پیشگیری از باد کردن ایزوگام

رفع باد کردن ایزوگام

ایزوگام کاری  به دلیل پوشش فوق العاده ای که دارد یکی از مهمترین عایق های حفاظتی و رطوبتی محسوب می شود که شما برای نصب آن باید به نکاتی مهم دقت نمایید از جمله اینکه سطح زیرین ایزوگام  باید  با مواد عالی تکمیل گردد و کاملاً با مقاومت و دوام بالا انجام پذیرد.

تا ایزوگام طبله نشود و یا به قول معروف باد نکند زیرا  برخی اوقات به دلیل استفاده از ایزوگام نامرغوب چسبندگی به صورت کافی و درست حاصل نمی‌شود و این گونه انقباض و انبساط صورت می‌گیرد در این شرایط شما مشاهده می کنید که ایزوگام مورد نظر شما باد کرده است پس بهتر است که در همان ابتدای کار از نصب ایزوگام نهایت دقت را داشته باشید.

رطوبت در زیرسازی و لایه‌های زیرین ایزوگام وجود داشته باشد ایزوگام به شکل بسیار بدی تبدیل می‌شود و نتیجه کار را کاملاً خنثی می‌کند در هر صورت ۷۰ درصد کیفیت اصلی ایزوگام به نصب اصولی و همراه با استاندارد آن برمی گردد در غیر این صورت شما نمی توانید انتظار ماندگاری و استقامت بالایی را از ایزوگام مورد نظر خود داشته باشید.

باد کردن ایزوگام

یکی از مشکلاتی که در بسیاری از ساختمان‌ها به وجود می‌آید، مشکل باد کردن ایزوگام است. نصب ایزوگام باید پس از زیرسازی مناسب و پس از خشک شدن کامل سطح به انجام برسد. اگر مقدار کمی رطوبت در زیر ایزوگام وجود داشته باشد، به دلیل گرمای هوا و افزایش حجم رطوبت هنگام تبدیل شدن به بخار، سطح ایزوگام طبله یا باد می‌کند و باعث پارگی آن و جدا شدن لایه‌های جانبی خواهد شد و مشکل را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

علاوه بر این اگر لایه‌های ایزوگام همپوشانی کافی نداشته باشند یا نصب آن با کیفیت لازم به انجام نرسد یا سطح ایزوگام به دلیل برخورد اجسام تیز سوراخ شود و مقدار کمی رطوبت به زیر ایزوگام راه پیدا کند، مشکل طبله کردن یا باد کردن ایزوگام مجددا به وجود خواهد آمد.

رفع مشکل طبله کردن ایزوگام

برای رفع این مشکل ابتدا باید بررسی انجام شود که علت طبله کردن چیست و سپس بسته به شرایط یک راه حل بهینه برای آن پیدا شود. اگر طبله کردن ایزوگام به دلیل پارگی ایزوگام و نفوذ رطوبت به زیر آن باشد، می‌بایست بخش‌های آسیب دیده از ایزوگام از سطح پشت بام جدا شوند و پس از خشک شدن کامل، یک لایه‌ی جدید ایزوگام در این قسمت‌ها نصب شود.

اگر طبله کردن به دلیل وجود رطوبت قبلی در زیر ایزوگام است، ممکن است رفع مشکل به سادگی امکان پذیر نباشد. در صورتی که مقدار مشکل محدود باشد، می‌توان مثل روش قبل، ایراد را برطرف نمود و اگر مقدار رطوبت زیاد باشد، باید ایزوگام به طور کامل از سطح جدا شود و ایزوگام جدید پس از خشک شدن کامل سطح روی آن نصب شود.

علت طبله کردن ایزوگام چیست ؟

ایزوگام می‌بایست روی سطح خشک و عاری از رطوبت نصب شود. اگر در هنگام نصب ایزوگام یا پس از نصب، رطوبت به لایه‌های زیرین ایزوگام نفوذ کند، به دلیل گرما و فشاری که بخار آب می‌تواند ایجاد کند، ایزوگام از سطح پشت بام جدا می‌شود و به شکل نقاط باد کرده یا طبله کرده خود را نشان می‌دهد.

تعمیر ایزوگام باد کرده | مایع ترمیم ایزوگام

بنابراین اولین اصل در هنگام نصب ایزوگام، انتخاب زمان‌هایی از سال است که باران و برف بارش نمی‌کنند و سطح مورد نظر برای نصب ایزوگام به طور کامل خشک است.

اگر به هر دلیل آب به زیر ایزوگام نفوذ کند، مشکل فوق مجددا رخ می‌دهد و نکات فنی لازم برای جلوگیری از رفتن آب و رطوبت به زیر ایزوگام را می‌بایست در نظر گرفت.

ترمیم ایزوگام طبله کرده

اگر بخش‌هایی از ایزوگام که طبله کرده است، محدود باشد و رطوبت به طور گسترده در زیر ایزوگام وجود نداشته باشد، با جدا کردن و برش دادن قسمت‌هایی از ایزوگام که آسیب دیده است، می‌توان مجددا ایزوگام جدید را پس از خشک شدن کامل این بخش‌ها نصب کرد. ولی اگر آسیب‌ها گسترده باشند و باعث خرابی کلی ایزوگام شده باشند، ابتدا باید کل ایزوگام را از سطح جدا کنیم و پس از ایجاد زیرسازی لازم و خشک شدن محل نصب، ایزوگام جدید را نصب نماییم.

هنگام خرید ایزوگام یزد علاوه بر اینکه باید به نوع و برند و کیفیت ایزوگام دقت کنید، لازم است تا نصب آن را نیز با توجه به شرایط استاندارد و با دقت بالا به انجام برسانید تا بتوانید بیشترین بازدهی را از هزینه‌ای که انجام می‌دهید به دست بیاورید

دکمه بازگشت به بالا