نماد سایت مجله آنلاین

آموزش SEO: آموزش سئو صفر تا صد رایگان (آپدیت ۲۰۲۳)

کسب رضایت کاربر و کسب رضایت موتور‌های جستوجو دو عاملی است که یک سایت را به موفقیت نزدیک می‌کند.

سئو مهم‌ترین عامل برای رسیدن به این اهداف است. به عنوان مثال فرض کنید شما یک سایت جذاب و کاربر پسند را طراحی کرده‌اید، که هیچ کاربری به سراغ آن نمی‌آید، به مانند این که شما یک فروشگاه مدرن و مجهز را در جایی احداث کنید که هیچ آدمی از آن‌جا رد نمی شود! پس از این رو برای رونق و پیشرفت سایتتان باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید. سئو بهترین و کارآمدترین راه برای جلب نظر جامعه هدف است.

با استفاده از آموزش سئو به راحتی می‌توان فروشگاه سوت و کور خود را به محلی برای رفت و آمد کاربران تبدیل کرد. این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جست و جو گوگل را به وجد می‌آورد و آن‌ها نیز رفته رفته ارزش و اعتبار ویژه‌ای برای سایت شما قائل می‌شوند.

از این رو با آموزش سئو 0 تا 100 کاربران و موتور‌های جستوجو را می‌توانید مشتاق به بازدید از سایتتان کنید و این موضوع، مهم‌ترین عاملی است که یک کسب و کار برای رونق و پیشرفت خود به آن نیاز دارد.

در این مقاله می‌توانید تمام آنچه که از یک دوره جامع آموزش سئو توقع دارید، برسید و بعد از آن با بالا زدن آستین‌های خود، برای پیشرفت و رونق کسب و کارتان اقدام کنید! مجموعه ما در زمینه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

ما سعی کردیم تا آموزش سئو به زبان ساده را به معنای واقعی کلمه در این صفحه برای شما پیاده سازی کنیم تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات کامل و جامعی درمورد آموزش سئو به دست آورید و از آن برای بهبود رتبه های وبسایت خود استفاده نمایید.

محتوای این مطلب پنهان
1 چرا سئو مهمه و آموزش سئو رو باید از همین حالا شروع کرد؟
1.222 ریدایرکت در سایت!

چرا سئو مهمه و آموزش سئو رو باید از همین حالا شروع کرد؟

اگر هنوز به این موضوع شک داری که سئو اهمیتی نداره و نمیتونه به کسب و کار تو کمک کنه یا درآمدت رو افزایش بده، پیشنهاد میکنم این ویدیو رو مشاهده کنی تا قشنگ با جریان و بحث سئو آشنا بشی.

اینجاس که میگن، سئو از نون شب هم برای کسب و کارها تو سال 2022 واجب تره.

اهمیت یادگیری سئو چیست؟ چرا باید سئو را بیاموزیم؟

مهم ترین هدف و اهمیت آموزش سئو،‌ افزایش محبوبیت، اعتبار برند (برندسازی) و فروش یا درآمدزایی مهارتی از طریق فضای مجازی است. امروزه یادگیری سئو از آنجایی مهم است که تعداد کاربران فضای مجازی با توجه به آخرین آمارها در سال 2023 به بیش از 5.18 میلیارد نفر معادل با 64.4 درصد از کل جمعیت جهان رسیده است. این آمار نشان می‌دهد کاربران فضای مجازی در یک دهه گذشته بیش از 2.1 برابر افزایش یافته‌اند. از سوی دیگر،‌ میزان فروش اینترنتی در طی این مدت از عدد 1.33 میلیارد دلار به 6.5 برابر این رقم رسیده‌ است. این موضوع نشان می‌دهد فضای مجازی رشد بسیار بزرگی در سال‌های اخیر داشته و این رشد ادامه دار است. بنابراین کسانی موفق خواهند بود که بتوانند در این فضا سهمی گرفته و حرفی برای گفتن داشته باشند. از آنجایی که این رقم بین المللی است، اگر با مفهوم سئو آشنا باشید و بتوانید از طریق آن خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید،‌ زمینه فروش و کسب درآمد در هرکشوری برای شما فراهم خواهد بود.

از سوی دیگر آموزش کسب درآمد از سئو می‌تواند دریچه‌ای از مهارت‌ها و فرصت‌ها را باز کند که هرفرد بسته به توانایی خود، قادر است به نحوی از آن استفاده نماید. آموزش سئو می‌تواند شما را به یک متخصص سئو برای ارائه خدمات آنلاین بهینه سازی سایت تبدیل کرده یا آنکه درآمد و فروش‌تان را از طریق سئو سایت‌های فروشگاهی،‌ شرکتی و برندسازی آنها بیشتر کند. این کار هم به صورت پروژه‌ای، سهیم شدن در سود فروش، هم با آموزش و یا ارائه خدمات قابل انجام است.

یادگیری سئو سایت از نظر متخصصین SEO بین المللی چقدر مهم است؟

اگر می‌خواهید اهمیت آموزش سئو را بدانید، می‌توان به چند نظر مهم از سوی متخصصین این حوزه اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

سئو چیست؟ مقدمه‌ای برای پیشرفت

سئو، یک منبع درآمد آینده است.

با آموزش سئو شما می توانید با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، به راحتی به درآمد برسید. زیرا با ورود ویروس کرونا، مسیر رشد دنیای دیجیتال چندین برابر شد و اکثر کسب و کارها به این نکته پی برده اند که باید دیگر آنلاین شوند.

حال فقط داشتن یک سایت کافی نیست، کسی که درآمد بیشتری می خواهد و دوست دارد سهم بازار خودش را بگیرید، بهترین گزینه سئو سایت می باشد.

شما می توانید با یادگرفتن سئو به راحتی، هر سایتی را به صفحه اول گوگل رسانده و به آن کسب و کار کمک کنید تا درآمد خود را چندین برابر افزایش دهند.

آیا همه سایت ها و کسب و کارها نیاز به آموزش سئو دارند؟

افزایش فروش و افزایش مشتری مهم‌ترین مسائلی هستند که صاحبان کسب و کار‌ها همواره به آن توجه دارند. آموزش سئو می‌‌تواند مهم‌ترین گام برای این امر باشد. با مثالی این موضوع را شفاف تر توضیح می‌دهیم.

فرض کنید دو فروشگاه، محصولی مشابه را به فروش می‌رسانند، به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می‌کند؟ بدون شک سایتی که رتبه‌ی بهتری در سرچ گوگل داشته باشد، اعتبار و ارزش بیشتری از دید مشتری دارد.

از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری اعتبار و ارزش کسب و کارتان نیز افزایش می‌‌یابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند.

این که همه‌ی سایت‌ها و کسب وکار‌های اینترنتی به سئو نیاز دارند یک موضوع کاملا بدیهی و مشخص است.

شاید سوال بهتر این باشد که آیا صاحبان کسب وکار‌ها باید به صورت خود آموز سئو را یاد بگیرند و یا بهتر است که این مهم را به سئو کار‌ها بسپارند؟

برای جواب به این سوال باید گفت که هیچ کسی به اندازه خودتان دلسوز سایت و کسب و کارتان نیست و از این رو بهتر است که دست به کار شوید و خود با گذراندن دوره جامع آموزش سئو، بهترین استراتژی را برای موفقیت و پیشرفت سایت و کسب وکارتان بچینید.

اهمیت کسب رتبه های بالاتر در گوگل با آموزش سئو از صفر تا صد رایگان

درک اهمیت کسب رتبه‌های بالاتر در آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) یکی از دلایلی است که می‌تواند شما را به آموزش این مهارت سوق دهد. اگر بخواهیم به درک درستی از این موضوع برسیم، بهتر است با مزیت‌های انجام این کار آشنا شوید که به شرح زیر می‌باشند:

معمولا سایت‌هایی که به برندسازی اهمیت می‌دهند، از طریق بالا آوردن نتایج سایت خود در موضوعاتی که کاربران هدف آنها سرچ می‌کنند، برند خود را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهند. مثلا اگر عبارت “آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)” را سرچ کنید، همواره نتایج SEOEDU را مشاهده می‌کنید.

کسب رتبه‌های بالاتر در کنار برندسازی، مشاهده مداوم سایت در نتایج برتر گوگل، پشتیبانی و پاسخگویی منظم، طراحی و دیزاین زیبای سایت از جمله مواردی هستند که می‌توانند به سرعت اعتماد کاربران را جلب کنند.

اصول اولیه سئو سایت که باید حتما آن را بدانید کدامند؟

برای کار کردن در حوزه سئو،‌ ابتدا لازم است با مفهوم آشنا شوید که در این مقاله توضیحات آن داده شده است. پس از درک ساختار این موضوع که در ادامه به آن نیز اشاره می‌کنیم، لازم است نسبت به آموزش سئو و اصول آن بپردازید تا بتوانید یک درک درست از این کار داشته باشید. در این خصوص می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد که عبارتند از:‌

از سوی دیگر، یکی دیگر از اصول بهینه سازی و آموزش سئو سایت، آشنایی با اجزای سایت است. شما می‌توانید برای آشنایی با بخش مهمی از سکشن‌های سایت که در طراحی و راه اندازی این پلتفرم‌ها باید درنظر گرفته شوند،‌ در مقالات مجموعه SEOEDU مشاهده کنید. از جمله می‌توان به موضوعات ،‌ و غیره اشاره کرد.

مهم‌ترین بخش‌های سئو

در رابطه با مفاهیم مهم در سئو که باید بدانید،‌ همچنین می‌توان به 3 اصل مهم دیگر نیز اشاره کرد که شما می‌توانید توضیحات تکمیلی آنها را در دوره آموزش سئو و ادامه این مقاله مشاهده کنید.

مهم ترین الگوریتم های گوگل

هنگامی که در گوگل به دنبال موضوعی هستید، مرتبط ‌ترین مقالات با توجه به سرچ شما در نتایج گوگل نماش داده می‌شوند. برای نمایش بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج، گوگل دست به کار شده و الگوریتم‌های مختلفی را برای این موضوع روی کارآورده است.

این الگوریتم ‌ها به طور پیوسته در حال آپدیت شدن هستند و تغییرات مختلفی در آن‌ ها اتفاق می‌افتد تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن بتواند به موضوع دلخواهش برسد. الگوریتم ها جایگاه و رتبه سایت شما را در نتایج گوگل مشخص می کنند.

از این رو با یادگیری آموزش سئو 0 تا 100 قادر خواهید بود با استفاده از تکنیک های مختلف نظر الگوریتم های گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در سرچ ها برسید.

اگر محتوا‌ های سایت نظیر عکس، مقالات، ویدیو ‌ها و… از سایر سایت ‌ها کپی شده باشد، الگوریتم پاندا این اطلاعات را به موتور ‌های جستوجو گوگل اطلاع می ‌دهد. گوگل نیز برای آن که از رتبه گرفتن سایت‌ هایی که همواره مطالب خود را از جاهای دیگر کپی می‌کنند، جلوگیری کند، آن‌‌ها را هیچگاه در نتایج اولیه خود نشان نمی ‌دهد.

الگوریتم پاندا از سال 2011 برای جلوگیری از کپی برداری روی کار آمده و از آن زمان بازار کار تولید انواع محتوا و بازاریابی محتوا بسیار داغ شده است. از این رو برای آن که به جایگاه مطلوبی در نتایج گوگل برسید به هیچ عنوان متن، عکس و هیچ چیز دیگری را از سایت های دیگر کپی نکنید.

منظور از بازاریابی محتوا،‌ توسعه و توزیع محتوا در بخش‌های مختلف اعم از بلاگ،‌ پست‌های رسانه اجتماعی،‌ صفحات محصول و غیره است. این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که موضوعات در سایت شما پیوستگی و ارتباط داشته و در نهایت منجر به ایجاد روابط قوی‌تر با مشتریان و کاربران شما شود.

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

الگوریتم پنگوئن از دیگر الگوریتم های مهم گوگل است که از آوریل 2012 به عنوان یکی از الگوریتم های گوگل معرفی شده است. این الگوریتم تمام تمرکزش بر روی لینک های سایت و بک لینک های آن است.

اگر با بک لینک آشنایی ندارید در ادامه آن را به طور کامل شرح می دهیم. گوگل اهمیت بسیار بالایی برای بک لینک های قدرتمند قائل است و اگر از بک لینک های خوب استفاده کنید، احتمال افزایش رتبه شما در نتایج گوگل بسیار افزایش می یابد.

برای دیدن آموزش صفر تا صد سئو سایت کلیک کنید.

در کنار بک لینگ های خوب، بک لینک های مخرب نیز وجود دارد، که می تواند تاثیر منفی در رتبه و جایگاه سایت داشته باشد که در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته با آن نیز آشنا می شوید.

الگوریتم برت (Bert)

شما هنگامی که می خواهید موضوعی را در گوگل سرچ کنید از زبان رسمی استفاده می کنید و یا از زبان محاوره؟ ما در زندگی روزمره تمام مکالماتمان به صورت محاوره است و از این رو گوگل نیز الگوریتم برت را به وجود آورده تا بتواند راحت تر با انسان ها ارتباط برقرار کند.

از این رو این الگوریتم سبب می شود تا گوگل زبان انسان را راحت تر درک کند و دقت بیشتری در تحلیل کوئری کاربران داشته باشد. به همین دلیل گوگل با استفاده از الگوریتم برت نتایج دقیقی را به شما نمایش می دهد. توجه به این الگوریتم یکی دیگر از مواردی است که باید در آموزش سئو 0 تا صد با آن آشنا شوید.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

قبل از روی کار آمدن الگوریتم مرغ مگس خوار معمولا سایت‌ هایی در نتایج گوگل رتبه خوبی داشتند که از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می کردند.

این موضوع کیفیت مقالات منتشر شده روی سایت ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می داد و کاربر به سختی می توانست مقاله باکیفیتی را پیدا کند و همچنین سایت هایی که به کیفیت محتواهای خود اهمیت می دادند هیچ گاه نتایج خوبی را در گوگل به دست نمی آوردند.

مرغ مگس خوار روی کار آمد تا شرایط را کاملا بر عکس کند. حال سایت هایی که از تعداد کلمات کلیدی زیادی استفاده می کنند، از طرف گوگل جریمه می شوند و رتبه آن ها کاهش می یابد. در مقابل سایت هایی که از کیفیت مقالات خوبی برخوردارند به جایگاه مناسبی در سرچ گوگل می رسند.

از این رو می توان گفت که امروزه تولید محتوا و سئو برای افزایش رتبه سایت بسیارلازم و ضروری هستند. در ادامه آموزش سئو مقدتاتی تا پیشرفته توضیحاتی را برای انتشار یک محتوا باکیفیت و سئو شده بر اساس الگوریتم های گوگل را بیان می کنیم.

الگوریتم کبوتر (Pigeon)

توجه به کلمات کلیدی و تولید محتوا کاملا سئو شده از زمانی که الگوریتم کبوتر پای خود را در دنیای الگوریتم های گوگل گذاشت رواج پیدا کرد. این الگوریتم زمانی که کاربر کلمه ای را سرچ می کند در سایت شما به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع می‌ گردد و در صورت وجود چنین کلمه ای آن را به گوگل اطلاع می دهد.

گوگل نیز به دلیل وجود کلمات کلیدی مهم و پرکاربرد در سایتان، رتبه شما را در نتایج خود بالاتر می برد.

این الگوریتم ساختار کلیه‌ی سایت هایی که در زمینه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت دارند را مورد بررسی قرار می ‌دهد و آن‌هایی که کیفیت پایینی داشته و سایت بی ارزشی محسوب می ‌شوند را از نتایج گوگل حذف می ‌کند.

دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری برخی از سایت ‌ها بوده است. از این رو باید به نکاتی پس از گذراندن دوره جامع آموزش سئو توجه کنید که هیچگاه به دام این الگوریتم بی رحم نیوفتید. از جمله این نکات می‌توان به دارای بودن سایتتان از نماد الکترونیک اشاره کرد.

توجه به تجربه کاربری و رابط کاربری از دیگر موارد مهم از دید الگوریتم گوره خر است. به طور کلی بهترین کاری که باید برای مقابله با این الگوریتم انجام دهید، راضی نگه داشتن مشتری است، هر چه مشتریان راضی ‌تر باشند، الگوریتم گوره خر نیز از شما راضی‌تر است!

در سال‌های نه چندان دور همه‌ی ما برای تماشای سایت‌ها به سراغ لپ تاپ و کامپیوتر‌های خود می‌رفتیم و احتمال آن که سایتی را با گوشی باز کنیم بسیار کم بود؛ اما رفته رفته با افزایش تکنولوژی و روی کار آمدن گوشی‌هایی که امکاناتش حتی از یک لپ تاپ‌ هم بیشتر بود، استفاده از گوشی همراه روز به روز افزایش یافت.

به طور کلی رسپانسیو بودن سایت ها یکی از مهم ترین عواملی است که باید تمام سئوکار ها با آن آشنا باشند و با طراحان سایت برای طراحی رسپانسیو ارتباط برقرار کنند.

چگونه شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشیم؟

برای اینکه شما بتوانید جزو شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشید باید سه مرحله را به صورت هدفمند و کاملا حرفه ای انجام دهید و آن ها را مو به مو اجرا کنید.

  1. technical seo
  2. on page seo
  3. off page seo

در ادامه این صفحه به توضیح کامل درمورد هر سه مورد توضیح خواهیم داد.

سئو تکنیکال چیست و شامل چه مواردی می شود؟

به کلیه اقدامتی گفته می شود که به منظور راحت تر شدن اسکرول موتورهای جستجو و خزنده ها در سایت انجام می گردد. این بخش بیشتر در ارتباط با دولوپر ها و کدنویسان سایت می باشد که باید آن ها را رعایت کنند. البته هر سئوکار باید اطلاعات لازم را در مورد هر بخش داشته باشد تا بتواند در ارتباط با تیم برنامه نویس سایت باشد و با مسئله به مشکل نخورد. هدف از انجام چنین کاری کمک به نحوه صحیح درک سایت توسط ربات‌های موتور جستجو،‌ رفع مشکلات خزش و ایندکس (و رتبه گیری) سایت می‌باشد. این بخش از آموزش سئو نیاز به دانش تخصصی‌ و حتی برنامه نویسی دارد. در ادامه در مورد بحث خواهیم گفت.

سئو تکنیکال و مزایای آن

بسیاری از سایت‌ها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کرده‌اند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در این مواقع باید آن را تحلیل و بررسی کنید، سئو تکنیکال است.

به طور کلی می‌توان گفت که در سئو تکنیکال پایه‌‌ای را برای نتیجه گرفتن از سئو داخلی و خارجی می‌سازیم. سئو تکنیکال با مسائل فنی سایت، کدهای برنامه نویسی، ربات‌ها و به طور کلی با مسائل مرتبط با موتور جستجو سروکار دارد.

امروزه سرعت‌ سایت‌ یکی از مهم‌ ترین فاکتور ‌ها برای رتبه گرفتن از گوگل است، که برای افزایش آن بیش از پیش باید به رعایت قوانین و استانداردهای سئو تکنیکال نیاز داریم. از این رو در دوره آموزش سئو 0 تا 100 با این موضوعات آشنا می‌شوید.

افزایش سرعت سایت

سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهم‌ترین موضوع در زمینه‌ی سئو نباشد قطعا جزو مهم‌ترین موارد قرار می‌گیرد.

سایت آمازون اعلام کرده که هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت، سبب کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه می‌شود. حتما برای شما هم بارها پیش آمده که برای خواندن مطلبی تب‌های مختلفی را در مرورگر باز کردید و محتوا سایتی را خوانده‌اید که سریع‌تر لود شده است.

از این رو سرعت کم سایت نه تنها رتبه شما را در گوگل متزلزل می‌کند بلکه می‌تواند کاربران شما را نیز کاهش دهد.

بهینه سازی کدهای سایت

کدهای سایت یکی از مهم ترین مسائل برای افزایش سرعت سایت ها هستند. موتور جستجو گوگل سایت شما را با کدهایی که در آن نوشته اید، مورد ارزیابی قرار می دهد و اگر این کد ها نامنظم و بی کیفیت باشند، قطعا با مشکلات مختلفی روبه رو خواهید شد که از جمله مهم ترین آن ها از چشم گوگل افتادن است.

علاوه بر این موضوع اگر کدهای موجود در سایت زیاد باشند، طبیعی است که خزنده های گوگل زمان بیشتری را باید برای خواندن آن ها صرف کنند و از این رو احتمال کاهش سرعت سایت وجود دارد و به طبع آن رتبه سایت نیز در گوگل بسیار کاهش می یابد.

اما اگر برنامه نویسی سایت را بلد نیستید و سایت شما وردپرسی است می توانید با استفاده از افزونه های مختلف کد های سایت خود را بهینه کرده و سئو آن را ارتقا دهید.

به طور کلی مبحث بهینه سازی کدها یکی از مهم ترین مباحث در آموزش سئو 0 تا 100 است.

استفاده از کش یا Gzip

قطعا شما هم تا به حال فایل هایی را به صورت zip درآورده اید تا حجم آن‌ ها کم شود و بتوانید این فایل ها را با سرعت بیشتری برای دیگران ارسال کنید.

این کار را می توان برای کاهش حجم صفحات سایت ها با استفاده از Gzip نیز انجام داد. به طور کلی هنگامی که کاربر سایت شما را باز می کند، درخواست دریافت اطلاعات به سرور ارسال می شود و بعد از آن که سرور درخواست را دریافت کرد، فایل ‌های سایت شروع به لود شدن می کنند، حال اگر این اطلاعات را با Gzip کاهش داده باشید، صفحه برای کاربر سریع تر لود می شود.

فشرده سازی فایل های CSS و JS

برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از مهم ترین کارهایی که باید در سئو انجام دهیم، فشرده سازی فایل های css و js است. معمولا سایت‌ها دارای تعداد زیادی از فایل های css و جاوا اسکریپت هستند که این موضوع سبب دیر لود شدن صفحه مورد نظر می شود.

از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایل ها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد. این امر یکی از مهم ترین کار هایی که برای افزایش سرعت سایت در آموزش سئو 0 ت 100 با آن آشنا می شوید.

بهینه سازی فایل Robots.txt

از این رو برای آن که بتوان اطلاعات مهم تر را در اختیار آن ها قرار داد بهتر است که خود به خزنده ها اعلام کنیم که کدام مطالب سایت ما را ببیند.

با این روش مطالب مهم ما با سرعت بیشتری در نتایج سرچ گوگل قرار می گیرد. برای مشخص کردن مسیر حرکت خزنده های گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده کنیم.

بسیاری از سایت‌ها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبه‌رواند که محتوا آن‌ها در صفحات گوگل قرار نمی‌‌گیرد و یا به عبارتی INDEX نمی‌شوند. از این رو مدت‌ ها طول می ‌کشد تا محتوا شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران نمایش داده شود.

اما اگر نقشه سایت داشته باشید، موتور جستجو گوگل راحت تر با سایت ارتباط برقرار می کند و راحت تر محتوا های سایت مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهد. توجه به ساخت نقشه یکی از مهم ترین مفاهیمی است که در دوره جامع آموزش سئو باید به آن پرداخته شود.

طراحی صفحات با توجه به استاندارهای داده های ساختار یافته تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت دارد و می‌ توان آن را یکی از مهم ترین فاکتور های سئو معرفی کرد.

واکنشگرا بودن سایت (Responsive)

واکنش‌گرا بودن سایت یعنی این که سایت برای تمامی دستگاه‌های موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و… طراحی شده، تا کاربر برای بازدید از سایت محدودیتی نداشته باشد.

در سال‌های اخیر بیشتر افراد سایت‌ها را با گوشی همراه خود دنبال می‌کنند و به نوعی کاربران موبایلی از کاربرانی که با لپ تاپ و کامپیوتر سایت‌ها را باز می‌کنند، بسیار بیشتر شده است.

از این رو بهتر است که به طراحی رابط کاربری برای گوشی همراه بیش از پیش اهمیت داد، تا کاربر زمان بیشتری را در سایت بماند و از این طریق بتوان رتبه‌ی سایت را در گوگل افزایش داد.

این که شما بهترین و جذاب‌ترین مطالب را در سایت انتشار دهید، بدون آن که حتی یک نفر هم آن را نبیند، چه حسی را به شما منتقل می کند؟ ناامیدی و خستگی از کار بیهوده تنها دستاورد شما از انتشار مطالب بی بازدید است.

سئو داخلی آن چیزی است که شما را از ناامیدی خارج می‌کند و پس از مدتی با افزایش بازدید شما را به وجد می‌آورد. هر کاری که در داخل سایت برای جذب مخاطب انجام می‌دهید، مرتبط با سئو داخلی می‌شود. گذاشتن پست‌های جالب و جذاب، لینک ‌های مختلفی که صفحات سایت را به هم وصل می‌کند و… از جمله کار هایی است که می توان برای سئو داخلی انجام داد. به طور کلی هر چقدر آموزش سئو داخلی را بهتر یاد بگیرید، خزنده های گوگل بیشتر شما را می بینند و توجه بیشتری به شما دارند. چه چیزی بهتر از این؟

عنوان صفحه در سئو داخلی اهمیت بسیار بالایی دارد همچنین یک عنوان خوب و متناسب با کسب و کارتان، در جذب مخاطب نیز تاثیر گذار است.

توصیه می شود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید، چرا که کاربر پس از سرچ کردن عبارتی در گوگل، با متن آبی رنگی که بولد شده روبه رو می شود؛ این متن آبی رنگ همان عنوان صفحه ی شما است.

ترفندهای مختلفی برای جذاب کردن عنوان وجود دارد، نظیر استفاده از اعداد، قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و… . به طور کلی برای این موضوع راهکار های زیادی وجود دارد که در آموزشات دیگری seoedu به آن‌ ها اشاره می کنیم.

هنگامی که مطالبی را در گوگل سرچ می کنید در زیر عنوان که با رنگ آبی و بولد شده نمایش داده می‌ شود، دیسکریپشن و توضیحات متا قرار می گیرد.

حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت برای به دست آوردن خلاصه ای از مطالب آن، توضصیحات متا را خوانده باشید. هر چه این توضیحات واضح تر باشد و موضوع کلی صفحه را به خوبی به شما برساند، احتمال آن که صفحه را باز کنید نیز افزایش پیدا می کند.

با نوشتن متا خوب و جذاب نرخ کلیک سایت روز به روز بیشتر و بهتر می شود. از این رو یکی از مباحث مهم در آموزش سئو 0 تا 100 توجه به توضیحات متا است.

انواع لینک در سئو و نحوه لینکسازی آنها

همانطور که در بخش قبل گفتیم،‌ لینکسازی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آموزش سئو است که باید برای بهینه سازی سئو سایت انجام دهید. برای آنکه کمی به آموزش گام به گام لینک‌بیلدینگ بپردازیم،‌ ابتدا می‌بایست با انواع آن آشنا شوید که در این خصوص می‌توان گفت:

از لینک‌های فالو در لینکسازی داخلی و لینک به صفحات مورد تایید استفاده کنید. از لینک‌های نوفالو برای لینک دادن به صفحات خارج از سایت استفاده نموده و در نهایت لینک‌های شکسته را شناسایی و آنها را اصلاح کنید.

آدرس صفحات و یو آر ال ها (URL)

برخی از سایت برای آدرس صفحات خود نام های عجیب و غریبی انتخاب می کنند که حتی گاها خودشان هم یادشان می رود! اما در مقابل سایت هایی داریم که با خواندن URL آن‌ها به راحتی می توانیم محتوا صفحه اش را حدس بزنیم و از طرفی این url بهتر و راحت تر در ذهنمان باقی می ماند.

نحوه پیکربندی URLهای سایت

هرچند URLها تاثیر مهمی در سئو ندارند، با این حال در آموزش سئو، یکسری نکات مهم برای این بخش وجود دارد که مربوط به پیکربندی آنها می‌باشد. در این خصوص می‌توان گفت:

برای پیکربندی صحیح URLها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، از بخش “تنظیمات” به بخش “پیوندهای یکتا” رفته و ترتیب URLها و مقدار آن را برای پست تایپ‌های مختلف تعیین کنید. کانفیگ آدرس پست تایپ‌های سایت، یک بخش مهم در منتورینگ سئو است که باید توسط متخصص SEO آموزش داده ‌شود.

بهینه‌سازی لینک‌های داخلی سایت: اهمیت + نحوه انجام آن

به طور خلاصه در مورد آموزش سئو در بهینه سازی لینک‌های داخلی می‌توان گفت:

اهمیت بهینه کردن لینکهای داخلی به علت افزایش خزش سایت و صفحات بیشتر، انتقال اعتبار بین صفحات مهم، جلوگیری از تجربه تلخ صفحات 404 برای کاربران و درک رابطه بین صفحات مختلف توسط گوگل می‌باشد.

یکی از روش‌های دیگر برای سئو لینکسازی، استفاده از موضوعات مناسب برای محتواهای مناسب ساخت بک‌لینک است. این موضوعات باید به گونه‌ای در استراتژی تولید محتوا انتخاب شوند که شما بتوانید با کمک آن،‌ برای لینکسازی صفحات مهم سایت خود و پیج‌هایی که یتیم هستند (لینکسازی برای آنها انجام نشده است) اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را مطالعه بفرمایید.

تعریف استراتژی تولید محتوا و اهمیت آن برای سئو

آموزش تولید محتوا در سئو یک بخش بسیار مهم است که بخش‌های گوناگونی دارد. از ساخت استراتژی و تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا نگارش، برطرف کردن غلط‌های املایی، رعایت سئو،‌ لینکسازی داخلی و غنی سازی محتوا. همه این موارد در آموزش سئو مستر SEOEDU توضیح داده شده‌اند. ابتدا اجازه دهید تا تعریفی از استراتژی سئو را برای شما ارائه کنیم که اهمیت بسیار زیادی دارد.

استراتژی محتوا پلنی است که از تولید محتوا در همه انواع ان یعنی متنی، صوتی و بصری برای رسیدن به اهداف تجاری، افزایش نرخ تبدیل و فروش استفاده می‌کند. به نحوی که خواننده را در نهایت به ته قیف یا خرید می‌رساند. فرقی نمی‌کند برای اقدام می‌کنید و یا فارسی. در تولید محتوا، اصول استراتژی یکسان بوده و شما مراحل یکسانی را برای آن طی می‌کنید که در این بخش به آن اشاره شد.

مراحل تولید محتوای سئو شده چیست؟

در آموزش سئو سرفصلی جداگانه برای سئو محتوا درنظر گرفته شده است که مطالب کامل‌تر در آنجا بیان می‌شوند. به طور خلاصه راجع به مراحل تولید محتوا سئو شده می‌توان گفت:

شما کاربران می‌توانید برای تولید محتواهای مهم خود و رعایت سئو صددرصدی در آنها، اقدام به از مجموعه SEOEDU نمایید. این مجموعه با بهره‌مندی از یک تیم آموزش دیده با بحث سئو محتوا، قادر است تمام ی سایت شما را تکمیل کرده و انجام دهد.

ما برای شما کاربران در وب سایت SEOEDU‌ دوره‌هایی را جهت یادگیری سئو محتوا درنظر گرفته‌ایم که شامل و آموزش تولید محتوا و سئو محتوا می‌باشند.

استفاده از هدینگ و سرتیتر ها دو مزیت بزرگ را برای محتوای سایت دارد. اول آن که به وسیله ی هندینگ ها می توان اهمیت بخش های مختلف محتوا را به موتور جست و جو فهماند.

دومین مزیتی که استفاده از هدینگ ها به دنبال دارد را می توان ایجاد یک ساختار منسجم و منظم برای مطالب پست ها دانست.

اگر در محتوا از تگ های هدینگ به صورت استاندارد استفاده کنیم، کاربر راحت تر با متن ارتباط برقرار می کند.

این نوع تگ ها برای عنوان و تیتر های موجود در صفحه کاربرد دارد. تگ های هدینگ به 6 دسته تقسیم بندی می شوند که به ترتیب عبارت انداز:

هر تیتری که درصفحه سایت وجود دارد یکی از این 6 مورد را شامل می شود.

H1 برای مهم ترین و بااهمیت ترین موضوعات صفحه به کار می رود و از این رو بیشتر از آن برای عنوان صفحه استفاده می کنیم. به طور کلی H1 برای با اهمیت ترین موضوعات و تگ H6 برای کم اهمیت ترین تیترها کاربرد دارد.

به عنوان مثال معمولا قسمت نتیجه گیری مطالب بین تگ های H4 تا H6 قرار می گیرد.

کلمات کلیدی و کوئری ها (Query)

اگر شما تمام کارهای مربوط به سئو داخلی را انجام دهید ولی برای محتواهای سایت کلمه کلیدی مشخص نکنید، باید گفت که تقریبا هیچکاری نکرده اید! کلمه کلیدی یکی از مهم ترین و پایه‌ای ترین مباحث در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته است که باید به آن بیش از هر چیز دیگر توجه داشته باشید.

شما با توجه به محتوای سایت خود باید با استفاده از ابزارهای گوناگون، متوجه شوید که کاربر شما، بیشتر چه کلماتی را در گوگل سرچ می کند.

بیشترین کلمات یا عباراتی که کاربران در گوگل سرچ می کنند، مشخص کننده کلمات کلیدی سایت هستند.

شما پس از آن که لیست کلمات کلیدی را به دست آورید، با توجه به نیاز کاربر شروع به تولید محتوا می کنید و افراد را به مرور زمان برای خواندن این مقالات به سایت خود می کشانید.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالب درمورد سئو مربوط به محتوا سایت به مقاله مراجعه کنید. در این محتوا به طور اختصاصی به موضوع سئو محتوا پرداخته شده است.

منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

کیورد ریسرچ یکی از اصول و مفاهیم مهم در آموزش سئو است که می‌توان آن را بدین معنا توصیف کرد:‌ فرآیندی است که می‌توانید از طریق آن، عبارات پرطرفدار را در جستجوی کاربران از طریق موتورهای جستجو بفهمید. استفاده از این عبارات به صورت هدفمند و استراتژیک در سئو سایت، منجر می‌شود تا محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در رتبه‌های بالاتری ظاهر شود. تحقیق کلمات کلیدی یک عمل اساسی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است که معمولا قبل از چیدن استراتژی محتوا انجام می‌گردد.

مراحل گام به گام تحقیق کلمات کلیدی

برای کامل کردن این بخش از آموزش سئو، می‌توان به چند پیشنهاد دیگر نیز در روند یافتن کیورد اشاره کرد. از جمله می‌توان به یافتن کیوردگپ‌ها، یافتن کیوردهای سایت رقبا،‌ یافتن عبارات پرسشی مرتبط به حوزه کاری شما اشاره کرد.

کیورد تارگتینگ و عدم جمع آوری صحیح کلمات کلیدی مهم،‌ منجر به کند شدن زمان‌ یافتن کاربران و درآمدزایی سئو شده و حتی افزایش بانس ریت را در صفحاتی که به اشتباه تارگت شدند به همراه دارد. اگر قصد دارید صرفا به یادگیری این موضوع جدای از آموزش سئو بپردازید،‌ می‌توانید دوره را تهیه نمایید.

تکنیک های حرفه ای برای بهبود سئو داخلی

برای بهبود سئو داخلی سایت فقط توجه به چند نکته و انجام آن ها کارساز نیست. چرا که همه ی افراد برای بهبود سایت خود از این تکنیک ها قطعا استفاده می کنند. از این رو با انجام این موارد فقط از رقابت با سایر رقبا عقب نیوفتاده اید.

اما حال، زمان سبقت است. به طور کلی ترفند و تکنیک های مختلفی برای سئو داخلی و خارجی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان سئو خود را قوی تر کرد. اما این تکنیک ها بسیار گسترده هستند و به نوعی می توان گفت که انتهایی ندارند. بیشتر این نکات را باید به صورت تجربی و با آزمون و خطا به دست آورد.

اما برخی از این تکنیک ها قبلا امتحان خود را پس داده اند و می توانید از آن ها برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

کلمه کلیدی در ابتدای تایتل و عنوان

هنگامی که خزنده های گوگل وارد سایت می شوند، ابتدا به دنبال مهمترین بخش های سایت هستند. عنوان سایت و تیترهای دیگر آن از مهم ترین بخش های صفحه به حساب می آیند.

ازاین رو خزنده های گوگل ابتدا به دنبال آن ها می روند و اگر در ابتدای عنوان با کلمه کلیدی روبه رو شوند یک کوئن مثبت برای سایتان در نظر می گیرند.

همچنین وجود کلمه کلیدی در ابتدای عنوان برای کاربرانی که قصد دارند سریع تر به محتوا مورد نظر خود برسند نیز بسیار اهمیت دارد که این موضوع نرخ کلیک سایت را افزایش می دهد. به طور کلی استفاده از چه عنوانی یکی از مسائل پیچیده در آموزش سئو است که مقالات مفصلی راجع به آن در SEOEDU قرار داده ایم.

چگالی کلمات کلیدی

هنگامی که شما کلمه کلیدی را برای صفحه خود در نظر می گیرید، گوگل باید متوجه شود که آیا محتوا نوشته شده مرتبط با کلمه کلیدی است یا خیر.

گوگل برای فهمیدن این موضوع شروع به شمارش کلمات کلیدی در متن می کند و اگر این تعداد به اندازه استاندارد بود، تکرار می کنم به اندازه استاندارد بود، رتبه خوبی را برای آن در نظر می گیرد.

حال مقدار استاندارد یعنی چه؟ استفاده زیاد از کلمه کلیدی کیفیت محتوا را کاهش می دهد و گوگل نیز به این موضوع کاملا واقف است و به همین دلیل با استفاده زیاد از کلمات کلیدی نمی توانید گوگل را گول بزنید.

همچنین استفاده کم از کلمه کلیدی این حس را به گوگل منتقل می کند، که محتوا سایت، مرتبط با کلمه کلیدی نیست و برای آن نمره منفی در نظر می گیرد. از این رو کلمات کلیدی را به اندازه در محتوا استفاده کنید و در استفاده از آن‌ها خسیس یا ولخرج نباشید!لطفا!

کلمه کلیدی در URL

استفاده از کلمه کلیدی در URL یکی ازکارهایی است که برای بهبود سئو می توان از آن بهره گرفت.

این روش تاثیر خوبی بر روی سئو دارد و با استفاده از آن احتمال رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش می یابد.

اما به طورکلی می توان گفت که تولید محتوا باکیفیت، اهمیت بیشتری از این موضوع دارد، اما اگر قادر به گذاشتن کلمه کلیدی در URL هستید، چرا که نه، این کار را حتما انجام دهید.

کلمات LSI و ساجست گوگل در هدینگ ها

همانطور که گفته شد استفاده مکرر از کلمات کلیدی، ارزش و کیفیت محتوا را پایین می آورد و این موضوع نه از دید کاربر خوب است و نه از دید گوگل. چگونه محتوای خود را پربارتر کنیم؟

کلمات lsi را به نوعی می توان مترادف کلمات کلیدی معنی کرد.

به جای این که مدام یک کلمه را در متن تکرار کنید می توانید از این کلمات بهره بگیرید.

به طور کلی وجود کلمات lsi ارزش محتوا را پیش گوگل بالا می برد و این موضوع سبب افزایش رتبه سایت می شود. به طور کلی در آموزش سئو ابزار های مختلفی برای پیدا کردن کلمات مترادف وجود دارد، اما بهترین ابزار را می توان پیشنهادات یا ساجست های گوگل معرفی کرد.

برای پیدا کردن کلمات lsi می توانید کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل سرچ کنید. در پایین صفحه با 10 مورد از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه روبه رو می شوید و با استفاده از آن ها می توانید محتوای خود را غنی و پربارتر کنید.

ما برای اینکه اعتبار و ارزش یک نفر را بسنجیم، توجه می کنیم که اطرافیانش راجب او چه چیز هایی می گویند و همچنین توجه می کنیم این فرد از نظر دور و اطرافیانش چجور آدمی است.

گوگل هم برای فهمیدن میزان اعتبار یک سایت شبیه به انسان ها عمل می کند. خزنده های گوگل می گردند که ببیند سایت های دیگر راجع به سایتتان چه چیز هایی می گویند و بر اساس آن رتبه شما را در صفحات گوگل بهتر یا بدتر می‌ کنند. حال ما در سئو خارجی چه می کنیم؟

تمام تلاش ما این است تا در سایت های دیگر با استفاده از راه مختلف سئو خارجی نظیر لینک سازی، کامنت گذاری و… ارزش و اعتبار بالایی برای سایت خود بسازیم. پس باید گفت در سئو خارجی،‌ هدف بهینه سازی سیگنال‌هایی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می‌افتند. در این بخش از آموزش سئو به کارهایی از جمله ایجاد بک لینک و راه اندازی کمپین‌های رپورتاژ پرداخته می‌شود.

لینکسازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی یا بک لینک، پیوندی است که ما در سایت‌هایی غیر از سایت خود قرار می‌دهیم تا اعتبار و ارزش خود را پیش گوگل افزایش دهیم. همچنین با لینک سازی خارجی می‌توان کاربران را از سایت‌های دیگر به سایت خودمان وارد کنیم و از این طریق مخاطبان خود را افزایش دهیم. به طور کلی به وسیله‌ی لینک سازی خارجی باید لینک صفحات سایت را تا حد امکان در سایت‌‌های مختلف قرار دهیم تا خزنده‌های گوگل راحت‌تر ما را پیدا کنند و بشناسند.

بنابراین لینک بیلدینگ به مفهوم متصل کردن صفحات مختلف از سایت‌ شما یا دیگر سایت ها است. این عمل باید به گونه‌ای انجام ‌شود که انتقال اعتبار به خوبی صورت گرفته و صفحات مبدا و هدف و انکرتکست‌ها به درستی انتخاب شوند.

بهترین زمان برای سئو خارجی و لینک سازی خارجی

آغاز سئو داخلی زمان شروعش مشخص است، شما هنگامی که کار طراحی سایت به پایان رسید، باید سئو داخلی را شروع کنید.

اما سئو خارجی استراتژی‌های متفاوتی دارد. به طور کلی برای آن که بتوانید از سئو خارجی مخاطبان و کاربران زیادی را پیدا کنید، باید در قدم اول سئو داخلی خود را به حد مطلوبی رسانده باشید و همچنین سایتتان دارای محتوا‌های غنی و پربار شده باشد.

البته برخی از افراد سئو خارجی را همزمان با سئو داخلی پیش می برند و این موضوع را روی نام برند و لینک سازی خارجی برای صفحه ی اصلی آغاز می کنند.

برای این مورد باید صفحه اصلی خوب و پرباری داشته باشید. اما به طور کلی معمولا در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته توصیه می شود که لینک سازی خارجی را از ماه دوم آغاز کنید.

مزایای لینک سازی خارجی و نکات مهم آن

برای انجام سئو خارجی راه زیادی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند.

از این رو در آموزش سئو 0 تا100 باید با مزایا و معایب این روش‌ها آشنا شوید، تا کار‌های که به سایت آسیب می زند را انجام ندهید. به طور کلی با استفاده از مزایای سئو خارجی می‌توان رتبه و رنک خوبی از گوگل گرفت.

برای دستیابی به تمام مزایای سئو خارجی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشد، که از جمله مهم‌ ترین آن ها را در زیر مشاهده می کنید.

  1. باید محتواهای سایت از نظر کیفیت و سئو تا حد امکان خوب و استاندارد باشد تا بتوان از طریق لینک دادن به این محتواها کاربران و خزنده های گوگل را جذب خود کرد.
  2. انتشار مقالات باکیفیت و استاندارد به سایت‌ های خبری پربازدید. به این روش رپرتاژ آگهی می‌ گویند.
  3. محتوا ها باید کاملا یونیک باشند و همچنین در نوشتن آن ها خلاقیت به خرج دهید تا کاربر جذب آن شود.
  4. استفاده درست و اصولی از شبکه های اجتماعی
  5. و…

فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای سایت ها چیست؟

یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توانید برای آموزش سئو و بهینه سازی سئو سایت خود به کار بگیرید، آشنایی با عواملی است که در رتبه گرفتن صفحات سایت شما از نظر گوگل درنظر گرفته می‌شوند. در این خصوص به 7 عامل تایید شده می‌پردازیم که عبارتند از:

آموزش سئو: استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود رتبه سایت

اگر از شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنید شما می توانید به راحتی وبسایت خود را بهینه و بهبود ببخشید، فقط کافیست به نکاتی که در این ویدیو آموزش سئو رایگان به شما گفتم را رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن شاهد تغییر رتبه های وبسایت خود باشید.

6 روش عالی برای لینک سازی خارجی

3 تکنیک حرفه ای برای لینک سازی خارجی

سرچ کنسول بهترین ابزار هر سئوکار

بسیاری از سایت های جهان بخش عظیمی از کاربران خود را از طریق صفحات گوگل جذب می کنند. این موضوع سبب شده تا سایت ها برای موفقیت و پیشرفت خود بیشتر از هر چیزی یا هر کسی به گوگل نیاز داشته باشند.

به همین دلیل این که چه اتفاقاتی در سرچ گوگل می افتد برای ما خیلی مهم و ضروری است.

گوگل با توجه به نیاز مدیران سایت و سئوکاران، ابزاری را در اختیار آن ها قرار داد که استفاده از آن از نان شب هم واجب تر است.

با استفاده از سرچ کنسول می توان متوجه رفتار کاربرها شد و همچنین اگر مشکلی برای سایت به وجود آمده باشد، گوگل آن را اطلاع می دهد.

به طور کلی با استفاده از سرچ کنسول می توانیم به سوالات مختلفی که از سایت خود داریم برسیم.

هدف از بهینه سازی سایت چیست؟ چرا باید سایتمان را به رتبه های برتر گوگل بیاوریم؟

هدف از سئو سایت زمانی معنا می دهد که شما استراتژی سایت خود را مشخص و بنا نهاده باشید. آیا هدف سایت شما یا بهتر بگوییم هدف اصلی کسب و کار شما فروش محصول است؟ فروش خدمات است؟ گرفتن ترافیک و نرخ کلیک بالا می باشد یا ….
اگر شما هدف خود را در کسب و کارتان فروش محصول قرار داده باشید، هدف از seo سایتتان هم دقیقا می شود فروش محصولات شما که ممکن است دارای برند و شرکت سازنده و… باشد.

اگر شما یک شرکت خدماتی هستید و قصد فروش خدمات و یا ارائه خدمات به کاربرانتان دارید، هدف سایت شما باید نمایش خدمات شما و فروش شما به کاربر باشد. در ادامه درمورد استراتژی سئو سایت های مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

پس درنتیجه زمانی که شما هدف خود را از راه اندازی سایت خود مشخص کردید می توانید بیان کنید که استراتژی سایت شما و هدف اصلی S.E.o سایت شما به چه دلیل است و برای رسیدن به آن هدف تلاش و همت کنید.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

اصلاً چرا بهبود رتبه سایت اینقدر مهم است؟

خوب با توجه به گذر زمان و میزان افزایش خرید های اینترنتی توسط مردم باید گفت الان گوگل جزو بهترین راه های کسب درآمد می باشد. شما زمانی می توانید از گوگل درآمد داشته باشید که سایت خود را سئو کرده باشید و در نتایج اول گوگل قرار گرفته باشید.

تصور کنید سایت خود را طراحی کرده اید و اکنون نشسته اید تا مشتری شما به سراغ سایت شما بیاید و از شما خرید کند! آیا این ممکن است؟

هرگز این اتفاق خوب رخ نمی دهد مگر اینکه شما در جلو چشمان مشتری خود باشید.

چطوری میتوانم فروش اینترنتی خود را افزایش دهم؟

زمانی که در مورد فروش اینترنتی صحبت می کنیم محال ممکن است صحبت از سئو و سایت و اینستاگرام به پیش نیاید.

سایت و SEO و اینستاگرام سه عنصر اصلی و درآمد زا برای کسب و کار های مختلف می باشند. اگرچه اینستاگرام به تنهایی قادر به فروش برای برخی از کسب و کارها به صورت مستقیم نیست اما برای ایجاد آگاهی از برند می تواند کمک بزرگی به شما بکند.

پس اگر می خواهید فروش اینترنتی داشته باشید و آن را افزایش دهید، نیاز دارید تا یک سایت یا پیج اینستاگرام داشته باشید.

سایت می تواند برای شما حتی ماهانه فروشی بالغ بر 1.000.000.000 ریال را داشته باشد. برخی از مشتریان ما  در این حوزه، توانسته اند به این مقدار فروش ماهیانه در ماه برسند.

پس قطعا شما نیز می توانید جزو این افراد باشید و به درآمدهای زیاد و داشتن زندگی بی دردسر و راحت به ویژه در شرایط اقتصادی و سیاسی الان فکر کنید.

بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟

بهترین روش ها برای یادگیری سئو  این است که شما در ابتدا در یک دوره شرکت نمایید و اطلاعات پایه ای و مفید را دریافت نمایید.
زمانی که شما در یک دوره خوب و حرفه ای، البته نه هر دوره ای شرکت کردید می توانید برای شروع از یک سایت که برای خودتان است و مربوط به حرفه خودتان می باشد آغاز کنید و  به صورت عملی یاد بگیرید.

دقت داشته باشید شرکت کردن در دوره ها به شما کمک می کند تا علم آن را بیاموزید اما تجربه و بودن در چالش ها و افت و خیزهای یک پروژه بسیار مهم است.
ما در دوره آموزش جامع خود به صورت پروژه محور به شما کمک می کنیم تا به صورت حرفه ای بیاموزید و جزو افرادی باشید که بتوانید سایت خودتان را با کمترین هزینه ها برای رفتن به صفحات برتر گوگل آماده کنید و به درآمد باور نکردنی دست پیدا کنید.

حتی با یادگرفتن آن شما می توانید پروژه بگیرید و برای دیگران کار کنید. فقط کافیست باور کنید! در آمد یک سئوکار مبتدی در ماه می تواند چیزی حداقل 25.000.000 ریال باشد. بماند که برخی از سئوکاران در آمدی بالای 200-300 میلیون در ماه دارند.

چرا سئو در فروش تاثیر فوق العاده ای دارد؟

seo در اصل عمل به این قانون است که شما خود را در جلو چشم و در معرض دید کاربر یا مشتری خود قرار میدهید.

بیایید این مسئله را با یک مثال به جلو ببریم:

تصور کنید می خواهید یک مغازه در شهر خود راه اندازی کنید. اولین کاری که برای جذب مشتری انجام می دهید چه کاری است؟ بله دقیقا درست است.
در شلوغ ترین جای ممکن شهر مغاز خود را افتتاح می کنید و با بلیبورد و روش های تبلیغاتی دیگر شروع به سر و صدا می کنید که مغازه ما در این مکان قرار دارد و این خدمات و یا محصولات را ارائه می دهد.

سئو هم دقیقا همین است. در کسب و کارهای دیجیتالی مسئله مهمی که وجود دارد این است که مردم شما را ببینید و پیدا کنند.

بهترین گزینه برای پیدا شدن شما جلو دید آن مشتری که به دنبال شما می گردد این است که شما را در سرچ گوگل پیدا کرده و به شما اعتماد کند.

در این صورت است که شما می توانید فروش خیلی زیاد و بی نهایت را در کسب و کار خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

گوگل مثل یک معدن طلا می ماند. فقط شما باید آن را از دل خاک بیرون آورید.

هر کسب و کاری حتی آن هایی که چندین سال است در بازار کار میکنند در آینده نزدیک مجبور به آنلاین شدن هستند و در نتیجه به سئو نیاز پیدا خواهند کرد.

قبل از رقبای خود سئو سایتتان را شروع کنید.

5 تکنیک سئو در سال 2021 که در وب ایران مشاهده نمیکنید!

در این ویدیو درمورد 5 تکنیک خیلی حرفه ای در بحث سئو صحبت کردم که شما میتوانید با رعایت کردن آن ها میزان رشد خیلی زیادی را در وبسایت خود تجربه کنید.

این 5 روش بهینه سازی سایت خیلی هم سخت نیست.

10 دلیل که سایت من به سئو نیاز دارد

  1. از رقبا پیشی بگیرید.

یکی از قسمت هایی که خیلی به شما کمک میکند تا از رقبای خود در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیشی بگیرید.
در ایران بیشتر رقبای شما هنوز وارد این حوزه نشده اند یا اگر شده باشند بسیار اندک هستند. پس بهترین زمان برای شروع کار سایت شما همین الان و همین امروز است. پس سریعا به این کار اقدام کنید.

  1. در صدر نتایج گوگل دیده شوید.

زمانی که شما سایت خود را سئو می کنید در رتبه های برترگوگل قرار میگیرد در نتیجه ترافیک و کاربر بیشتری وارد سایت شما می شود و هرچه کاربر بیشتری وارد شود میزان فروش شما نیز افزایش یافته و بیشتر خواهد شد.

  1. مشتریان هدفمند را به سایت خود هدایت کنید.

خوب مشتریانی به سمت سایت شما می آیند که واقعا دنبال محصول شما هستند. کسی که سرچ می کند خرید موبایل هیچوقت به دنبال شارژر یا هدفون نیست بلکه به دنبال یک گوشی می گردد تا آن را خرید کند.

  1. فروش خود را چند برابر کنید.

بهبود رتبه های سایت یکی از راه های افزایش فروش می باشد. زمانی که شما سایت خود را سئو می کنید و به رتبه های اول گوگل می رسید، صدرصد فروش زیادی را تجربه می کنید.

  1. هزینه‌‌‌ی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی می‌‌‌‌‌باشد.

تبلیغات اینترنتی دارای بازه زمانی خاص و مشخصی می باشد و محدود به یک ماه یا نهایتا یکسال می باشد. همینطور هزینه های تبلیغات اینترنتی بسیار بالا تر از سئو برای شما تمام می شود.
زمانی که شما سایت خود را سئو می کنید برای همیشه در نتیجه یک باقی خواهید ماند. اما تبلیغات باید همیشه آن را شارژ کنید و بهای زیادی را پرداخت کنید.
نمونه بارز آن تبلیغات گوگل است که به نرخ دلار روز حساب می شود و با قیمت دلار در امروز مسلما هزینه ها را به شدت افزایش می دهد.

  1. سئو در گوگل رایگان است اما تبلیغات در گوگل هزینه دارد.

زمانی که شما به سئو می پردازید نباید هزینه ای به گوگل پرداخت کنید اما بخواهید تبلیغات گوگل بروید مطمئنا پشیمان خواهید شد.

  1. ترافیک در سایت بالا می‌‌‌رود.

زمانی که شما سئو سایت را انجام می دهید ترافیک سایت خود را به شدت افزایش می دهید و کاربران زیادی را به سمت سایت خود هدایت می کنید.

  1. الکسا پایین می‌‌‌آید.

برای برخی از افراد به ویژه سایت های خبری رنک الکسا بسیار مهم است. زمانی که شما سایت خود را S.E.O می کنید رنک الکسا شما کاهش یافته و پایین می آید.

  1. برند سازی انجام می‌‌‌گیرد.

seo جزو مواردی است که می تواند به برند شدن کسب و کار شما کمک کند. طوری که بقیه در کوچه و خیابان ها نیز از شما بگویند.

  1. اعضای سایت شما بسیار بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود.

برخی از کسب و کارها به دنبال دریافت اعضا می باشند و به آن نیاز دارند مثل سایت  که هرچه اعضای آن بیشتر شود برای مهران منصوری فر بسیار خوشایند تر و لذت بخش تر خواهد بود.

آیا می‌توانم سئو‌ی سایتم را خودم انجام دهم؟

بله صدرصد شما می توانید سئو سایت خودتان را خودتان انجام دهید اما باید آن را به صورت اصولی و حرفه ای آموخته یا بلد باشید. ما در مجموعه  به آموزش حرفه ای سئو سایت پرداخته ایم و اطلاعات و نکات خیلی مهم در مورد آن  به شما آموزش داده ایم. اگر میخواهید سایت خود را بهینه کنید و در قبال آن هزینه زیادی نکنید پیشنهاد میکنیم از محصول آموزش جامع سئو ما استفاده کنید.

شما علاوه بر آموختن بهینه سازی سایت از ما هدیه نیز دریافت خواهید کرد و همینطور ما 3 ماه به صورت رایگان به شما پشتیبانی ارائه خواهیم داد و همراه شما خواهیم بود.

در این دوره تا مدت زمان یکسال هر آپدیتی در گوگل رخ بدهد ما به شما خواهیم گفت و اطلاعات لازم را به شما خواهیم داد.

فایل PDF اصطلاحات سئو

ما در تیم seoedu به جمع آوری اصطلاحات رایج و پرکاربرد در سئو پرداخته ایم که شما می توانید آن فایل را از طریق لینک درج شده در صفحه نمایید و به مطالعه آن بپردازید.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان

ما در این مقاله از وبسایت seoedu سعی داریم تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما آماده کنیم و برای همین نیاز داریم تا برای تکمیل موضوعات این مقاله از شما کمک و حمایت دریافت کنیم. در صورت داشتن هر ایده و موضوعی درمورد پیشرفت و تقویت این صفحه را پذیرا هستیم و شما میتوانید موضوعات ناقص این محتوا را در بخش بلاگ به ما اطلاع دهید تا ما آموزش صفر تا صد سئو رایگان را تکمیل و کامل کنیم.

انواع روش های سئو سایت

همانطور که گفته شد سئو علاوه بر آن که مهارت ساده‌ای است، پیچیدگی و تکنیک‌های خاص به خود را دارد. به طور کلی با روش‌های مختلفی می‌توانید سئو سایت را پیش ببرید که هر کدام از این روش‌ها در جلب نظر مخاطبان و گوگل نقش بسیار زیادی دارند. استفاده درست و بجا از این تکنیک‌ها می‌تواند شما را از دیگر سئوکاران متمایز کند. این نوع از تکنیک‌ها تا حد زیادی با آزمون و خطا به دست می‌آید، البته اگر آموزش سئو خوبی را دنبال کرده باشید، تا حد زیادی می‌توانید خطا‌ها را کاهش دهید.

تکنیک‌های سئو را می‌توان به سه دسته کلی تقسم بندی کرد، که شامل موارد زیر می‌شوند.

در ادامه هر کدام از آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

سئو کلاه سفید؛ سئو اصولی و استاندارد

سئو کلاه سفید را می‌توان روشی از سئو نامید، که به واسطه‌ی آن می‌توانید بسیار هدفمند، دقیق و اصولی کاربران وارد سایت کنید و از این طریق رتبه سایت را در گوگل افزایش دهید. با استفاده از این روش‌ها هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند و شما یک سیر صعودی را برای سئو سایت خود مشاهده می‌کنید. به طور کلی با استفاده از کلمات کلیدی درست و به اندازه، ایجاد بک لینک‌های اصولی و استاندارد، لینک سازی داخلی و خارجی و… می‌توانید سئو کلاه سفید را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اکثر روش‌ها و تکنیک‌های سئو کلاه سفید را می‌توانید به صورت آموزش رایگان سئو در سطح وب تماشا کنید، همچنین با بهره گیری از مقالات آموزش جامع سئو سایت seoedu می‌توانید این موارد را به درستی و خوبی فرابگیرید.

به طور کلی اگر در اول راه خود هستید، بهترین و کارآمد‌ترین روش برای شما استفاده از سئو کلاه سفید است، چرا که هیچ خطر و ریسکی را به دنبال ندارد.

جهت مطالعه بیشتر درمورد سئو کلاه سفید و یادگیری مطالب بیشتر درمورد این نوع از سئو می توانید به مقاله مراجعه کنید.

سئو کلاه سیاه برای انجام سریع‌تر سئو سایت

سئو کلاه سیاه یکی از روش‌های پرریسک سئو است که باید برای انجام آن‌ها بسیار دقیق و درست عمل کنید، تا به هیچ عنوان به دام خزنده‌های گوگل نیوفتید. به طور کلی گوگل قوانین و شرایط مختلفی را برای سئو در نظر گرفته است و هر سایتی که این قوانین را رعایت نکند، از نتایج سرچ گوگل پنالتی می‌شود، یعنی این که دیگر مطالب سایت را نمی‌توان در صفحات serp گوگل تماشا کرد. از این رو اگر آموزش سئو مبتدی را گذرانده‌اید به هیچ عنوان از این روش‌ها استفاده نکید، اما افرادی که تا اندازه‌ای به سئو تسلط داشته باشند، می‌توانند با استفاده از این روش در زمان کمتری بیشترین و بهترین بازدهی را دریافت کنند. اما می‌توان گفت به دلیل ریسک‌های مختلفی که این روش دارد، بهتر است که به سراغ آن نروید. از جمله مهم‌ترین کار‌ها و تکنیک‌هایی که در سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرد، می‌توان موارد زیر را نام برد.

با وجود آن که امروزه راه‌های مختلفی برای دور زدن گوگل وجود دارد که در آموزش صفر تا صد سئو نیز برخی از آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما بازهم باید در استفاده از این روش‌ها بسیار حساس بود و دقت داشت؛ چرا که گوگل روز به روز در حال آپدیت کردن الگوریتم‌های خود است و به همین دلیل احتمال آن که به دائم این الگوریتم‌ها بیوفتید زیاد است.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سئو کلاه سیاه به مقاله مراجعه و تمامی نکات و ترفندهای مربوط به آن را نیز مطالعه کنید.

سئو کلاه خاکستری؛ مابین سفید و سیاه!

این نوع از سئو مابین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه قرار می‌گیرد. در این روش معمولا تمامی قوانین گوگل رعایت می‌شود و اغلب در آن راه‌هایی برای ترغیب و گاها گول زدن مخطبان و کاربران وجود دارد. به عنوان مثال بسیاری از تبلیغ‌ها یا بسیاری از عنوان‌‌هایی که برای مطالب سایت‌ها انتخاب می‌شوند، جزو سئو کلاه خاکستری قرار می‌گیرند. به عنوان مثال PDF یک کتاب مشخص به هیچ عنوان در گوگل وجود ندارد، اما برخی برای آن که مخاطبان را جذب خود کنند، با عنوان‌هایی گول زننده افراد را برای دانلود PDF به سایت خود می‌کشانند و از این رو بازدید سایت را افزایش می دهند.

برای توضیح بیشتر سئو کلاه خاکستری می‌توان گفت که برخی از مقالات موجود در گوگل از نظر کلمات کلیدی و کلمات مترداف کاملا استاندارد و اصولی هستند و از این رو از طرف گوگل هیچ گونه نگرانی و استرسی وجود ندارد، اما هنگامی که مخاطب وارد آن محتوا شده متوجه بی‌ارزشی آن محتوا می‌شود. به طور کلی سئو کلاه خاکستری راه مختلف دیگری دارد که می‌توانید با مراجعه به سایر مقالات SEOEDU آن‌ها را مشاهده کنید.

بهترین و کاربردی‌ترین ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی

در این قسمت از آموزش سئو می خواهیم تا با هم ابزارهای بسیار کاربردی و مهم را که به ما کمک میکنند تا بتوانیم کلمات کلیدی وبسایت را پیدا کنیم به شما معرفی کنیم.

وجود یک استراتژی خوب و منظم برای محتوا می‌تواند از هر چیزی دیگری در سئو سایت نقش داشته باشد. به طور کلی شما هر چه در بخش‌های مختلف سئو به خوبی عمل کنید اما محتواهای خوب و باکیفیت را درون سایت مورد استفاده قرار ندهید، نمی‌توانید به جایگاهی مناسبی در گوگل برسید. از این رو باید در آموزش جامع سئو به این موضوع بسیار اهمیت دهید و آن را به خوبی و بادقت بالا فرابگیرید.

مهم‌ترین کاری که باید برای استراتژی محتوای خود در نظر بگیرید، پیدا کردن کلمات کلیدی مهم کسب و کار است. برای پیدا کردن آن راهکار‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها می‌تواند شما را در سئو محتوا کمک کنند.

اما بهترین راهکار پیش رویتان بدون شک استفاده از ابزار‌های مختلف است. به طور کلی ابزار‌های گوناگونی برای این امر وجود دارند که برخی پولی و برخی دیگر رایگان هستند. در بین ابزار‌های پیدا کردن کلمات کلیدی، بعضی دارای دقت و کیفیت بیشتری بوده و به همین باید آن‌ها را در آموزش از صفر تا صد سئو بیشتر مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

حال در ادامه مهم‌ترین و بهترین مواردی که در سال 2020 سئوکاران حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند را بیان می‌کنیم تا با بهره گیری از این ابزار‌ها بهترین نتیجه را بگیرید.

پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از Kwfinder

اگر می‌خواهید پس از گذراندن اموزش رایگان سئو یک ابزار مهم و تخصصی برای پیدا کردن کلمات کلیدی داشته باشید، ما به شما Kwfinder را پیشنهاد می‌دهیم. این ابزار هم دارای نسخه رایگان است و هم دارای نسخه پیشرفته و پولی. به طور کلی از نسخه رایگان آن نیز می‌توان اطلاعات کامل و دقیقی را به دست آورد، اما برای استفاده بدون محدودیت بهتر است که از نسخه اصلی آن استفاده کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی با SEMRUSH

یکی از ساده‌ترین ابزاری که می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان از آن استفاده کنید، ابزار SEMRUSH است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی می‌توانید url سایت خود را وارد کنید و بهترین پیشنهادات را به دست آورید. همچنین اگر به دنبال تحلیل و بررسی رقبای خود هستید می‌توانید url سایت آن‌ها را سرچ کنید، تا از کلمات کلیدی آن‌ها نیز برای سئو بهتر بهره بگیرید.
یکی از مزیت‌های این سایت را می‌توان پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی‌‌تر قلمداد کرد. به طور کلی هنگامی که url را در ابزار SEMRUSH وارد می‌کنید، کلمات کلیدی هم خانواده طولانی و کوتاه را در اختیارتان قرار می‌دهد، به همین دلیل در ماه‌های ابتدایی سئو سایت، کار راحت‌تری را با استفاده از این ابزار پیش روی خود دارید.

ابزار سئو، بهینه سازی سایت‌ها را راحت و سریع‌تر می‌کند

بررسی و آنالیز سایت از جهات مختلف برای بهبود سئو سایت امری مهم و ضروری است. شاید بتوان آنالیز سئو سایت‌ها را یکی از مواردی دانست که سئوکاران را از یکدیگر متمایز می‌کند.

به طور کلی با آنالیز و بررسی درست می‌توان متوجه شد که دلیل موفقیت یا عدم موفقت رقبای شما چیست، همچنین می‌توان با بررسی رفتار کاربر، سایتی مخاطب پسند از نظر نوع نیاز مشتری به وجود آورد.

از این رو می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در آموزش رایگان سئو سایت آن را فرابگیرید روش‌های آنالیز سئو سایت است. ابزار‌های مختلفی برای سئو وجود دارند که استفاده و بهره گیری از آن‌ها می‌تواند نتایج دقیق و بهتری را در اختیارتان قرار دهد.

ما در هنگام استفاده از ابزار‌های سئو باید بدانیم که این موارد چگونه به سئو کاران کمک می‌کند. در ادامه دلیل استفاده از ابزار سئو را بیان خواهیم کرد.

ابزار سئو را برای آنالیز و بررسی موارد زیر استفاده کنید

  1. این که بدانیم کاربران چگونه و چه کلماتی را سرچ می‌کنند به ما برای درست کردن یک نقشه راه درست و حساب شده کمک می‌کند. به کمک ابزار‌های آنالتیک می‌توان به این مهم رسید.
  2. در آموزش سئو محتوا به اهمیت کلمات کلیدی پی برده‌اید. ابزار‌هایی برای سئو وجود دارند که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توان بهترین کلمات کلیدی را پیدا و از آن‌ها استفاده کرد.
  3. برای آن که بر روی یک کلمه کلیدی کار کنید تا رتبه آن‌ را در گوگل ارتقا دهید، نیاز است تا از میزان رقابت کلمات کلیدی آگاه شوید. با استفاده از ابزار‌هایی که چنین کاری را برای شما انجام می‌دهند، می‌توانید بهتر و باکیفیت‌تر بر روی کلمات کار کنید.
  4. بک لینک همانطور که گفته شد یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید برای سئو خارجی انجام دهیم. ابزار‌هایی برای سئو وجود دارد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید بفهمید سایت‌ها از چه سایت‌هایی بک لینگ گرفته‌‌اند.
  5. سرعت سایت برای آن که کاربران تجربه خوبی از حضور در سایتان داشته باشند، اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از ابزار‌های سئو هستند که شما را کمک می‌کنند تا بتوانید تست سرعت سایت خود را انجام دهید.

علاوه بر موارد گفته شده موارد دیگری نیز هستند که می‌توانند شما را در سئو بهتر و راحت‌تر سایت‌ها کمک کنند که به مرور زمان آن‌ها را می‌توانید در سایر آموزش‌های SEOEDU مشاهده کنید.

آشنایی با مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار سئو

  1. آگاهی یافتن از رتبه فعلی سایت
  2. آمار‌های دقیق و کاربردی از شرایط سایت
  3. نشان دادن کلماتی که کاربران با سرچ آن‌ها وارد سایتتان شده‌اند.
  4. و….

یکی دیگر از ابزار‌های مهمی که باید سئوکاران قبل از انتشار مطالب بر روی سایت از آن استفاده کنند. ابزار یاست سئو است. این ابزار یکی از کلیدی‌ترین مواردی است که باید برای افزایش سئو سایت رایگان آن را مورد استفاده قرار دهید. این ابزار کمک می‌کند تا محتوا خوانایی بیشتری داشته باشد و از طرفی کمک می‌کند تا چگالی کلمه کلیدی به اندازه مناسب باشد.

این ابزار کارکردی راحت دارد و می‌توانید به سادگی از آن بهره بگیرید. اما این ابزار با وجود سادگی، تاثیرات مختلفی می‌تواند از خود برجای بگذارد. حال در ادامه برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن را بیان خواهیم کرد.

  1. به وسیله این ابزار می‌توان تعداد بک لینک‌های یک سایت را بررسی کرد.
  2. اگر در گذر زمان بک لینک‌ها دچار تغییر شده باشند با استفاده از Ahrefs می‌توانید متوجه این موضوع شوید.
  3. با استفاده از این ابزار می‌توان رتبه و ارزش‌ بک لینک‌های ایجاد شده را متوجه شد.

افزایش سرعت ایندکس سایت

همانطور که در بحث آموزش سئو در دوره سئومستر این موضوع را بیان کردم اما با توجه به نیاز و همینطور درخواست خیلی از دوستان تصمیم گرفتم تا این روش ایندکس سریع را به شما معرفی کنم تا بتوانید صفحات سایت خودتان را سریع تر ایندکس نمایید. شما میتوانید همین الان فایل را دانلود و این روش را اجرا کنید. البته توجه داشته باشید گاهی اوقات و در برخی موارد شاهد این بودیم که بحث ایندکس صورت نگرفته و موضوع ایندکس به عوامل داخلی سایت مربوط می شده است.

دانلود لیست لینک های مخرب به منظور جلوگیری از اتک های رقبا

همانطور که می دانید در دنیای آموزش سئو موضوع ایجاد لینک های منفی برای وبسایت شما می باشد. همانطور که در جریان هستید وبسایت ما نیز مستثنی نبوده و رقبای عزیز زحمت کشیده و برای ما لینک های مخرب ایجاد کرده اند.

اما با توجه به اینکه ما به دنبال رقابت سالم و درست هستیم، قصد داریم تا این لیست بک لینک های اسپم و منفی را در اختیار شما قرارداده تا با دیس اوو کردن آن ها با استفاده از ابزار گوگل از بروز چنین اتفاقای جلوگیری نماییم و از حمله شدن به وبسایت شما حداقل در این وبسایت ها جلوگیری نماییم.

همین لیست را دانلود و در ابزار دیس اوو گوگل قرار دهید و دیگر خیالتان از بابت این لینک ها راحت باشد. در لیست زیر 800 بک لینک مضر وجود دارد که از هر کدام این ها چیزی حدود 1K بک لینک برای وبسایت seoedu زده شده بود. ما بک لینک ها را استخراج و دامین ها را برای شما آماده کردیم تا با بستن اثر دامین این سایت ها، از تاثیر لینک های منفی بر روی سایت خود در حملات آتی جلو گیری نمایید.

نکته مهمیک لیست دیگر در صفحه سفارش تولید محتوا نیز برای شما قبلا قرارداده ایم، آن را نیز میتوانید در انتهای صفحه سفارش تولید محتوا دانلود نمایید.

لیست بک لینک های بلاگ خارجی

خیلی ها درخواست داشتن تا لیست بک لینک واسشون بذاریم، تصمیم گرفتم برای شروع این حرکت یه لیست بک لینک وبلاگی بسیار قدرتمند که شما میتونید داخلشون ثبت نام کنید و به صورت پست میهمان تولید محتوا کنید رو واستون به اشتراک بذارم.

آموزش سئو سایت html

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که سئو سایت html باید به چه صورت باشد و ما باید چه قواعد و اصولی را در سئو و بهینه سازی این نوع سایت ها رعایت کنیم؟

قبل از هر چیزی باید به این بحث اشاره کنیم که در مورد سئو سایت html مهمترین موضوعی که وجود دارد قالب سئو شده html می باشد. اینکه کدهای درست و اصولی استفاده شده و قواعد سمنتیک و معنایی کدنویسی را در صفحه به درستی رعایت کرده باشند، مربوط می گردد.

اگر بخواهیم در مورد تاثیر html در سئو و بهینه سازی سایت ها صحبت کنیم باید بگوییم که موتورهای جستجو و رباط های گوگل، دقیقا تنها چیزی که از صفحات سایت ما می بینند و ارتباط معنایی و عمق صفحات را درک می کنند همین کدهای html می باشد.

پس طبق این صحبت های باید حواستان باشد قالب سئو شده html را تهیه کنیم و یا هنگام کدنویسی به شخص برنامه نویس بگوییم قواعد سئو html را نیز در نوشتن کدها رعایت کند.

چگونه یک صفحه html را سئو کنیم؟

حال برای سئو کردن صفحه html می توانیم موارد و موضوعات زیر را رعایت کنیم:

  1. رعایت اصول کدنویسی صحیح در زمان نوشتن قالب و توجه به قواعد و اصول سئو در کدنویسی.
  2. حتما برای صفحه html خود تگ title را فراموش نکنید و آن را بنویسید.
  3. داشتن بخش discription در صفحات html.
  4. نوشتن محتوا یونیک و اختصاصی برای صفحه html.
  5. ایجاد لینک های داخلی برای صفحه html.
  6. داشتن خاصیت alt تصاویر.
  7. لینک سازی خارجی یا اجرای کمپین رپورتاژ آگهی برای وبسایت.

مهمترین تگ های html برای سئو

جالب است بدانید که تگ های html اگر به صورت درست و بهینه در سایت شما استفاده شوند و موضوعات مربوط به بهینه سازی کدها به درستی اجرا شده باشد، شما می توانید در بحث سئو تکنیکال بسیار از بقیه جلو باشید و همینطور موتورهای جستجو و رباط های گوگل سایت شما را بهتر و راحت تر خزش کنند.

در این بخش می خواهیم به معرفی چند مورد از تگ های html که اهمیت بیشتری دارند بپردازیم:

آموزش سئو در وردپرس

شاید برای شما هم این دغدغه ذهنی وجود داشته باشد که آموزش سئو در وردپرس با سیستم های مدیریت محتوایی دیگر تفاوت دارد یا اینکه هر دو آن ها به یک صورت است و اگر ما سئو را یاد بگیریم می توانیم بر روی هر سیستم محتوایی کار کنیم؟

باید در پاسخ به این سوال گفت آموزش سئو در وردپرس و اجرای بحث بهینه سازی سایت در وردپرس با سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی کاملا یکسان می باشد.

اما یک تفاوت وجود دارد…

آن هم ساده تر بودن سئو در وردپرس می باشد. زیرا در این این سیستم مدیریت محتوایی افزونه ها و پلاگین های مختلفی مثل یوآس.ت و رن.ک مث وجود دارد که به شما یک چک لیست برای بهینه سازی سایت می دهند.

این افزونه در آموزش سئو وردپرس آنقدر ها تاثیر گذار نیستند زیرا شما با دانستن نکات و قواعد سئو محتوا می توانید این موارد را به شکل بهتری مدیریت کنید. پس در نتیجه بهتر است زیاد به این پلاگین ها تکیه نکرده و توجه ننمایید.

نکات مهم در آموزش سئو وردپرس و بهینه سازی وردپرس

شاید به جرات می توان گفت که ساده ترین سیستم برای سئو کردن وبسایت همین وردپرس باشد اما خوب باید قاعدتا شما نکات زیر را حتما در وبسایت خود رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید:

  1. امنیت وبسایت های وردپرسی
  2. بهینه سازی سرعت در وردپرس
  3. استفاده از پلاگین های کمکی برای بهینه سازی بهتر در وردپرس

سئو سایت آموزش و نحوه بهینه سازی سایت های آموزشی

شاید برای شماهم سوال پیش آمده باشد که سئو سایت آموزش به چه صورت خواهد بود و ما چه استراتژی برای آن باید بچنیم؟

باید درمورد این موضوع بگوییم که درمورد این نوع سایت ها ما کاری که انجام می دهیم به این صورت خواهد بود که، ابتدا یک قیف ایجاد می کنیم. کاربر ابتدا با برند شما آشنا شده و سپس با آگاهی و شناخت برند شما کم کم به شما اعتماد خواهد کرد و در نهایت از دوره های آموزشی شما استفاده خواهد نمود.

در سئو سایت آموزشی باید توجه داشت که محتوا حرف اول را می زند و داشتن مطالب ضعیف می تواند منجر به حذف شما از دایره رقابت با دیگران باشد. پس سعی کنید محتوا باکیفیت برای مشتری خود تولید نمایید.

آموزش روش‌هایی برای ساخت بک لینک رایگان

همانطور که گفته شد بک لینک‌ها برای جذب مخاطب و خزند‌ه‌های گوگل، تاثیر بسیار زیادی دارد. به طور کلی برای بک لینک دادن می‌توانید از روش پولی و یا رایگان استفاده کنید.

در روش اول شما ریپورتاژ آگهی را خریداری کرده و سپس در سایت مورد نظر خود محتوا منتشر می‌کنید و به صفحه‌ی خود لینک می‌دهید. اما روش دوم که بک لینک به روش رایگان است پیچیدگی و مشکلات خاص خود را دارد. این روش امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که برخی از سئوکاران بیشتر وقت خود را برای ایجاد بک لینک خارجی صرف می‌کنند.

از این رو یادگیری تکنیک‌های مختلف برای ایجاد بک لینک رایگان از اصلی‌ترین نکاتی است که باید در آموزش رایگان سعو با آن آشنا شوید. در ادامه برخی از مهم‌ترین روش‌های ساخت بک لینک را معرفی می‌کنیم.

ایجاد پست مهمان:

بسیاری از سایت‌ها این اجازه را می‌دهند تا شما محتوایی را در آن سایت‌ها انتشار داده و با ایجاد انکرتکستی برای سایت خود لینک ایجاد کنید. دقت داشته باشید که از سایت‌هایی استفاده کنید که اسپم اسکور آن‌ها کم باشد.

لینک دادن به سایت خود در بخش نظرات سایت‌ها:

این روش نیز یکی از روش‌های متدوال برای ساخت بک لینک است. البته باید گفت که بسیاری از سایت‌ها اگر لینکی را در بخش نظرات مشاهده کنند، آن را حذف خواهند کرد. اما به طور کلی سایت‌های زیادی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید در بخش نظرات برای خود بک لینک ایجاد کنید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین، تلگرام و اینستاگرام محل‌هایی هستند که شما به راحتی می‌توانید افراد مرتبط به کسب و کار خود را پیدا کنید و آن‌ها را با لینک‌های که در صفحه‌ی خود یا صفحه‌ی دیگران قرار می‌دهید، به سایت خود بکشانید.

ایجاد وبلاگ:

سایت‌های زیاد ایرانی و خارجی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید برای خود یک بلاگ ایجاد کنید و هرازگاهی پستی از خود را در آن منتشر کنید. البته این روش معمولا در آموزش کامل سئو رایگان بی ارزش خوانده می‌شود و افراد کمی سراغ آن می‌روند.

این نکات را قبل از ساخت بک لینک بخوانید

انکر تکست چیست و چه کاربردی دارد؟

انکر تکست‌ها به طور کلی کلماتی هستند که می‌توانیم با کلیک بر روی آن‌ها وارد صفحه‌ی مقصد شویم. مبحث انکرتکست از جمله مهم‌ترین موضوعات در آموزش صفر تا صد سئو است و از این رو یاد گیری آن می‌تواند برای بهبود جایگاه سایت بسیار کمک کننده باشد. انکر تکست‌ها هویت صفحه‌ی مقصد هستند و می‌توانند کاربر را متوجه کنند که، صفحه‌ای که وارد آن می‌شوند، دارای چه محتوایی است.

از این رو می‌توان گفت که انکر تکست به مانند یک لنگر کاربر را به سایت‌ها وصل می‌کنند. در بخش‌های قبلی در مورد و خارجی صحبت کردیم، حال باید گفت که انکر تکست‌ها از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که باید در هنگام ساخت بک لینک و لینک‌های داخلی به آن‌ها‌ توجه کرد.

به عنوان مثال ما هنگامی که می‌خواهیم بک لینک خارجی برای سایت خود ایجاد کنیم، وارد یک سایت می‌شویم و در آن برای خود با انکر تکست می‌سازیم؛ حال هنگامی که گوگل لینک ما را در سایتی غیر از سایت خودمان ببنید، احتمال آن که رتبه ما را در گوگل بهبود دهد، افزایش می‌یابد.

آشنایی با انواع با انکر تکست‌ها

انکرتکست‌ها دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند که یادگیری آن‌ها در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان بسیار مهم و ضروری است. از این رو در ادامه شما را با انواع انکرتکست‌ها آشنا می‌کنیم تا با توجه به چیدمان استراتژی سئو از آن‌ها به بهترین شکل بهره بگیرید.

