مجله کسب و کار

چرا قهوه تلخ میشود؟

تلخی قهوه و افزایش بیش از حد آن یکی از رایج ترین مشکلات کار با قهوه ساز خانگی است که بسیاری از دوستداران قهوه با آن مواجه هستند. در این مقاله سعی کرده ایم مهم ترین و اصلی ترین دلایل تلخی بیش از حد قهوه را برای شما جمع آوری کنیم که با رفع این مشکلات و رعایت چند نکته ساده می توانید یک فنجان قهوه خوشمزه را تجربه کنید.

در ابتدا لازم به ذکر است که تلخی قهوه دلایل مختلفی دارد و خود قهوه یک نوشیدنی تلخ محسوب می شود و اگر این موضوع شما را به شدت اذیت می کند، با کمال تاسف به شما پیشنهاد می کنیم که آن را تغییر دهید.

علت اصلی تلخی قهوه به وجود ماده ای به نام اسید کلروژنیک در دانه های قهوه مربوط می شود. هر چه میزان این اسید بیشتر باشد قهوه شما تلخ تر می شود به همین دلیل قهوه روبوستا تلخ تر از عربیکا است.

یکی دیگر از دلایل تلخی قهوه، فرآیند برشته کردن یا برشته کردن دانه های قهوه است. مهمتر از آن باید گفت؛ در طول فرآیند برشته کردن، اتفاقات شیمیایی در ترکیبات قهوه رخ می دهد که آن را تلخ می کند.

سومین موردی که باعث افزایش تلخی قهوه می شود، شرایط و روش های تهیه قهوه است، برای بررسی دقیق مواردی که به قهوه شما تلخی می بخشد، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم مواردی را که قهوه ما را ترش می کند به صورت خلاصه و موضوع بررسی کنیم، باید بگوییم که فهرست مهم ترین موارد به شرح زیر است:

زمان: قهوه شما خیلی طولانی دم کرده است.

دما: آبی که برای تهیه قهوه استفاده می شود بسیار گرم است.

کیفیت دانه و برشته شدن: قهوه اشتباهی خریده اید و دانه های بی کیفیت خریداری کرده اید.

تناسب: عدم رعایت نسبت در تهیه قهوه و مصرف زیاد پودر قهوه.

آسیاب کردن: قهوه آسیاب شده شما خیلی خوب است.

تمیز کردن: دستگاه قهوه ای که استفاده می کنید کثیف است.

همه اینها عواملی هستند که طعم قهوه را تلخ می کنند، اما نگران نباشید، راه حل هایی وجود دارد که می توانید تمام این مشکلات را حل کنید تا بتوانید قهوه خوشمزه بنوشید.

1. انتخاب مدت زمان دم کردن قهوه

مشکل: دم کردن و استخراج بیش از حد قهوه یکی از شایع ترین علل تلخی قهوه است. قهوه نیز مانند چای با آب جوش طعم دار می شود. اگر اجازه دهید آن را به مدت طولانی دم بکشد، قهوه طعم اصلی خود را از دست می دهد و طعم آن تلخ است.

راه حل: بسته به روش دم کردن قهوه، مدت زمان دم کردن قهوه را مشخص کنید و سپس شروع به دم کردن کنید. به طور کلی، روش‌هایی که با سیستم‌های قطره‌ای دم می‌کنند حدود ۲ تا ۴ دقیقه، اسپرسو ۲۰ تا ۳۰ ثانیه و سیستم‌های قطره‌ای حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد تا قهوه دم بکشد.

2. دمای آب جوش را کم کنید و از تلخی قهوه کم کنید

مشکل: بسیاری از مردم آبی را که برای دم کردن استفاده می کنند جوشانده و سپس قهوه خود را درست می کنند. اما دمای جوش (100 درجه) برای برشته کردن قهوه خیلی گرم است و قهوه شما را تلخ می کند.

راه حل: اما راه حل این مشکل اندازه گیری دمای آب به کمک دماسنج و استفاده از آب 93 درجه برای این کار است. اگر دماسنج ندارید، پس از جوشاندن آب، 30 تا 45 ثانیه صبر کنید، سپس دم کرده قهوه را بنوشید.

3. قهوه کم و زیاد برشته شده

مشکل: وقتی قهوه‌تان را برشته می‌کنید، قهوه‌تان بسیار تلخ می‌شود، اما گاهی اوقات، این اتفاق باعث می‌شود که احساس درد شدید و ناخوشایندی در شما ایجاد کند. لوبیا. کیفیت پایین قهوه را بپوشانید تا متوجه طعم بد قهوه نشوید.

راه حل: اولین کاری که باید انجام دهید این است که قهوه خود را از شرکت ها و تاجران معتبر خریداری کنید و از طرفی باید به این مشکل توجه کنید، از رست کمتر تیره (بسیار تیره) برای قهوه عربیکا استفاده کنید. زیرا با این کار ویژگی اصلی دانه عربیکا که طعم آن است را از بین می برید.

4. نسبت آب و قهوه را کنترل نمی کند

مشکل: این تصور غلط وجود دارد که هر چه بیشتر قهوه در دستگاه استفاده کنیم قهوه ما بهتر و بهتر است!!! اگرچه این مشکل یکی از دلایل اصلی تلخی قهوه شماست. به یاد داشته باشید که با این کار هزینه های خود را افزایش می دهید و در برخی مواقع دستگاه شما نمی تواند به درستی کار کند. هنگام تهیه قهوه، نسبت قهوه و آب را رعایت کنید.

راه حل: طبق گفته انجمن تخصصی قهوه، بهترین نسبت آب برای دم کردن قهوه 1 به 15 و 1 به 20 است، یعنی استفاده از 15 تا 20 گرم آب برای 1 گرم قهوه. اما اگر نسبت دقیقی که برای دم کردن قهوه با دستگاه لازم است را دوست دارید. برای آشنایی با دستگاه های اسپرسو، موکاپوت، فرنچ پرس و غیره اینجا را کلیک کنید

5- آسیاب خیلی ریز باعث تلخ شدن قهوه می شود

مشکل: اگر دانه های قهوه به صورت خمیر بسیار ریز آسیاب شوند، آب به سختی از ذرات قهوه عبور کرده و سیستم اسیدی را از بین می برد و قهوه به دست آمده تلخ می شود.

راه حل: آسیاب ها بسته به نحوه تهیه قهوه خود متفاوت هستند. آسیاب درشت برای فرنچ پرس، آسیاب ریز متوسط ​​و سبک برای ریختن، آسیاب درشت متوسط ​​و سبک برای Camex، آسیاب متوسط ​​برای قهوه ساز برقی، آسیاب ریز برای قهوه ساز و اسپرسوساز بهترین گزینه هایی هستند که می توانید استفاده کنید.

6. هر بار که قهوه درست می کنید، وسایل را تمیز کنید

مشکل: مشکلی که در بسیاری از موارد ممکن است جدی گرفته نشود، تمیزی وسایل است. باقی مانده قهوه در دستگاه و تجهیزات دفعات قبل قهوه را تلخ می کند.

راه حل: بهترین راه برای حل این مشکل این است که دستگاه اسپرسوساز و تجهیزات قهوه ساز را هر روز بعد از استفاده تمیز کنید که همه قهوه سازهای حرفه ای این کار را انجام می دهند، مهم نیست که در طول روز چند بار از دستگاه استفاده کنید، در هر صورت باید این کار را انجام دهید. تمیز شود. حتی اگر یک شات اسپرسو بخورید. قبل از کلسیم زدایی قهوه ساز را تمیز کنید.

دکمه بازگشت به بالا