، بقاع متبرکه، مراسم تشریفاتی، سالن های اجلای، همایش، سمینار، راهروی هتل ها و یا سالن ها استفاده می شود. اینگونه فرش های ماشینی ویژه این مکن ها طراحی و تولید می شود. رنگبندی های مختلفی دارند، اما رایج ترین رنگ آن، قرمز است. نوع تولید اینگونه فرش ها به صورت رولی است و خریدار هر ابعادی نیاز داشته باشد برای او تولید می شود.

فرش ماشینی تشریفات کاشان با چه الیافی بهتر است؟

از آنجا که فرش های تشریفات بیشتر از سایر فرش ها در معرض رفت و آمد هستند، جنس مواد اولیه و الیافشان بسیار مهم است. از بین نخ های بی سی اف، پلی استر، ویرجین و اکرولیک، بهترین نوع نخ که برای تولید فرش تشریفات مناسب باشد، نخ صد در صد اکرولیک هیت ست شده است. این جنس نخ هم در برابر رفت و آمد و پا خوردن مقاوم است و هم با شستشوی مداوم آسیب نمی بیند.

خرید فرش تشریفات 700 شانه بهتر است یا 1200 شانه؟

هر دو نوع شانه برای بافت فرش تشریفات مناسب است، اما فرش تشریفات 700 شانه با تراکم 2100 و یا تراکم 2550 بهتر است. چرا که ارتفاع نخ خاب بیشتری نسبت به فرش 1200 شانه داشته و مقاومت و دوام آن نیز زیاد است.

تفاوت فرش تشریفات با فرش قرمز چیست؟

فرش قرمز یکی از انواع فرش تشریفات است. تفاوت این دو نمونه این است که فرش قرمز به طور ویژه فقط با رنگ قرمز تولید می شود. رنگ قرمز، رنگ تجمل، جلال و شکوه است و به فضاهایی چون سالن های همایش و یا راهروی هتل ها حالت وقار و ابهت می دهد. فرش تشریفات برای اماکن مذهبی، حسینیه ها و  بقاع متبرکه استفاده می شود اما کاربرد فرش قرمز متفاوت است.

تفاوت فرش تشریفات با فرش قرمز در نوع طراحی آن است. در فرش های محرابی حتما یک محراب و یا گلدسته با ستون های کناری  قرار دارد ولی در فرش های تشریفات طراحی به صورتی است که فقط حاشیه فرش شامل نقش و نگار می شود و اکثرا طرح ها ساده هستند.

انواع طرح فرش تشریفات قرمز به چه صورت است؟

طرح فرش قرمز معمولا به این صورت است که دو دو طرف فرش، حاشیه ای وجود دارد که معمولا به رنگ طلایی، کرم و مشکی است. بعضی از فرش های قرمز هم هستند که هیچ حاشیه ای ندارند و کاملا ساده و بدو ن طرح است.

فرش تشریفات قرمز چه کاربردی دارد؟

اوایل ورود فرش قرمز به بازار، مورد استفاده آن بیشتر مربوط به جلسات حکومتی و اجلاس های بین المللی بود و مسیری که باید سران مملکتی و لشکری و کشوری از آن عبور می کردند، به وسیله فرش قرمز پوشانده می شد. اما با گذشت زمان و به مرور، سالن های همایش، کنفرانس، راه پله های منازل یا هتل ها، راهرو ها و… نیز از فرش قرمز استفاده کردند.

رنگ قرمز نیز رنگی چرکتاب است که هم زیبا و مجلل است و هم آلودگی و کثیفی ها را پنهان می کند. از طرفی این رنگ بسیار شکوه به فضا داده و حالتی اشرافی و مجلل دارد.

یک نکته جالب!

استفاده از فرش سجاده ای و فرش محرابی برای مسلمانان به این دلیل است که محل مهر و جهت قبله کاملا مشخص است، اما اهل تسنن از آنجا که از مهر استفاده نمی کنند، بیشتر طرفدار فرش تشریفات نماز هستند. اهل تسنن از حاشیه فرش به عنوان جای پا استفاده می کنند و به این صورت صفوف نماز خود را مرتب می کنند.

ابعاد فرش تشریفات

فرش قرمز و فرش تشریفات به صورت رولی تولید می شوند و مانند سجاده فرش نماز قابلیت تولید در ابعاد دلخواه را دارند. بسته به نوع فضا و معماری، می توانید د هر ابعادی که مایلید فرش را سفارش دهید.

قیمت فرش تشریفات کاشان از سجاده کارپت

قیمت فرش قرمز یا تشریفات بر اساس مترمربع مشخص می شود. این فرش ها مانند سایر فرش های ماشینی نیستند که بر اساس تعداد تخته قیمت گذاری شوند. از آنجا که بسته به نوع فضا، متراژها متفاوتند، قیمت فرش تشریفات نیز بر همین اساس مشخص می شود.

شما بعد از مشخص کردن و اندازه گیری فضای مدنظرتان می توانید از پشتیبانی سجاده کارپت کاشان قیمت بگیرید. شما می توانید خرید فرش تشریفات را با بهترین قیمت فرش سجاده ای سجاده کارپت کاشان داشته باشید. روش ثبت سفارش شما می تواند به صورت اینترنتی و آنلاین، تلفنی و یا حضوری باشد. پشتیبانی مجموعه سجاده کارپت در هر ساعت از شبانه روز آمادگی پاسخگویی به سوالات شما را دارد.

منبع: خرید فرش تشریفات کاشان (https://sajadecarpet.com/خرید-فرش-تشریفات/)

خروج از نسخه موبایل