آموزش سئو از پایه را چگونه می توانیم در مسیری درست جلو ببریم؟

دغدغه بسیار بزرگی که برای کاربران و کسانی که دوست دارند به حوزه سئو وارد شوند این است که سئو را باید از کجا آغاز کنند و مسیر یادگیری سئو به چه صورت است؟ چه مباحث و مطالبی را باید در سئو مقدماتی یاد بگیرند تا به سطح پیشرفته دست پیدا کنند.

ما در موضوع آموزش سئو از پایه میخوایم این سرفصل ها را برای شما آماده کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید نتیجه بهتری درمورد بحث یادگیری سئو سایت داشته باشید.

  1. یادگیری اصطلاحات و تعاریف سئو
  2. تحقیق کلمات کلیدی و کیورد تارگتینگ

نکته: منظور از کیورد ریسرچ به فرآیندی گفته می‌شود که برای تجزیه و تحلیل کلمات و عبارات مختلف انجام می‌شود. انجام این کار برای شناساندن یک صفحه به یک عبارت خاص و جذب ترافیک هدفمند صورت می‌گیرد.

  1. شناخت کامل لینک سازی داخلی و خارجی و  تدوین استراتژی برای آن
  2. آنالیز و بررسی سئو سایت با ابزار های مختلف

در بحث یادگیری سئو از پایه باید گفت این 4 مورد جزو اساسی ترین و مهمترین سرفصل های یادگیری سئو هستند که شما باید آن ها را یاد بگیرید تا بتوانید به دنیای سئو و بهینه سازی سایت پا بگذارید.

آموزش سئو حرفه ای، قدم های کوچک برای حرفه ای شدن ?

همانطور که می دانید در بحث آموزش سئو و یادگیری سئو مسئله ای که مهم و حائز اهمیت است تجربه شخص متخصص سئو می باشد. اینکه شما به این موضوع توجه کنید که فقط با شرکت کردن در یک دوره می توانید یک متخصص حرفه ای شده و آن را یاد گرفته اید باید بگویم اشتباه می کنید.

در زمینه سئو هیچ پایانی وجود ندارد و ما مرزی برای تعیین این بحث نداریم که یک متخصص حرفه ای چه شخصی است، زیرا هرکس برای خود در حوزه سئو سبک و روش متفاوتی دارد.

اما مسئله ای که پیش می آید، شما می توانید انتخاب کنید که از چه کسانی آموزش ببنید و خودتان را در مسیر درست و صحیح قرار دهید پس از کلماتی مثل آموزش سئو حرفه ای و اینجور موضوعات به راحتی گذر کنید و توجه زیادی به آن ها نداشته باشید.

هیچ معیار ثابت و تعیین کننده ای برای حرفه ای بودن شخص در سئو وجود ندارد و نخواهد داشت.

آموزش سئو مبتدی از قدم 0 و مباحث ابتدایی

قطعا اگر شما این بخش از محتوا صفحه را مطالعه می کنید باید مفاهیم و مباحث سئو را آموخته باشید.

در بحث آموزش سئو مبتدی و شروع یادگیری سئو شما می توانید از دو مسیر زیر برای یادگیری خود استفاده نمایید که هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارد.

1- آموزش سئو مبتدی از قدم 0 به روش خود آموز

در این روش شما در گوگل و یوتیوب می توانید جستجو نمایید و نتایج مربوط به سئو را مطالعه کنید و بخوانید و روش های زیاد و اطلاعات بسیار بیشتری که در نتایج مشاهده می کنید را تست و بررسی نمایید.

حال این مطالب درست یا اشتباه مشخص نیست و میتواند گاهی اوقات یک باور اشتباه را در ذهن شما ایجاد نماید که در نهایت منجر به تباهی سایت شما گردد.

2- یادگیری سئو با استفاده از یک دوره آموزشی

شما با شرکت در دوره آموزشی خوب و با کیفیت می توانید تجربه شخص مدرس سئو را برداشته و در مسیری درست قرار بگیرید و حداقل ها را نسبت به بحث بهینه سازی سایت یاد بگیرید و این موضوع به شما کمک می کند تا بازه زمانی آزمون خطا های اولیه برای شما 0 شده و در نتیجه به جای بازه زمانی 12 ماهه برای یادگیری سئو، یک بازه زمانی 4 ماهه را پشت سر بگذارید.

دوره سئو در مجموعه seoedu دوره ای هست که به شما کمک می کند تا بتوانید مسیر یادگیری سئو سایت را کوتاه تر کرده و از تجربیات من در حوزه seo استفاده نمایید و به بهترین شکل ممکن سئو را یاد گرفته و در نتایج گوگل بدرخشید.

آموزش سئو غیرحضوری در seoedu

با توجه به اینکه کرونا در این روزها بیداد می کند ما تصمیم گرفتیم به جای برگزار کلاس های حضوری یادگیری سئو، به آموزش سئو غیرحضوری بپردازیم و به جای ارائه آموزش به یک سری افراد خاص در بازه های زمانی طولانی، به تعداد افراد بیشتری مهارت و تخصص seo را آموزش دهیم و همینطور هزینه های شرکت در کلاس های یادگیری بهینه سازی سایت را نیز کاهش دهیم.

به همین منظور دوره سئومستر را رونمایی کرده و سعی کردیم تا بهترین اطلاعات و به روز ترین مطالب را در آن برای شما آماده نماییم. تا شما بعد از شرکت در دوره سئومستر به هیچ دوره دیگری نیاز پیدا نکنید. از بزرگترین مزیت های دوره سئومستر آپدیت همیشگی و مادام العمر دوره می باشد و شما برای همیشه به دوره و فایل ها دسترسی خواهید داشت.

رپورتاژ آگهی چیست؟

ریپورتاژ خبری یا ریپورتاژ آگهی از دیگر موارد مهم و کلیدی است که باید در آموزش سئو پیشرفته بیش از پیش با آن آشنا شوید، تا از مزایای متفاوت آن برای سئو بهتر و باکیفیت‌تر سایت‌ها استفاده کنید. به طور کلی می‌توان گفت که ریپورتاژ خبری نوعی از تبلیغات متنی است که شما در یک سایت پرمخاطب قرار می‌دهید. این کار دو مزیت بزرگ را به همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1- انتشار ریپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید و پرمخاطب سبب می‌شود تا افراد زیادی با کسب و کار شما آشنا شوند و از این طریق وارد سایت شما شده و نرخ بازدید سایت را افزایش ‌دهند.

2- ریپورتاژ آگهی تاثیر بسیار زیاد و مناسبی برای سئو سایت دارد. به طور کلی می‌توان گفت که ریپورتاژ خبری برای بسیار مناسب است و می‌تواند گزینه‌ی خوب و ایده آلی برای بک لینک‌ها باشد. در آموزش صفر تا صد سئو تا حدودی با اهمیت بک لینک‌ها آشنا شده‌اید و از این رو می‌توانید حال میزان اهمیت ریپورتاژ را راحت‌تر درک کنید.

به طور کلی استفاده از ریپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت بالا، کاربرد‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

برندسازی و جلب اعتماد مخاطبان: شما هنگامی که نام سایتتان در سایت‌های معتبر و پربازدید قرار می‌گیرد، راحت‌تر می‌توانید اعتبار مخاطبان خود را جلب کنید. از این رو برندسازی شما راحت و سریع‌تر انجام می‌شود.

هزینه‌‌ای زود بازده: شما برای آن که ریپورتاژ آگهی خود را در سایت‌های مختلف منتشر کنید، باید با توجه به نوع آن سایت هزینه‌ای را بپردازید. اما می‌توان گفت هزینه‌ ای را که باید برای انتشار ریپورتاژ خبری پرداخت کنید، در زمان کمی با افزایش نرخ کلیک سایت و بهبود سئو به جیبتان بر‌می‌گردد.

استفاده از ریپورتاژ خبری برای همه‌ی کسب و کار‌های اینترنتی مناسب است: ریپورتاژ خبری برای تمامی کسب و کار‌هایی که به دنبال بهبود رتبه خود در گوگل هستند، مناسب است. این روش به نسبت سایر روش‌های تبلیغاتی از قیمت مناسبی برخوردار بوده و از این رو کسب و کار‌های کوچک و نوپا که سرمایه چندانی ندارند، می‌توانند از مزیت‌های این روش نهایت استفاده را ببرند. از این رو اگر به دنبال یادگیری صفر تا صد سئو هستید، به هیچ عنوان مبحث ریپورتاژ آگهی یا خبری را از قلم نیندازید.

نوشتن ریپورتاژ با محتوا‌هایی که برای سایت می‌نویسید کمی فرق دارد. شما برای انتشار ریپورتاژ خوب و باکیفیت باید اصول مهم را فرابگیرید تا بتوانید بیشترین تاثیر را از ریپورتاژ خود دریافت کنید.
تیتر‌ها باید مخاطبان را ترغیب به خواندن محتوا کند: اگر از تیتر‌های مناسب و جذاب استفاده کنید، کاربر با خواندن تیتر‌ها جذب محتوا شده و حال شما می‌توانید با قرار دادن نام کسب و کارتان در متون زیر عنوان، برندسازی خود را به خوبی انجام دهید.
توجه به چند خط ابتدایی: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که باید در هنگام ریپورتاژ نویسی به آن توجه کنید، شروع و ابتدا محتوا است. یک محتوا خوب در چند خط اول احساس نیاز را در مخاطب به وجود می‌آورد. می‌توانید در ابتدای محتوا سوالاتی که برای مخاطبان مهم است را مطرح کنید و در ادامه جواب برای آن‌ها ارائه دهید.
مخاطب را به شیوه‌های مختلف به سایت خود دعوت کنید: اگر بتوانید در طول محتوا، کاربر را با خود همقدم کنید، به راحتی می‌توانید با پیشنهادی جذاب و شگفت‌انگیز او را به بازدید از سایت سوق دهید. با این روش می‌توانید بازدید سایتتان را افزایش دهید که این موضوع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در آموزش سئو سایت به آن پرداخته می‌شود.

تکنیک‌های ریپورتاژ

در هنگام نوشتن ریپورتاژ تکنیک‌های زیادی وجود دارد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توان کاربران و خزنده‌های گوگل را جذب خود کرد. این تکنیک‌ها با وجود سادگی، اما بسیاری به آن‌ها توجهی ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند نتایج خوبی را دریافت کنند.

آموزش سئو رایگان در سال 2023 + بهترین منابع آن

آموزش سئو هرساله و حتی هر ماه یا هفته، با نکات جدیدی همراه می شود. این پویایی و تازه بودن علل مختلفی دارد. از ترفند های جدیدی که در این حوزه ممکن است توسط متخصصین حرفه ای سئو رونمایی شوند تا آپدیت های الگوریتم گوگل که گاهی آنقدر سریع هستند که در یک چشم بهم زدن می توانند شما را با انبوهی از تغییرات جدید مواجه کنند. جالب است بدانید گوگل در همین 4 روز نخست سال جدید میلادی، 2 آپدیت را برای الگوریتم خود ارائه کرده است. بنابراین لازم است برای جا نماندن از این تغییرات، هر از چند گاهی، به خصوص بعد از آپدیت های هسته گوگل، نسبت به آموزش مجدد سئو اقدام کنید. این کار باعث می شود تا دانسته های شما با شرایط جدید بروزرسانی شوند.

الگوریتم MUM گوگل چیست + نحوه اثرگذاری آن با مثال؟

گوگل MUM یکی از بخش های مهم در آموزش سئو مدرن است؛ چراکه شما را با یکی از مهم ترین تکنولوژی های گوگل در درک محتوا به کمک فناوری های کنونی آشنا می کند. مهم ترین کاربرد این الگوریتم، پاسخ به سوالات چالشی کاربران و یافتن بهترین جواب برای آن است تا کاربر بتواند نیاز خود را با خواندن آن صفحه برطرف کند. اما این الگوریتم چیست؟

نحوه کار گوگل MUM و اثرات آن

برای آنکه بهتر این موضوع را درک کنید، اجازه دهید یک مثال ساده بزنیم. فرض کنید شما قصد دارید به یک گردش کوهنوردی بروید اما نمیدانید کفش های شما برای آن مناسب هستند یا خیر. بنابراین یک عکس از کفش خود گرفته و در جستجوی گوگل پرسش خود را مبنی بر مناسب بودن این کفش برای کوهنوردی وارد می کنید. گوگل با درنظر گرفتن تصویر و مرتبط کردن آن با سوال شما، می تواند محتوایی بلاگی را پیشنهاد دهد که فهرستی از بهترین کفش ها برای کوهنوردی را معرفی می نماید. بدین ترتیب سوال چالشی شما را پاسخ می دهد.

برخی از مهم ترین اثرات الگوریتم گوگل مام عبارتند از:

گوگل اکنون برای بها دادن به محتواهای کاربردی تر که ارزش بالاتری برای مخاطب دارند و می توانند مشکل او را حل کنند، فاکتور دیگری را نیز درنظر گرفته است. این اتفاق پس از چندین بار بروزرسانی الگوریتم گوگل در سال 2022 انجام شده و در 15 دسامبر سال 2022 منتشر شد. عنصر جدید،Experience  نام دارد. این بروزرسانی باعث شده است تا داکیومنت () گوگل برای دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل 9 صفحه بیشتر شود.  برخی از مهم ترین تغییراتی که در این بروزرسانی ذکر شده اند، شامل موارد زیر می باشند:

سئو سایت انگلیسی زبان

در آموزش سئو، بخش مهم دیگری که برای سایت های چند زبانه با مخاطبین بین المللی مهم می باشد، سئو سایت انگلیسی زبان است. جالب است بدانید در حدود 26 درصد از کاربران اینترنت در جهان مخاطب محتواهایی با زبان انگلیسی هستند. بنابراین سئو سایت در این حوزه نیز می تواند ترافیک ارگانیک بسیار زیادی را به سمت سایت شما جذب نماید.

به طور کلی، سئو سایت انگلیسی زبان تفاوت های مختلفی را با سایر وب سایت ها دارد. همچنین لازم است وبمستران به نکات مختلفی در هنگام سئو و انتشار محتوا توجه کنند. برخی از این موارد عبارتند از:

شما می توانید نکات بیشتری از قوانین و روش سئو سایت های انگلیسی زبان را در دوره آموزشی سئومستر بیابید.

سئو یوتیوب و راهکارهای افزایش رنک آن

سئو ویدیوهای یوتیوبی تا حد بسیار زیادی شبیه به فرآیندهایی است که می توانید آنها را در آموزش سئو نیز بیابید. یوتیوب به عنوان 2امین موتور جستجو بعد از گوگل شناخته می شود و توسط گوگل خریداری شده است. بنابراین شکی در این وجود ندارد که سیستم جستجوی آن نیز از همان قابلیت ها و فناوری هوش مصنوعی گوگل استفاده می کند تا انبوهی از ویدیوهای تولید شده در این پلتفرم را مدیریت کند. منظور از سئو یوتیوب، استراتژی است که از آن می‌ توانید جهت افزایش شانس نمایش ویدیو خود به مخاطبان استفاده کنید و اقدام به بهینه سازی کانال، ویدیو ها و تقویت رنک آنها در نتایج جستجو نمایید.

برخی از راهکارهای افزایش رتبه در یوتیوب به کمک سئو کردن آن عبارتند از:

راهکارهای محرمانه سئو ویدیو در گوگل

پس از بروزرسانی هایی که با آمدن الگوریتم های پنگوئن و پاندا ایجاد شدند، بسیاری از سئوکارها به این نتیجه رسیدند که لینکسازی تنها راه حل برای بالا بردن رنگ سئو در گوگل نیست. بلکه افزایش کیفیت تولید محتوا نیز بسیار مهم است. یکی از مهم ترین عناصر از نظر گوگل در غنی کردن محتوا، ویدیو می باشد که در استراتژی های بازاریابی نیز استفاده می شوند.

سئو ویدیو مجموعه ای از راهکارهایی است که می تواند این نوع محتواها را به فرم قدرتمندتری برای تعامل با مخاطب تبدیل کند. برخی از راهکارهای کلیدی در انجام این کار عبارتند از:

7 مرحله مهم برای سئو تصویر و عکس

یادگیری و آموزش سئو محتواهای بصری یک بخش جدایی ناپذیر از پروسه بهینه سازی محتوا و کل سایت است. فرقی نمی کند برای تولید محتوا اقدام می کنید یا آنکه طراحی سایت را انجام می دهید. جالب است بدانید از هر 3 جستجوی گوگل، 1 مورد آن مربوط به جستجوی تصویر می باشد. بنابراین مهم است که از این طریق نیز ترافیک بیشتری برای سایت خود جذب کنید. 7 مرحله برای آموزش سئو تصویر در گوگل به شرح زیر می باشند که عبارتند از:

سئو پادکست و روش نمایش آن در نتایج گوگل

اگر بخواهیم این قضیه را از دید آماری ببینیم، باید گفت اکنون بیش از 7 میلیارد انسان در زمین زندگی می کنند و تعداد وبلاگ ها نیز چیزی در حدود 1 میلیارد عدد است. این داده ها برای پادکست 700 هزار عدد می باشد. با یک حساب و کتاب کوچک، به خوبی می توان فهمید رقابت پادکست 1420 برابر کمتر از وبلاگ نویسی است. این رقم حتی در وب فارسی نیز می تواند کمتر باشد. بنابراین سئو کردن پادکست و بالا آوردن این چنین محتواهایی می تواند یک نوع برندینگ و راهکار برای افزایش ترافیک و ماندگاری کاربر در سایت شما باشد.

برخی از روش هایی که برای آموزش سئو پادکست می توان عنوان کرد، عبارتند از:

برای افزایش احتمال نمایش پادکست های خود در نتایج گوگل، می بایست آنها را در گوگل پلی موزیک منتشر نمایید. سپس از RSS Feed برای لینک کردن در وب سایت استفاده کنید. توجه کنید که در فایل robots یا غیره، نباید خزنده های گوگل و کاربران را از دسترسی به آنها منع نمایید.

آشنایی با اسکیما کد و نحوه بهبود سئو با آن ها

مراحل پیاده‌سازی اسکیما مارک‌آپ در سایت چگونه است؟

اگر نمی‌دانید ،‌ به این مقاله سری بزنید چراکه ما می‌خواهیم صرفا به نحوه پیاده سازی آن بپردازیم. برای پیاده سازی اسکیما مارک‌آپ‌ها می‌توانید از 3 روش زیر استفاده کنید:

5 کاربرد مهم گوگل آنالیتیکس برای بهبود سئو سایت

بخش بسیار بزرگی از موفقیت پروژه شما، به تحلیل و چیدن استراتژی آن وابسته است که می بایست در آموزش سئو این موضوع را به خوبی بیاموزید. برای آنکه بتوانید یک تحلیل جامع و دقیق از سایت خود داشته باشید، باید فاکتورهای مختلفی را اندازه بگیرید. بنابراین به ابزارهایی برای مشاهده و گردآوری داده های آن سایت نیاز خواهید داشت. یکی از بهترین سامانه ها برای انجام این کار در مقطع کنونی دانست، گوگل آنالیتیکس نام دارد.

به طور خلاصه، گوگل آنالیتیکس یک وب سرویس آنلاین است که از سوی گوگل نخستین بار در سال 2005 ساخته شد. نحوه کارکردن این پلتفرم، با اضافه کردن یک کد جاوا اسکریپت در سایت شما انجام می شود که تمامی داده ها را اندازه گیری کرده و به این سرویس می فرستد. مهم ترین کاربردهایی که برای سئو و گوگل آنالیتیکس می توان درنظر داشت، عبارتند از:

سئو چگونه باعث افزایش درآمد شما می‌شود؟

ممکن است این پرسش برای شما هم مطرح شود که آموزش سئو چگونه می‌تواند در افزایش درآمد موثر باشد. در این خصوص می‌توان به 3 فاکتور مهم زیر اشاره کرد که عبارتند:

آشنایی با نکات سئویی در طراحی سایت

فرقی نمی‌کند برای طراحی سایت فروشگاهی، یا شرکتی و غیره اقدام می‌کنید. نکات آموزش سئو حتی در این مرحله از راه اندازی سایت نیز باید رعایت شود. اگر اولین بار است که چنین مطلبی را می‌شنوید، در ادامه با ما باشید تا به چند نکته و مثال از این مبحث بپردازیم:

رعایت نکات بالا در کنار نکات فرعی طراحی از جمله ،‌ رعایت استانداردهای UX/UI برای بهینه سازی تجربه کاربری و غیره می‌بایست در روند راه اندازی این پلتفرم درنظر گرفته شود. و در کنار آن توجه به اهمیت ساختارسازی سایت در سئو،‌ همگی منجر می‌شود تا بهینه سازی سایت شما با سرعت بالاتری انجام گردد. اگر با نحوه طراحی و دیزاین سایت آشنا نیستید، یک دوره جامع با هزینه‌ای بسیار اقتصادی برای شما درنظر گرفته‌ایم که می‌توانید آن را در صفحه “” مشاهده کنید. این آموزش می تواند مکمل خوبی در کنار دوره جامع آموزش سئو مستر باشد.

مراحل سئو سایت وردپرسی چگونه است؟

از آنجایی که امروزه بیش از 43 درصد از سایت‌های دنیا با وردپرس ساخته می‌شوند،‌ بحث آموزش سئو به خصوص برای این سیستم‌های مدیریت محتوا بسیار مهم است. چند مرحله مهم از سئو سایت وردپرسی به شرح زیر می‌باشد:

اگر قصد طراحی سایت وردپرسی را دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما در این بخش استفاده نمایید. شما می‌توانید با مشاهده و ارسال فرم طراحی سایت،‌ این نوع پلتفرم‌ها را از مجموعه SEOEDU با رعایت نکات سئو در طراحی آنها دریافت کنید. تمام طراحی‌های سایت مطابق با آموزش سئو انجام شده و این مزیت برتری است که در SEOEDU خواهید داشت.

آشنایی با ساختار سایت در سئو و نحوه پیاده سازی آن

در بخش آموزش سئو، آشنایی با ساختار سایت بسیار مهم است تا بتوانید درک کلی از اقدامات سئو داخلی داشته باشید. منظور از ساختار سایت در سئو، به معنای اجزای سازمان دهی شده سایت شما هستند که می‌توانند صفحات، پست‌ها، طبقه بندی‌ها، دسته‌ها، برچسب‌ها و urlهای‌ آنها باشد. ساختار سایت از آنجایی مهم است که گوگل را هدایت می‌کند، با محتوای شما رقابت نخواهد کرد و تجربه کاربری و درک کاربر از سایت شما را تسهیل خواهد نمود.

مراحل پیاده سازی ساختار حرفه‌ای سایت

حال باید به این پرسش پاسخ دهیم که مراحل پیاده ‌سازی ساختار حرفه ای سایت چیست؟ در این خصوص می توان به مراحل زیر اشاره کرد که عبارتند از:

یادگیری چنین مفاهیمی در آموزش سئو بسیار مهم است که در بخش مقدمه باید بیان شود. به عنوان مثال ساختار یک سایت از صفحه اصلی شروع شده و در پله بعدی به دسته‌بندی‌ها و زیرمجموعه‌های آن رسیده و در نهایت به صفحات مانند پست‌های بلاگ یا محصول و غیره می‌رسد. به این نکته توجه کنید که ایجاد ساختار سایت نباید بیشتر از 3 لایه باشد. چراکه می‌تواند روند خزش را سخت‌تر کرده و به تجربه کاربری صدمه وارد کند.

آشنایی با 4 مرحله مهم در ‌آموزش بهینه سازی سایت

اگر نمیدانید آموزش سئو به چه بخش‌هایی تقسیم می‌شود، باید به 4 مورد مهم زیر اشاره کرد کنیم. چراکه با درک اهمیت 4 مرحله‌ای که در ادامه ذکر می‌کنیم،‌ می‌توانید با تمام فرآیندهای مهم سئو آشنا شده و با یادگیری آنها، هر سایتی را بهینه سازی کنید. این مراحل عبارتند از:

به این نکته توجه کنید که هر نوع سایتی مباحث آموزش سئو خاص خود را در زیردسته این 4 بخش دارد. به عنوان مثال،‌ شما باید برای سایت‌های فروشگاهی نسبت به‌ نیز اقدام کرده و آن را در تک تک صفحات محصول،‌ آرشیو و غیره رعایت کنید. در ادامه می‌خواهیم برحسب نوع و کاربری سایت،‌ چند نکته آموزشی سئو را برای شما ذکر کنیم که می‌توانید همین حالا در پلتفرم‌های خود به کار ببرید.

آموزش گام به گام سئو سایت‌های وبلاگی و نکات آن

تفاوت سئو سایت‌‌های محتوا محور با سایر وب‌سایت‌ها که نمونه آن را می‌توان در پلتفرم‌های وبلاگی مشاهده کرد، در استراتژی و اقداماتی است که باید برای آن انجام دهید. در آموزش سئو این سایت‌ها، می‌توان به چند گام مهم زیر اشاره کرد که عبارتند از:

شما می‌توانید در روند آموزش سئو، طی جلسات کوچینگی که با آقای دهقانی خواهید داشت، نکات بسیاری را در مورد سئو سایت‌های مختلف دریافت کنید.

نکات و مراحل گام به گام سئو فروشگاه اینترنتی

بخش مهمی از آموزش سئو مربوط به بهینه سازی سایت‌های فروشگاهی است که معمولا نکات فوق العاده مهم و بسیار زیادی دارد. هر نکته ارزش بالایی در این بخش دارد؛ چراکه با بالا بودن رقابت‌ها، شما باید جزء به جزء بهینه سازی سایت خود را جدی بگیرید. در خصوص آموزش سئو این سایت‌ها می‌توان به گام‌های زیر اشاره کرد که عبارتند از:

در طراحی سایت فروشگاهی توجه به ساختار سازی سایت و از سوی دیگر، سئو طراحی این پلتفرم شامل نکات بسیار زیادی می‌شود. شما می‌توانید از خدمات طراحی سایت در مجموعه SEOEDU نیز استفاده کنید و با پرداخت ،‌ یک سایت با دیزاین کامل، سرعت بالا و سئو فرندلی دریافت نمایید که روند بهینه سازی آن به سرعت قابل انجام است.

نشانه‌های مهم در ارزیابی پیشرفت سئو کدامند؟

بدون شک اگر به صورت کامل یک دوره آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) را بگذرانید و از تکنیک‌های آن استفاده کنید، با یکسری نشانه‌ها در سایت خود مواجه می‌شوید که می‌تواند نمود پیشرفت SEO سایت شما باشد. در این خصوص اجازه دهید به برخی از این علائم و فاکتورها اشاره کنیم که می‌توانید به کمک آن برای ارزیابی پیشرفت سئو سایت خود کمک بگیرید:

ملموس‌ترین و مهم‌ترین نشانه سئو موفق سایت که می‌توانید با کمک آن متوجه پیشرفت سایت خود شوید، دستیابی به رتبه‌های بالاتر در نتایج SERP موتور جستجو است.

بدیهی است زمانی که سایت شما از نظر سئو بهبود یابد، رتبه کلی سایت در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مختلف افزایش می‌یابد. در نتیجه کاربران بیشتری آن را مشاهده می‌کنند که با افزایش آمار ایمپرشن قابل مشاهده است.

بدون شک تولید محتوا یک عامل مهم در سئو سایت شما است که می‌تواند سرنخ‌های بسیاری را از برند شما در فضای مجازی در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهد. در این حالت شما می‌توانید با افزایش کیفیت سایت چه از نظر بصری، تکنیکال، سرعت و ارزش محتوایی که همه این موارد جنبه‌های مختلفی از سئو سایت هستند، مدت زمان ماندگاری کاربر را بیشتر نمایید.

نکته: یک تکنیک برای بیشتر کردن زمان ماندگاری کاربر، افزایش سرعت لود سایت است که بازخورد اولیه کاربر را به شدت مثبت نگه می‌دارد. سپس نگارش جذاب مقدمه و غنی سازی محتوا با انواع فایل‌های مالتی مدیا، اینفوگرافیک، ویدیو، پادکست و غیره می‌تواند کاربر را در سایت شما حفظ کند.

متریک‌های مهم در سئو چیست؟

متریک‌ها، پارامترهای قابل اندازه گیری هستند که متخصصین SEO تلاش می‌کنند با آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)، در جهت بهبود آنها گام بردارند. در این خصوص می‌توان علاوه بر مواردی که در قسمت قبل بیان کردیم، به چند مورد دیگر نیز اشاره نمود که عبارتند از:

بهترین مرجع برای آموزش سئو سایت چیست؟

شما می توانید برای دسترسی به یک کورس آموزشی جامع،‌ از SEOEDU‌ استفاده کنید. توجه کنید که این دوره آموزشی، شامل 10 سرفصل آموزشی برای پوشش تمام آنچه در یک پروژه واقعی به آن نیاز دارید می‌باشد. از سوی دیگر به صورت هفتگی مدرس این دوره به کوچینگ دانشجویان و بررسی وضعیت آنها پرداخته و ایرادات آنها را به صورت عملی بررسی می‌کند.

مدت زمان یادگیری سئو چقدر است؟

ممکن است این پرسش برای شما هم مطرح شود که موفقیت در سئو چقدر زمان می‌خواهد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم آموزش سئو بسته به توانایی‌های فرد ممکن است ظرف مدت 3 ماه قابل انجام است. با این حال مهم‌ترین بخش، کسب تجربه و آشنایی با ترفندهای بهینه سازی سایت می‌باشد که می‌بایست آن را به صورت پروژه محور انجام دهید.

اگر به عنوان یک کارفرما هستید و می‌خواهید در مدت زمان کمتری به نتایج بهینه سازی سئو برسید، پیشنهاد ما استفاده از SEOEDU‌ است. شما می‌توانید با دریافت این خدمات، از صد در صد آموزه‌ها، تجربیات و ترفندهای بهینه سازی سایت توسط مجموعه ما با سابقه بیش از 5 سال استفاده کنید. در این روش، دیگر نیازی به یادگیری و صرف هزینه زمانی نخواهید داشت. همشهریان یزدی نیز می‌توانند از مجموعه SEOEDU که در این شهر واقع شده برای دریافت خدمات استفاده کنند.

سوالات متداول

1- مسیر آموزش سئو به صورت رایگان چگونه است؟

برای آموزش سئو به صورت رایگان شما می توانید ابتدا ویدیو رایگان مباحث مقدماتی سئو را در وبسایت SEOEDU مشاهده نمایید و سپس به مشاهده ویدیو مسیر سئو بپردازید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن مسیر یادگیری سئو را ادامه و به درستی جلو بروید. این دو ویدیو مسیری را به شما نشان خواهد داد که مکانیزم گوگل را بشناسید و به راحتی هر سایتی را به رتبه یک گوگل برسانید.

2-سوالات آموزش سئو خود را ازچه طریق می توانم از آقای دهقانی بپرسم؟

برای دریافت جواب سوالات آموزش سئو خود می توانید از طریق بخش نظرات همین صفحه اقدام نمایید و سوالات خود را در زمینه سئو از آقای دهقانی بپرسید. تمامی سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده خواهند شد.

3- آیا برای یادیگری سئو به برنامه نویسی نیاز است؟

باید گفت قطعا داشتن دانش برنامه نویسی در بحث سئو به شما کمک می کند اما اینکه حتما باید آن را بلد باشید تا بتوانید سایتی را سئو کنید خیر! نیازی نیست. شما می توانید با آگاهی از مباحث برنامه نویسی که مربوط به سئو می شود، به راحتی با تیم برنامه نویسی ارتباط گرفته و مشکل خود را با کمک آن ها حل کنید.

آموزش سئو آسان و سریع !

در این بخش از آموزش سئو آسان و سریع در آکادمی امیرحسین صداقت سعی داریم که سئو را به شما در کمترین زمان و به صورت پیوسته و متنی و تصویری آموزش دهیم و امیدواریم که در ادامه با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که این آموزش سئو که در ادامه مطالعه خواهید نمود شامل مفاهیم برخی از واژگان تخصصی در سئو، مبانی سئو، الگوریتم های گوگل، آموزش ابزارهای سئو و موارد تاثیرگذار در رشد یک سایت در گوگل می باشد، پس در صورتی که به دنبال آموزش های جامع تر و کامل تر هستید می توانید به بخش دوره های سئو در آکادمی امیرحسین صداقت سر بزنید.

آموزش اصول سئو و مبانی آن

برای فعالیت در حوزه سئو و ادامه آموزش اصول سئو و مبانی، اولین قدم مهم آشنایی با مفهوم وب‌سایت است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. پس از درک ساختار وب سایت، باید به آموزش سئو و اصول آن بپردازید تا درک صحیحی از این حوزه داشته باشید. در این زمینه، می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

به علاوه، یکی از اصول مهم در آموزش سئو نیز آشنایی کامل با اجزای مختلف سایت است. در مقالات مجموعه آکادمی امیرحسین صداقت، می‌توانید با اجزای مهمی از سایت که در راه‌اندازی و طراحی آنها باید در نظر گرفته شوند، آشنا شوید. برخی از موضوعاتی که مورد بحث قرار می‌گیرند، از جمله “تحقیق کلمات کلیدی” و “رپورتاژ آگهی” و از این دسته از موضوعات می‌باشند.

مهم‌ترین اجزای سئو

همانطور که قبل از اینکه به این بخش در دوره آموزش سئو برسید مطالعه فرمودید به شما گفتیم که سئو از بخش ها و اجزای مختلفی تشکیل گردیده است که مهم ترین آنها شامل 5 چیز است.

  1. سئو داخلی یا On-Page SEO
  2. سئو خارجی یا Off-Page SEO
  3. سئو تکنیکال یا Technical SEO
  4. آنالیزداده ها یا SEO Analysis
  5. الگوریتم‌های گوگل یا Google Algorithms

هر کدام از موارد بالا یکی جزء‌های مهم در سئو به حساب می‌آیند و رعایت آنها و یادگیری اصولی آنها حائز اهمیت فراوانی است، همچنین در ادامه اجزای مهم در سئو به مفاهیم پرتکراری برخورد خواهید کرد که در ادامه خواهیم گفت؛

  1. تحقیق کلمات کلیدی یا Keywords Research
  2. لینک‌سازی خارجی و داخلی یا On-Page & Off-Page Link Building
  3. بازاریابی محتوایی یا Content Marketing

مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل

به این امر حتما توجه لازم را داشته باشید که گوگل برای ما (متخصصین سئو) کار نمی‌کند، بلکه برای آسانی در دسترسی به محتوا و پاسخ های مدنظر کاربران خود در کمترین زمان کار می‌کند، پس در همین مسیر نیز گوگل الگوریتم هایی را طراحی کرده است که بتواند بسنجد که کدام سایت به چه صورت به کاربران گوگل در حال خدمت رسانی است تا بتواند سایت ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

وقتی شما در گوگل جستجو می‌کنید، مقالات مرتبط‌ترین به موضوع شما بر اساس کلمات کلیدی استفاده شده در جستجو نمایش داده می‌شوند. گوگل برای نمایش نتایج بهتر و مرتبط‌تر، از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند که به طور مداوم به روزرسانی می‌شوند و تغییراتی در آنها اتفاق می‌افتد تا کاربران بتوانند به سریعترین شکل ممکن به موضوع مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. این الگوریتم‌ها نقش مهمی در تعیین جایگاه و رتبه سایت شما در نتایج گوگل ایفا می‌کنند.

با فراگیری آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته، شما می‌توانید به راحتی با استفاده کردن از تکنیک‌های مختلف، توجه الگوریتم‌های گوگل را به سایت خود جذب کنید و به جایگاه و رتبه‌های خوبی در نتایج جستجوی گوگل برسید. آموزش سئو از صفر تا صد به صورت اصولی به شما کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از روش‌ها و تکنیک‌های سئو سایت، آن را برای موتورهای جستجو بهبود بخشید و در نهایت به جایگاه عالی‌ای در نتایج گوگل دست یابید.

در ادامه در این فصل از آموزش سئو در آکادمی امیرحسین صداقت به معرفی برخی از الگوریتم‌های مهم گوگل خواهیم پرداخت پس حتما در ادامه نیز ما را همراهی کنید و سئو را به صورت کاملا لذت بخش، آسان و سریع فرا بگیرید.

در صورتی که محتواهای سایت شامل عکس‌ها، مقالات، ویدیوها و سایر موارد از سایت‌های دیگر کپی شده باشند، الگوریتم پاندا این گونه اطلاعات را به موتور جستجوی گوگل اعلام می‌کند. برای جلوگیری از رتبه‌گرفتن سایت‌هایی که مداوماً محتواهای خود را از جای‌های دیگر کپی می‌کنند، گوگل این سایت‌ها را در نتیجه‌های اولیه خود به هیچ وجه نشان نمی‌دهد. الگوریتم پاندا از 2011 برای پیشگیری کردن از کپی‌برداری مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرد و از آن زمان تا به امروز تولید محتوا و کانتنت مارکتینگ به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

بنابراین برای دستیابی به جایگاه مطلوب در نتایج گوگل هرگز عکس، تکه‌ای متن و یا هیچ عنصر و مدیای دیگری را از سایت‌های دیگران کپی نکنید. کانتنت مارکتینگ به توسعه و انتشار محتوایی در بخش‌های مختلف از جمله بلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و صفحات محصول مربوط می‌شود. در این فرایند، موضوعات در سایت شما به هم‌پیوستگی و ارتباط داشته و در نهایت به ایجاد روابط قوی‌تر با مخاطبان و مشتریان شما منجر می‌شود.

الگوریتم پنگوئن یکی از الگوریتم‌های مهم گوگل است که از آوریل سال 2012 معرفی شد. این الگوریتم تمام تمرکز خود را بر روی لینک‌ها و بک‌لینک‌های سایت متمرکز می‌کند. بک‌لینک‌ها لینک‌هایی هستند که به سایت شما ارجاع می‌دهند. گوگل به بک‌لینک‌های با قدرت توجه ویژه‌ای می‌کند و با بهره‌گیری از بک‌لینک‌های موثر، احتمال افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

همچنین، بک‌لینک‌های ضار و مخرب نیز وجود دارند که ممکن است تأثیر منفی‌ای بر جایگاه و رتبه سایت شما در گوگل داشته باشند. در آموزش‌های سئو، می‌توانید با این مفاهیم بیشتر و بیشتر آشنا شوید.

قبل از معرفی الگوریتم مرغ مگس‌خوار، سایت‌هایی که از تعداد بیشتری کلمات کلیدی استفاده می‌کردند، در نتیجه‌های گوگل رتبه خوبی داشتند. اما این مسئله کیفیت مقالات منتشر شده روی سایت‌ها را به شدت کاهش داد و کاربران با مشکلاتی در پیدا کردن مقالات با کیفیت مواجه شدند. الگوریتم مرغ مگس‌خوار معکوس این شرایط را به وجود آورد.

در حال حاضر، استفاده از تعداد زیادی کلمات کلیدی منجر به جریمه و کاهش رتبه سایت می‌شود. به جای آن، سایت‌هایی که مقالات با کیفیتی دارند، به رتبه‌های مطلوبی در گوگل دست می‌یابند. به همین دلیل، تولید محتوا و سئو برای بهبود رتبه سایت بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

اگر می‌خواهید به سطح جدیدی از سئو برسید از دوره‌های آکادمی سپید استفاده نمایید.

در جستجوی موضوعات در گوگل، شما از زبان رسمی یا محاوره‌ای استفاده می‌کنید؟ الگوریتم برت، گوگل را قادر می‌سازد تا بهترین تفسیر را درک کرده و دقت بسیار بیشتری را در تحلیل کردن کوئری کاربران خود داشته باشد. با استفاده کردن از الگوریتم برت، گوگل توانایی بهتری در درک زبان انسان‌ها دارد و نتایج دقیق‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد. توجه کردن به این الگوریتم نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که می‌بایست در آموزش سئو بدان توجه کنید.

در همین زمان، وبسایت‌ها با مشکل نمایش نامطلوب در گوشی‌های همراه مواجه شدند. به منظور حل این مشکل، گوگل الگوریتم نخستین نمونه موبایل را معرفی کرد تا وبسایت‌ها را مجبور کند سایت‌های خودشان را برای کاربران موبایل نیز ساختاربندی کنند تا زمان بازدید از وبسایت‌ها هیچ مشکلی برای کاربران پیش نیاید.

در کل، پاسخگو بودن وبسایت‌ها به اندازه‌گیری نیازها و خواسته‌های کاربران یکی از عوامل مهم است که تمام افراد مشغول به کار در حوزه سئو باید به آن مسلط باشند و با طراحان وبسایت برای طراحی سایت ریسپانسیو، هماهنگی کنند.

این الگوریتم به ساختار کلی تمامی سایت‌هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند، توجه می‌کند و وبسایت‌هایی که کیفیت پایینی دارند و بی ارزش به حساب می‌آیند، را از نتایج گوگل کنار بزنند. دلیل این اقدام، جلوگیری از سوءاستفاده و کلاهبرداری برخی از وبسایت‌ها می‌باشد. بنابراین بعد از اتمام دوره آموزش سئو جامع، باید به نکاتی توجه کنید که هرگز در برابر این الگوریتم بی‌رحم وارد دام نشوید. یکی از این نکات اشاره به داشتن نماد الکترونیک برای وبسایت شما است. به تجربه کاربری (UX) و طراحی رابط کاربری (UI)نیز باید توجه کنید، زیرا این موارد از دید الگوریتم گوزن سفید بسیار مهم می‌باشند. به طور کلی، بهترین راه برای تقابل با این الگوریتم، رضایت مشتریان است. هر چه کاربران گوگل راضی‌تر باشند، الگوریتم گورخر نیز قطعا از شما راضی‌تر خواهد بود!

چگونه سایت اول در گوگل باشیم؟

برای دست‌یابی به رتبه‌ی سایت اول در نتایج گوگل، نیازمند انجام سه مرحله مهم و حرفه‌ای هستید که به صورت کامل و هدفمند اجرا شوند. این سه مرحله عبارتند از:

تکنیکال SEO

تکنیکال SEO به اصطلاح بهینه‌سازی ساختار و زیرساخت‌های وب سایت شما می‌پردازد. در این مرحله، اجزای فنی سایت شما بهبود یافته و مشکلات موجود برطرف می‌شوند تا گوگل بتواند به درستی و سریعی صفحات شما را اسکن کند و نتایج بهتری را نشان دهید. در اینجا چند نکته اساسی برای تکنیکال SEO آورده شده است:

در این مرحله، به سئو محتوا و عناصر داخلی هر صفحه می‌پردازیم تا گوگل بتواند بهتر محتوای شما را فهمیده و به کاربران مناسب نمایش دهد. نکات مهمی که در این مرحله رعایت کنید شامل موارد زیر است:

این مرحله به بهبود اعتبار و ارتباطات وبسایت شما با دیگر وب سایت‌ها و منابع بیرونی می‌پردازد. عوامل مهمی که در این بخش باید مورد توجه قرار بگیرند شامل موارد زیر است:

در نهایت، برای دستیابی به رتبه یک در صفحه نتایج گوگل، نیازمند توجه به تمام این مراحل و استفاده از روش‌های حرفه‌ای و کاملاً هدفمند هستید. توسعه‌ی همزمان این سه بخش، به مرور زمان باعث بهبود چشمگیر رتبه‌بندی و ترافیک وب سایت شما خواهد شد.در ادامه این آموزش سئو از آکادمی امیرحسین صداقت به صورت کامل تر با تمام موارد ذکر شده در بالا آشنا خواهید شد و به صورت کامل آن ها را با مثال درک خواهید کرد تا بتوانید به راحتی به نتیجه اول گوگل برسید!

سئو تکنیکال و مفاهیم مرتبط

مزایای سئو تکنیکال

یکی از دلایل عدم رتبه‌بندی بهتر برخی از سایت‌ها در مقایسه با رقبا، عدم استفاده از سئو تکنیکال است. به طور کلی، این بخش پایه‌های لازم برای سئو داخلی و خارجی سایت را فراهم می‌کند. برخی از مزایای سئو تکنیکال عبارتند از:

افزایش سرعت سایت

سرعت بارگذاری وب سایت یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در بهبود سئو و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو است. اهمیت این موضوع به وضوح مشخص است؛ زیرا سرعت بارگذاری صفحات وب می‌تواند تأثیر چشمگیری بر تجربه کاربری و در نتیجه میزان فروش در سایت داشته باشد.

مطابق با گزارش‌های شرکت آمازون، به‌طور علنی اعلام کرده است که میانگین در هر 100 میلی‌ثانیه دیرتر لود شدن صفحات، یک درصد کاهش فروش در این فروشگاه آنلاین رقم می‌خورد. قطعا نیز شما هم تجربه‌ی مشابهی داشته‌اید؛ به عنوان مثال، هنگامی که برای خواندن مطالبی متنوع تعدادی از صفحات را در مرورگر باز کرده‌اید، احتمالاً با سایت‌هایی مواجه شده‌اید که محتوا‌هایشان با سرعت بارگذاری بیشتری نمایش داده شده بود.

این اطلاعات نشان می‌دهد که سرعت کم بارگذاری سایت نه‌تنها منجر به سقوط رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می‌شود، بلکه ممکن است باعث کاهش تعداد کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما نیز گردد.

استفاده از GZip یا کش

ممکن است شما همواره تجربه کرده باشید که فایل‌ها را با بهره‌گیری از فرمت Zip فشرده کرده و حجم آن‌ها را کاهش داده‌اید تا بتوانید آن‌ها را با سرعت بسیار بیشتری به دیگران ارسال بکنید.

این فناوری فشرده‌سازی را می‌توان نیز برای کاهش دادن حجم صفحات وبسایت‌ها با استفاده کردن از Gzip انجام داد. در واقع هنگامی که کاربر وبسایت شما را باز می‌کند، درخواست دریافت اطلاعات به سوی سرور سایت ارسال می‌گردد و سپس که سرور درخواست را دریافت کرد، فایل‌های مختلفی که سازنده اصلی سایت به شمار می‌روند شروع به لود شدن می‌کنند. اما اگر این اطلاعات را با استفاده از Gzip فشرده‌سازی کنید، صفحات سایت برای کاربران بسیار سریع‌تر لود می‌شوند و تجربه کاربری از مشاهده صفحات بهبود چشمگیری می‌یابد.

تعداد زیادی از سایت‌ها با یک مشکل مواجه هستند که محتوای آن‌ها در نتایج گوگل قرار نمی‌گیرد یا به عبارت دیگر، INDEX نمی‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که مدت‌ها طول بکشد تا محتوای شما به نتایج گوگل راه‌یابند و برای جستجوگران گوگل نمایش داده شود.

اما با داشتن نقشه سایت، موتور جستجوی گوگل به راحتی با وبسایت ارتباط برقرار می‌کند و محتواها را راحت‌تر ارزیابی و تحلیل می‌کند. توجه به تولید نقشه سایت به صورت حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در دوره جامع آموزش سئو در آکادمی امیرحسین صداقت به آن می‌پردازیم.

بهینه سازی کدها در سایت

بهینه‌سازی کدها یکی از اصولی‌ترین عوامل برای بهبود سرعت وب‌سایت‌ها محسوب می‌شود. موتور جستجوی گوگل با کدهایی که در سایت شما استفاده می‌شود، به تجزیه و تحلیل آن می‌پردازد؛ اگر کدها ناپیوسته و بی‌کیفیت باشند، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوید و از جمله مهم‌ترین آن‌ها عدم توجه گوگل به سایت شما است.

بیشتر کدها و سندباکس‌های موجود در سایت ممکن است به صورت نامنظم و تراکم‌دار باشند، که این موضوع باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت و در نتیجه کاهش رتبه سایت شما در نتایج گوگل می‌شود. خزنده‌های گوگل نیز برای خواندن این کدها و سندباکس‌ها زمان بیشتری نیاز دارند، که این موضوع می‌تواند باعث کاهش سرعت سایت شما و به‌طبع کاهش رتبه در موتور جستجو شود.

اگر شما برنامه‌نویسی سایت را به خوبی مسلط نیستید و سایتتان با وردپرس ساخته شده است، نگران نباشید! می‌توانید با استفاده از افزونه‌های مختلف، کدهای سایت خود را بهینه‌سازی کنید و بهبود سئوی آن را تجربه کنید.

کلیت مبحث بهینه‌سازی کدها از جمله مهم‌ترین بخش‌های آموزش سئو به‌صورت ۰ تا ۱۰۰ است. با آشنایی نسبی به این موضوع و اجرای بهینه‌سازی‌های لازم، می‌توانید سرعت و کارایی وب‌سایتتان را بهبود بخشید و از این مسیر به رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو دست یابید.

فشرده‌سازی فایل های JS و CSS

به منظور بهبود سرعت لود صفحه، باید این فایل‌ها را کاملاً فشرده و به تنها یکCSS و یکJS تبدیل نمود. این اقدام به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های افزایش سرعت وب سایت، در دورهٔ آموزشی سئو از مباحث مورد آشنایی قرار می‌گیرد. با اجرای این اقدام، کاربران می‌توانند بهره‌مند از تجربه‌ی بهتری در مشاهده و استفاده از صفحه‌ها شوند.

طراحی سایت و صفحات آن با توجه به استانداردهای داده‌های ساختار یافته، تاثیر بسیار زیادی بر افزایش یافتن رتبه‌ی سایت در نتایج جستجوی گوگل دارد و می‌توان آن را از مهم‌ترین فاکتورهای سئو معرفی کرد.

سایت واکنش‌گرا (Responsive)

از این رو، بهتر است به طراحی رابط کاربری برای گوشی‌های همراه بیشتر اهمیت داد و کاربر زمان بیشتری را در سایت بگذراند تا از این طریق رتبه‌ی سایت در گوگل افزایش یابد.

سئو و تولید فایل Robots.txt

با اجرای این روش، محتواهای مهم و ارزشمند ما با سرعت بیشتری در نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرد. برای تعیین مسیر حرکت خزنده‌های گوگل، می‌توانیم ازRobots.txt استفاده بکنیم. این فایل به موتورهای جستجو اطلاعاتی دربارهٔ ساختار سایت ما ارائه می‌دهد و باعث بهبود نتایج سئوی سایت می‌شود.

نکات خلاصه و مهم سئو تکنیکال

برخی از نکات مهم سئو تکنیکال که باید به آن‌ها در آموزش سئو توجه شود را به صورت خلاصه در این‌جا برای شما آماده کرده ایم که می‌توانید آن‌ها را مطالعه بفرمایید.

با رعایت این موارد و انجام بهینه‌سازی‌های سئو تکنیکال، سایت شما قوی‌تر، سریع‌تر، و کارآمدتر برای موتورهای جستجو خواهد بود و بهبود رتبه‌بندی و ترافیک عالی را به همراه خواهد داشت.

علاقه‌مندی شما به انتشار محتوای جذاب و برتر در وب‌سایتتان، بدون رسیدن به مخاطبان، احساس ناامیدی و خستگی را به همراه دارد. اما با سئو داخلی، می‌توانید از این حالت فرو رفته خارج شوید و با افزایش بازدیدها، انگیزه خود را احیا کنید. هر اقدامی که در داخل سایت انجام می‌دهید، مرتبط با سئو داخلی است. از جمله اقداماتی که می‌توانید برای سئو داخلی انجام دهید، ارائه محتواهای جالب و پرمحتوا و ایجاد لینک‌های مؤثری که به صفحات مختلف سایت شما ارتباط برقرار می‌دهند است. با آموزش سئو داخلی به خوبی، موتورهای جستجو به محتواهایتان بیشتر دسترسی پیدا می‌کنند و به شما توجه بیشتری می‌کنند. این همان چیزی است که هر وبمستری می‌خواهد حاصل کند.

عنوان صفحه در سئو داخلی سایت اهمیت بسیاری دارد و همچنین یک عنوان مناسب و متناسب با محتوای صفحه شما، جذب نقد و نظر مخاطبان را تسهیل می‌کند. بهتر است کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه استفاده کنید، زیرا کاربر پس از جستجو در گوگل، با متن آبی و بولد شده‌ای که همان عنوان صفحه شما است، روبرو می‌شود.

برای جلب توجه کاربران و بهبود نرخ کلیک، می‌توانید از ترفندهای مختلف استفاده کنید، مانند اضافه کردن اعداد و استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای عنوان و غیره. به طور کلی، این موضوع راه‌های متعددی دارد که می‌تواند در آموزشات دیگر به آن‌ها پرداخت.

در نتایج جستجو، زیر عنوان صفحه که با رنگ آبی و بولد شده نمایش داده می‌شود، توضیحات متا قرار می‌گیرد. این توضیحات متا، خلاصه‌ای از محتوای صفحه به کاربران ارائه می‌دهد. توضیحات متا با کیفیت و جذاب می‌تواند نرخ کلیک سایت شما را افزایش دهد. به همین دلیل، به نوشتن توضیحات متا با دقت و توجه کافی اهمیت دهید.

انواع لینک‌ها در سئو و نحوه لینک‌دهی آنها

لینک‌دهی یکی از بخش‌های کلیدی آموزش سئو است که برای بهتر شدن رتبه سایت، نیازمند بهره‌گیری از آن است. لینک‌ها انواع مختلفی دارند که از آن‌ها باید به درستی و با استراتژی استفاده کنید.

  1. لینک‌های فالو: این لینک‌ها علاوه بر انتقال کاربران به صفحه مقصد، اعتبار سئویی را نیز به صفحه مبدا منتقل می‌کنند. برای افزایش اعتبار و جایگاه سایت شما در نتایج جستجو، استفاده از لینک‌های فالو مفید است.
  2. لینک‌های نوفالو: این گونه لینک‌ها فقط کاربران را از صفحه مبدا به صفحه مقصد منتقل می‌کنند و اعتبار سئویی را منتقل نمی‌کنند.
  3. لینک‌های شکسته: این لینک‌ها کاربران را به صفحه‌های 404 هدایت می‌کنند که نشان‌دهنده صفحاتی است که حذف شده‌اند یا آدرس آن‌ها تغییر کرده است.

بهتر است لینک‌دهی را به صورت مرتب و متناسب با هدف‌ها انجام دهید. از لینک‌های فالو برای لینک‌دهی به صفحات داخلی سایت استفاده کنید و از لینک‌های نوفالو (No-Follow) برای لینک‌دادن به صفحات خارجی از سایت استفاده نمایید. همچنین بروکن لینک‌ها (Broken Links) را شناسایی و اصلاح کنید.

پیکربندی URLهای سایت

URLها در سئو داخلی سایت اهمیت محدودی دارند، اما با پیکربندی مناسب آن‌ها، می‌توان تجربه کاربران (Ux) را بهبود بخشید. موارد زیر برای پیکربندی URLها مهم هستند:

  1. URLها باید خوانا و مختصر باشند.
  2. نامگذاری دسته‌ها و محصولات را به صورت سازمان‌یافته انجام دهید.
  3. از حروف کوچک بهره ببرید.
  4. از خط تیره (-) برای جداکردن کلمات استفاده کنید.
  5. کلمات‌کلیدی را در آدرس (URL) صفحه قرار دهید.
  6. از آدرس‌های قابل دسترس استفاده کنید.

با رعایت این نکات، URLهای سایت شما قابل دسترسی و خوانایی بیشتری خواهند داشت که بهبود تجربه کاربری را به ارمغان می‌آورد.

آدرس صفحات یا یو-آر-ال ها (URL’s)

بعضی از سایت‌ها برای آدرس‌دهی به صفحات خود از نام‌های عجیب و غریب استفاده می‌کنند که حتی برای خودشان هم یادآوری آنها دشوار می‌شود! اما سایت‌های دیگری نیز وجود دارند که با دیدن URL آن‌ها، محتوای صفحه را به راحتی می‌توان حدس زد و همچنین این آدرس‌ها بهتر و راحت‌تر در ذهن ما ماندگار می‌شوند.

چگونگی پیکربندی آدرس های سایت

نحوه ساختار آدرس های سایت اگرچه تاثیر آنچنانی بر روی سئو ندارند، اما در آموزش سئو، نکات مهمی برای پیکربندی آنها وجود دارد که مرتبط با سئو آنها هستند. در این مورد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ترجیحاً از URLهای خوانا و خلاصه استفاده کنید.
  2. نام‌گذاری URLها را به صورت سازمان‌یافته و منظم برای دسته‌ها (Category’s) و محصولات (Products) انجام دهید.
  3. حرف‌های URLها را به صورت حروف کوچک نگه دارید.
  4. از خط تیره “-” به جای فاصله استفاده کنید و از آندرلاین‌ها “_” استفاده نکنید.
  5. تلاش کنید کلمات‌کلیدی مرتبط را در URL قرار دهید.
  6. URLهای سایت خودتان را به صورت عادی و قابل درک برای کاربران تعیین کنید تا آنها را گیج نکنید.

برای سئو درست URLها در وردپرس، به بخش “تنظیمات” رفته و از طریق بخش “پیوندهای یکتا” ترتیب و ساختار URLها را برای پست‌های مختلف تعیین کنید. تنظیم آدرس پست‌های سایت یک جزء مهم از آموزش سئو می‌باشد که نیاز به مشاوره از یک متخصص SEO می‌دارد.

  1. استفاده از انکرتکست مناسب برای لینک کردن به صفحات دیگر.
  2. استفاده از کلمات‌کلیدی مربوطه در لینک‌دهی به صفحه هدف تا گوگل بتواند آن صفحه را بهتر درک کند و در نتایج جستجو بهتر قرار دهد.
  3. رفع بروکن لینک‌ها (لینک‌های خراب یا اشتباه).
  4. پیوند دادن مقالات و صفحات مختلف به یکدیگر به جای لینک کردن همه به یک صفحه اصلی.
  5. عدم لینک‌دهی به صفحات “تماس با ما” و “درباره ما” که در نوار پیمایش اصلی سایت قرار دارند (به جز زمان‌های اضطراری). این کار می‌تواند تجربه کاربری کاربران را بهبود بخشد.
  6. حذف کردن یا تغییر دادن انکرتکست‌های مشابه برای لینک‌دهی به یک صفحه.
  7. حذف لینک‌های متعدد که به یک صفحه اشاره دارند و در یک صفحه چندین بار تکرار شده‌اند.

سئو لینک‌های داخلی، به دلیل افزایش فعالیت ربات‌ها در سایت و افزایش تعداد صفحات ایندکس شده، منتقل کردن اعتبار بین صفحات مهم، جلوگیری از وقوع صفحات 404 برای بازدیدکنندگان و تفهیم بهتر ارتباط بین صفحه‌های مختلف توسط گوگل مهم است.
یکی از روش‌های موثر برای سئو لینک‌های داخلی، استفاده از محتواهای مناسب برای بک‌لینک‌ها است. این محتواها باید متناسب با استراتژی‌های تولید محتوا انتخاب بشوند تا بتوانید برای لینک‌دهی به صفحات مهم سایت و صفحاتی که هنوز بک‌لینک ندارند، اقدام کنید.

تولید محتوا در سئو یکی از بخش‌های بسیار مهم است که شامل مراحل مختلفی می‌شود. از تعیین استراتژی و ریسرچ کلمات‌کلیدی تا نگارش محتوا، رفع اشکالات املایی، رعایت مسائل سئو، سئو لینک‌های داخلی و غنی‌سازی محتوا. همه این بخش‌ها در آموزش سئو در آکادمی امیرحسین صداقت توضیح داده شده‌اند. در ابتدا، مفهوم استراتژی‌های سئو را برای شما شرح می‌دهیم که دارای اهمیت بسیاری است.

استراتژی محتوا یک طرح جامع است که از تولید محتوا در انواع مختلف شامل متنی، صوتی و تصویری برای دست یافتن به هدف‌های تجاری و افزایش نرخ تبدیل کاربر به خریدار و فروش بیشتر استفاده می‌کند. این استراتژی به خواننده انتقال می‌دهد که در نهایت به ته هدف یا عمل خاصی (مانند خرید) برسد. برای سفارش تولید محتوا، بدون اهمیت است که آیا محتوا به زبان انگلیسی یا فارسی است. در هر دو صورت، اصول استراتژی یکسان است و شما باید مراحل مشابه‌ای را برای تولید محتوا نیز طی کنید که در این بخش به آنها اشاره شد.

استراتژی تولید محتوا – شرح اهمیت آن در سئو

استراتژی تولید محتوا در سئو، یکی از ارکان حیاتی و مهم این عرصه است که شامل جوانب مختلفی است. از مراحل ساخت استراتژی و تحقیق درباره کلمات کلیدی، تا نگارش متن، رفع اشکالات املایی، رعایت مسائل سئو، لینک‌دهی داخلی و اغنای محتوا، همه این عناصر در آموزش‌های آکادمی امیرحسین صداقت به خوبی شرح داده شده‌اند. استراتژی تولید محتوا، طرحی است که به منظور رسیدن به اهداف تجاری و افزایش نرخ تبدیل و فروش، از تولید محتوا در انواع مختلف از جمله متنی، صوتی و تصویری بهره می‌برد. این استراتژی به نحوی طراحی شده است که خواننده را به نهایت به اقدامات مثل خرید محصول یا انجام عملیات خاصی هدایت می‌کند.

نکته‌ی قابل توجه این است که برای تولید محتوا به زبان‌های مختلف از انگلیسی تا فارسی، اصول استراتژی به‌طور کلی یکسان هستند و شما می‌توانید مراحل یکسانی را برای هر زبانی دنبال کنید که در این بخش به آنها اشاره شده است.

مراحل تولید محتوا در سئو

در آکادمی امیرحسین صداقت، مراحل تولید محتوای در سئو به صورت جداگانه برای سئو محتوا در نظر گرفته شده است. این مراحل به صورت کامل‌تر در آکادمی توضیح داده شده‌اند. اما به طور خلاصه می‌توان گفت که مراحل تولید محتوا برای سئو عبارتند از:

  1. کیورد ریسرچ: بررسی و تحقیق کلمات‌کلیدی مهم و مرتبط با موضوع محتوا با استفاده کردن از ابزارهای مخصوص سئو.
  2. تایتل و هدینگ‌های بهینه: استفاده از عنوان و هدینگ‌ها (Heading) جذاب و متناسب با محتوا به منظور جلب بازدیدکنندگان.
  3. گنجاندن کلمات‌کلیدی مهم در هدینگ‌ها: استفاده از کلمات کلیدی مهم در عنوان‌ها و هدینگ‌ها برای بهبود سئو و جلب توجه موتورهای جستجو.
  4. تحقیق و آنالیز نگارش محتوا: نگارش محتوا با مراعات قواعد سئو، جذابیت و کیفیت مطلب.
  5. طراحی تصویر و نوشتن محتوا برای Alt تصویر: استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط با محتوا به همراه متن معتبر و خوانا.
  6. استفاده از اسکیما برای محتوا: استفاده از اسکیما‌ها و ساختارهای خاص برای بهبود رتبه‌بندی محتوا در نتایج جستجو.

هدینگ‌ها و سرتیتر‌ها و نقش آنها در سئو

برچسب‌های هدینگ به 6 دسته تقسیم می‌شوند که به ترتیب عبارت‌اند از:

هر تیتر یا عنوان که در صفحه سایت وجود دارد، یکی از این 6 نوع هدینگ را به عنوان برچسب خود می‌گیرد. به‌طور معمول، هدینگ H1 برای موضوعات اصلی و با اهمیت‌ترین بخش‌های صفحه به‌کار می‌رود و بیشتر از آن برای عنوان صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، هدینگ H1 اطلاعات کلی و مهم صفحه را مشخص می‌کند.

ترتیب استفاده از هدینگ‌ها نیز باید متناسب با اهمیت محتوا باشد. به‌عنوان مثال، هدینگ H2 برای بخش‌های مهم و زیرموضوعات H1، هدینگ H3 برای بخش‌های مهم تر یا زیرموضوعات H2 و به همین ترتیب تا هدینگ H6 که برای بخش‌ها و موضوعات کم‌اهمیت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سازماندهی، به خوانایی و درک بهتر محتوا کمک می‌کند و به موتورهای جستجوی وب هم اطلاعات دقیق‌تری از محتوا ارائه می‌دهد.

کلمات کلیدی و کوئری‌ها و نقش آنها در سئو

کلمات کلیدی (Keywords) یکی از مهم‌ترین عناصر سئو محتوا هستند. اگر تمام کارهای سئو داخلی را انجام بدهید ولی برای محتواهای سایت کلمه کلیدی مشخص نکنید، باید گفت که تقریباً هیچ‌کاری نکرده‌اید! کلمات کلیدی مشخص کننده‌ی موضوعات محتوا و عباراتی هستند که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند تا به محتوای مرتبط دسترسی پیدا کنند.

شناخت کلمات کلیدی مربوط با محتوای سایت، امکان بهبود رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو را ایجاد می‌کند و کمک می‌کند تا مخاطبان متناسب با محتوای سایت به آن دسترسی پیدا کنند. پس از تعیین کلمات کلیدی، محتوا با توجه به نیازهای کاربران و با رعایت اصول سئو نگارش می‌شود تا کاربران را به مرور برای خواندن این دست از مقالات به سایت خود جذب خواهید کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالب مرتبط با سئو محتوا، می‌توانید به مقاله‌های در وب‌سایت آکادمی امیرحسین صداقت مراجعه کنید.

تحقیق کلمات کلیدی یکی از اصول مهم در سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) است که بهبود رتبه صفحات وب‌سایت در نتایج جستجو را تسهیل می‌کند. این فرآیند به معنای بررسی و شناخت کلماتی است که کاربران در موتورهای جستجو برای پیدا کردن محتوای مرتبط با یک موضوع استفاده می‌کنند. با تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید به بهترین کلمات و عبارات برای مطالبتان دست یابید و محتوای خود را بر اساس نیاز کاربران سئو کنید.

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی به چند مرحله اصلی تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  1. ایجاد لیست موضوعات: در ابتدا، لیستی از موضوعات مربوط به زمینه کاری و محتوای سایت خود ایجاد کنید.
  2. تعیین حوزه‌ها: برای هر موضوع اصلی، حوزه‌های مرتبط را تعیین کنید که وبسایت شما در هر یک از آن‌ها محتوا ارائه می‌دهد.
  3. تعیین کلمات کلیدی: برای هر حوزه، کلمات کلیدی و عباراتی که کاربران استفاده می‌کنند تا به محتوای مرتبط دسترسی پیدا کنند، تعیین کنید.
  4. جمع‌آوری کلمات کلیدی: با استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، کلمات مرتبط با هر حوزه را جمع‌آوری کنید.
  5. مرتب‌سازی کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را بر اساس میزان جستجو، ارتباط با محتوا و محبوبیت مرتب کنید و کلمات مهم‌تر را انتخاب کنید.
  6. حذف کلمات نامرتبط: کلمات کلیدی ناقص، غیرمرتبط یا تکراری را حذف کنید تا لیست کلمات کلیدی‌تان بهینه شود.

بهبود سئو داخلی با تکنیک‌های حرفه‌ای

برای بهبود دادن سئو داخلی وب‌سایت، برخی تکنیک‌های حرفه‌ای می‌توانند مفید باشند. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

  1. انتخاب عناوین و هدینگ‌ها با استفاده کردن از کلمات‌کلیدی مناسب.
  2. ایجاد محتوای باکیفیت و غنی، شامل کلمات‌کلیدی و کلمات LSI.
  3. سئو URL صفحات با کلمات کلیدی مرتبط.
  4. استفاده از لینک‌سازی داخلی به منظور ایجاد ارتباط بین صفحات.
  5. بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت.
  6. ایجاد نقشه سایت (sitemap) و ارسال آن به موتورهای جستجو.
  7. استفاده از کلمات‌کلیدی در تگ‌های Alt تصاویر.
  8. استفاده از محتواهای گوناگون از جمله صورتی، بصری (ویدئو و تصاویر) و متنی.

با اجرای این تکنیک‌ها و ترکیب آن‌ها با محتواهای باکیفیت و مرتبط، می‌توانید بهبود قابل توجهی در سئو و نتایج جستجوی وب‌سایت خود تجربه کنید.

کلمه کلیدی در اول عنوان (Title)

وقتی خزنده‌های گوگل وارد وب‌سایت می‌شوند، اولین اهمیت خود را به مهمترین بخش‌های وب‌سایت اختصاص می‌دهند. عنوان اصلی سایت و تیترهای دیگر آن از جمله اجزای مهم‌ترین صفحات به حساب می‌آیند.

به همین دلیل، خزنده‌های گوگل در ابتدا به دنبال این عناوین و تیترها می‌روند و اگر در ابتدای عنوان‌ها کلمات کلیدی مرتبط با محتوای صفحه باشند، این امر به عنوان یک نقطه مثبت برای رتبه‌بندی وب‌سایت در نظر گرفته می‌شود.

همچنین، وجود کلمات کلیدی در ابتدای عنوان‌ها برای کاربرانی که می‌خواهند به سرعت به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند، بسیار اهمیت دارد و باعث افزایش نرخ کلیک وب‌سایت می‌شود. به طور کلی، انتخاب عنوان‌های مناسب یکی از مسائل پیچیده در آموزش سئو است و مقالات مفصلی در این زمینه در سایت آکادمی امیرحسین صداقت قرار داده شده‌است.

چگالی کلمات کلیدی

وقتی کلمه کلیدی ای را برای صفحه‌ای انتخاب می‌کنید، گوگل باید متوجه این شود که آیا محتوا با این کلمه کلیدی مرتبط است یا خیر.
برای فهمیدن این موضوع، گوگل شروع به شمارش کردن کلمات کلیدی در متن شما می‌کند و اگر تعداد این کلمات به اندازه‌ی استانداردی باشد، آن صفحه را با رتبه خوبی مواجه می‌کند.

استاندارد در اینجا به چه معناست؟ استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث کاهش کیفیت محتوا می‌شود و گوگل نیز از این واقعیت آگاه است و از این رو، با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، نمی‌توانید گوگل را فریب دهید.

علاوه بر این، استفاده کم از کلمات کلیدی نشان می‌دهد که محتوا سایت با این کلمات کلیدی مرتبط نیست و به همین دلیل، نمره‌ای منفی در نظر گوگل دریافت می‌کند. بنابراین، باید کلمات‌کلیدی را به میزان مناسبی در محتوا استفاده کرد و در استفاده از آن‌ها اغراق نکرد. لطفاً در این باره دقت کافی کنید!

استفاده از کلمه کلیدی در URL

یکی از روش‌های مفید برای بهبود سئو، استفاده از کلمه کلیدی در URL می‌باشد. این روش تأثیر قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجو دارد و با استفاده از آن، احتمال دستیابی به جایگاه برتر در نتایج گوگل افزایش می‌یابد.

اگرچه تعداد عوامل تأثیرگذار در سئو سایت‌ها بسیار زیاد است و تولید محتوای با کیفیت همچنان یکی از عوامل اصلی است، اما اضافه کردن کلمه کلیدی به URL می‌تواند بهبود قابل توجهی در سئو و نتایج جستجو به‌همراه داشته باشد. اگر می‌توانید کلمه کلیدی مرتبط با محتوا را به عنوان بخشی از URL استفاده کنید، حتماً از این فرصت بهره‌برداری کنید.

به‌عنوان نکته، اطمینان حاصل کنید که اضافه کردن کلمه کلیدی به URL به طور معقول و مرتبط با محتوای صفحه انجام شود. هدف اصلی همچنان تولید محتوای با کیفیت و مفید برای کاربران است و سپس ارتقاء سئو می‌تواند به عنوان یک اقدام تکمیلی و مفید در مسیر بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو مطرح شود.

کلمات LSI و پیشنهاد گوگل در هدینگ‌ها

همانطور که گفته شد، استفاده زیاد از کلمات کلیدی، ارزش و کیفیت محتوا را کاهش می‌دهد و این بحث نه تنها از دید کاربر مطلوب نیست بلکه از دید گوگل هم نامطلوب است. پس چجوری محتوای خود را بهتر کنیم؟
کلمات LSI به نوعی مترادف کلمات کلیدی هستند که معانی مشابهی دارند و به جای تکرار مداوم یک کلمه، می‌توانید از این کلمات بهره بگیرید.

وجود کلمات LSI به طور کلی ارزش محتوا را در نظر گوگل افزایش می‌دهد و این موضوع باعث افزایش رتبه وب‌سایت می‌شود. در آموزش سئو، ابزارهای مختلفی برای پیدا کردن کلمات LSI وجود دارند، اما می‌توانید از پیشنهادات یا ساجست گوگل نیز استفاده کنید.

برای یافتن کلمات LSI می‌توانید کلمه‌کلیدی اصلی‌تان را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید. سپس در پایین صفحه، با 10تا از موردهای از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه مواجه می‌شوید و از آن‌ها در محتوای خود استفاده کنید تا محتوایتان غنی‌تر و پربارتر شود.

برای ارزیابی ارزش و اعتبار یک انسان، به نظرات و اندیشه‌های اطرافیانش توجه می‌کنیم و همچنین سعی می‌کنیم درک کنیم که این فرد از دیدگاه افراد دیگر چه کسی است.

گوگل نیز برای تعیین اعتبار یک وب‌سایت مشابه انسان‌ها عمل می‌کند. خزنده‌های گوگل به سایت‌های دیگر مراجعه می‌کنند تا ببینند چه چیزهایی در مورد سایت شما گفته می‌شود و بر اساس این اطلاعات، رتبه‌بندی سایت شما در صفحات گوگل تغییر می‌کند. حالا در سئو خارجی سایت چه کارهایی انجام می‌دهیم؟

تمام تلاش‌مان این است که اعتبار و ارزش بالایی برای وبسایت خود ایجاد کنیم با استفاده از تکنیک‌های مختلف سئو خارجی، از جمله بک‌لینک‌دهی، کامنت گذاری و … . در سئو خارجی، هدف ما سئو سیگنال‌هایی می‌باشد که خارج از سایت رخ می‌دهند. در این فصل از آموزش سئو، به کارهایی مانند ایجاد بک‌لینک و راه‌اندازی کمپین‌های رپورتاژ می‌پردازیم.

لینک‌سازی خارجی چیست؟

لینک‌سازی خارجی یا بک‌لینک، به معنای ایجاد پیوند به سایت‌های دیگر از سایت خودمان است تا اعتبار و ارزش سایتمان در نظر گوگل افزایش یابد. همچنین با لینک‌سازی خارجی، مخاطبان را از وبسایت‌های دیگر به سایت خود جذب می‌کنیم و از این روش تعداد کاربران خود را افزایش می‌دهیم. به طور کلی، هدف از لینک‌سازی خارجی، قرار دادن لینک‌ها به صفحات سایتمان در سایت‌های مختلف است تا خزنده‌های گوگل بهتر ما را بیابند و بشناسند.

در نتیجه لینک‌بیلدینگ به معنای ایجاد ارتباط بین صفحات مختلف از سایت شما یا دیگر سایت‌ها است. این کار باید به شکلی انجام شود که انتقال اعتبار و ارزش به خوبی صورت بگیرد و صفحه‌های مبدا و مقصد و متن‌های انکرتکست به صورت صحیح انتخاب گردند.

بهترین وقت برای سئو خارجی سایت و لینک‌سازی خارجی

وقت و شروع سئو داخلی زمانی که کار طراحی سایت به پایان رسید، مشخص است. شما باید در این زمان سئو داخلی را آغاز بکنید.

اما سئو خارجی سایت به استراتژی‌های متفاوتی نیاز دارد. به طور کلی، برای جلب کاربران و مخاطبان زیادی از سئو خارجی، ابتدا باید سئو داخلی سایت را به حد مطلوب و استانداردی رساند و سایت خود را با محتواهای غنی و پربار مجهز کنید.
البته برخی از متخصصین، سئو خارجی را همگام با سئو داخلی شروع می‌کنند و این موضوع را بر روی نام آن برند و لینک‌سازی خارجی برای صفحه‌ی اصلی آغاز می‌کنند.

برای این مورد، باید صفحه‌ی اصلی با کیفیت و غنی‌ای داشته باشید. البته به طور کلی، معمولاً در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته، توصیه می‌گرد که لینک‌سازی خارجی سایت خود را از ابتدای ماه دوم شروع کنید.

مزایای لینک‌سازی خارجی و نکات مهم آن

انجام سئو خارجی با استفاده از روش‌های مختلف، امکان‌ها و مزایای منحصر به فردی دارد. در این راستا، آشنایی با مزایا و نکات اجرایی این روش‌ها در آموزش سئو از مبتدی تا پیشرفته بسیار حیاتی است تا اقداماتی که ممکن است به سایت آسیب برساند، جلوگیری شود. به‌طور کلی، با استفاده از لینک‌سازی خارجی، می‌توان جایگاه مطلوب و رتبه بالا در نتایج گوگل را به‌دست آورد.

برای بهره‌مندی کامل از مزایای سئو خارجی، به نکات مهم زیر توجه کنید:

  1. کیفیت محتوا: محتواهای سایت باید از نظر کیفیت و سئو در حد استاندارد و عالی باشند. با لینک‌دهی به این محتواها، می‌توان توانایی جذب کاربران و بوت‌های گوگل را افزایش داد.
  2. مقالات باکیفیت: منتشر کردن مقالات با کیفیت و استاندارد در سایت‌های خبری پربازدید، روشی موثر از لینک‌سازی خارجی است. مطالب یونیک و خلاقانه می‌توانند توانایی جلب توجه کاربران را داشته باشند.
  3. شبکه‌های اجتماعی: استفاده مناسب از شبکه‌های اجتماعی نیز جزء مهمی از سئو خارجی است. فعالیت‌های موثر در این شبکه‌ها می‌تواند به بهبود جایگاه سایت شما کمک کند.

به‌طور خلاصه، لینک‌سازی خارجی با رعایت نکات مهم می‌تواند به بهبود سئو و جذب مخاطبان کمک کند. همچنین، بهتر است به اصول و استراتژی‌های به‌روز در این حوزه توجه کنید تا نتایج مثبت‌تری در بهبود رتبه‌بندی و رنک‌های گوگل به‌دست آورید.

فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل برای سایت‌ها

برای آموزش سئو و سئو سایت خود، بهترین راهکارها از طریق آشنایی با عواملی که توسط گوگل برای رتبه‌بندی صفحات سایت‌ها مورد نظر قرار می‌گیرند، معرفی می‌شوند. در این راستا، هفت عامل تأثیرگذار و تایید شده به عنوان فاکتورهای رتبه‌بندی عبارتند از:

  1. بک‌لینک‌ها: در آموزش سئو، بخصوص به اهمیت بک‌لینک‌ها توجه ویژه‌ای می‌شود. بک‌لینک‌ها به عنوان یکی از قوی‌ترین عوامل رتبه‌بندی در گوگل شناخته می‌شوند. همچنین، نکته‌ای که لازم است در نظر گرفته شود این است که تمام لینک‌ها به یک اندازه تأثیرگذار نیستند.
  2. جدید بودن مطالب: برای برخی کلمات کلیدی، کاربران به دنبال نتایج جدیدتر هستند. گوگل ارزش بیشتری به نتایج بروزتر می‌دهد و آنها را در رتبه‌بندی به‌صورت بالاتر نمایش می‌دهد.
  3. مرتبط بودن: مرتبط بودن محتوا به دو شکل بسیار مهم است. اول، مرتبط بودن با موضوعی که کاربران در جستجوی آن هستند. دوم، مرتبط بودن با کانسپت سئو و نیازهای کاربران.
  4. رعایت پروتکل HTTPS: امنیت یکی از مسائل مهم برای گوگل و سئو محسوب می‌شود. داشتن گواهی TLS یا پروتکل HTTPS به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شود.
  5. سرعت صفحه: ارزیابی سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت برای کاربران در دسکتاپ و موبایل به عنوان یک عامل مهم برای رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شود.
  6. موبایل‌فرندلی بودن: بررسی سازگاری وب‌سایت با موبایل از سال 2015 شروع شده و به تدریج به یک فاکتور اساسی در رتبه‌بندی گوگل تبدیل شده است.
  7. بینابینی بودن مطلب: یکی از فاکتورهای مهم برای سنجش تجربه کاربری و رتبه‌بندی، بینابینی برخی محتواها مانند پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی است.

با رعایت این عوامل و نکات، بهبود سئو و افزایش رتبه وب‌سایت شما در نتایج جستجو به‌صورت قابل‌توجه‌ای ممکن خواهد شد.

آموزش سئو: استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بهبود رتبه سایت

استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به راحتی سئو و بهبود وب‌سایت شما را انجام دهد. رعایت نکات آموزش سئو و محتوای مناسب باعث تغییر رتبه وب‌سایت شما به بهترین شکل ممکن می‌شود.

6 روش عالی برای لینک‌سازی خارجی

  1. رپورتاژ
  2. بک‌لینک EDU
  3. مقاله مهمان (Guest Post)
  4. بک‌لینک کامنتی (Comment Backlink)
  5. سوشیال بوک‌مارکینگ (Social Bookmarking)
  6. بک‌لینک انجمنی (Forum Backlink)

5 تکنیک حرفه‌ای برای لینک‌سازی خارجی

  1. برند منشن
  2. استفاده کردن از انواع مختلف لینک
  3. حفظ نسبت لینک‌های نوفالو و فالو
  4. دعوت به اقدام (CTA)
  5. دریافت لینک از سایت‌های آتوریتی بالا

سرچ کنسول بهترین ابزار برای سئوکاران

تعداد زیادی از سایت‌ها در سراسر جهان، توانسته‌اند بخش کثیری از کاربران خود را از راه نتایج جستجو در گوگل به خود جذب کنند. این امر، باعث شده که وب‌سایت‌ها به منظور دستیابی به موفقیت و پیشرفت بیشتر، به گوگل نیاز داشته باشند، و به همین خاطر، سئوکاران و مدیران وب‌سایت‌ها به گوگل وابسته‌ترین ابزار را در اختیار دارند.

گوگل، با توجه به نیازهای مدیران سایت‌ها و سئوکاران، ابزاری به نام “سرچ کنسول” را عرضه کرده است که استفاده از آن بسیار حیاتی و ضروری است. استفاده از این ابزار می‌تواند ما را در راستای بهبود رتبه و کیفیت سایت یاری کند و ضرورت استفاده از آن، مانند نان برای شب، قطعی است.

از طریق سرچ کنسول، می‌توان به رفتار کاربران در سایت دسترسی داشته و در صورت وجود هرگونه مشکلی برای وب‌سایت، گوگل به ما اطلاع خواهد داد.
در کل، از طریق سرچ کنسول می‌توانیم به سوالات مختلفی که در ذهن داریم پاسخ دهیم:

– کاربران با جستجوی کدام کلمات کلیدی وارد سایت ما می‌شوند؟
– وضعیت سایت ما در نتایج جستجوی گوگل چگونه است؟
– چه مشکلاتی تاثیر منفی‌ای بر روی وبسایت ما داشته‌اند؟
– چگونه می‌توانیم کارایی و کیفیت سایت را بهبود دهیم؟
– و بسیاری دیگر…

استفاده از سرچ کنسول، از مهم‌ترین ابزارهای هر سئوکار و مدیر سایت است و بدون شک، به ما در تلاش‌های برای بهبود سایتمان کمک خواهد کرد.

هدف از سئو سایت و اهمیت رتبه‌بندی برتر در گوگل

هدف اصلی از انجام سئو سایت، تعیین و تحقق استراتژی‌های مشخص و مؤثر برای وب‌سایت می‌باشد. همچنین، باید به سوال پرسید که چرا سایت خود را باید به رتبه‌های برتر در نتایج موتور جستجوی گوگل برسانیم؟

در حقیقت، اهمیت سئو و سئو سایت زمانی معنا پیدا می‌کند که هدف و استراتژی وب‌سایت مشخص و بنا نهاده شده باشد. برای این منظور، ابتدا باید بررسی کنیم که هدف اصلی سایت ما چیست. آیا هدف ما فروش محصولات یا خدمات است؟ آیا هدف ما افزایش ترافیک بازدید و نرخ کلیک می‌باشد و یا هدف دیگری داریم؟

اگر هدف اصلی ما فروش محصولات است، سئو سایت ما همانا بهبود فروش محصولات ما می‌شود. این محصولات می‌توانند دارای برند و شرکت سازنده و ویژگی‌های خاصی باشند. از طرفی، اگر ما یک شرکت خدماتی هستیم و می‌خواهیم خدماتمان را به مشتریان ارائه دهیم، هدف اصلی سایت ما نمایش خدمات و فروش آنها به مشتریان خواهد بود.

در هر صورت، استراتژی سئو و سئو سایت باید براساس هدف مشخص و اصلی ما تعیین شود و برای دستیابی به آن هدف، تلاش و همت کنیم.

اهداف کلی سئو به صورت زیر خلاصه می‌شوند:

  1. تأثیر بالایی بر روی بازدید وب‌سایت دارد.
  2. کمک به ایجاد برند و شناخته شدن بهتر سایت.
  3. افزایش ترافیک وب‌سایت را ممکن می‌سازد.
  4. بهبود رتبه وب‌سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو.
  5. تحقق اهداف فروش محصولات و خدمات.
  6. بهبود نمره و اعتبار سایت برای تبلیغات و تبلیغات بازدیدکنندگان.

چرا بهبود رتبه سایت در گوگل بسیار مهم است؟

با توجه به گذشته‌ها و رشد روز افزون خریدهای اینترنتی، بهبود رتبه سایت به میزان بسیار مهم و اساسی تر از گذشته به حساب می‌آید. در واقع، اکنون گوگل جزو بهترین ابزارها برای کسب درآمد است و شما تنها با بهبود رتبه سایت‌تان در نتایج جستجو می‌توانید به درآمد از گوگل دست یابید.

تصور کنید وب‌سایت خود را طراحی کرده‌اید و حالا منتظرید تا مشتریان به سراغ سایت شما بیایند و خرید کنند. آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ احتمالاً خیر! مگر اینکه شما در جلوی چشمان مشتریان خود باشید و بهترین نتایج جستجو را در اختیار آنها قرار دهید. به همین دلیل، بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای دارد.

چگونه می‌توانیم فروش اینترنتی را افزایش دهیم؟

بنابراین، اگر شما نیز می‌خواهید که فروش اینترنتی خودتان را افزایش بدهید، نیاز دارید یک سایت یا صفحه اینستاگرام داشته باشید. سایت می‌تواند برایتان ماهانه فروشی بیش از 1,000,000,000 تومان را به همراه داشته باشد و برخی افراد موفق به رسیدن به این میزان فروش ماهیانه شده‌اند.

پس حتماً شما هم می‌توانید جزو این افراد باشید و به درآمدهای زیادی دست پیدا کنید که به ویژه در شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی اهمیت ویژه‌ای دارد.

بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟

برای یادگیری سئو، بهترین روش این است که در ابتدا در یک دوره آموزشی شرکت کنید و اطلاعات پایه‌ای و مفید را دریافت کنید. هنگامی که شما در یک دوره عالی و حرفه‌ای، البته نه هر دوره‌ای، شرکت می‌کنید، می‌توانید برای استارت از یک سایت که متعلق به خودتان می‌باشد و مرتبط با حرفه‌تان است، آغاز به کار کنید و به شکل عملی یاد بگیرید.

اگرچه شرکت در دوره‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا علمی همانند سئو را بیاموزید، اما تجربه و بودن در چالش‌ها و افت و خیزهای یک پروژه بسیار مهم است. برخی از دوره‌های آموزشی پروژه‌محور به شما کمک می‌کنند تا به صورت حرفه‌ای و عملی سئو را یاد بگیرید و بتوانید سایت خود را با کمترین هزینه‌ها برای رسیدن به صفحات برتر گوگل آماده کنید و به درآمد باورنکردنی دست پیدا کنید.

در حقیقت، با یادگیری سئو شما می‌توانید پروژه‌ها را بگیرید و برای دیگران کار کنید. فقط کافی است باور کنید! درآمد یک سئوکار مبتدی در ماه می‌تواند حداقل 10,000,000 تومان باشد و برخی از سئوکاران درآمدی بالای 600-900 میلیون ریال در ماه دارند.

چرا سئو در فروش تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد؟

سئو در واقع عمل به این قانون است که شما خود را در جلوی چشم و در معرض دید مشتری خود قرار می‌دهید. برای توضیح بهتر این مسئله، با یک مثال آن را شرح می‌دهیم:

تصور کنید می‌خواهید یک مغازه را در شهر خود افتتاح کنید. اولین کاری که برای جذب مشتری انجام می‌دهید چه کاری است؟ بله، دقیقاً درست است! شما مغازه خود را در شلوغ‌ترین جای ممکن شهر افتتاح می‌کنید و با استفاده از بلیبورد و روش‌های تبلیغاتی دیگر شروع به سر و صدایی می‌کنید که مغازه ما در این مکان قرار دارد و این خدمات و محصولات را ارائه می‌دهد.

سئو هم دقیقاً بدین شکل است. در بیزینس‌های دیجیتالی، موضوع مهمی که وجود دارد، این می‌باشد که مردم نیز شما را ببینند و پیدا کنند. بهترین گزینه برای پیدا شدن شما، جلو دید مشتریانی است که به دنبال شما می‌گردند و اگر این مشتریان شما را در سرچ گوگل پیدا کرده و به شما اعتماد کنند، احتمالاً به فروش‌های بسیار زیادی دست خواهند یافت.

گوگل مانند یک معدن طلا (یا شاید الماس!) است، شما باید آن را از دل زمین بیرون بکشید. هر کسب و کاری، حتی آن‌هایی که چندین سال در بازار کار می‌کنند، در آینده‌ای نه چندان دور مجبور هستند که آنلاین شوند و در نتیجه به سئو حتما نیاز پیدا خواهند کرد. بنابراین، قبل از رقبای خود، به سئو سایتتان روی آورید.

10 دلیل برای نیاز سایت شما به سئو

در این‌جا به 10 دلیل خواهیم پرداخت که نشان می‌دهید سایت شما هم اکنون بیشتر از هر چیز دیگری به سئو نیاز دارد و باید سئوی سایت خود را در اولویت قرار دهید و به عنوان صاحب یک کسب و کار شروع به یادگیری سئو کنید و یک آموزش سئو عالی را تهیه کنید!

۱. از رقبا پیشی بگیرید

با سئو سایت خود، شما می‌توانید در دنیای دیجیتال مارکتینگ نسبت به رقبا پیشروی کنید. اکثر رقبا در ایران هنوز به حوزه سئو وارد نشده‌اند یا تعداد کمی از آن‌ها به آن اهتمام دارند. پس بهترین زمان برای شروع کار سئوی سایتتان همین الان و امروز است، بنابراین سریعا به این کار اقدام کنید.

۲. در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید!

با سئو سایت خود، می‌توانید در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید؛ این باعث می‌شود ترافیک و تعداد کاربران زیادتری وارد سایتتان شوند و این افزایش تعداد کاربران موجب افزایش فروش شما خواهد شد.

۳. هدایت مشتریان هدفمند به سایت

با سئو ، مشتریانی به سمت سایت شما هدایت می‌شوند که واقعاً به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند و با جستجوی خود در گوگل به سایت شما راه پیدا کرده‌اند.

۴. افزایش فروش

یکی از راه‌های افزایش فروش، بهبود رتبه‌های سایتتان در نتایج جستجو است. با سئو و رسیدن به رتبه‌های برتر، فروش‌های شما به شدت افزایش خواهد یافت.

۵. هزینه‌ی کمتر نسبت به تبلیغات اینترنتی

هزینه‌های سئو سایت نسبت به تبلیغات اینترنتی کمتر است. تبلیغات اینترنتی محدود به بازه زمانی خاص و همچنین هزینه‌های بالایی دارد. اما با سئو سایت، شما برای همیشه نتیجه‌ای را به دست می‌آورید و نیازی به هزینه‌های مداوم ندارید.

۶. سئو رایگان است

یکی از مزایای سئو این است که نیازی به پرداخت هزینه به گوگل ندارید. اما هنگامی که به تبلیغات در گوگل می‌پردازید، باید هزینه‌هایی را به گوگل پرداخت کنید.

۷. افزایش ترافیک سایت

با سئو سایت، ترافیک و تعداد کاربران سایت شما به شدت افزایش می‌یابد و این باعث می‌شود که سایت شما محبوب‌تر شود و بیشترین بازدید‌ها را به دست آورید.

۸. کاهش رتبه سمیلاروب

اگر برای شما رنک سمیلاروب اهمیت دارد، سئو می‌تواند باعث کاهش رتبه سمیلاروب شما شود و این برای برخی از سایت‌ها، به‌ویژه سایت‌های خبری، بسیار مهم است.

۹. برند سازی

سئو می‌تواند به برند شدن کسب و کار شما کمک کند و نام و شهرت شما را در دنیای مجازی افزایش دهد.

۱۰. جذب اعضا

برخی از کسب و کارها به دنبال جذب اعضا هستند و به آن نیاز دارند. با سئو سایت می‌توانید تعداد اعضا را افزایش داده و پرطرفداری خود را گسترش دهید.

آیا خودم می‌تونم سئو رو انجام بدم؟

بله، شما قطعاً می‌توانید سئو سایتتان را خودتان انجام دهید. اما برای انجام این کار، نیاز به آموختن اصولی و حرفه‌ای سئو دارید. ما در مجموعه آکادمی امیرحسین صداقت به شما آموزش حرفه‌ای سئو سایت ارائه می‌دهیم و نکات و ترفندهای مهم مربوط به سئو را به شما آموزش می‌دهیم.

همچنین، همراه با این آموزش، هدایای ویژه‌ای را نیز به شما ارائه خواهیم داد و در طول 3 ماه به صورت رایگان به شما پشتیبانی خواهیم کرد تا بهترین نتیجه از سئو سایتتان را به دست آورید. با استفاده از این آموزش جامع سئو، می‌توانید هزینه‌های زیادی را صرفه جویی کنید و سایت خودتان را به شکل حرفه‌ای بهینه کنید.

آموزش سئو صفر تا صد

در این مقاله از وبسایت آکادمی امیرحسین صداقت، ما سعی داریم آموزش سئو صفر تا صد بصورت رایگان را برای شما آماده کنیم و بنابراین احتیاج داریم که برای تکمیل موضوعات این مقاله، از کمک و حمایت شما بهره‌مند شویم. اگر هر ایده‌ای درباره پیشرفت و تقویت این صفحه دارید، خوشحال می‌شویم که آن را در بخش بلاگ با ما به اشتراک بگذارید تا ما آموزش صفر تا صد سئو رایگان را تکمیل و به کمال برسانیم.

بهترین ابزار کاربردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی

در این قسمت از آموزش سئو، بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای برای پیدا کردن کلمات کلیدی وب‌سایت را به شما معرفی می‌کنیم. یک استراتژی خوب و منظم در تولید محتوا می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود سئو سایت شما ایفا کند. اگرچه عملکرد درست در بخش‌های مختلف سئو اهمیت دارد، اما محتوای با کیفیت و مفهومی که در وب‌سایت قرار می‌دهید، اصلی‌ترین عامل برای دستیابی به جایگاه مناسب در نتایج گوگل می‌باشد. بنابراین در آموزش جامع سئو، این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید با دقت بالا به آن پرداخته شود.

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کارها برای استراتژی محتوای خوب، پیدا کردن کلمات کلیدی ارزشمند است. برای انجام این کار، ابزار‌های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی مناسب را برای وب‌سایتتان شناسایی کنید و در محتواهای خود استفاده کنید تا بهترین سئو ممکن را داشته باشید.

در این راستا، ابزارهای گوناگونی وجود دارند که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. در انتخاب این ابزارها باید به دقت و کیفیت آن‌ها توجه کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. برای آموزش سئو از صفر تا صد، باید مهم‌ترین این ابزارها را به‌درستی بررسی و استفاده کنید.
به‌طور خلاصه، در آموزش سئو و بهبود سئو وب‌سایت، استفاده از ابزارهای کاربردی و دقیق برای پیدا کردن کلمات کلیدی ضروری است. این ابزارها در سال 2023 به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید و با استفاده از آن‌ها در محتواهایتان، بهترین نتیجه را از سئو وب‌سایتتان به‌دست آورید.

پیدا کردن کلمات کلیدی با KW Finder

بخش‌های مختلف KW finder عبارتند از:

  1. Suggestions: در این بخش می‌توانید از کلمات کلیدی متعددی که این ابزار به شما پیشنهاد می‌دهد، استفاده کنید. این کلمات کلیدی می‌توانند به شما کمک کنند تا محتواهای بهتری ایجاد کنید و در نتیجه بیشترین ترافیک ممکن را به وب‌سایت خود جذب کنید.
  2. Auto-complete: با استفاده از این بخش می‌توانید کلمات کلیدی مشابه یا LSI بیشتری را پیدا کنید. این کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما هستند و می‌توانند به بهبود سئو و جلب ترافیک هدفمند کمک کنند.
  3. Questions: اگر می‌خواهید بدانید چه سوالاتی بیشتر در مورد کسب و کار شما جستجو می‌شود، می‌توانید از بخش Questions کمک بگیرید. این بخش به شما کمک می‌کند تا سئوی محتواهایی که به سوالات کاربران پاسخ می‌دهند، بهبود یابد و بیشترین فایده را برای کسب و کارتان به ارمغان آورد.

با استفاده از این بخش‌ها و با آشنایی کامل با آموزش سئو رایگان، می‌توانید از Kwfinder بهره‌مند شده و استراتژی‌های سئوی بهتری برای وب‌سایت خود تدوین کنید.

پیدا کردن کلمات کلیدی با SEMRUSH

در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان، ابزار SEMRUSH به عنوان یک ابزار ساده‌تر برای پیدا کردن کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مهم را برای وب‌سایت خود شناسایی کنید. برای این منظور، کافیست URL وب‌سایت خود را در SEMRUSH وارد کنید و نتایج بهترین پیشنهادات را دریافت کنید.

همچنین، اگر به دنبال تحلیل و بررسی رقبا هستید، SEMRUSH امکان جستجوی URLهای وب‌سایت‌های رقبا را فراهم می‌کند. با این کار، می‌توانید کلمات کلیدی مورد استفاده توسط رقبا را نیز شناسایی کنید و از آن‌ها برای بهبود سئو وب‌سایت خود بهره‌مند شوید.

از SEMRUSH به عنوان یکی از ابزارهای معتبر و موثر در حوزه سئو و تحلیل رقبا می‌توانید به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای بهبود دانش خود در این زمینه استفاده کنید. با اطلاعات به دست آمده از این ابزار و سایر منابع آموزشی، می‌توانید استراتژی‌های بهتری برای بهبود سئو و جلب ترافیک هدفمند به وب‌سایت خود اجرا کنید.

ابزار سئو ؛ سئو کردن سایت را سریع و آسان می‌کند!

بررسی و آنالیز سایت از ابعاد مختلف، یک موضوع اساسی و حیاتی برای بهبود سئو وب‌سایت است. انجام آنالیز سئو برای وب‌سایت‌ها، ابزاری است که سئوکاران را از یکدیگر متمایز می‌کند.
با استفاده از آنالیز دقیق و بررسی کامل، می‌توانید دلیل موفقیت یا عدم موفقیت رقبا را شناسایی کنید و همچنین با توجه به رفتار کاربر، یک وب‌سایت مخاطب‌پسند از نظر نیاز مشتری ایجاد کنید.

یکی از موارد بسیار مهم در آموزش رایگان سئو، روش‌های آنالیز سئو سایت است. ابزارهای مختلفی برای سئو وجود دارند که استفاده از آن‌ها به شما نتایج دقیق و بهتری در بهبود سئو خواهد داد.

در ادامه، دلایل استفاده از ابزار سئو را برشمرده‌ایم:

  1. شناخت کاربران: اطلاع از روش جستجوی کاربران و کلماتی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، به شما در ایجاد نقشه راه مناسب و به‌روز کمک می‌کند.
  2. انتخاب کلمات کلیدی: ابزارهای سئو به شما کمک می‌کنند تا بهترین کلمات کلیدی را شناسایی و از آن‌ها استفاده کنید.
  3. رقابت‌پذیری کلمات کلیدی: بررسی میزان رقابت کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با دقت بیشتری بر روی کلمات مورد نظر کار کنید.
  4. بک‌لینک: ابزارهای سئو اطلاعات بک‌لینک‌های سایت‌ها را ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها بهترین استراتژی سئو را تعیین کنید.
  5. سرعت سایت: برخی از ابزارهای سئو تست سرعت سایت را انجام می‌دهند که بهبود تجربه کاربری را تضمین می‌کند.

همچنین، موارد دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند شما را در بهبود سئو و راحت‌تر کردن کار با وب‌سایت‌ها کمک کنند. این موارد را می‌توانید در دیگر آموزش‌ها از آکادمی امیرحسین صداقت مشاهده کنید.

آشنایی با ابزارهای کاربردی و مهم در سئو

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو، یکی از مهم‌ترین عوامل در بهبود رتبه و موقعیت سایت‌ها در نتایج جستجوی گوگل و موتورهای دیگر است. در ادامه به معرفی مهم‌ترین ابزارهای سئو می‌پردازیم:

ابزار سرچ کنسول، ابزاری اساسی و حیاتی برای سئوکاران است. این ابزار امکان آنالیز و پیگیری عملکرد سایت در نتایج جستجوی گوگل را فراهم می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید:

یک افزونه بسیار مفید برای وب‌سایت‌های سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا محتوا و نوشتاری‌های خود را سئو کنید. از جمله قابلیت‌های این ابزار می‌توان به:

ابزار دیگری که برای سئوکاران بسیار مهم است، گوگل آنالیتیکس است. این ابزار به شما اطلاعات دقیق و جامعی از عملکرد کاربران در سایت خود ارائه می‌دهد. با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید:

افزایش سرعت ایندکس سایت

یکی از عوامل مهم سئو، سرعت ایندکس سایت است. با اجرای تکنیک‌های مختلف، می‌توانید سرعت ایندکس صفحات سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه بهبود رتبه در نتایج جستجو را تجربه کنید.

در نهایت، توجه داشته باشید که سئو یک فرآیند پیچیده و دائمی است و نیاز به انجام مداوم تحلیل و بهبود دارد. استفاده از ابزارهای مناسب و دقیق، برای کسب موفقیت در سئو بسیار حائز اهمیت است.

دانلود لیست لینک‌های مخرب سئو برای جلوگیری از حملات رقبا

در دنیای سئو، ایجاد لینک‌های منفی به سایت شما یک مسئله حیاتی است. همانطور که می‌دانید، سایت ما نیز از این مسئله مستثنی نبوده و رقبا تلاش کرده‌اند تا لینک‌های مخربی برای ما ایجاد کنند.

اما ما به دنبال رقابت سالم و منصفانه هستیم و قصد داریم لیستی از بک‌لینک‌های اسپم و منفی را در اختیار شما قرار دهیم. با حذف این لینک‌ها با استفاده از ابزار دیس‌اوو گوگل، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کنیم و حداقل در این وب‌سایت‌ها، از حمله به وب‌سایت شما جلوگیری می‌نماییم.

شما می‌توانید و در ابزار دیس‌اوو گوگل قرار دهید تا دیگر نگرانی از بابت این لینک‌ها راحت شوید. این لیست حاوی 800 بک‌لینک مضر است و از هر کدام از این لینک‌ها حدود 1,000 بک‌لینک برای سایت آکادمی امیرحسین صداقت ایجاد شده است. ما بک‌لینک‌ها را استخراج کرده و دامین‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم تا با حذف اثر دامین این سایت‌ها، از تاثیر لینک‌های منفی بر روی سایت خود در حملات آتی جلوگیری کنید.

لیست بک‌لینک‌های بلاگ‌های خارجی برای تولید محتوا به عنوان مهمان

با توجه به درخواست‌های بسیاری که برای لیست بک‌لینک‌ها داشتید، تصمیم گرفتم یک لیست بک‌لینک بلاگی بسیار قدرتمند را که شما می‌توانید به عنوان مهمان در آن ثبت‌نام کنید و محتوا تولید کنید، به اشتراک بگذارم. این لیست بک‌لینک‌ها از وبلاگ‌های خارجی برگرفته شده است و امکان تولید محتوا به عنوان مهمان را برای شما فراهم می‌کند.

شما می‌توانید این لیست بک‌لینک‌ها را دانلود کنید و به عنوان مهمان در آن‌ها ثبت‌نام کنید و محتوا تولید کنید. این فرصت به شما اجازه می‌دهد تا با انتشار پست‌های مفید و ارزشمند در وبلاگ‌های خارجی، بک‌لینک‌های ارزشمندی برای وب‌سایت خود ایجاد کنید.

برای دانلود فایل، و از این لیست بک‌لینک‌های بلاگی برای بهبود سئو وب‌سایتتان بهره ببرید.

آموزش سئو برای سایت‌های HTML

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که متوجه شوید سئو سایت‌های HTML باید به چه صورتی باشد و چه قواعد و اصولی را در سئو و سئو این نوع سایت‌ها رعایت کنید.

از ابتدا باید اشاره کنیم که در مورد سئو سایت‌های HTML، مهمترین جزئیات و اصولی که باید مد نظر قرار دهید، قالب سئو شده‌ی HTML است. این به این معناست که باید اطمینان حاصل کنید کدهای استفاده شده در صفحات وب سایت شما، دارای قواعد سمنتیک و معنایی کدنویسی صحیح باشند.

وقتی در مورد تأثیر HTML در سئو و سئو سایت‌ها صحبت می‌کنیم، می‌توانیم بگوییم که موتورهای جستجو و الگوریتم‌های گوگل، دقیقاً تنها چیزی که از صفحات سایت شما می‌بینند و ارتباط معنایی و عمق صفحات را درک می‌کنند، همین کدهای HTML هستند.

بنابراین، باید مراقب باشید که قالب سئو شده‌ی HTML را تهیه کنید یا هنگام کدنویسی به برنامه‌نویس بگویید قواعد سئو HTML را نیز در نوشتن کدها رعایت کند. با این کار، می‌توانید سایت خود را بهبود داده و در نتیجه در نتایج جستجوی موتورهای جستجو به موقعیت بهتری دست یابید.

نحوه سئو یک صفحه HTML

جهت سئو یک صفحه HTML از نظر سئو، می‌توانید به موارد و موضوعات زیر توجه کنید:

  1. رعایت اصول کدنویسی صحیح: در زمان نوشتن قالب صفحه و کدنویسی، حتماً اصول و قواعد سئو را رعایت کنید.
  2. تگ title: حتماً از تگ title در صفحه HTML خود استفاده کنید و محتوای مناسبی برای آن انتخاب کنید.
  3. بخش description: برای صفحات HTML خود، بخش description را نیز ایجاد کنید. این بخش باید توضیحی مختصر و جذاب از محتوای صفحه را ارائه دهد.
  4. محتوا یونیک و اختصاصی: محتوای صفحه HTML باید یونیک و اختصاصی باشد. استفاده از محتواهای تکراری و کپی شده می‌تواند تاثیر منفی بر رتبه‌بندی سایت داشته باشد.
  5. لینک‌های داخلی: در صفحه HTML، لینک‌های داخلی را ایجاد کنید تا کاربران به راحتی بتوانند به صفحات دیگر سایت شما دسترسی داشته باشند.
  6. خاصیت alt تصاویر: هر تصویر موجود در صفحه باید دارای خاصیت alt باشد تا محتوای تصاویر برای موتورهای جستجو قابل درک باشد.
  7. لینک‌سازی خارجی یا اجرای کمپین رپورتاژ آگهی: در نظر داشته باشید که لینک‌های خارجی معتبر به سایت شما ارجاع داده شوند و در صورت لزوم، می‌توانید کمپین‌های رپورتاژ آگهی را اجرا کنید.

با رعایت این موارد، صفحه HTML شما به طور کلی بهینه‌تر و مطابق با استانداردهای سئو خواهد بود و احتمال رتبه‌بندی بهتر آن در نتایج جستجو افزایش می‌یابد.

مهم‌ترین تگ‌های HTML برای سئو

واجب است آگاه باشید که استفاده درست و بهینه از تگ‌های HTML در سایت شما، به همراه اجرای موضوعات مرتبط با سئو کدها، می‌تواند شما را در بحث سئو تکنیکال به ازای دیگران جلویی قرار دهد و همین‌طور موتورهای جستجو و الگوریتم‌های گوگل را بهتر و راحت‌تر وب‌سایت شما خزش کنند.

در این بخش، قصد داریم چند تگ HTML که اهمیت بیشتری دارند را معرفی کنیم:

  1. متا تگ عنوان یا Title:
    تگ عنوان یا title برای تعیین عنوان صفحه استفاده می‌شود. این عنوان در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و باید مختصر و مفهوم باشد.
  2. متا تگ توضیحات یا Description:
    تگ توضیحات یا Description برای ارائه توضیح مختصری از محتوای صفحه استفاده می‌شود و در نتایج جستجو به عنوان توضیحات نمایش داده می‌شود.
  3. تگ رمزگذاری کاراکترها:
    استفاده از تگ‌های رمزگذاری کاراکترها می‌تواند کاربردی واقع شود و باعث ارتقاء خوانایی وب‌سایت شما شود.
  4. متا تگ ربات:
    تگ متا ربات برای کنترل فعالیت ربات‌های موتورهای جستجو در سایت استفاده می‌شود.
  5. تگ کنونیکال:
    تگ کنونیکال برای اشاره به نسخه اصلی و معتبر محتوای تکراری استفاده می‌شود و از دیگر نسخه‌ها تمایز می‌دهد.
  6. تگ‌های هدینگ یا H1 و غیره:
    استفاده از تگ‌های هدینگ مانند h1، h2 و غیره برای ساختاردهی مناسب محتوا و موضوعات صفحه استفاده می‌شود و به خوانایی و اهمیت محتوا کمک می‌کند.

با رعایت این تگ‌ها و سئو مناسب، می‌توانید تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی سایت خود در نتایج جستجو داشته باشید و سئو وب‌سایت خود را بهبود دهید.

آموزش سئو در وردپرس

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا آموزش سئو در وردپرس با سیستم‌های مدیریت محتوایی دیگر تفاوت دارد یا آیا می‌توان با یادگیری سئو بر روی وردپرس، بر روی دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا نیز کار کرد؟
پاسخ به این سوال این است که آموزش سئو در وردپرس و اجرای سئو سایت در این سیستم مدیریت محتوا، با سیستم‌های دیگر تفاوت چندانی ندارد. در واقع، اصول و مفاهیم سئو در هر سیستم مدیریت محتوایی باید به یک صورت رعایت شوند.

اما باید به یاد داشته باشید که این افزونه‌ها تنها ابزارهای کمکی هستند و تاثیر زیادی بر روی بهبود سئو سایت شما ندارند. بهترین راه برای بهبود سئو وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوایی دیگر، دانستن نکات و قواعد سئو و اجرای سئو محتوا به شکل بهتری است. پس بهتر است بیشتر به افزونه‌ها و پلاگین‌ها تکیه نکنید و به قواعد سئو وب‌سایتتان توجه نمایید.

نکات مهم در آموزش سئو وردپرس

وردپرس بدون شک یکی از ساده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای سئو و سئو وبسایت است. با این حال، باید حتماً به نکات زیر در وبسایت وردپرسی خود توجه کنید تا مشکلات سئویی را تجربه نکنید:

  1. امنیت وبسایت وردپرسی:
    امنیت وبسایت بسیار مهم است و باید از افزونه‌ها و تنظیمات امنیتی مناسب استفاده کنید تا از حملات مخرب و نفوذ به وبسایت جلوگیری کنید.
  2. بهینه‌سازی سرعت در وردپرس:
    سرعت بارگذاری صفحات وبسایت برای تجربه کاربری بهتر و بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بسیار مهم است. با استفاده از افزونه‌ها و تکنیک‌های سئو ، سرعت وبسایت خود را بهبود دهید.
  3. استفاده از پلاگین‌های کمکی برای سئو بهتر در وردپرس:
    وردپرس امکان استفاده از افزونه‌ها و پلاگین‌های مختلف را فراهم می‌کند. از پلاگین‌های مهم مانند Yoast SEO یا Rank Math برای بهبود سئو و نشان دادن کلمات کلیدی مورد نظر بهره بگیرید.

سئو سایت آموزش و نحوه سئو سایت‌های آموزشی

سئو سایت‌های آموزشی نیازمند رویکرد خاصی است زیرا تاثیر زیادی بر تجربه کاربری دارد. برای بهبود سئو سایت‌های آموزشی، به موارد زیر توجه کنید:

پس بهبود سئو وردپرس یا هر سایت آموزشی دیگر، نیازمند توجه به این موارد و اجرای سئو محتوا با کیفیت است. این اقدامات به شما کمک می‌کنند تا در رقابت با دیگران برنده باشید و سایتتان در نتایج جستجو بالاتر برنده شود.

آموزش روش‌های ساخت بک لینک رایگان

همانطور که اشاره شد، بک لینک‌ها برای جذب مخاطبان و خزنده‌های گوگل تأثیر بسیار زیادی دارند. برای ساخت بک لینک می‌توانید از روش‌های پولی یا رایگان استفاده کنید. در اینجا به برخی از مهم‌ترین روش‌های ساخت بک لینک رایگان اشاره می‌کنیم:

  1. ایجاد پست مهمان

بسیاری از سایت‌ها این امکان را به شما می‌دهند که محتوایی را در آن‌ها منتشر کنید و با ایجاد انکر تکستی برای سایت خود لینک بسازید. از سایت‌های با اسپم اسکور کم استفاده کنید.

  1. لینک دادن در بخش نظرات سایت‌ها

این روش نیز یکی از روش‌های متداول برای ساخت بک لینک است. برخی از سایت‌ها اجازه می‌دهند که لینک‌هایی در بخش نظرات ایجاد کنید.

  1. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین، تلگرام و اینستاگرام مکان‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به سایت خود بک لینک ایجاد کنید.

  1. ایجاد وبلاگ

سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای خود یک وبلاگ ایجاد کنید و محتواهای مرتبط با سایت خود را منتشر کنید.

  1. تبادل لینک

می‌توانید با سایت‌های مرتبط با حوزه کسب و کار خود تبادل لینک کنید و بک لینک‌های متقابل ایجاد کنید.

قبل از ساخت بک لینک، نکات زیر را مد نظر داشته باشید!

همچنین، بهتر است ابتدا سئو داخلی سایت خود را به صورت کامل انجام داده و سپس به ساخت بک لینک‌ها بپردازید.

انکر تکست چیست و چه کاربردی دارد؟

انکر تکست‌ها در واقع کلماتی هستند که با کلیک بر روی آن‌ها، کاربر به صفحه‌ی مقصد هدایت می‌شود. این مفهوم از جمله مهم‌ترین موضوعات در آموزش سئو است و با یادگیری آن می‌توان به بهبود جایگاه سایت کمک کرد. انکر تکست‌ها هویت صفحه‌ی مقصد را نشان می‌دهند و می‌توانند کاربر را آگاه کنند که صفحه‌ای که وارد آن می‌شوند دارای چه محتوایی است.

این انکر تکست‌ها همانند یک لنگر عمل می‌کنند و کاربر را به سایت‌ها وصل می‌کنند. در موضوعات قبلی در مورد سئو داخلی و خارجی صحبت کردیم و حالا باید بگوییم که انکر تکست‌ها از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که باید در هنگام ساخت بک لینک‌ها و لینک‌های داخلی به آن‌ها توجه کنیم.

به عنوان مثال، هنگامی که بک لینک خارجی برای سایت خود ایجاد می‌کنیم وارد یک سایت می‌شویم و با استفاده از انکر تکست، لینک مورد نظر خود را ایجاد می‌کنیم. حالا هنگامی که موتورهای جستجو لینک ما را در سایتی غیر از سایت خودمان مشاهده می‌کنند، احتمال آن که رتبه ما در نتایج جستجوی گوگل بهبود یابد، افزایش می‌یابد. با ایجاد بک لینک‌ها به کمک انکر تکست‌های مرتبط و مناسب، می‌توان به بهبود سئو و جلب ترافیک هدفمند به وب‌سایت کمک کرد.

آشنایی با انواع انکر تکست‌ها

انکرتکست‌ها دارای انواع و مدل‌های مختلفی هستند که در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان بسیار مهم و ضروری هستند. با یادگیری این انواع، می‌توانید استراتژی سئو خود را به بهترین شکل بهره ببرید. در ادامه با انواع انکرتکست‌ها آشنا می‌شوید:

  1. Exact Match (انکر تکست تطابق دقیق):
    در این روش از کلمه کلیدی اصلی صفحه به عنوان انکرتکست استفاده می‌شود. این نوع انکرتکست به سئو سایت کمک می‌کند و در صورت موجود بودن کلمه کلیدی اصلی در صفحه‌ی مقصد، اثربخشی بیشتری دارد. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی صفحه‌ی مقصد شما “آموزش سئو سایت” باشد، از همین کلمه برای انکرتکست استفاده می‌شود.
  2. Partial Match (انکر تکست تطابق نیمه‌ای):
    در این روش، از بخشی از کلمه کلیدی به عنوان انکرتکست استفاده می‌شود. این روش نیز به سئو کمک می‌کند و در برخی موارد از آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی “آموزش سئو سایت” باشد، از کلمه “آموزش” یا “سئو” به عنوان انکرتکست استفاده می‌شود.
  3. Branded (انکر تکست برند):
    این نوع انکرتکست‌ها برای برداشتن نام برند یا نام شرکت به عنوان انکرتکست استفاده می‌شوند. این کار باعث معرفی برند و افزایش شناخت آن توسط جامعه هدف و خزنده‌های گوگل می‌شود. به عنوان مثال، اگر برند شما “آکادمی امیرحسین صداقت” باشد، از عبارت “آکادمی امیرحسین صداقت” به عنوان انکرتکست استفاده می‌شود.
  4. Naked Link (انکر تکست لینک بدون پوشش):
    در این روش، از آدرس دامنه به عنوان انکرتکست استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود جامعه هدف با آدرس دامنه آشنا شده و به طور طبیعی‌تری به سایت وصل شود. به عنوان مثال، اگر آدرس دامنه شما “ariuam.ir” باشد، از این آدرس به عنوان انکرتکست استفاده می‌شود.
  5. Generic (انکر تکست عمومی):
    این نوع انکرتکست‌ها شامل عبارات عمومی و ژنریک هستند که به صورت عمومی درخواست کاربر را مشخص می‌کنند. این نوع انکرتکست‌ها معمولاً در مواردی که به کاربران خواستار انجام عملی خاصی این روش مخصوصاً در صورتی کاربرد دارد که کاربران به دلیل اتصال ضعیف یا دیگر مشکلات فنی، عکس‌ها را نمی‌بینند.

اهمیت انتخاب درست نوع انکرتکست‌ها در بک لینک‌ها و لینک‌های داخلی نیز بسیار مهم است. با درست انتخاب و استفاده از انواع مختلف انکرتکست‌ها، می‌توانید تاثیرگذاری و اثربخشی بهتری در سئو و بهبود رتبه سایت خود داشته باشید.

آموزش سئو از پایه را چگونه می‌توانیم به درستی شروع کنیم؟

موضوعی که برای افراد علاقه‌مند به حوزه سئو و آن‌هایی که می‌خواهند به این حوزه وارد شوند بسیار مهم است، شروع یادگیری سئو از کجاست و چگونه می‌توان به مسیر درستی پیش رفت؟ چه مباحث و مطالبی باید در آموزش سئو از پایه و اولیه یاد گرفت تا به سطح پیشرفته دست یابند؟

در اینجا ما در مورد آموزش سئو از پایه تمام سرفصل‌های مهم را برای شما آماده کرده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها به نتیجه‌بخشی بهتری در یادگیری سئو و سئو سایت دست یابید.

  1. یادگیری اصطلاحات و تعاریف سئو:
    در این مرحله، شما باید با اصطلاحات و تعاریف مرتبط با سئو آشنا شوید. مفاهیمی مانند رتبه‌بندی، کلمات کلیدی، محتوا، بازاریابی محتوا، لینک‌سازی و … را باید یاد بگیرید.
  2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تارگتینگ:
    بهترین کلمات کلیدی برای سایت خود را تحقیق و شناسایی کنید و سپس بر روی آن‌ها تمرکز کنید. این کلمات کلیدی باید باعث جذب ترافیک هدفمند به سایت شما شوند.
  3. شناخت کامل لینک‌سازی داخلی و خارجی و تدوین استراتژی:
    لینک‌سازی داخلی و خارجی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو است. باید با این مفاهیم آشنا شوید و استراتژی مناسبی برای ایجاد لینک‌ها به سایت خود تدوین کنید.
  4. آنالیز و بررسی سئو سایت با استفاده از ابزارهای مختلف:
    به کمک ابزارهای مختلف مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل وبمستر، سئو سایت خود را آنالیز کنید و مشکلات را شناسایی کنید.

در یادگیری سئو از پایه، این 4 مورد اساسی به عنوان سرفصل‌های اصلی برای یادگیری سئو در نظر گرفته می‌شوند. با یادگیری این موارد، می‌توانید به دنیای سئو و سئو سایت وارد شوید و مسیری موثر را در پیش گیرید.

آموزش سئو حرفه ای ؛ گام‌های کوچکی برای حرفه‌ای شدن!

در حوزه آموزش سئو حرفه ای و یادگیری سئو، مسئله‌ای که بسیار مهم و حائز اهمیت است، تجربه و تخصص شخص متخصص سئو می‌باشد. اگر فکر می‌کنید که فقط با شرکت در یک دوره آموزشی، می‌توانید به حرفه‌ای شدن در این زمینه برسید و همه‌چیز را یاد گرفته‌اید، باید بگویم که اشتباه می‌کنید.

در زمینه سئو، هیچ پایانی وجود ندارد و مرزی برای تعیین اینکه یک متخصص حرفه‌ای چه ویژگی‌ها و مهارت‌هایی دارد، وجود ندارد. هر کسی برای خودش سبک و روش متفاوتی در اجرای سئو دارد و ممکن است به طریق خودش به حرفه‌ای شدن نزدیک شود.
اما چیزی که باید به آن توجه کنید، انتخاب مناسبی از آموزش‌دهندگان است و خودتان را در مسیر درست و صحیح قرار دهید. از کلماتی مثل “آموزش سئو حرفه‌ای” و موضوعات مشابه به راحتی گذر کنید و توجه زیادی به آن‌ها نداشته باشید.

هیچ معیار ثابت و تعیین‌کننده‌ای برای حرفه‌ای بودن یک شخص در زمینه سئو وجود ندارد و همچنان وجود نخواهد داشت. یادگیری سئو یک مسیر پیچیده و پویاست که نیازمند تجربه، آزمون‌وخطا و تلاش مداوم است. پس برای رشد در این زمینه، بهتر است به عنوان یک مسیر طولانی و پر از یادگیری، صبر و پشتکار به آن نگاه کنید.

آموزش سئو مبتدی از پایه و مباحث ابتدایی

اکنون درحال آموزش سئو مبتدی از پایه هستید و در صورتی که شما این بخش از محتوای صفحه را مطالعه می‌کنید، باید مفاهیم و مباحث سئو را به طور مطلوب آموخته باشید.
جهت یادگیری سئو مبتدی و آغاز مسیر آموزش سئو، دو مسیر مختلف برای شما وجود دارد، هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

  1. آموزش سئو مبتدی از صفر به روش خودآموز

در این روش، می‌توانید با جستجو در گوگل و یوتیوب، مطالب مرتبط با سئو را بیابید و بخوانید و روش‌های مختلف و اطلاعات بیشتری که در نتایج مشاهده می‌شوند را تست و بررسی کنید. اما می‌تواند این مطالب درست یا اشتباه باشند و گاهاً باعث ایجاد باورهای اشتباه در ذهن شما شود و در نهایت باعث تلف کردن وقت و تلاش شما شود.

  1. یادگیری سئو با شرکت در یک دوره آموزشی

در این روش، با شرکت در دوره‌های آموزشی با کیفیت، تجربه‌ی یک متخصص سئو را دریافت می‌کنید و در مسیر درست قرار می‌گیرید و حداقل‌های مورد نیاز در زمینه سئو سایت را یاد می‌گیرید. این امر به شما کمک می‌کند تا نیاز به بازه زمانی طولانی برای آزمون و خطاهای اولیه را کاهش دهید و به جای 12 ماه زمان برای یادگیری سئو، تنها 4 ماه را از آن استفاده کنید.

دوره “شاه سئو” در مجموعه آکادمی امیرحسین صداقت، دوره‌ای است که به شما کمک می‌کند مسیر یادگیری سئو را کوتاه‌تر کنید و از تجربیات من در حوزه سئو بهره ببرید و به بهترین شکل ممکن سئو را یاد بگیرید تا در نتایج گوگل برتری کسب کنید.

آموزش سئو غیرحضوری در آکادمی امیرحسین صداقت

با توجه به افزایش مجدد موارد کرونا در این روزها، تصمیم گرفته‌ایم به جای برگزاری کلاس‌های حضوری برای آموزش سئو، به روش‌های آموزش غیرحضوری متمرکز شویم تا بتوانیم به تعداد بیشتری از افراد، مهارت و تخصص سئو را انتقال دهیم و همچنین هزینه‌های شرکت در کلاس‌های آموزش سئو سایت را کاهش دهیم.

به این منظور، دوره “شاه سئو” را به شما معرفی می‌کنیم. این دوره به بهترین اطلاعات و آخرین مطالب به‌روز در حوزه سئو متمرکز شده است. هدف ما این است که شما پس از شرکت در دوره “شاه سئو” نیازی به حضور در دوره‌های دیگر نداشته باشید. یکی از بزرگترین مزیت‌های این دوره، آپدیت همیشگی و مادام‌العمر آن است، به این معنا که شما برای همیشه به دوره و فایل‌های آموزشی آن دسترسی خواهید داشت.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ خبری یا از جمله موارد حیاتی و کلیدی در آموزش سئو پیشرفته است که با آن آشنا شدن اهمیت آن برای بهبود کیفیت و سئو بهتر سایت‌ها را درک خواهید کرد. رپورتاژ خبری عبارت است از تبلیغ متنی که در یک سایت با بازدید بالا قرار می‌گیرد و دارای دو مزیت اصلی است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. جلب ترافیک: انتشار رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید باعث می‌شود تا تعداد زیادی از افراد با کسب و کار شما آشنا شوند و وارد سایت شما شده و تعداد بازدیدها افزایش یابد.
  2. تأثیر مثبت بر سئو: رپورتاژ آگهی تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر بهبود سئو سایت دارد، به ویژه در سئو خارجی که این نوع رپورتاژها به عنوان بک‌لینک‌ها استفاده می‌شوند. در آموزش صفر تا صد سئو، شما با اهمیت بک‌لینک‌ها آشنا شده‌اید و می‌توانید میزان اهمیت رپورتاژ را بهتر درک کنید.

علاوه بر این مزیت‌ها، رپورتاژ آگهی کاربردهای دیگری نیز دارد که به طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  1. برندسازی و ایجاد اعتماد: نام سایت شما در سایت‌های معتبر و پربازدید منتشر می‌شود که باعث جلب اعتماد مخاطبان می‌شود و به سرعت برندسازی شما را ترویج می‌دهد.
  2. بازدهی سریع: هزینه‌ای که برای انتشار رپورتاژ آگهی می‌پردازید، به سرعت با افزایش نرخ کلیک سایت و بهبود سئو جبران می‌شود.
  3. مناسب برای همه کسب و کارهای اینترنتی: رپورتاژ خبری مناسب برای تمامی کسب و کارهایی است که به بهبود رتبه در گوگل علاقه دارند. این روش نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی هزینه‌ای مقرون به صرفه دارد و برای کسب و کارهای کوچک و نوپا با سرمایه محدود نیز قابل استفاده است. بنابراین، اگر به یادگیری جزئیات سئو از مبتدی تا پیشرفته علاقه دارید، حتماً مبحث رپورتاژ آگهی و خبری را در برنامه‌ی آموزشی خود در نظر بگیرید.

نگارش رپورتاژ چگونه باید باشد؟

نگارش رپورتاژ با محتوا، از نوشتن محتواهای معمولی برای سایت‌ها کمی متفاوت است. برای انتشار رپورتاژ خوب و باکیفیت، باید اصول اساسی را رعایت کرده و بهترین تأثیر را از آن به دست آورد.

  1. استفاده از تیتر‌های جذاب: تیتر‌ها باید مخاطبان را به خواندن محتوا ترغیب کنند. با استفاده از تیترهای مناسب و جذاب، کاربران به محتوا جذب می‌شوند و شما می‌توانید با قرار دادن نام کسب و کار خود در زیر عنوان، برندسازی خود را بهبود دهید.
  2. توجه به ابتدای محتوا: ابتدای محتوا بسیار حائز اهمیت است. چند خط اول محتوا باید توانایی ایجاد احساس نیاز در مخاطبان را داشته باشد. می‌توانید در این بخش سوالاتی که برای مخاطبان مهم است را مطرح کنید و سپس جواب‌هایی برای آن‌ها ارائه دهید.
  3. دعوت مخاطب به سایت: در طول محتوا، مخاطب را به شیوه‌های مختلف به بازدید از سایتتان دعوت کنید. با ارائه پیشنهادهای جذاب و دل‌چسب، می‌توانید او را به بازدید از سایتتان ترغیب کنید و تعداد بازدیدهای سایتتان را افزایش دهید. این موضوع یکی از مهم‌ترین اصولی است که در آموزش سئو سایت به آن پرداخته می‌شود.

به طور کلی، رپورتاژ محتوا باید با توجه به این اصول اجرا شود تا بهترین نتیجه ممکن را در جذب مخاطبان و افزایش ترافیک سایت‌ها داشته باشد. با رعایت این موارد، شما می‌توانید رپورتاژهای خود را با کیفیت بالا ایجاد کرده و نتایج مطلوب را از این اقدام به دست آورید.

تکنیک‌های نوشتن رپورتاژ

در هنگام نوشتن رپورتاژ، از تکنیک‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید تا کاربران و موتورهای جستجوی گوگل را به سمت محتوای شما جذب کنید. اکنون با به شما خواهیم گفت که این تکنیک‌ها با وجود سادگی، اهمیت زیادی دارند اما بسیاری از افراد به اندازه‌ی کافی به آن‌ها توجه نمی‌کنند و به همین دلیل نتایج مطلوب را نمی‌توانند به دست آورند.

رعایت نکات سئو و قوانین گوگل:
همانند نوشتن مقالات برای سایت، هنگام انتشار رپورتاژ نیز باید به نکات سئو و قوانین گوگل دقت کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

اجتناب از استفاده از محتواهای تکراری:
برخی از افراد برای رپورتاژ از محتواهایی که قبلا در سایت خود منتشر کرده‌اند استفاده می‌کنند. این امر اشتباه و نادرست است، زیرا موتورهای جستجوی گوگل متوجه کپی بودن محتوا می‌شوند و ارزشی به آن نمی‌دهند.

استفاده از عکس‌های با کیفیت:
استفاده از عکس‌های با کیفیت می‌تواند محتوا را جذاب‌تر کند و کاربران را متوجه‌تر از محتوا نماید. همچنین، این عمل باعث می‌شود که خستگی کاربران کاهش یابد و با انگیزه‌تر محتوا را مطالعه کنند.

اجتناب از افراط در استفاده از کلمات کلیدی:
هنگام نوشتن رپورتاژ، باید از کلمات کلیدی به میزان مناسب استفاده کنید و از افراط در این مورد خودداری کنید تا اثر معکوس به وجود نیاید.

محدود نگه‌داشتن تعداد لینک‌ها:
در رپورتاژ، لینک دادن به صفحات دیگر سایت خود یک حد و اندازه دارد تا ارزش این لینک‌ها حفظ شود و به بهبود سئو سایت کمک کند. بیش از حد لینک دادن می‌تواند به جذب ترافیک مخرب یا کاهش رتبه سایت منجر شود.

آموزش سئو رایگان 2023 + معرفی بهترین منابع یادگیری

آموزش سئو رایگان در سال 2023 و هر ساله و حتی هر ماه یا هفته با نکات جدیدی همراه می‌شود. این پویایی و تازه‌بودن دلایل مختلفی دارد، از جمله ترفند‌های جدید مطرح شده توسط متخصصین حرفه‌ای سئو و آپدیت‌های الگوریتم گوگل که گاهاً بسیار سریع و پیاپی ارائه می‌شوند و شما را با تغییرات جدید مواجه می‌کنند. به عنوان مثال، گوگل در چهار روز نخست سال جدید، دو آپدیت برای الگوریتم خود ارائه کرده است. بنابراین برای جلوگیری از جا نماندن در مسیر رقابتی، به خصوص پس از آپدیت‌های هسته گوگل، نیاز به مرور و آموزش مجدد در زمینه سئو احتمالی دارید. این کار باعث می‌شود تا دانش و مهارت‌های شما با شرایط جدید بروزرسانی شوند.

الگوریتم مام (MUM) گوگل چیست؟

الگوریتم MUM گوگل یکی از اجزای کلیدی در آموزش سئو مدرن است؛ زیرا با استفاده از فناوری‌های کنونی، شما را با یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های گوگل در درک محتوا آشنا می‌کند و برای پاسخ به سوالات چالشی کاربران و یافتن بهترین جواب‌ها، از آن استفاده می‌شود تا کاربران بتوانند نیازهای خود را با خواندن محتوا برآورده کنند. اما چه چیزی الگوریتم MUM است؟

نحوه کار گوگل MUM و اثرات آن

برای بهتر درک این موضوع، یک مثال ساده ارائه می‌دهیم. فرض کنید شما قصد دارید به یک گردش کوهنوردی بروید، اما نمی‌دانید کفش‌های شما برای این کار مناسب هستند یا خیر. بنابراین عکسی از کفش خود گرفته و این پرسش را در گوگل جستجو می‌کنید: “آیا این کفش برای کوهنوردی مناسب است؟”. گوگل با توجه به تصویر و مرتبط کردن آن با سوال شما، می‌تواند محتوایی را پیشنهاد دهد که لیستی از بهترین کفش‌ها برای کوهنوردی را معرفی می‌کند. در این صورت، سوال چالشی شما پاسخ داده می‌شود.

برخی از اثرات کلیدی الگوریتم گوگل MUM شامل موارد زیر هستند:

  1. کاهش نقش کلمات کلیدی
  2. کاهش نرخ کلیک
  3. تأکید بیشتر بر محتواهای تخصصی
  1. Expertise: تخصص
  2. Authoritativeness: قابل اعتماد بودن (اقتدار)
  3. Trustworthiness: اعتبار

گوگل اکنون برای بهبود محتواهای کاربردی‌تر که ارزش بالاتری برای مخاطب دارند و مشکلات او را حل می‌کنند، فاکتور دیگری را نیز درنظر گرفته است. این اتفاق پس از چندین بار بروزرسانی الگوریتم گوگل در سال 2022 روی داده و در تاریخ 15 دسامبر سال 2022 منتشر شد. این عنصر جدید به “Experience” نام‌گذاری شده است. این بروزرسانی باعث شده است تا داکیومنت (PDF) گوگل برای دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل به 9 صفحه افزایش یابد. برخی از تغییرات کلیدی که در این بروزرسانی ذکر شده‌اند عبارتند از:

  1. مشخص‌کردن مسئول وب‌سایت و نویسنده محتوا
  2. ارزیابی دقیق صفحه و میزان هرزنامه بودن آن
  3. مشخص‌کردن پشتیبانی سایت توسط داوطلبان یا متخصصین
  4. تعیین شهرت نویسندگان محتوا

سئو سایت انگلیسی زبان

در دنیای آموزش سئو، بخش مهم دیگری که برای سایت‌های چند زبانه و با مخاطبین بین‌المللی بسیار حیاتی است، سئو سایت انگلیسی زبان می‌باشد. در حقیقت، این بخش از آموزش سئو برای سایت‌هایی که به زبان انگلیسی محتوا ارائه می‌دهند، بسیار حائز اهمیت است. از آنجا که حدود 26 درصد از کاربران اینترنت جهان از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند، سئو سایت انگلیسی می‌تواند ترافیک ارگانیک بسیار زیادی را به سمت سایت شما جذب کند.

سئو سایت انگلیسی زبان دارای تفاوت‌های مختلفی با سئو سایت‌های دیگر است و وبمستران در زمان سئو و انتشار محتوا باید به نکات مهمی توجه کنند. برخی از این نکات عبارتند از:

  1. کیورد تارگتینگ دقیق: فضای مجازی در زبان انگلیسی حاوی محتواهای بسیار زیادی است. بنابراین، کیورد تارگتینگ و تعیین کانسپت صفحات باید به صورت دقیق انجام شود. این کار می‌تواند در رتبه‌بندی سریع محتواهای شما تأثیرگذار باشد.
  2. محتوای غیر تکراری: یکی از مشکلات اساسی در سئو سایت‌های انگلیسی زبان، وجود محتواهای تکراری است که ناشی از اشباع محتوا در حوزه‌های مختلف می‌شود. بنابراین، قبل از انتشار محتوا، حتماً به کپی‌بودن آن توجه کنید.
  3. ترجمه صحیح: ابزار گوگل ترنسلیت نمی‌تواند به مدت طولانی برای مخاطبان و سئو سایت‌ها مفید باشد. به همین دلیل، برای کسب بازخورد بهتر و جذب ترافیک بیشتر، حتماً از یک مترجم حرفه‌ای برای ادای دقیق معانی کلمات استفاده کنید.
  4. بیشتر آشنا شدن با سئو سایت‌های انگلیسی زبان: برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌گیری از قوانین و روش‌های سئو سایت‌های انگلیسی زبان، می‌توانید به دوره آموزشی سئومستر مراجعه کنید.

سئو یوتیوب و راهکارهای افزایش رنک آن

سئو یوتیوب و ویدیوهای یوتیوبی به طور عجیبی شبیه به فرآیندهای سئو وبسایت‌ها است، که شما می‌توانید این فرآیندها را در آموزش سئو نیز پیدا کنید و آموزش ببینید. یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجو پس از گوگل شناخته می‌شود و توسط گوگل اداره می‌شود. بنابراین، نباید شکی در وجود رابطه میان سیستم جستجوی گوگل و یوتیوب باشد، که از همان قابلیت‌ها و فناوری هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند تا محتواهای تولید شده در این پلتفرم را مدیریت کند. سئو یوتیوب استراتژی‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید شانس نمایش ویدیوهای خود را به مخاطبان افزایش دهید و کانال و ویدیوهای خود را در نتایج جستجوی یوتیوب تقویت کنید.

برخی از راهکارهای افزایش رنک ویدیوها در یوتیوب که به کمک سئو می‌توانند انجام شوند عبارتند از:

  1. تحقیق درباره کلمات کلیدی
  2. تولید محتوا برای کیوردهای با پتانسیل فیدبک بالا
  3. استفاده از تایتل‌ها و متا دیسکریپشن‌های جذاب و دقیق
  4. اضافه کردن برچسب‌ها به ویدیو و کانال (بیشتر از 15 برچسب درج نشود)
  5. نگارش دقیق توضیحات که تا 5 هزار کاراکتر امکان‌پذیر است
  6. افزایش کیفیت ویدیوهای ضبط شده
  7. تغییر نام و توصیفی کردن عنوان ویدیوها
  8. تولید ویدیوها با مدت زمان طولانی‌تر
  9. تعامل با مخاطبان در کامنت‌ها
  10. لینک‌سازی داخلی بین یوتیوب و سایت.

راهکارهای محرمانه سئو ویدیو در گوگل

سئو ویدیو در گوگل مهم است! چرا؟ چون پس از بروزرسانی‌هایی که با آمدن الگوریتم‌های پنگوئن و پاندا ایجاد شدند، بسیاری از سئوکارها به این نتیجه رسیدند که لینک‌سازی تنها راه حل برای بالا بردن رنک سایت‌ها در گوگل نیست. بلکه افزایش کیفیت تولید محتوا نیز بسیار مهم است. در ویدیوها نیز، از این اصل بهره‌گیری می‌شود.

سئو ویدیو یک مجموعه راهکارهایی است که این نوع محتوا را به شکل قدرتمندتری برای تعامل با مخاطب تبدیل می‌کند. برخی از راهکارهای کلیدی در انجام این کار عبارتند از:

  1. اشتراک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی مختلف
  2. جذاب‌تر کردن ویدیو به خصوص برای حفظ مخاطب در 10 ثانیه اول
  3. استفاده از ریچ اسنیپت‌ها برای ویدیوها
  4. استفاده از کیوردها در داخل ویدیو برای هوش مصنوعی گوگل
  5. جایگذاری ویدیو در کانون توجه صفحه
  6. عدم جایگزاری یک ویدیو در چندین صفحه و ساخت محتوای یونیک برای هر کدام.

7 مرحله مهم برای سئو تصویر و عکس

سئو تصاویر و عکس و محتواهای بصری یک بخش اساسی از فرآیند سئو محتوا و وب‌سایت است که نمی‌توان از آن غافل شد، بدون توجه به اینکه آیا محتوا تصویری است یا متنی. اطلاع داشته باشید که یک سوم جستجوهای گوگل مربوط به جستجوی تصویر است؛ بنابراین، این مهم است که از طریق سئو تصاویر ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت خود جذب کنید. در زیر، هفت مرحله مهم آموزش سئو تصویر در گوگل آورده شده است:

  1. استفاده از کلمات کلیدی در نام و توضیحات تصویر
  2. استفاده از المان‌های جذاب و زیبا با تصاویر
  3. طراحی تصاویر با ابعاد مستطیلی (نسبت‌های 16:9 و 4:3 توسط گوگل ترجیح داده می‌شوند)
  4. شخصی‌سازی و طراحی اختصاصی تصاویر برای سایت
  5. درج لوگو در تصاویر
  6. ویرایش نام تصاویر پیش از آپلود
  7. اضافه کردن تگ‌های عنوان و متن جایگزین (Alt text) برای تصاویر

سئو پادکست و روش نمایش آن در نتایج گوگل

با نگاهی به آمار و اطلاعات، می‌توانیم متوجه شویم که جمعیت جهان در حال حاضر بیش از 7 میلیارد نفر است و تعداد وبلاگ‌ها حدود 1 میلیارد عدد می‌باشد. در مقابل، تنها 700 هزار پادکست موجود است. با تحلیل ساده، می‌توان نتیجه گرفت که رقابت در زمینه پادکست به‌طور چشم‌گیری کمتر از وبلاگ‌ها است. حتی در فضای وب فارسی، این رقابت نیز می‌تواند کمتر باشد. به همین دلیل، سئو پادکست و بهبود نمایش آن می‌تواند به عنوان یک راهکار برای افزایش ترافیک و پایداری کاربران در سایت شما مطرح شود.

روش‌های مختلفی برای سئو پادکست وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تولید پادکست برای پست‌های وبلاگی: ایجاد پادکست‌های مرتبط با محتوای وبلاگ و قرار دادن آنها در ابتدای متن می‌تواند ترافیک کاربران را افزایش دهد؛ زیرا کاربران بیشتر به محتواهای ویدئویی و صوتی تمایل دارند.
  2. استفاده از کلمات کلیدی: در پادکست‌ها از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید و سعی کنید به چالش‌ها و نیازهای مخاطبان در این حوزه‌ها پاسخ دهید.
  3. بهبود کیفیت صدا: با افزایش کیفیت ضبط پادکست‌ها، حفظ انرژی و به کار بردن لحن مناسب، سئو فراندلی را ترویج کنید.
  4. انتشار پادکست‌ها در شبکه‌های اجتماعی و Google Podcast: از شبکه‌های اجتماعی برای انتشار پادکست‌ها استفاده کنید و آنها را در Google Podcast ثبت نمایید.
  5. منتشر کردن پادکست‌ها در گوگل پلی موزیک: با انتشار پادکست‌ها در گوگل پلی موزیک و استفاده از RSS Feed برای لینک‌دهی به وب‌سایت، احتمال نمایش پادکست‌ها در نتایج گوگل افزایش می‌یابد. در این میان حتماً از مانع‌هایی مثل فایل robots خودداری کنید که از دسترسی خزنده‌های گوگل و کاربران به پادکست‌ها جلوگیری نکند.

آشنایی با اسکیما کد و نحوه بهبود سئو با آن ها

مراحل پیاده‌سازی اسکیما مارک‌آپ در سایت چگونه است؟

در صورتی که با مراحل پیاده‌سازی اسکیما آشنا نیستید، به مقاله مربوطه مراجعه کنید؛ زیرا ما در اینجا تنها به روش‌های پیاده‌سازی آن می‌پردازیم. برای پیاده‌سازی اسکیما مارک‌آپ‌ها می‌توانید از سه روش زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از افزونه: یکی از راه‌های آسان‌تر در آموزش سئو اسکیما مارک‌آپ‌ها، استفاده از پلاگین‌ها می‌باشد. به عنوان مثال، از پلاگین‌های اسکیما پرو یا رنک می‌توانید استفاده کنید.
  2. برنامه‌نویسی: از آنجایی که اسکیما یک زبان نشانه‌گذاری است، می‌توانید با استفاده از نمونه‌های کد موجود، برای اسکیماهای مختلف، مانند اسکیما محصول، در صفحات سایت و لندینگ‌پیچ‌ها آن‌ها را تعریف کنید.
  3. ابزارهای آنلاین ساخت اسکیما: برخی از ابزارها از روش JSON-LD برای پیاده‌سازی اسکیماها استفاده می‌کنند که می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. این ابزارها به شما امکان می‌دهند اسکیماها را بر اساس نیازهای خود ساخته و در وب‌سایتتان قرار دهید.

5 کاربرد مهم گوگل آنالیتیکس برای بهبود سئو سایت

کاربرد مهم گوگل آنالیتیکس برای بهبود سئو و ارتقاء موفقیت پروژه‌هایتان، انجام تحلیلات دقیق و استراتژیک بسیار حائز اهمیت است. به منظور داشتن تحلیل جامعی از سایت، نیازمند ابزارهایی برای مشاهده و گردآوری داده‌ها هستید. در حال حاضر، یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارها برای این منظور، گوگل آنالیتیکس می‌باشد.

گوگل آنالیتیکس، یک وب سرویس آنلاین است که از سوی گوگل ایجاد شده و از سال 2005 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار با اضافه کردن کد جاوا اسکریپت به سایت، تمامی داده‌های آن را اندازه‌گیری کرده و به گوگل آنالیتیکس ارسال می‌کند. از مهم‌ترین کاربردهای گوگل آنالیتیکس در حوزه سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مشاهده ترافیک ارگانیک: با استفاده از گوگل آنالیتیکس، می‌توانید ترافیک ارگانیک (عمده ترافیک ناشی از نتایج جستجوی طبیعی) سایت خود را مشاهده کنید.
  2. بررسی کیفیت ترافیک سایت: با گوگل آنالیتیکس می‌توانید کیفیت ترافیک وب‌سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید کاربران مخاطب به‌درستی و مناسب وب‌سایت شما می‌باشند.
  3. اندازه‌گیری مدت زمان بارگذاری صفحات: این ابزار به شما امکان می‌دهد زمان لود صفحات سایت را اندازه‌گیری کنید و در صورت نیاز، بهبود آن را پیگیری نمایید.
  4. نمایش نرخ پرش کاربران: با گوگل آنالیتیکس، می‌توانید نرخ پرش کاربران از صفحات وب‌سایت را بررسی کرده و در صورت نیاز بهبود آن را انجام دهید.
  5. نمایش گزارش لحظه‌ای کاربران سایت: از طریق گوگل آنالیتیکس، می‌توانید گزارش‌های لحظه‌ای درباره کاربران سایت و عملکرد آن‌ها را مشاهده کنید که بهترین اطلاعات مرتبط با کاربران را ارائه می‌دهد.

همچنین، از گوگل آنالیتیکس می‌توان در سئو کمپین‌های تبلیغاتی، اندازه‌گیری بازخوردهای کمپین‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌های مختلف دیگر استفاده کرد که به بهبود سئو و افزایش درآمد و محبوبیت سایت شما کمک خواهد کرد.

سئو به چه شکل باعث افزایش درآمد می شود؟

ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شود که آموزش سئو به چه شکل باعث افزایش درآمد می شود. در این زمینه، می‌توان به سه فاکتور کلیدی زیر اشاره کرد:

  1. افزایش فروش در وب‌سایت اینترنتی: با استفاده از سئو و بهبود جایگاه در نتایج جستجو، امکان افزایش فروش در وب‌سایت وجود دارد. این عمل، اثرات مثبت زیادی بر روی فروش شما خواهد داشت، از جمله: افزایش رتبه صفحات وب‌سایت در نتایج جستجو، افزایش ترافیک سایت و افزایش آگاهی کاربران از برند و محصولات شما.
  2. ارائه خدمات سئو: آموزش و یادگیری مهارت‌های سئو، می‌تواند به شما کمک کند تا یک متخصص سئو ماهر شوید که در دنیای امروز به شدت موردنیاز است. با کسب این مهارت، امکان ارائه خدمات مختلف سئو به سایر کسب و کارها و وب‌سایت‌ها وجود خواهد داشت. از جمله خدماتی که می‌توانید ارائه دهید می‌توان به مشاوره سئو، کیوورد ریسرچ، سئو داخلی و خارجی سئو، اجرای کمپین‌های بک‌لینک و سئو تکنیکال وب‌سایت اشاره کرد.
  3. بهبود تجربه کاربری و اعتبار سایت: بخش مهمی از آموزش سئو به بهبود تجربه کاربری (UX) و اعتبار وب‌سایت شما اختصاص دارد. با انجام کارهای سئو در این زمینه، کاربران علاقه‌مند‌تر به سایت شما خواهند شد و اعتماد به برند و محصولات شما افزایش خواهد یافت که نتیجه‌گیری از این موضوع، افزایش فروش و محبوبیت سایت شما خواهد بود.

نکات سئویی در طراحی سایت

راه‌اندازی هر نوع سایت بدون توجه به نوع آن (فروشگاهی، شخصی، شرکتی و غیره) نیازمند رعایت نکات سئویی در طراحی سایت است. در ادامه به چند نکته و مثال از این مبحث پرداخته می‌شود:

  1. رعایت متاتگ‌ها: در طراحی یک وب‌سایت، باید متاتگ‌ها که بخشی از کدهای HTML سایت هستند، رعایت و به‌درستی تنظیم شوند. این متاتگ‌ها شامل عنوان صفحه (Page Title)، توضیحات متا (Meta Description)، تگ‌های سوشیال مدیا، هدر، فوتر، کانتنت و غیره هستند.
  2. طراحی ریسپانسیو (موبایل‌فرندلی): با توجه به اینکه بیش از 50 تا 70 درصد ترافیک وب‌سایت‌ها از طریق دستگاه‌های موبایل ایجاد می‌شود، طراحی ریسپانسیو (قابلیت پاسخ‌گویی به اندازه‌های مختلف صفحه) از اهمیت بسیاری برخوردار است. این نوع طراحی، علاوه بر بهینه‌سازی سئو، تجربه کاربری را نیز بهبود می‌بخشد.
  3. افزایش سرعت سایت: افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت نیز یکی از موارد حائز اهمیت برای بهبود سئو و تجربه کاربری است. سرعت سایت به‌طور مستقیم برای گوگل اهمیت دارد و برمبنای پارامترهای Core Web Vitals تاثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی سایت‌ها دارد.

رعایت نکات بالا به‌همراه نکات فرعی دیگری مانند انتخاب رنگ‌های سایت، رعایت استانداردهای UX/UI برای بهبود تجربه کاربری و … می‌تواند در روند راه‌اندازی هر پلتفرمی، شامل وردپرس، منجر به بهبود سئو و سرعت بالاتر سایت شما شود. اگر با نحوه طراحی و دیزاین وب‌سایت آشنا نیستید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی مختلف و آموزش‌های طراحی سایت وردپرس بهره‌برده و در این زمینه مهارت‌های لازم را کسب نمایید. همچنین آموزش سئو نیز می‌تواند به عنوان مکملی کارآمد و اقتصادی برای طراحی سایت مفید باشد.

مراحل سئو سایت وردپرسی

مراحل سئو سایت وردپرسی متفاوت است زیرا سئو یکی از اصولی‌ترین موارد برای بهبود رتبه و نمایانی سایت در موتورهای جستجو است، به‌ویژه برای سایت‌هایی که با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس ساخته می‌شوند. در ادامه به چند مرحله مهم از سئو سایت وردپرسی پرداخته می‌شود:

  1. بررسی تنظیمات نمایش سایت: ابتدا به بخش “تنظیمات” وردپرس بروید و گزینه “خواندن” را انتخاب کنید. سپس گزینه “مشاهده توسط موتورهای جستجو” را غیرفعال کنید. این کار باعث می‌شود تا سایت شما از نمایش در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو محروم شود، که در مراحل بعدی باید بهبودهای لازم را انجام دهید و سپس آن را فعال کنید.
  2. ایجاد سایت‌مپ: بعد از طراحی سایت، لازم است یک نقشه‌سایت (سایت‌مپ) ایجاد کنید و آن را در Google Search Console ثبت کنید. سایت‌مپ، نقشه‌ای است که تمام صفحات وب‌سایت شما را به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد و به بهبود شاخص‌های سئو کمک می‌کند.
  3. نصب گواهینامه SSL: امنیت سایت از جمله عوامل مهم در سئو است. بر روی دامنه خود گواهینامه SSL را نصب کنید تا ارتباط بین کاربر و سایت رمزنگاری شود و اطلاعات حساس کاربران محافظت گردد.
  4. تعیین URL دقیق: در بخش “تنظیمات”، به بخش “عمومی” بروید و در قسمت “آدرس سایت” وردپرسی‌تان، URL صحیح سایت را وارد کنید. ترجیحاً از یک نسخه از URL با یا بدون “www” استفاده کنید تا جلوگیری از تشخیص گوگل به عنوان دو سایت مجزا.

اگر شما نیاز به طراحی یک سایت وردپرسی با رعایت اصول سئو دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما در این زمینه بهره‌برده و سایتی با ساختار بهینه و سئوی قوی را ایجاد کنید. تمامی طراحی‌های سایت ما، با رعایت نکات سئو انجام می‌شوند و این مزیت برتری است که شما با انتخاب ما خواهید داشت.

آشنایی با ساختار سایت در سئو و نحوه پیاده‌سازی آن

در بخش آموزش سئو، آشنایی با ساختار سایت بسیار اساسی است تا بتوانید تاثیرات سئو داخلی را بهتر درک کنید. ساختار سایت به اجزای سازمان‌دهی شده‌ی وب‌سایت شما اشاره دارد که می‌توانند شامل صفحات، پست‌ها، طبقه‌بندی‌ها، دسته‌ها، برچسب‌ها و آدرس‌های URL آنها باشند. این ساختار مهم است زیرا گوگل را در درک محتوا و نحوه‌ی مرتب‌سازی آن هدایت می‌کند و تجربه کاربری و درک کاربر از وب‌سایت شما را تسهیل می‌کند.

مراحل پیاده‌سازی ساختار حرفه‌ای سایت

حالا باید به این سوال پاسخ دهیم که مراحل پیاده‌سازی ساختار حرفه‌ای سایت چیست؟ در این خصوص می‌توان به مراحل زیر اشاره کرد:

  1. حذف محتواهای قدیمی: ابتدا محتواهای قدیمی و غیرموردنیاز را از وب‌سایت خود حذف کنید. این کار باعث می‌شود که محتوای مهم‌تر و به‌روزتر وب‌سایت شما بهتر دسته‌بندی شود و مخاطبان به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.
  2. ارزیابی و تعیین دسته‌بندی: دسته‌بندی مناسب محتواها و مطالب وب‌سایت شما امری حیاتی است. دسته‌بندی‌ها و زیرمجموعه‌ها را به‌طور دقیق تعیین کنید تا بهبود ساختار سایت ایجاد شود و محتواها به صورت منظم دسته‌بندی شوند.
  3. بهینه‌کردن لینک‌سازی داخلی و ساختار آن: لینک‌های داخلی به محتواهای مرتبط دیگر وب‌سایت شما ارتباط‌های مهمی را ایجاد می‌کنند. سئو لینک‌های داخلی به گونه‌ای است که به راحتی به مطالب مشابه یا مرتبط مخاطبان هدایت شوند و ارتباط میان صفحات بهبود یابد.
  4. رعایت تعداد لایه‌ها: ساختار سایت نباید بیش از حد پیچیده شود. بهتر است تا تعداد لایه‌ها را محدود کنید تا فرآیند خزش وب‌سایت بهبود یابد و تجربه کاربری را بهبود بخشید.

یادگیری این مفاهیم در دوره آموزش سئو بسیار حیاتی است و در بخش مقدمه این دوره می‌تواند به‌طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد. ساختار مناسب سایت از آن اهمیتی برخوردار است که باعث بهبود رتبه و رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.

آشنایی با 4 مرحله اصلی آموزش سئو سایت

در صورتی که می‌خواهید با 4 مرحله اصلی آموزش سئو سایت آشنا شوید، باید به چهار مرحله اصلی که در ادامه ذکر می‌شود توجه کنید. با درک اهمیت هریک از این مراحل، می‌توانید با تمام جنبه‌های مهم سئو آشنا شده و با یادگیری این مراحل، هر سایتی را سئو کنید. این مراحل عبارتند از:

  1. سئو داخلی: در این مرحله، محتواهای داخلی سایت خود را بهینه می‌کنید تا برای موتورهای جستجو ارزشمندتر و جذاب‌تر باشند. این شامل سئو عنوان‌ها، متا تگ‌ها، ساختار URL، استفاده از کلمات کلیدی و موارد دیگر است.
  2. سئو خارجی: در این مرحله، با استفاده از سیگنال‌های خارجی، اعتبار و ارزش دامنه و صفحه‌های سایت خود را بهبود می‌بخشید. این می‌تواند شامل بک‌لینک‌ها، اشتراک اجتماعی، ارتباطات با سایت‌های معتبر و موارد دیگر باشد.
  3. سئو تکنیکال: در این مرحله، به رفع ایرادات فنی سایت می‌پردازید تا موتورهای جستجو بتوانند بهتر و سریع‌تر محتوای شما را پیدا کنند. این شامل بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات، استفاده از نقشه سایت، برچسب‌ها و موارد فنی دیگر است.
  4. سئو محلی: اگر نمیدانید چه معنی دارد سئو محلی، باید ابتدا با این مفهوم آشنا شوید. سئو محلی شامل مجموعه اقداماتی است که به شما در افزایش اعتبار و رتبه‌بندی در محدوده جغرافیایی خاص کمک می‌کند. با انجام این اقدامات، گوگل کسب‌ و کار و سایت شما را برای کاربران در اطراف آن منطقه نمایش می‌دهد.

در نظر داشته باشید که هر نوع سایتی، بسته به ماهیت کاربری خود، زیرمجموعه‌هایی از این 4 مرحله دارد. برای مثال، سایت‌های فروشگاهی نیاز به آموزش سئو محصولات نیز دارند و باید این موضوع را در تمام صفحات مربوطه رعایت کنند. همچنین، می‌توانید با توجه به نوع و ماهیت سایتتان، نکات آموزشی سئو را برای پلتفرم‌های خود به کار ببرید.

آموزش گام به گام سئو سایت‌های وبلاگی و نکات آن

وبلاگ‌ها به خاطر محتوا محور بودن‌شان تفاوت زیادی با سایر وب‌سایت‌ها دارند که می‌توان در پلتفرم‌های وبلاگی این تفاوت‌ها را مشاهده کرد آموزش گام به گام سئو سایت‌های وبلاگی نیاز به استراتژی و اقدامات خاصی دارد که به چند گام مهم زیر می‌توان اشاره کرد:

  1. تحقیق کلمات کلیدی: انتخاب کلمات کلیدی مناسب و هدفمند می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب ترافیک وبلاگ‌تان داشته باشد.
  2. سئو پست‌های وبلاگ: در این گام، باید از نظر تگ‌ها، محتوا، تنوع محتوایی و موارد مشابه سئو انجام دهید تا مطالب شما برای موتورهای جستجو جذاب و ارزشمند باشند.
  3. استفاده از افزونه‌های سئو: نصب و تنظیم افزونه‌های سئو می‌تواند به شما در ساخت نقشه سایت، ارزیابی وضعیت سئو مقالات و ایجاد ریچ اسنیپت مانند FAQ کمک کند.
  4. رفع مشکلات سرچ کنسول و بهبود سرعت سایت: این گام‌ها شامل رفع هرگونه مشکل فنی در سایت‌تان و بهبود سرعت بارگذاری صفحات می‌شوند که موجب بهبود سئو و جلب رضایت کاربران خواهد شد.
  5. انتشار محتوای لینک خور و پربازدید: تولید محتوای جذاب، پربازدید و مورد علاقه کاربران می‌تواند به بهبود سئو و افزایش ترافیک وبلاگ‌تان کمک کند.

شما می‌توانید با شرکت در جلسات کوچینگ با آقای صداقت، نکات بسیاری را در زمینه سئو و سئو سایت‌های وبلاگی دریافت کنید و از آموزش‌های ارزشمند ایشان بهره‌مند شوید.

نکات و مراحل گام به گام سئو فروشگاه اینترنتی

آموزش سئو و مراحل گام به گام سئو فروشگاه اینترنتی از بخش‌های مهمی است که معمولاً نکات فوق‌العاده مهم و بسیار زیادی دارد. در این بخش، هر نکته ارزش بالایی دارد؛ چراکه با افزایش رقابت‌ها، شما باید به خوبی سایت خود را سئو کنید. در ادامه به گام‌های مهم آموزش سئو برای فروشگاه‌های اینترنتی اشاره می‌کنیم:

  1. کیورد ریسرچ و تعیین کلمات کلیدی پولساز: انتخاب کلمات کلیدی مناسب و پرطرفدار، تاثیر بسزایی در جذب مخاطبان هدف و افزایش ترافیک سایت فروشگاهی دارد.
  2. تعیین کانسپت کیوردها و ساخت صفحات برای آنها: هر کلمه کلیدی نیاز به یک صفحه مخصوص و مرتبط دارد تا محتوای کاربردی و ارزشمندی برای مخاطبان فراهم کند.
  3. سئو ساختار سایت: طراحی ساختار منطقی و کاربرپسند سایت فروشگاهی، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به راحتی به محتواهای شما دسترسی پیدا کنند.
  4. بهینه‌سازی سئو تکنیکال: رفع اشکالات فنی مانند دسترسی فایل‌ها برای ربات‌های گوگل، نصب و تنظیم سایت‌مپ و غیره به بهتر شدن نتایج جستجوی سایت‌تان کمک می‌کند.
  5. تعیین و سئو ساختار URLها: استفاده از URLهای دلخواه، کوتاه و شامل کلمات کلیدی مرتبط، به سئو سایت شما کمک می‌کند.
  6. بهینه‌سازی سئو صفحات محصول: اطلاعات دقیق و کاربردی درباره محصولات در صفحات مخصوص به آنها، موثر در جلب توجه کاربران و افزایش فروش است.
  7. بک‌لینک سازی و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی: ایجاد لینک‌های باکیفیت به سایت و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، ترافیک وب‌سایت را افزایش می‌دهد.
  8. لینک‌سازی داخلی و سئو لینک‌ها: استفاده از لینک‌های داخلی و سئو انچه که در آن‌ها نوشته شده، برای بهبود سئو سایت فروشگاهی کمک می‌کند.
  9. بازاریابی محتوایی برای پست‌های بلاگ و صفحات آرشیو: تولید محتوای ارزشمند و مورد علاقه کاربران، به بهبود رتبه‌بندی سایت و جلب توجه مخاطبان کمک می‌کند.

در طراحی سایت فروشگاهی و سئوی آن، توجه به ساختار و سئوی آن امری بسیار مهم است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی از آکادمی امیرحسین صداقت، یک سایت با طراحی حرفه‌ای، سرعت بالا و سئو فرندلی دریافت کنید و با رعایت نکات مهم آموزش سئو، به بهبود رتبه سایت‌تان در نتایج جستجوی گوگل برسید.

آموزش سئو مبتدی بروز

آموزش سئو مبتدی بروز برای مبتدیان می‌تواند اساسی‌ترین اصول و راهنماهای لازم برای بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو را فراهم کند. در زیر، یک آموزش سئو مبتدی بروز را به شما ارائه می‌دهیم:

  1. تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی:
    یکی از اصول اساسی سئو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. کلمات کلیدی، واژه‌هایی هستند که کاربران وارد می‌کنند تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوای سایت شما و دارای تراکم جستجو مناسب، می‌تواند به بهبود سئو کمک کند.
  2. بهینه‌سازی محتوا:
    محتوای کیفی و ارزشمند، یکی از اصول اساسی سئو است. سعی کنید محتوای منحصر به فرد و مفهومی ارائه دهید که مشکلات کاربران را حل کند. همچنین، کلمات کلیدی مرتبط را به طور معقول در محتوا جای دهید.
  3. بهینه‌سازی عنوان و توضیحات:
    عنوان (Title) و توضیحات (Meta Description) هر صفحه، عوامل مهم سئو هستند. ترکیبی از کلمات کلیدی مهم و توضیح مختصر از محتوای صفحه را در این بخش‌ها قرار دهید.
  4. بهبود ساختار لینک‌ها:
    ساختار منطقی و بهینه لینک‌ها درونی و بیرونی در سایت، به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوا را به طور بهتری فهمند و ناوبری کنند.
  5. بهینه‌سازی تصاویر:
    تصاویر با استفاده از متن جایگزین (ALT Text) به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای تصاویر را درک کنند و سایت را بهبود دهند.
  6. ایجاد لینک‌های باکیفیت:
    لینک‌های داخلی و بیرونی با کیفیت، برای سئو بسیار مهم هستند. ترتیب لینک‌های مناسب و انجام مبادله لینک با سایت‌های معتبر می‌تواند به بهبود رتبه سایت کمک کند.
  7. بهبود سرعت بارگذاری صفحه:
    سرعت بارگذاری صفحه تاثیر مهمی بر تجربه کاربران و رتبه سئو دارد. از ابزارهای مختلف برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه استفاده کنید.
  8. ساخت سایت ریسپانسیو (Responsive):
    طراحی سایتی که به طور خودکار با انواع دستگاه‌ها (موبایل، تبلت، دسکتاپ) سازگار باشد، اهمیت زیادی در سئو دارد.
  9. ارتباط با شبکه‌های اجتماعی:
    فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و اشتراک محتوا با کاربران، به تشویق بازدیدکنندگان و بهبود رتبه سایت کمک می‌کند.
  10. نظارت بر عملکرد و تحلیل داده‌ها:
    استفاده از ابزارهای تحلیل و نظارت بر عملکرد وب سایت (مانند Google Analytics)، به شما کمک می‌کند تا عملکرد سایت را مورد ارزیابی و بهبود قرار دهید.

این تاکتیک‌ها و اصول ابتدایی سئو هستند که می‌تواند بهترین آموزش سئو مبتدی بروز برای مبتدیان باشد تا با سئو سایت خود آشنا شوند و رتبه‌بندی بهتری در نتایج جستجوی گوگل داشته باشند. همچنین، مهم است همواره در جریان تغییرات الگوریتم‌های گوگل باشید و به طور منظم دانش و تجربه خود را به‌روز کنید.

آموزش آنلاین سئو

آموزش آنلاین سئو یک راه موثر برای یادگیری اصول و تکنیک‌های سئو برای رشد و بهبود رتبه سایت‌ها در موتورهای جستجو همچون گوگل می‌باشد. با توجه به اهمیت بالای حضور آنلاین در دنیای امروز، دانش و مهارت در زمینه سئو به تجارت‌ها و وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا در صفحات نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو بهتر دیده شوند.

به منظور شروع آموزش آنلاین سئو، مراحل زیر را می‌توانید دنبال کنید:

یادگیری اصول اولیه سئو: ابتدا با اصول اولیه سئو آشنا شوید. مفاهیم مانند کلمات کلیدی، ساختار URL، تگ‌های HTML، و نحوه عملکرد موتورهای جستجو برای شما اساسی هستند.

پیشرفت مرحله به مرحله: از مباحث ابتدایی به تکنیک‌های پیشرفته سئو پیش بروید. بهبود عنوان‌ها، توضیحات متا، ساختار سلسله مراتبی، کلمات کلیدی، بهینه‌سازی تصاویر و ایجاد لینک‌های برگشتی به وب‌سایت خود را یاد بگیرید.

تست و بهینه‌سازی: تجربه‌های عملی را بر روی وب‌سایت‌های واقعی انجام دهید و تغییراتی که باعث بهبود رتبه و ترافیک می‌شوند را شناسایی کنید. از ابزارهای وبمستری مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل وبمسترز برای پیگیری و بهبود عملکرد وب‌سایت‌تان استفاده کنید.

به‌روزرسانی مداوم: دنیای سئو مداوماً در حال تغییر است. با پیگیری تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو و به‌روزرسانی راه‌های سئو، موفقیت بیشتری در دستیابی به جایگاه‌های برتر در نتایج جستجو خواهید داشت.

هرچند که آموزش آنلاین سئو زمان و تعهد می‌طلبد، اما این دانش به شما اجازه می‌دهد تا به بهبود جایگاه و دیده شدن بهتر سایت‌تان در موتورهای جستجو برسید. با تمرکز و تلاش در طولانی مدت، می‌توانید از مزایای ماندگار سئو بهره‌برده و رشد بیشتری را تجربه کنید.

آموزش تخصصی سئو

آموزش تخصصی سئو به شما امکان می‌دهد به دقت و عمق سئو و بهبود عملکرد سایت خود بپردازید. در این مرحله از آموزش، به تسلط بر تکنیک‌های پیچیده‌تر سئو می‌پردازید که نه تنها به بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو کمک می‌کنند، بلکه تجربه کاربری و ارتباط با مخاطبان را نیز تقویت می‌کنند.

در آموزش تخصصی سئو، شما با مفاهیم پیچیده‌تری از کلمات کلیدی و تحلیل آن‌ها آشنا می‌شوید. این شامل شناخت عمیق‌تر از رفتار جستجوی کاربران، تعیین کلمات کلیدی دقیق‌تر و ایجاد استراتژی‌های متناسب با نیازهای مخاطبان است.

همچنین، سئو تکنیکال به عنوان بخشی مهم از آموزش تخصصی سئو مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما با بهبود عوامل مانند سرعت بارگذاری، ساختار داده، بهره‌وری کد و سئو تصاویر آشنا می‌شوید.

لینک‌سازی پیشرفته نیز جزو مباحث آموزش تخصصی سئو قرار دارد. شما به تکنیک‌های پیچیده‌تر مانند تجزیه و تحلیل لینک‌های رقبا، ایجاد لینک‌های با کیفیت از منابع معتبر و ایجاد روابط با تاثیرگذاران صنعت پرداخته و استراتژی‌های مناسب را برای افزایش اعتبار و رتبه‌بندی وب‌سایت تدوین خواهید کرد.

آموزش تخصصی سئو نقطه‌ی عطفی در بهبود نمایندگی آنلاین کسب و کار شما خواهد بود. با پیشرفتهای تکنولوژی و تغییرات در الگوریتم‌های موتورهای جستجو، داشتن دانش به‌روز و تخصص در زمینه سئو اجتناب‌ناپذیر است.

آموزش جامع سئو

آموزش جامع سئو یک راهنمای مهم برای بهبود جایگاه و رتبه سایت در گوگل می‌باشد. در این گونه آموزش ها مفاهیم و اصول مهم سئو به شما آموزش داده می‌شوند تا بتوانید با بهره‌گیری از این دانش، سایت خود را بهبود داده و در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجوی معتبر بهتر دیده شوید.

یکی از موارد مهم در آموزش جامع سئو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. کلمات کلیدی باعث می‌شوند که محتوای سایت شما به دقت به موضوعات مرتبط با کسب و کارتان اشاره کند و برای موتورهای جستجو قابل درک باشد.

همچنین، سئو محتوا نیز جزء اصول آموزش سئو است. ایجاد محتوای ارزشمند، جذاب و مرتبط با نیازهای کاربران، به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا جذب ترافیک هدفمند و افزایش رتبه در نتایج جستجو شود و ساختار صحیح سایت و سئو تکنیکال نیز از عوامل مهم در سئو هستند. این شامل بهبود سرعت بارگذاری، استفاده از URL‌های دوستانه موتورهای جستجو و اصلاح مشکلات فنی سایت می‌شود.

بهبود لینک‌سازی نیز یکی از جنبه‌های کلیدی در آموزش جامع سئو است. ایجاد لینک‌های باکیفیت و مرتبط با سایت شما، می‌تواند به افزایش اعتبار و ارتقاء رتبه در موتورهای جستجو کمک کند و در نهایت، آموزش جامع سئو به شما کمک می‌کند تا با دانش کافی در زمینه سئو سایت، به رتبه‌بندی بهتر در نتایج جستجوی اینترنتی دست یابید و برای کاربران بهتر و دسترس‌پذیرتر باشید.

آموزش سئو به زبان ساده

آموزش سئو به زبان ساده قطعا راهی جذاب و کارآمد برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجوی اینترنتی است زیرا شما را از دردسر درک مفاهیم سخت و پیچیده رها می‌کند و تمام مفاهیم لازم را به صورت ساده برای شما بیان می‌کند. اگر هدفتان جذب ترافیک طبیعی و افزایش درآمد کسب و کار آنلاینتان است، تسلط به مباحث سئو امری ضروری و پر بازده خواهد بود.

تازه واردان به دنیای سئو، اغلب به اشتباه فکر می‌کنند که این مفاهیم پیچیده و سخت هستند، اما در واقع تفهیم آنها به زبان ساده میسر است. مهمترین عامل در سئو، شناسایی و استفاده بهینه از “کلمات کلیدی” است. کلمات کلیدی، واژگانی هستند که مخاطبان در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند. برای مثال، اگر سایت شما درباره آموزش سئو است، کلمات کلیدی می‌توانند “آموزش سئو”، “سئو موتورهای جستجو” و “تکنیک‌های سئو” باشند.

بعد از شناسایی کلمات کلیدی، می‌توانید آنها را به شکل مناسبی در محتوایتان ادغام کنید. در واقع، “عنوان”، “توضیحات” و “محتوا” بهترین مکان‌ها برای استفاده از کلمات کلیدی هستند. به عنوان مثال، در عنوان آموزش سئو می‌توانید از عبارت “آموزش سئو به زبان ساده” استفاده کنید. همچنین، در محتوا، می‌توانید به تفصیل درباره مفاهیم سئو و کاربردهای آن صحبت کنید و در طول متن از کلمات کلیدی بهره ببرید.

یکی از اصول مهم سئو، ایجاد “لینک‌های داخلی” و “لینک‌های خارجی” مناسب است. لینک‌های داخلی به ارجاع دادن به صفحات دیگر داخل سایت شما می‌پردازند و لینک‌های خارجی به اشتراک گذاری لینک‌های شما توسط سایت‌های دیگر اشاره دارند. این لینک‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای مرتبط را شناسایی کرده و رتبه سایت شما را ارتقا دهند.

همچنین، تجربه کاربری و طراحی سایت نیز اهمیت دارد. سایت باید سریع بارگذاری شود و به راحتی قابل دسترسی باشد. صفحات باید با ساختار مناسبی طراحی شده و محتوا به شکل جذاب و قابل درک ارائه شود.

به اختصار، سئو یک استراتژی اساسی برای بهبود رتبه و ترافیک سایت شما در نتایج جستجو است. با شناسایی کلمات کلیدی مناسب، استفاده از آنها در عنوان، توضیحات و محتوا، ایجاد لینک‌های داخلی و خارجی، بهبود تجربه کاربری و رعایت قواعد طراحی وب، می‌توانید به سادگی و با تلاش مداوم به سئو سایت خود پرداخته و نتایج مثبتی را مشاهده کنید.

در نتیجه یاد گرفتیم که برای حرفه‌ای شدن در سئو نیاز به این آموزش سئو به زبان ساده دارید و باید حتما چندین و چندبار این صفحه را در آکادمی امیرحسین صداقت مطالعه کنید تا به مباحث پایه سئو مسلط شوید و سپس گام آخر را با تهیه دوره های سئو حرفه‌ای آکادمی بردارید.

آموزش سئو pdf

آموزش سئو pdf از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این فرمت ارزشمند، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور کامل با اصول و تکنیک‌های سئو موتورهای جستجو آشنا شوند. از آنجایی که pdfها به عنوان یک وسیله‌ای قدرتمند برای انتقال اطلاعات به کار می‌روند، آموزش سئو در این فرمت به کاربران این امکان را می‌دهد که بهبود رتبه سایت‌ها و دیدرسی بهتر در نتایج جستجو را تجربه کنند.

با خواندن آموزش سئو pdf، کاربران قادر خواهند بود تا مفاهیم پایه‌ای و پیچیده‌تر سئو را درک کنند و از تکنیک‌های موثری برای بهبود محتوا و سایت‌های خود بهره‌برداری کنند. آن‌ها با شناخت اصول سئو، می‌توانند در ارتقاء دیدرسی و جلب توجه مخاطبان هدف خود تاثیرگذار باشند.

دانش سئو ارزشمندتر از هرگز است، زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد تا محتواهای خود را در محیط رقابتی امروزی به طور بهتری مدیریت کنند. آموزش سئو pdf به کاربران این امکان را می‌دهد تا با تکنیک‌های جدید و روش‌های سئو آشنا شوند و این دانش را در تولید و انتشار محتواهایشان بهره‌برداری کنند.

جهت دانلود آموزش سئو pdf و آغاز یادگیری تکنیک‌های ارزشمند سئو، کنید. با دستیابی به این آموزش سئو شما می‌توانید به بهبود چشم‌گیری در دیدرسی، ترافیک و جذب مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و در دنیای دیجیتال رقابتی امروزی به موفقیت دست یابید.

آموزش سئو و تولید محتوا

آموزش سئو و تولید محتوا به عنوان دو عامل اساسی و تکمیل‌کننده یکدیگر، نقش بسیار مهمی در بهبود دیدرسی و ترافیک سایت‌ها ایفا می‌کنند. آشنایی با تکنیک‌های سئو و تولید محتوای ارزشمند و جذاب، می‌تواند به سایت شما کمک کند تا در رتبه‌بندی گوگل بهترین عملکرد را داشته باشد و برخوردار از بازدیدکنندگان متمایزتری شود.

آموزش سئو به شما دانش و تکنیک‌هایی را ارائه می‌دهد که در سئو سایت شما برای موتورهای جستجو موثر خواهد بود. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، سئو عناوین و توضیحات، ایجاد لینک‌های داخلی و خارجی مؤثر و بهبود سرعت بارگیری سایت، می‌توانید به رتبه‌بندی بهتری در نتایج جستجو دست پیدا کنید و در نتیجه، دسترسی و ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

تولید محتوا نیز نقش بسیار مهمی در جذب و نگه‌داشت مخاطبان دارد. محتوای با کیفیت و ارزشمند، مخاطبان را به سایت شما جذب می‌کند و آن‌ها را ترغیب به بازگشت مجدد به سایت می‌کند. با ایجاد محتواهای تازه، اطلاعاتی مفید و جذاب، و بهره‌گیری از تصاویر و ویدئوها، شما می‌توانید تجربه کاربری را بهبود داده و مخاطبان خود را در وب‌سایت نگه‌دارید.

جهت دستیابی به آموزش کامل درباره سئو و تولید محتوا، بهتر است این صفحه آموزش سئو را به مراتب چندین بار مورد مطالعه قرار دهید و نکات مهم آن را نوت برداری کنید. این آموزش به شما این امکان را می‌دهد تا با ترکیب دانش سئو و توانایی تولید محتوا، به راحتی وب‌سایت خود را به یک منبع ارزشمند و مورد توجه تبدیل کنید. با این آموزش، به دست آوردن نتایج قابل ملاحظه‌ای در بهبود دیدرسی و جذب ترافیک وبسایتتان خواهد بود.

خرید آموزش سئو

آموزش سئو رایگان به پایان رسیده؛ حالا وقت خرید آموزش سئو است! حالا که آموزش سئو رایگان را در آکادمی امیرحسین صداقت به پایان رسانده‌اید، مرحله‌ی بعدی برای شما فرا رسیده است. این لحظه‌ی مناسبی است تا از فرصتی که در اختیار دارید، بهره ببرید و در جهت بهبود وضعیت سایت و سئو نتایج جستجوی خود، اقدام به تهیه یکی از حرفه‌ای‌ترین دوره‌های سئو از آکادمی ما نمایید. با دستیابی به این دوره‌ها، به دنیای پیچیده و رقابتی سئو با اطمینان و آمادگی کامل وارد خواهید شد.

دوره‌های سئو در آکادمی ما توسط متخصصان برجسته و تجربی در این حوزه تدریس می‌شوند. شما با شرکت در این دوره‌ها، به تکنیک‌ها و روش‌های نوین سئو، کلیدهای موفقیت در سئو محتوا و ساختار وب‌سایت، و همچنین افزایش رتبه به صورت اصولی و سریع آشنا خواهید شد. با این اطلاعات، شما قادر خواهید بود به صورت حرفه‌ای و هوشمندانه در مسیر بهبود رتبه‌بندی سایت خود پیش بروید و نتایج قابل توجهی را در دستیابی به برتری در رقابت‌های سئو به دست آورید.

بنابراین، برای دستیابی به موفقیت در رقابت سئو و بهبود موقعیت سایت خودتان در جستجوی کاربران، پیشنهاد می‌شود که بلافاصله اقدام به تهیه از آکادمی ما نمایید. این اقدام به شما این امکان را می‌دهد که با اطلاعات به‌روز و ابزارهای تخصصی، به طور موثر در دنیای پیچیده و جذاب سئو به رشد و پیشرفت خود بپردازید.

آموزش سئو سایت فروشگاهی

آموزش سئو سایت فروشگاهی یک موضوع کلیدی در دنیای آنلاین است که به تازگی اهمیت بیشتری یافته است. در این آموزش، به تکنیک‌ها و راهکارهایی پرداخته می‌شود که می‌توانند به فروشگاه‌های آنلاین کمک کنند تا در نتایج جستجو بهبود چشمگیری داشته باشند. یکی از اصول اساسی در سئو سایت‌های فروشگاهی، سئو محتوا و محصولات به گونه‌ای است که وقتی کاربران به دنبال محصولات خاصی می‌گردند، سایت شما بتواند در رتبه‌بندی بالاتری ظاهر شود.

در این آموزش، به اهمیت انتخاب واژگان کلیدی مرتبط با محصولات شما پرداخته می‌شود. همچنین، سئو تصاویر محصولات با استفاده از تگ‌های مناسب، عناوین مناسب و توضیحات جذاب نیز به عنوان بخشی اساسی از سئو مطرح می‌شود. ایجاد پیوندهای داخلی و بیرونی همچنین به کمک موتورهای جستجو، به کشف بهتر محتواها کمک می‌کند و از افزایش اعتبار سایت نیز بهره‌برداری می‌شود.

علاوه بر محتوا و محصولات، ساختار سایت نیز نقش مهمی در سئو دارد. طراحی مناسب سایت با توجه به استانداردهای فنی و سئویی می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی و نمایش مناسب در موتورهای جستجو کمک کند. از این رو، در این آموزش به نکات مهمی در خصوص ساختار سایت نیز اشاره می‌شود.

در نهایت نیاز به پیگیری و پایش مداوم برای ارزیابی عملکرد سئویی سایت فروشگاهی و آموزش سئو سایت فروشگاهی اجتناب‌ناپذیر است. با تحلیل نتایج و استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل، می‌توانید به مشکلات موجود پی ببرید و راهکارهایی را برای بهبود اجرای استراتژی‌های سئو در فروشگاه آنلاین خود اعمال کنید.

آموزش سئو محتوا

آموزش سئو محتوا به عنوان یکی از پایه‌های اساسی در بهبود رتبه‌بندی و دیده شدن بهتر در موتورهای جستجو، برای هر سایت حائز اهمیت است. در این آموزش، به اصول و تکنیک‌هایی پرداخته می‌شود که به نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کند تا محتواهایشان را برای موتورهای جستجو بهینه کنند و در نتایج جستجوی مرتبط بهبود یابند.

در این آموزش، به اهمیت انتخاب واژگان کلیدی مناسب و جذاب پرداخته می‌شود. این انتخاب باعث می‌شود محتوای شما برای کاربران جذاب و مفید باشد و به موتورهای جستجو اطلاعات درستی در مورد محتوای شما ارائه دهید. همچنین، ترکیب مناسب واژگان کلیدی در عناوین، متن‌ها و تگ‌های مختلف به بهبود سئو کمک می‌کند.

یکی از نکات اساسی در آموزش سئو محتوا، سئو عناوین و توضیحات متا است. این المان‌ها در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند و تاثیر مهمی در تعیین کلیک‌ها و بازدیدها دارند. ایجاد عنوان‌های جذاب، مختصر و شفاف همچنین به کاربران کمک می‌کند تا سریع‌تر به محتوای موردنظر دسترسی پیدا کنند.

بهبود ساختار محتوا نیز از دیگر مهارت‌هایی است که در این آموزش مورد بررسی قرار می‌گیرد. تقسیم‌بندی مناسب به بخش‌ها، استفاده از عناصر عنوانی مطلوب و ایجاد پیوندهای داخلی مناسب، ساختار سئوی محتوا را تقویت می‌کند.

این آموزش سئو محتوابه شما اجازه می‌دهد تا با انجام گام‌های مشخص و اعمال تکنیک‌های سئو در محتوای خود، به دیده شدن بهتر در موتورهای جستجو و بهبود تجربه کاربری کمک کنید.

آموزش سئو نویسی

آموزش سئو نویسی به عنوان یک پرچمدار در دنیای محتوا و سایت‌ها، به نویسندگان و محتوا‌سازان ابزارها و دانش لازم را ارائه می‌دهد تا محتواهایشان را بهبود دهند و در نتایج جستجو به‌صورت بهتری دیده شوند. این آموزش به تدریس تکنیک‌هایی می‌پردازد که نویسندگان را قادر می‌سازد محتواهایی با ارزش افزوده و جذاب ایجاد کنند که همچنین توانایی جلب توجه موتورهای جستجو را نیز دارا باشند.

یکی از نکات اساسی که در آموزش سئو نویسی تاکید می‌شود، انتخاب واژگان کلیدی مناسب است. نویسندگان با انتخاب واژگان کلیدی مرتبط با محتوای خود، می‌توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا محتوایشان را به راحتی پیدا کرده و نمایش دهند. همچنین، این واژگان کلیدی در ساختار متن تاکید بر موضوع و محتوای موردنظر را افزایش می‌دهند.

عناوین مناسب و جذاب نیز به عنوان یک عامل مهم در آموزش سئو نویسی معرفی می‌شوند. این عناوین نه‌تنها به خوانندگان کمک می‌کنند تا به سرعت محتوا را مرور کنند، بلکه به موتورهای جستجو هم اطلاعات لازم را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، سئو توضیحات متا و استفاده از تگ‌ها و عناصر عنوانی نیز جزء نکاتی است که در این آموزش تجویز می‌شوند.

آموزش سئو نویسی نه‌تنها نویسندگان را با ابزارهای سئو محتوا آشنا می‌کند، بلکه به آن‌ها اطلاعات لازم برای تولید محتوایی که به‌صورت همزمان جذاب برای مخاطبان و دستگاه‌های جستجو باشد، می‌دهد. این آموزش به سفری جامع در دنیای سئو نویسی راهنمایی می‌کند که نتیجه‌ای موثر و ماندگار برای بهبود رتبه‌بندی و دیده شدن محتوا در موتورهای جستجو به همراه دارد.

آموزش سئو پیشرفته

آموزش سئو پیشرفته به نوآوری‌ها و تکنیک‌هایی پرداخته که در بهبود رتبه‌بندی و دیده شدن سایت‌ها در موتورهای جستجو تأثیرگذار هستند. این آموزش به متخصصان سئو و علاقه‌مندان به توسعه سایت‌ها ابزارها و دانش لازم را ارائه می‌دهد تا به سطوح پیشرفته‌تری از بهبود سئو دست یابند.

در این آموزش، به مواردی پرداخته می‌شود که فراتر از مفاهیم اساسی سئو قرار دارند. تکنیک‌های پیچیده‌تری مانند سئو فاکتورهای فنی و تکنیکی سایت، مدیریت بهتر ساختار پیوندها و تجربه کاربری به عنوان اجزاء مهمی از این آموزش معرفی می‌شوند.

آموزش سئو پیشرفته از نوآوری‌های روز دنیای سئو و انتقال تجربیات عملی در مسائل پیچیده سئو استفاده می‌کند. این آموزش به تحلیل دقیق‌تر نتایج و بهبود راهبردهای سئو در مواجهه با رقابت‌های شدید در دنیای آنلاین کمک می‌کند.

آموزش سئو پیشرفته نیازمند دانش پایه سئو و تجربه عملی در این زمینه است. این آموزش توانایی‌ها و راهبردهایی را برای سئو کامل‌تر سایت‌ها و محتواها در جهت حضور قوی‌تر در موتورهای جستجو ارائه می‌دهد.

آموزش سئو کاربردی

آموزش سئو کاربردی به مخاطبان ابزارها و تکنیک‌های عملی برای بهبود سئو سایت‌ها ارائه می‌دهد. این آموزش به افرادی که در دنیای آنلاین حضور دارند، اما به دنبال راه‌حل‌های قابل اجرا برای بهبود سئو هستند، کمک می‌کند.

یکی از اهداف اصلی آموزش سئو کاربردی، به افراد توانایی‌های لازم را ارائه دهد تا به‌طور مستقل و بدون نیاز به تخصص فنی عمیق، به بهبود سئوی سایت‌ها بپردازند. این آموزش به تکنیک‌ها و روش‌هایی پرداخته که به سادگی و با قابلیت اجرا توسط افراد بدون تخصص فنی، می‌توانند به نتایج قابل ملاحظه در سئو دست پیدا کنند.

در این آموزش، سئو محتوا و تکنیک‌های نگارشی نیز به عنوان بخشی اساسی از سئو کاربردی معرفی می‌شوند. افراد با انجام تغییرات ساده در عناوین، متن‌ها و تگ‌های مختلف می‌توانند به طور قابل توجهی به بهبود رتبه‌بندی و دیده شدن در نتایج جستجوی مرتبط دست پیدا کنند.

آموزش سئو کاربردی به افراد اجازه می‌دهد تا با کمی تلاش و توجه، به نتایج قابل مشاهده‌ای در بهبود سئو و نمایش بهتر در موتورهای جستجو دست یابند. این آموزش به عنوان یک راهنمای عملی برای افرادی که به دنبال بهبود سئو سایت‌ها با توجه به محدودیت‌های زمانی و منابع هستند، مناسب است.

آموزش تولید محتوا و سئو

آموزش تولید محتوا و سئو یک پیشنهاد جذاب برای افرادی است که به دنبال ارتقاء محتواهای خود به همراه سئو برای موتورهای جستجو هستند. این آموزش به ترکیب دو اصل کلیدی، یعنی تولید محتوای ارزشمند و سئو سئو، پرداخته و به نویسندگان، وبمستران و تولیدکنندگان محتوا ابزارها و دانش لازم را ارائه می‌دهد.

در این آموزش، به اهمیت انتخاب واژگان کلیدی مناسب در تولید محتوا پرداخته می‌شود. نویسندگان با انتخاب واژگان کلیدی مرتبط با محتوای خود، می‌توانند همزمان به دو هدف اصلی یعنی جذب خوانندگان و بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو دست پیدا کنند.

علاوه بر این، اهمیت سئو محتوا برای سئو نیز در این آموزش مورد بحث قرار می‌گیرد. سئو تگ‌های متا، تنظیمات ساختاری و لینک‌ها در محتوا به بهبود قابل توجهی در دیده شدن محتوا در نتایج جستجوی مرتبط منجر می‌شود.

آموزش تولید محتوا و سئو به افراد امکان می‌دهد تا از ترکیب مناسب ایده‌ها و محتوای ارزشمند با تکنیک‌های سئوی موثر برای دیده شدن بهتر در موتورهای جستجو بهره‌برداری کنند. این آموزش به نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا ابزارها و راهنمایی‌های لازم را فراهم می‌کند تا به نتایج بهتر و مؤثرتر در جذب مخاطبان و جستجوگران دست یابند.

آموزش حرفه ای سئو

آموزش حرفه ای سئو به افراد علاقه‌مند به بهبود رتبه‌بندی و دیده شدن بهتر در موتورهای جستجو ابزارها و راهکارهایی ارائه می‌دهد که به آن‌ها امکان می‌دهد به سطح حرفه‌ای‌تری در دنیای سئو دست یابند. این آموزش به تکنیک‌ها و راهکارهایی پیچیده‌تر از مفاهیم اساسی سئو پرداخته و به متخصصان سئو و فعالان دنیای آنلاین ابزارهای لازم برای بهبود پیچیده‌تر سایت‌ها ارائه می‌دهد.

در این آموزش به تحلیل عمیق‌تر و بهتر از داده‌ها، سئو فنی و تکنیکی سایت‌ها و مدیریت مناسب ساختار پیوندها و محتوا پرداخته می‌شود. افراد با دانش پایه سئو، می‌توانند از تکنیک‌های پیشرفته‌تری برای بهبود و سئو اجزای مختلف سایت‌ها استفاده کنند.

همچنین آموزش حرفه‌ای سئو به مسائل مرتبط با رقابت‌های شدید در دنیای آنلاین نیز می‌پردازد. این آموزش به افراد ابزارها و راهبردهای لازم را ارائه می‌دهد تا با تحلیل رقابت‌ها و تعیین استراتژی‌های مناسب، در موتورهای جستجو به موفقیت دست پیدا کنند.

آموزش حرفه‌ای سئو به افراد توانایی‌ها و دانش لازم را می‌دهد تا بهبود پیچیده‌تر سایت‌ها و محتواها را به‌صورت حرفه‌ای انجام دهند و در موتورهای جستجو به نتایج بهتری دست یابند.

آموزش رایگان سئو

آموزش رایگان سئو به عنوان یک منبع ارزشمند برای افرادی که به دنبال افزایش دانش و فهم در زمینه سئو موتورهای جستجو هستند، ارائه می‌شود. این آموزش به افرادی که ممکن است محدودیت‌های مالی داشته باشند، امکان می‌دهد تا با دسترسی به اطلاعات و تکنیک‌های اساسی سئو، به بهبود دسترسی و نمایش در موتورهای جستجو بپردازند.

در این آموزش، به اصول و مفاهیم اساسی سئو پرداخته می‌شود. افراد با مبانی این زمینه آشنا می‌شوند و می‌توانند از نکات ساده‌تری برای بهبود رتبه‌بندی و دیده شدن بهتر در موتورهای جستجو بهره‌برداری کنند.

همچنین، در آموزش رایگان سئو به تکنیک‌های مهم مانند انتخاب واژگان کلیدی مناسب، سئو عناوین و توضیحات متا، و ایجاد پیوندهای داخلی و بیرونی تاکید می‌شود. افراد می‌توانند با اعمال این تکنیک‌ها به‌صورت هوشمندانه، به بهبود جایگاه سایت‌ها در نتایج جستجوی مرتبط دست یابند.

آموزش رایگان سئو یک فرصت مهم برای تعلم و بهبود مهارت‌های اساسی در زمینه سئو است. این آموزش به افراد ابزارها و راهکارهای لازم را ارائه می‌دهد تا با تاکید بر مفاهیم ساده و اثربخش، به دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای در سئو دست یابند.

آموزش خصوصی سئو

آموزش خصوصی سئو به افرادی که به دنبال راهکارهای شخصی‌سازی شده و تخصصی در بهبود سئو سایت‌ها هستند، ارائه می‌شود. این آموزش به فرصتی تبدیل می‌شود تا نوآوری‌های سئوی پیشرفته‌تر و تکنیک‌های تخصصی‌تری را که به نیازهای سایت یا کسب‌وکار خاصی پاسخ می‌دهند، فراگیری کنند.

آموزش خصوصی سئو به همراه تحلیل دقیق‌تر داده‌ها و تجربیات عملی به افراد کمک می‌کند تا به سطحی بالاتر از بهبود سئو دست یابند.

آموزش سئو آنلاین

آموزش سئو آنلاین به افرادی که به دنبال یادگیری مفاهیم سئو به‌صورت آنلاین و از راه دور هستند، فرصتی را ارائه می‌دهد تا با استفاده از پلتفرم‌های آموزش آنلاین، دانش و تکنیک‌های سئو را فراگیری کنند. این آموزش به افرادی که مشغولیت‌های روزمره دارند یا از مکان دور دسترسی به آموزش‌های حضوری ندارند، امکان یادگیری از هر کجا که باشند را می‌دهد. همچنین، این آموزش به علاقه‌مندان به خودآموزش و بهبود آنلاین دسترسی به ابزارها و محتواهای آموزشی را فراهم می‌کند تا به بهترین روش‌های سئو آشنا شوند و در بهبود دستیابی به مخاطبان خود تسلط پیدا کنند.

بهترین مرجع برای آموزش سئو سایت چیست؟

شما می‌توانید برای دسترسی به یک کورس آموزشی جامع از بهترین مرجع برای آموزش سئو ایران، در دوره جامع آموزش سئو در آکادمی امیرحسین صداقت شرکت کنید. این دوره آموزشی شامل 10 سرفصل آموزشی کامل بوده و تمام آنچه که در یک پروژه واقعی به آن نیاز دارید را پوشش می‌دهد. همچنین مدرس این دوره به صورت هفتگی به کوچینگ دانشجویان می‌پردازد و وضعیت آن‌ها را بررسی کرده و ایرادات آنها را به صورت عملی رفع می‌کند.

مدت زمان یادگیری سئو چقدر است؟

پرسش مدت زمان یادگیری سئو برای شما مطرح شده است که می‌خواهید بدانید موفقیت در سئو چقدر زمان می‌برد. به این پرسش باید گفت که مدت زمان یادگیری سئو بسته به توانایی‌های هر فرد متفاوت است و می‌تواند در حدود 3 ماه قابل انجام باشد. با این حال، مهم‌ترین بخش این است که با کسب تجربه و آشنایی با ترفندهای سئو سایت، آن را به صورت پروژه محور انجام دهید.

اگر به عنوان یک کارفرما هستید و می‌خواهید در مدت زمان کمتری به نتایج بهتری در سئو برسید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات سئو سایت با نام آکادمی امیرحسین صداقت است. با دریافت این خدمات، از تمام آموزه‌ها، تجربیات و ترفندهای سئو سایت توسط مجموعه‌ای با سابقه بیش از 10 سال بهره‌مند خواهید شد. این روش، نیازی به یادگیری و صرف هزینه زمانی را ندارد. همچنین همشهریان مشهدی نیز می‌توانند از آکادمی امیرحسین صداقت که در این شهر واقع شده، برای دریافت خدمات سئو درسلام خوش آمدی به مقاله آموزش سئو: اول از هرچیزی بهت تبریک میگم!!! وارد صفحه‌ای شدی که میتونه درآمدت رو به بالای چند ده و یا چند صد میلیون تومان در ماه برسونه. سئو (SEO) مهمترین بخش هر کسب‌و‌کار اینترنتی هست. شما میتوانید با سئو کردن سایتت وارد نتایج گوگل بشی و مشتری بسیار زیادی به سمت کسبوکارت بیاری و فروش سایتت رو مثله بمب بالا ببری. ?

حالا حتما میخوای بدونی چطوری؟؟! تا آخر مقاله حتما همراهم بمون، باشه؟ (:

مزایای یادگیری سئو

قبل اینکه بپردازیم بدونیم سئو یعنی چی و… بهتره مزایای یادگیری سئو رو بدونیم که اصلا چرا باید سئو را یاد بگیریم؟

(در کل هدف ما از یادگیری سئو افزایش درآمد هست)

سئو یعنی چی؟

برای مثال: کلمه خرید گوشی سامسونگ ماهانه بیش از 25 هزار بار داخل گوگل سرچ میشه یعنی 25 هزار نفر که میخوان گوشی بخرن حالا شما اگه یه سایت داشته باشی و سایتتو سئو کرده باشی و وارد صفحه اول گوگل شده باشی، چی میشه؟؟؟ فقط 2500 نفر از 25 هزار نفر وارد سایت شما شوند و شما به 200 نفر از این 2500 نفر گوشی سامسونگ بفروشی و در هر گوشی 200 هزار تومان سود کنی میشه ماهانه 40 میلیون تومان. قطعا خوشت اومد نه؟ به این میگن قدرت جذب مشتری از گوگل که با سئو کردن اتفاق می‌افته.

حالا فکر نکن که به راحتی میتونی یه سایت بزنی و سایت رو سئو کنی و به رتبه اول گوگل یا صفحه اول گوگل برسی. همون سایت‌هایی که به صفحه اول گوگل و رتبه های برتر گوگل رسیده‌اند کلی تلاش و هزینه کرده‌اند، پس به راحتی رتبه‌هایی که دارند رو از دست نمیدن. مطمئنم که تو ذهنت سوال ایجاد شده که چیکار کنم الان؟؟ من مهدی فاتحی فر کسی هستم که میتونم تو این مسیر بهت کمک کنم که سایتتو سئو کنی و به رتبه های برتر گوگل برسونی… در ادامه مقاله همراه من و سئو لرن باش.

راستی…یادت نره که ته این بازی برنده ماییم

سئو و آموزش سئو چرا این همه مهمه؟

سئو برای تمامی کسبوکار های آنلاین و اشخاصی که میخواهند کاری را در اینترنت شروع کنند مهمه زیرا با سئو کردن سایت خود میتوانند سایتشان را به افراد زیادترین نشان دهند و در نهایت فروش و درآمد بالایی را تجربه کنند .

درآمد سئوکار چقدره؟

قبل از اینکه بخوام آموزش سئو به زبان ساده  رو به صورت تخصصی شروع کنم بهتره که یکم در مورد سئو اطلاعات بدست بیاریم و بدونیم که یک سئوکار چقدر درآمد داره.

از زمانی که کرونا وارد ایران شد و شیوع پیدا کرد بیشتر کسب کار ها به سمت سایت و اینستاگرام آمدند و کسانی که کسب و کاره خودشون رو به اینستاگرام برده بودند آموزش اینستاگرام دیدند و کسانی که به سمت سایت اومده بودند آموزش سئو سایت دیدند و یا سئو سایت خودشون رو به یک سئوکار سپردند به همین دلیل یواش یواش بازار سئو در ایران گرم میشد و در سال 1399 و 1400 حوزه سئو به شدت داغ شده بود و درآمد بسیار خوبی داشت که این روند تا الان ادامه داشته است و ادامه خواهد داشت. و امروزه هزینه سئو یک کلمه ای بخواد برسه صفحه اول گوگل زیر 10 میلیون نیست. حالاااا میدونم که تو ذهن شما این سوال ایجاد شد که یعنی چی کلمه ای رو به صفحه اول گوگل برسونه؟ در ادامه همراه من باش.?

آموزش سئو چقدر زمان میخواهد؟

یکی از سوال های پر تکرار! چند وقته میتونم آموزش سئو ببینم؟ برروی این مورد نمیتونیم زمانی دقیق بزاریم، ولی اگر آموزش سئو حرفه ای ما را دیده باشید میتوانید در بازه زمانی 2 الی 5 ماه یک سئو کار حرفه ای شوید. و طی ماه و سال های آینده تجربیات خوبی کسب کنید و هرروز حرفه ای تر شوید.

زمان مورد نیاز برای یادگیری و تسلط بر سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) به میزان تجربه، پیشینه دانشی شما و سطح عمیقی که می‌خواهید در این زمینه داشته باشید، بستگی دارد. سئو یک حوزه گسترده و پیچیده است و نیاز به مطالعه و آزمایش‌های مستمر دارد.

برای درک مبانی سئو و آشنایی با مفاهیم اولیه، ممکن است چند هفته تا چند ماه زمان لازم باشد. شما باید با موضوعاتی مانند کلمات کلیدی، بهینه‌سازی صفحات و ساختار وبسایت، سرعت بارگیری، لینک سازی، محتوا و دیگر عوامل مرتبط آشنا شوید.

بعد از درک مفاهیم اصلی، می‌توانید شروع به پیاده‌سازی راهبردهای سئو در وبسایت خود کنید. در این مرحله، شما می‌توانید نتایج خوبی را در مدت چند ماه تا یک سال ببینید.

اما باید توجه داشت که سئو یک فرآیند پیوسته است و همواره باید در حال به‌روزرسانی و بهینه‌سازی باشید. الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور مداوم تغییر می‌کنند و روش‌های بهینه‌سازی قدیمی ممکن است منسوخ شوند. بنابراین، برای حفظ جایگاه خوب در نتایج جستجو و بهبود مداوم سئو وبسایت خود، باید به طور مستمر در حال یادگیری و پیشرفت باشید.

به طور کلی، آموزش سئو زمانی طول می‌کشد و همواره باید در حال آموزش و به‌روزرسانی خود باشید تا با تغییرات در حوزه سئو همگام شوید. ولی تبدیل شدن به یک سئو کار بیشتر از شش ماه طول نمیکشد!

سئو کردن کلمه چیست؟

شما داخل گوگل سرچ میکنی خرید گوشی و یکسری سایت برای تو میاد و تو روی هرکدوم که کلیک کنی وارد اون سایت میشی. تمامی صفحاتی که در نتایج مشاهده میکنید برای کلمه خرید گوشی سئو (یا همان بهینه) شده اند. دیگه بهتر از این نمیشد توضیح داد (:

خب خب تو پاراگراف قبلی داشتم میگفتم براتون که رسوندن کلمه ای به صفحه اول گوگل حداقل 10 میلیون تومانه حالا شما سالانه 10 تا کلمه سئو کنی، 100 میلیون تومان درآمد داری. اینم بگم که این حداقل بود برای کسی که تازه سئو رو شروع کرده، درآمد یک سئوکار حرفه ای بیشترین از این مبلغ هاست.

سئو چند مدل هست؟

در کل ما سه نوع سئو داریم: 1- سئو کلاه سفید 2- سئو کلاه خاکستری 3- سئو کلاه سیاه

لینک یعنی چی؟

زمانی که شما یادگیری سئو را شروع میکنید یکی از بحث هایی که در اول با آن روبرو خواهید شد، لینک هست. لینک یعنی چی؟ میخام به ساده ترین حالت برای شما تعریف کنم، وقتی که شما روی کلمه ای کلیک میکنید وارد یک صفحه دیگری میشوید برای مثال زمانی که شما روی کلمه  کلیک میکنید وارد صفحه دیگری میشوید یعنی این کلمه لینک دار هست اوکی؟؟؟?

بک لینک یعنی چی؟

به به رسیدیم به یکی از بهترین بحث ها در سئو: بک لینک میتونه سایت شما رو کلا در نتایج گوگل متحول کنه، چجوری؟ در پارگراف قبلی شمارو با لینک آشنا کردم و فهمیدید که لینک یعنی چی، حالا بک لینک یعنی یک سایت دیگه ای روی کلمه ای به سایت شما لینک بده بک لینک میگیم.

این هم درست نیست که روی هر کلمه ای از هر سایتی بک لینک دریافت کنیم. گرفتن بک لینک اصول و قواعدی دارد که باید رعایت شود تا سایت شما در نتایج گوگل پنالتی نشود. حالا پنالتی شدن توسط گوگل یعنی چی؟ عجله نکن بیا ادامه مقاله بگمت?

پنالتی شدن سایت توسط گوگل یعنی چی؟

خب تا اینجای مقاله اومدی حتما میخوای سئو رو یاد بگیری و یک سئوکار حرفه ای بشی، ایول بهت عالیه حالا بهتره که تورو با پنالتی گوگل آشنا کنم تا سایتی که میخوای سئو کنی یه وقت توسط گوگل جریمه و پنالتی نشه.

اگر بازیکنی در فوتبال در محوطه جریمه مرتکب خطا بشه داور سریع خودشو میرسونه و اون بازیکن رو جریمه میکنه اگر نیاز بود بهش کارت زرد/قرمز میده و در نهایت برای تیم مقابل ضربه پنالتی اعلام میکنه. حالا شما در سئو سایتتون مرتکب خطا شوید و قوانین گوگل رو دور بزنید قطعا توسط گوگل جریمه خواهید شد. حتما تو ذهنت سوال ایجاد شده که گوگل چجوری جریمه میکنه؟؟؟

پنالتی گوگل چگونه است؟

پنالتی شدن سایت توسط گوگل به این گونه هست که کله سایت شما را جریمه نمیکنه، فقط اون کلمه کلیدی و صفحه سایت شمارو جریمه میکنه یعنی دیگه در نتایج گوگل رو اون کلمه کلیدی سایت شمارو نشون نمیده و اینجاست که اولین خطا = آخرین خطای شماست پس عزیز دلم به حرفای داداش کاملا گوش کن تا مرتکب خطا نشوی. حالا بیا ادامه یک چیز مهم باید بدونی در مورد پنالی گوگل?

صفحه اصلی سایتت هیچوقت پنالتی نمیشه(:

همونطور که گفتم برای صفحه ای که مرتکب خطا روی یک کلمه کلیدی مشخص مرتکب خطا شده اید، اون صفحه روی اون کلمه کلیدی پنالتی میشه. حالا شما فکر میکنید اگر روی کلمه کلیدی برای صفحه اصلی مرتکب خطا شوید صفحه اصلی شما هم پنالتی میشود؟؟ خیر، تنها صفحات داخلی سایت پنالتی میشود و امکان ندارد که صفحه اصلی سایت شما پنالتی شود که از همین ترفند میشه در لینکسازی خارجی استفاده بشه کامل در مقاله آموزش سئو به شما توضیح دادم.

کلمه کلیدی یعنی چی؟

ما در آموزش سئو گفتیم که کلمه کلیدی چیزیه که تو سئو باید براش تلاش کنی حالا کلمه کلیدی چیه؟ برای مثال شما در گوگل سرچ میکنی خرید گوشی و یکسری سایت هایی برای شما در نتایج ظاهر میشه، خب این کلمه ای که سرچ کردید (خرید گوشی) کلمه کلیدی میگوییم. سایت هایی که در نتایج گوگل برای شما ظاهر شده اند برای این کلمه کلیدی سئو شده اند.

انکرتکست یا کلمه کلیدی

چند نوع انکرتکست (کلمه کلیدی) داریم

کلمه کلیدی کلا سه نوع داره که رایج ترین کلمه کلیدی ها هستن که در ادامه کامل برای شما توضیح داده ام: 1- اگزکت مچ 2- برود مچ 3- فیریز مچ

خب عزیز دل داداش تو قسمت بالا انواع مختلف کلمه کلیدی هارو شناختیم. حالا تو ادامه با من باش بازم از نوع های مختلف کلمه کلیدی براتون گفتم?

نوع های دیگر کلمه کلیدی در سئو!

تو پاراگراف قبلی به یه نکته مهمی توجه نکردید، طول کلمات کلیدی! اگر دقت کنی کلمات کلیدی فریز مچ طولانی تر از اگزکت مچ ها هستند پس اینا هم یه اسمی دارن! در ادامه کامل باهاشون آشنا میشویم.

چگونه کلمه کلیدی پیدا کنیم؟

یه روش راحت و رایگان در ادامه بهتون یاد میدم که آسان ترین روش + پر سرچ ترینکلمات توسط کاربران در گوگل هستند. حالا آگر آموزش سئو را کامل ببینید تمامی روش های پیدا کردن کلمه کلیدی را یاد میگیرید.

در این روش کافیه که کلمه کلیدی اصلی حوزه خودتون رو داخل گوگل سرچ کنید و به بخش ساجست های گوگل که در پایین صفحه وجود دارد مراجعه کنید، در این قسمت کلمه کلیدی هایی را مشاهده خواهید کرد که توسط کاربران سرچ بالایی دارند. مثال: (کلمه کلیدی اصلی: آموزش فیلمبرداری)

سرچ کنسول چیست؟

سرچ کسنول! مهم ترین ابزار هر سئو کار. این ابزار برای خوده گوگل هست که میتونین باهاش کله سایتتون رو تجزیه و تحلیل کنید. اگه سایتی سرچ کنسول نداشته باشه در واقع اون سایت ارزشی در چشم گوگل ندارد. فعال کردن سرچ کنسول برای سایت از همه چیز مهم تر و واجب تره که بتونید اطلاعات سایت خودتون رو مشاهده کنید با یک مثال بگم که بهتر متوجه بشید انگار شما یک گوشی دارید ولی نمیتونید درصد شارژ باتری، درصد مصرف های باتری، یا مانده اینترنت و… نگاه کنید. مفهوم شد؟?

اگر شما برای سایتتان سرچ کنسول داشته باشید میتوانید بصورت دقیق مشاهده کنید: سایت شما روزانه چقدر در گوگل دیده میشود، روی نتایج سایت شما چقدر کلیک میششود (بصورت عددی و درصدی)، لینک سازی های خارجی سایت رو مشاهده کنید، ارور های سایت رو ببینید، چه صفحاتی ایندکس شدن و چه صفحاتی ایندکس نشدن و… که در ادامه کامل به این موارد پرداخته ایم.

شما بعد از فعال کردن سرچ کنسول (بعد از چند روز اطلاعات و آمار برای شما نمایش داده میشود.) با تصویر زیر روبرو میشوید:

حالا این نموداری که سرچ کنسول برای ما نشون میده یعنی چی کلا؟

مجموع کلیک هایی که سایتتون در نتایج حضرت گوگل دریافت میکند در این قسمت نمایش داده میشود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید در بازه زمانی (تقریبا) 10 ماه 52 هزار بار  کلیک انجام شده.

دفعاتی که سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده میشود برای کاربران نرخ دیده شدن یا ایمپرشن میگوییمو همانطور که در تصویر بالا دیدید تقریبا در بازه زمانی 10 ماه حدود 700 هزار بار ایمپرشن داشته.

میانگین رتبه صفحات شما در برروی کلمات کلیدی در نتایج گوگل. هرچقر به عدد یک نزدیک ترین بشین یعنی سئو سایتتون خوبه و عالی دارید پیش میرید. اوکیه؟ ? همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنیم عدد ما 10.3 هست یعنی تقریبا همه مقاله و محصول های سایت در صفحه اول گوگل حضور دارند و بیشترشون رتبه 10 هستند.

خب خب بریم یکم در مورد الگوریتم های گوگل باهم دیگه صحبت کنیم. همراه داداش باشید ها ?

الگوریتم های گوگل در سئو

گوگل جان یک باغ وحش داره! حالا چرا باغ وحش؟؟؟ الگوریتم های گوگل با نام های مختلف حیوانات نام گذاری شده اند مانند الگوریتم گورخر، الگوریتم پاندا و…. در بحث آموزش سئو صفر تا صد باید را بشناسیم و طبق قوانین آن ها جلو برویم. در این الگوریتم ها یکسری خط قرمز هست که اگه پا روی اون خط قرمز ها بزاریم گوگل عصبی میشه و سایت شما رو جریمه و پنالتیی میکنه. حالا اگه میخوای سایتت جریمه نشه در ادامه همراه من باش که مهم ترین الگوریتم های گوگل رو میخوام برات توضیح بدم.

خب خب از سلطان پنگوئن شروع کنیم ?

الگوریتم پنگوئن

امان از دست این پنگوئن خان، کافیه یه کوچولو لینک سازی رو اشتباه بری مچتو میگیره و پنالتی میکنه لعنتی رحم هم نداره خیلی باید مراقبش باشیم. همانطور که گفتم الگوریتم پنگوئن بک لینک های سایت رو مورد بررسی قرار میده و سایت هایی که لینک سازی طبیعی ندارند رو مورد عنایت قرار میده ? چرا الگوریتم پنگوئن ساخته شد؟؟ در گذشته سایت ها با گرفتن بک لینک از هر سایتی یا درست کردن بک لینک های اسپم به راحتی میتونستند رتبه بگیرند یعنی اینجوری شده بود که هرسایتی رو هر کلمه کلیدی که دلش میخواست توی نتایج بالا می اومد؟ اینجا بود که کاربران از گوگل ناراضی بودند و گوگل گفت چیکار کنم چیکار نکنم، الگوریتم پنگوئن رو معرفی کرد، تمامی سایت هایی که مشکل داشتند و اسپم بودند از نتایج حذف شدند و همینجوری ادامه داشته تا الان که هرسایتی لینک سازی رو اصولی پیش نبره مچشو میگیره و… بهتره که در مبحث آموزش سئو الگوریتم ها رو جدی بگیرید تا مشکلی برای سئو سایتتون پیش نیاد.

الگوریتم پاندا

حالا بزارید من برم محتوای فلان سایت رو کپی کنم بزارم تو سایتم بیام ? بزرگترین اشتباه در سئو استفاده از محتوای کپی!! الگوریتم پاندا محتوای سایت شما را بررسی میکند (متن، عکس، ویدیو، و…) زمانی که تشخیص بدهد محتوای شما کپی شده است سریعا به گوگل گزارش میکنه و حال گیری رو شروع میکنه. یا به سایتتون رتبه نمیده یا افت رتبه شدید میده و در نهایت صفحه رو پنالت میکنه.

الگوریتم رقص گوگل (گوگل دنس)

اقااا فکر نکن پارتی چیزی تو راهه بیا ادامه میفهمی چرا اسم این الگوریتم، گوگل دنس نامیده شده. بعضی وقت ها از صفحات سایت شما یک روز در صفحه اول رتبه 7 قرار دارد چند روز بعد به صفحه 3 میره و بعد دو روز به صفحه دو میاد و همینجور بالا پایین میشه… یعنی چی؟ صفحه شما در حال پیدا کردن بهترین جایگاه برای خودش هست که یک متخصص سئو همانطور که در آموزش سئو گفته ایم باید با یک بک لینک پرقدرت جایگاه اون صفحه رو در بهترین حالت ممکن نگه دارد.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم MUM

برخلاف بسیاری از الگوریتم‌های جستجوی قبلی که بیشتر بر روی کلمات کلیدی و ساختار صفحات تمرکز داشتند، الگوریتم MUM در آموزش سئو سایت به تفسیر مفهومی صفحات و متن‌ها توجه می‌کند و تلاش می‌کند جواب‌های مناسبی برای پرسش‌های کاربران در اینترنت پیدا کند.

این الگوریتم به دلیل قابلیت پردازش مفاهیم و ایده‌های پیچیده، می‌تواند جواب‌های بهتری برای سؤالات پیچیده و مبهم ارائه کند. همچنین MUM می‌تواند به هوش مصنوعی کمک کند تا درک بهتری از زبان طبیعی و نحوه بیان انسان‌ها پیدا کند.

الگوریتم کافئین

کافئین، با توجه به تغییرات چشمگیر وب و حجم بالای صفحات جدید، طراحی شده است تا سرعت جستجو و بارگذاری صفحات را افزایش دهد و نتایج جستجوی بهتری را برای کاربران فراهم کند. این الگوریتم، همچنین با افزایش توانایی گوگل در فهم محتوای صفحات وب، به نتایج جستجوی دقیق‌تری دست یافت.

در عمل، الگوریتم کافئین با تغییراتی در زمینه ساختار داده‌های بانک اطلاعاتی گوگل، بهبود سرعت جستجوی صفحات وب و دسترسی به اطلاعات بیشتر برای کاربران، را دستیابی کرده است. همچنین این الگوریتم با توجه به پیشرفت‌های معماری شبکه‌های عصبی، به ارائه نتایج جستجوی دقیق‌تر و جامع‌تر کمک کرده است.

الگوریتم فرشنس

فرشنس با هدف بهبود تجربه کاربری جستجو در گوگل، به بهبود عوامل مختلفی مانند سرعت بارگذاری صفحات، بهبود نمایش نتایج مرتبط، تاکید بر منابع معتبر و… توجه دارد. همچنین این الگوریتم از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای تشخیص مفاهیم و مفهوم‌های موجود در صفحات وب استفاده می‌کند تا نتایج جستجوی بهتری ارائه دهد.

الگوریتم فرشنس، از تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی و شبکه‌های عصبی برای تفسیر محتوای صفحات استفاده می‌کند و با کمک این روش‌های پیچیده، تلاش می‌کند نتایج جستجوی دقیق‌تر و مناسب‌تری را برای کاربران گوگل ارائه دهد.

در ادامه مقاله آموزش سئو صفر تا صد به الگوریتم های گوگل بیشتر میپردازیم…

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس‌خوار یا “Hummingbird”، یکی از الگوریتم‌های جستجوی پیشرفته گوگل است که در سال 2013 معرفی شد. این الگوریتم، با هدف بهبود دقت نتایج جستجو و تفسیر محتوای صفحات وب طراحی شده است.

با استفاده از روش‌های پردازش زبان طبیعی و تحلیل محتوای صفحات وب، الگوریتم مرغ مگس‌خوار، به جستجوی مفاهیم و فرآیندهای مرتبط با سؤال کاربران پرداخته و نتایجی را ارائه می‌دهد که بیشتر با معنای سؤال کاربر مرتبط باشد.

در واقع، این الگوریتم در برابر سؤالات پیچیده و طولانی که بیشتر در قالب جملات صورت می‌گیرند، عملکرد مناسبی دارد و به دلیل قابلیت فهم مفاهیم و ایده‌های پیچیده، می‌تواند جواب‌های بهتری برای سؤالات پیچیده ارائه کند.

به طور خلاصه، الگوریتم مرغ مگس‌خوار با استفاده از تکنولوژی‌های پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی، به نتایج جستجوی دقیق‌تر و مناسب‌تری برای کاربران گوگل دسترسی می‌دهد.

الگوریتم برت

برت گوگل به منظور درک بهتر مفاهیم و رفع ابهامات در قالب جملات دستوری طراحی شده است. این الگوریتم با استفاده از مدل شبکه عصبی پیچشی، به درک بهتر مفاهیم و معناهای مختلف کلمات و جملات می‌پردازد.

به عنوان مثال، با استفاده از برت گوگل، به سؤالات پیچیده و بلند کاربران پاسخ داده می‌شود. همچنین، این الگوریتم قابلیت مقایسه و تفسیر معنای متن را نیز داراست.

در کل، الگوریتم برت گوگل به دلیل قابلیت پردازش مفاهیم و معانی مختلف کلمات و جملات، در بهبود دقت نتایج جستجوی گوگل و فهم بهتر سؤالات کاربران نقش بسزایی داشته است.

ریدایرکت در سایت!

در مبحث آموزش سئو رایگان یکی از مبحث هایی که به آن پرداخته ایم بحث ریدایرکت کردن در سایت هست. ریدایرکت کردن چیست؟ زمانی که کاربر در نتایج گوگل برروی یکی از نتایج سایت شما کلیک میکنه ، اگر اون صفحه پاک شده باشه یا به هر دلیلی میخواهید کاربر به جای اون صفحه وارد صفحه دیگری بشه به این مبحث ریدایرکت میگوییم. حالا ریدایرکت چند نوعه؟

خب بهتره که حالا شما رو با بهترین نوع های ریدایرکت آشنا کنم:

ریدایرکت 301

در ریدایرکت 301 زمانی که شما صفحه ای را به صفحه دیگر ریدایرکت میکنید در واقع دارید ارزش و اعتبار اون صفحه رو هم منتقل میکنید! یعنی چی ارزش و اعتبار اون صفحه رو هم منتقل میکنیم؟ یعنی اون صفحه از نظر گوگل هر ارزشی داشت به این صفحه جدید هم همان ارزش منقل میشه.

ریدایرکت 302

در ریدایرکت 302 همانند ریدایرکت 301 صفحه ای را به صفحه دیگر ریدایرکت میکنیم ولی با تفاوت اینکه هیچ انتقال اعتباری انجام نمیشه!

ریدایرکت 307

در ریدایرمت 307 همانند ریدایرکت 302 صفحه ای رو به صفحه ی دیگری منتقل میکنیم بدون انتقال ارزش اعتبار، اوکی؟ ولی با تفاوت اینکه در این نوع ریدایرکت داریم به گوگل میگیم که احتمال داره صفحه قبلی رو دوباره برگردونم، پس حواست باشه به این موضوع!

ریدایرکت های 400

شما در ریدایرکت های 400 دارید به گوگل میگید که این صفحه از سایت من پاک شده، تو هم از نتایج پاکش کن.

در وردپرس چگونه ریدایرکت انجام دهیم؟

رایج ترین اصطلاحات سئو را بشناسید

خب خب در ادامه میخام رایج ترین اصطلاخات سئو رو بهت بگم که اگه یه جایی شنیدی سریع متوجه قضیه بشی.

ابزار های سئو را بشناسید

در آموزش سئو رایگان 0 تا 100 یاد میگیرید که چگونه با ابزارهایی که متخص سئو کردن سایت هستند کار کنید…که در ادامه شما را با چند از بهترین ابزار های سئو سایت اشنا کردیم که در آینده کار های زیادی با این ابزار ها داریم ?

خب خب در ادامه شمارو با ابزار هایی که برای ما میتوانند تحقیق + میزان سرچ کلمه کلیدی را انجام دهند معرفی خواهیم کرد. (ابزارهایی مثله KWFinder) ابزار هایی که میتوانید با آن سرعت سایت را بسنجید.(مانند GTmetrix) ابزار هایی که بتوانید بک لینک های سایت + دامین آتوریتی، پیج آتوریتی + اسپم اسکور و… مشاهده کنید.(مانند سمراش و ماز) ابزاریی که میتوانید امنیت سایت را بررسی کنید (مثله ssl shopper) و…

جی تی متریکس GTmetirx ابزار فوق العاده تحلیل سرعت سایت!

با استفاده از ابزار GTmetrix میتوانید سرعت سایت خودتون و سرعت سایت رقیب هاتون رو بسنجید. با این ابزار میتونید ارور صفحات سایتتون رو ببینید و در راستای افزایش سرعت سایت بهبود دهید.

KWFinder ابزاری فوق العاده برای تحلیل کلمه کلیدی

کیورد تول Keyword Tool ابزاری برای تحقیق کلمه کلیدی

با استقاده از ابزار Keyword Tool میتوانید کلمات کلیدی + LSI Keywrod حوزه خود را پیدا کنید. این ابزار بصورت رایگان و پریمیوم هست که میتوانید تهیه کنید و کسبوکار خود را پیشرفت دهید.

SSL Shopper ابزاری عالی برای بررسی امنیت سایت

این ابزار برای بررسی امنیت سایت میباشد. زمانی که شما سایت خود را با این ابزار بررسی میکنید اگر مشکلی در امنیت سایت شما باشد نمایش میدهد و میتوانید با تیکت به هاستینگ مشکلات را برطرف کنید.

آیا آموزش سئو مخصوص وردپرس است؟

یک سوال پر تکرار که آیا آموزش سئو وردپرس مختص وردپرس هست؟ باید بگویم نه! این نگرش کاملا اشنتباه است. شما هر کلمه کلیدی را برروی هر نوع CMS که میخواهید میتوانید به رتبه یک گوگل برسانید. تنها فرقی سئو وردپرس با باقی CMSها داشتن افزونه های زیادی و رابط کاربری آسان است. در ادامه مقاله آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته همراه من باش تا سئو را بصورت صفر تا صد یاد بگیریم… ?

آیا سئو تنها برای گوگل است؟

باید بگویم که سئو تنها برای گوگل و باقی موتور های جستجو نیست. زیرا ما شبکه های اجتماعی مثله اینستاگرام، یوتویوب و آپارات داریم آیا به نظر شما این شبکه ها هم نیاز به سئو دارند؟ قطعا نیاز به یکسری کارها دارند که در میان اون همه ویدیو رتبه بهتری داشته باشند.

سئو یوتیوب و آپارات چگونه است؟

در آموزش صفر تا صد سئو رایگان به بحث سئو یوتیوب و سئو آپارات رسیدیم که چگونه است؟ با رعایت بعضی موارد مانند داشتن عنوان جذاب، توضیحات جذاب، لینکسازی بین ویدیوهای کانال، بنر جذاب، کیفیت ویدیو بالا و… میتونید رتبه بهتری را داشته باشید.

سئو اینستاگرام چگونه است؟

اگر اینستاگرام را بلد باشید، قطعا می دانید که چگونه در این شبکه اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید. بعضی ها برای اینکه بتوانند در نتایج گوگل دیده شوند فکر میکنند که ما بحثی داریم بنام آموزش سئو اینستاگرام. باید گفت که اینگونه نیست! اگر شخصی بر اساس اطلاعات وارد شده در نمایه کاربری شما (صفحه اینستاگرام) عبارتی را در گوگل جستجو کند، اگر در صفحه بیوگرافی شما وجود داشته باشد، ممکن است صفحه شما در نتایج گوگل به کاربران نمایش داده شود.  باید این موضوع را هم گفت که کاربران باید با صفحه شما زیاد ارتباط برقرار کنند اینگونه درصد نمایش صفحه شما در نتایج گوگل بیشتر است.

ترفند های حرفه ای سئو

ترفند های سئو یعنی چی؟ اگر شما آموزش سئو صفر تا صد را کامل دیده باشید متوجه این قضیه میشوید که در سئو یکسری ترفند هایی وجود دارد که میتوانید با اجرای آن ها سریعتر و بهتر رتبه بگیرید. حالا بحث اصلی اینجاست این ترفند ها جزو سئو کلاه سیاه هستند یا سفید؟ باید یگویم که بعضی از ترفند ها سئو کلاه سیاه هستند که به شما گفته ایم ولی بعضی ها بصورت کاملا سئو کلاه سفید هستند که مشکلی برای سایت شما پیش نمیاره. ولی میخام به یک موضوغ مهم اشاره کنم، ما سئوکارها رمزمون آهسته و پیوسته فعالیت کردنه که همین کار باعث میشه به رتبه های برتر گوگل برسیم…

سوشیال سیگنال و سئو!

سوشیال سیگنال چیست؟ اگر شما در لیندکین، فیس بوک، پینترست، و… لینک سایت خود را به اشتراک بگذارید سوشیال سیگنال میگیم که ما در سوشیال سیگنال از شبکه های مجازی لینک یا همان سیگنال دریافت میکنیم که این عمل در سئو سایت بسیار تاثیر گذار است مخصوصا اگر پست مخصوص آن لینک ویو بالا، لایک بالا و کامنت خورده باشد.

ما سئوکار ها در بعضی از جاها دیگه هرچقدر هزینه کنیم برای یک صفحه بیشتر از اون بالا نمیاد در این زمان چیکار میکنیم؟؟؟ به سمت سوشیال سیگنال میریم که نجاتمون بده (البته در کنار باقی کارها)

هدف ما از سئو وبسایت چیست؟

زمانی شما قصد راه اندازی یک سایت را دارید باید هدف از سئو آن سایت را مشخص کنید. برای مثال اگر سایت شما فروشگاهی هست باید هدفتان را برروی افزایش بازدید و فروش محصولات سایتتون بزارید ولی در کل هدف ما از دیدن آموزش سئو سایت و بهینه سازی (سئو) کردن یک سایت:

کارهایی که یک سئوکار باید انجام بده

تکنیکال سئو

برخی از تکنیکال سئو عبارتند از:

  1. بهینه‌سازی سرعت بارگیری: شامل بهینه‌سازی حجم وبسایت، کاهش زمان بارگیری صفحات، استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) و فشرده‌سازی تصاویر و فایل‌ها.
  2. بهینه‌سازی ساختار URL: استفاده از URL های قابل فهم و مرتبط با محتوا، حذف پارامترهای اضافی و استفاده از نشانگرهای مناسب مانند خط تیره به جای فاصله بین کلمات.
  3. بهینه‌سازی ساختار و نمایش لینک‌ها: استفاده از لینک‌های قابل فهم و قابل دسترس برای کاربران و موتورهای جستجو.
  4. بهبود تجربه کاربری: ایجاد یک تجربه کاربری بهتر از طریق طراحی وبسایت و ساختار صفحات.

این فقط چند مثال از تکنیکال سئو هستند و هنوز تعداد زیادی تکنیک و روش دیگر نیز وجود دارد. مهمترین هدف تکنیکال سئو، بهینه‌سازی ساختار وبسایت برای موتورهای جستجو است تا بهبود قابلیت رتبه‌بندی و نمایش در نتایج جستجو را داشته باشد.

سئو داخلی

تکنیک‌ها و بهینه‌سازی‌های سئو داخلی عبارتند از:

  1. کلمات کلیدی: انتخاب و استفاده مناسب از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در عنوان صفحه، متن‌ها، عناوین فرعی و متا تگ‌ها.
  2. بهینه‌سازی محتوا: ارائه محتوای ارزشمند، منظم و مرتبط با کلمات کلیدی، استفاده از پاراگراف‌بندی مناسب، قالب‌بندی متن و استفاده از تصاویر و ویدئوهای مرتبط.
  3. ساختار URL: استفاده از URL های قابل فهم و کوتاه که شامل کلمات کلیدی و نام صفحه باشد.
  4. داخلی‌سازی لینک‌ها: ایجاد لینک‌های داخلی بین صفحات وبسایت با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و ساختار مناسب.
  5. سازماندهی ساختاری محتوا: استفاده از برچسب‌های HTML مرتبط با ساختار مانند تگ‌های قالب‌بندی، تگ‌های لیست و تگ‌های نقل قول.

این فقط چند مثال از عوامل و تکنیک‌های سئو داخلی هستند. هدف اصلی سئو داخلی، ارائه محتوا و ساختار صفحاتی است که موتورهای جستجو بتوانند به درستی فهمیده و ارزیابی کنند و در نتیجه رتبه‌بندی بهتری برای وبسایت ایجاد شود.

سئو خارجی

تکنیک‌ها و روش‌های سئو خارجی عبارتند از:

  1. بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی: استفاده از رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و غیره برای ارتباط با جمهور، ایجاد ترافیک و ایجاد ارجاع به وبسایت.
  2. بازبینی و نظرات کاربران: مشارکت در جوامع آنلاین و ارائه بازبینی و نظرات مرتبط با صنعت خود در سایت‌ها و انجمن‌های مرتبط، که ممکن است به افزایش ترافیک و لینک‌های ورودی برای وبسایت شما منجر شود.
  3. نوشتن مهمان: ارائه مطالب با کیفیت به وبسایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر به عنوان مهمان نویس، که بازخورد و لینک به وبسایت شما را به دنبال دارد.
  4. حضور در دایرکتوری‌ها و لیستینگ‌ها: ثبت وبسایت خود در دایرکتوری‌ها و لیستینگ‌های صنعتی مرتبط، که میتواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

مزایای لینک سازی خارجی

همانطور که در آموزش سئو سایت گفته ایم لینک سازی خارجی یکی از استراتژی‌های مهم در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است که برای بهبود رتبه‌بندی و ترافیک وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. این فرایند به ایجاد و جلب لینک‌هایی از سایت‌های دیگر به وب‌سایت خود اشاره دارد. این لینک‌ها به عنوان رای‌های مثبت به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که وب‌سایت شما محتوای مفیدی دارد و ارزشمند است. در زیر مزایا و نکات مهم لینک سازی خارجی را بررسی می‌کنیم:

مزایای لینک سازی خارجی:

  1. بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو: لینک‌های خارجی از سایت‌های معتبر و با اعتبار به وب‌سایت شما، موجب ارتقاء رتبه‌بندی آن در نتایج جستجو می‌شود.
  2. افزایش ترافیک: با جلب لینک‌های خارجی، ترافیک وب‌سایت شما افزایش می‌یابد؛ زیرا کاربران به وب‌سایت شما از سایت‌های مختلف هدایت می‌شوند.
  3. ایجاد اعتبار و اعتماد: لینک‌های خارجی از منابع معتبر و مرتبط باعث افزایش اعتبار و اعتماد به وب‌سایت شما می‌شود.
  4. ارتقاء شناختگری برند: وجود لینک‌های خارجی به وب‌سایت شما موجب افزایش شناختگری و برندسازی بهتر می‌شود.

نکات مهم در لینک سازی خارجی:

  1. کیفیت بر اساس محتوا: لینک‌های خارجی باید به محتوا و موضوع وب‌سایت شما مرتبط باشند. لینک‌ها از صفحات مرتبط و موضوعی با محتوای شما باید دریافت شوند؛ زیرا این نوع لینک‌ها بهبود رتبه‌بندی شما را تقویت می‌کنند.
  2. کمیت نیز مهم است: هرچند که کیفیت لینک‌ها بسیار اهمیت دارد، اما نیز باید به کمیت آنها توجه کنید. تنوع و تعداد لینک‌ها نیز نقش مهمی در بهبود رتبه‌بندی دارند.
  3. اجتناب از لینک‌های غیرمرتبط: اجتناب از جلب لینک‌هایی که مرتبط با محتوای شما نیستند یا از منابع مردود و غیرمعتبر آمده‌اند، ضروری است. لینک‌های بدون ارزش می‌توانند به جای بهبود رتبه‌بندی، باعث تنزل در آن شوند.
  4. تنوع منابع: لینک‌های خارجی باید از منابع و دامنه‌های مختلفی به‌دست آمده باشند؛ این به معنای تنوع ارجاعات به وب‌سایت شما است.
  5. پیگیری و نظارت: لینک سازی خارجی یک فرایند پیچیده و طولانی است که نیازمند پیگیری و نظارت دائمی است. بررسی لینک‌ها و حذف لینک‌های غیرمناسب یا مشکوک از وب‌سایت خود مهم است.

همچنین، باید توجه داشته باشید که تاکتیک‌های سئو به مرور زمان تغییر می‌کنند و ممکن است تغییراتی در ارزش و اهمیت لینک سازی خارجی رخ دهد. بهتر است همواره با رویکردهای اخلاقی و سازگار با راهنماهای موتورهای جستجو به لینک سازی خارجی بپردازید تا به نتایج بهتر و پایدارتر دست یابید.

ما در مجموعه آموزشی سئو ادیو به شما به صورت تخصصی آموزش میدهیم. شما در این سایت شاهد دوره هایی از قبیل طراحی سایت، سئو، تولید محتوا، رپورتاژ آگهی و ساخت PBN و… خواهید بود.

سئو تصاویر چگونه است؟

در سئو بخش تصاویر یکی از مهم ترین بحش ها است. به این صورت نیست که شما عکسی را در مقاله/محصولاتان قرار بدید. باید یکسری بهینه سازی هایی را انجام دهید، مانند:

گوگل میتواند محتوای عکس شما را به راحتی تشخیص دهد. هر عکسی که شما داخل سایتتان قرار میدهد هوش مصنوعی گوگل به راحتی همه موارد را تشخیص میدهد. آدرس هوش مصنوعی تصاویر گوگل:

میتوانید  از طریق سایت compressjpeg.com حجم عکس ها را کم کنید و یا تبدیل به webp کنید. شما هرچقدر حجم عکس های سایتتان را کم کنید سرعت لود صفحه‌تان بالا میرود که نتیجه مثبتی پیش رو دارد.

ریسپانسیو بودن سایت (واکنشگرا بودن سایت)

اگر آموزش سئو را دیده باشید میدانید که ریسپانسیو بودن سایت جزو مهم ترین بخش ها در تکنیکال سئو سایت هست. (ریسپانسیو) یک وبسایت به معنای توانایی آن برای سازگاری و تطبیق ظاهر و طرح بندی خود با دستگاه و اندازه صفحه نمایشی است که کاربر در آن وبسایت را مشاهده می‌کند. یک وبسایت ریسپانسیو به طور خودکار تغییراتی در ابعاد و موقعیت المان‌های خود ایجاد می‌کند تا با اندازه صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده تطبیق یابد و تجربه کاربری بهینه و یکپارچه‌ای را فراهم کند.

وقتی یک وبسایت ریسپانسیو است، عناصر آن مانند متن، تصاویر و منوهای ناوبری به طور پویا تغییر اندازه و موقعیت می‌یابند تا با ابعاد صفحه نمایش دستگاه سازگار شوند. این مطمئن می‌شود که وبسایت قابل خواندن، زیبا و راحت در نمایشگرهای مختلف باقی می‌ماند.

طراحی ریسپانسیو معمولاً از استفاده از شبکه‌های قابل تنظیم، واحدهای اندازه‌گیری نسبی و پرس‌وجوهای رسانه‌ای استفاده می‌کند. شبکه‌های قابل تنظیم امکان تطبیق طرح بندی وبسایت را با عرض‌های صفحه نمایش مختلف فراهم می‌کنند، در حالی که واحدهای اندازه‌گیری نسبی اطمینان می‌دهند که عناصر به طور متناسب تغییر اندازه می‌یابند. پرس‌وجوهای رسانه‌ای نیز تکنیک‌های CSS هستند که به وبسایت امکان می‌دهند استایل و طرح بندی‌های متفاوتی براساس اندازه صفحه نمایش یا ویژگی‌های خاص دستگاه اعمال کند.

مزایای داشتن یک وبسایت ریسپانسیو عبارتند از:

  1. بهبود تجربه کاربری UX: وبسایت‌های ریسپانسیو تجربه مروری ساده و بهینه را برای کاربران در تمامی دستگاه‌ها فراهم می‌کنند. محتوا به راحتی قابل خواندن است، تصاویر به درستی تنظیم می‌شوند و ناوبری ساده و روان است که منجر به افزایش رضایت کاربران و مشارکت آن‌ها می‌شود.
  2. تحت پوشش قرار گرفتن دستگاه‌های مختلف: با طراحی ریسپانسیو، وبسایت قادر است به کاربرانی که از دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوترها، لپتاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، دسترسی داشته باشد. این باعث افزایش دسترسی کاربران و توانایی دیدن محتوا در همه دستگاه‌ها می‌شود.
  3. کارآیی زمانی و هزینه‌ای: به جای توسعه نسخه‌های جداگانه وبسایت برای دستگاه‌های مختلف، طراحی ریسپانسیو امکان استفاده از یک وبسایت تنها را با قابلیت سازگاری با همه دستگاه‌ها فراهم می‌کند. این رویکرد زمان و منابع مورد نیاز برای نگهداری نسخه‌های متعدد را صرفه جویی می‌کند و باعث حفظ همسانی و هماهنگی برند و محتوا در تمام پلتفرم‌ها می‌شود.
  4. مزایای سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو): موتورهای جستجو، مانند گوگل، وبسایت‌های ریسپانسیو را به دلیل ارائه تجربه کاربری بهتر و راحت‌تر و سهولت در نمایه‌گذاری و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از آن‌ها ترجیح می‌دهند. داشتن یک طراحی ریسپانسیو می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی و قابلیت دیده شدن بیشتر در نتایج جستجو کمک کند و منجر به افزایش ترافیک آگاهانه می‌شود.

به طور خلاصه، یک وبسایت ریسپانسیو طراحی شده است تا تجربه کاربری بهینه را با تطبیق طرح بندی و محتوا با اندازه و دستگاه صفحه نمایش مختلف فراهم کند. با رعایت اصول طراحی ریسپانسیو، وبسایت‌ها می‌توانند به یک جمعیت گسترده‌تر دسترسی یابند، مشارکت کاربر را ارتقا دهند و دیده شدن در موتورهای جستجو را بهبود بخشند.

چگونه میتوانیم یادگیری سئو را شروع کنیم؟

همین که شما وارد این مقاله و شروع به خواندن این مقاله کرده‌اید یعنی یادگیری و آموزش سئو را شروع کرده‌اید. برای اینکه بهتر بتونید یاد بگیرید ما برای شما یک آموزش رایگان سئو آماده کرده‌ایم که میتوانید به انتهای مقاله مراجعه کرده و دوره رایگان سئو را مشاهده کنید. حالا در ادامه میخوام چندتا سایت منبع انگلیسی برای یادگیری سئو به شما معرفی کنم.

سایت moz

یکی از منابع یادگیری سئو سایت ماز میباشد که میتوانید با مراجعه به بخش مقالات سایت ماز یکسری اطلاعای درباره سئو بدست بیاورید . سایت ماز نه تنها یک منبع برای یاگیری سئو میباشد بلکه میتوانید با مراجعه به سایت ماز سایت خود و یا رقیبا هایتان را هم بررسی کنید. آدرس ورود به بخش مقالات ماز: moz.com/blog

همانطور که در آموزش سئو گفتیم، فایل robots.txt و مفهوم بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) دو عنصر مختلف در حوزه وبمستری و بهبود قابلیت‌های جستجوی وبسایت‌ها هستند. ارتباط میان این دو به این شکل است که فایل robots.txt می‌تواند تأثیری بر روی عملکرد SEO و نحوه نمایش وبسایت در موتورهای جستجو داشته باشد.

فایل robots.txt

همانطور که در آموزش سئو گفتیم، فایل robots.txt و مفهوم بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) دو عنصر مختلف در حوزه وبمستری و بهبود قابلیت‌های جستجوی وبسایت‌ها هستند. ارتباط میان این دو به این شکل است که فایل robots.txt می‌تواند تأثیری بر روی عملکرد SEO و نحوه نمایش وبسایت در موتورهای جستجو داشته باشد.

فایل robots.txt:

فایل robots.txt یک فایل متنی است که در ریشه وبسایت قرار می‌گیرد و مشخص می‌کند که موتورهای جستجو چه بخش‌هایی از وبسایت شما را می‌توانند جستجو کنند و چه بخش‌هایی را نباید نمایش دهند. این فایل به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بهتر محتوا را نمایش دهند و از منابع غیرضروری برای جستجوی نادرست جلوگیری کنند. با استفاده از این فایل، می‌توانید بخش‌های خصوصی، حفاظت شده یا غیرضروری وبسایت را از دسترس موتورهای جستجو محافظت کنید.

تأثیر فایل robots.txt بر SEO:

فایل robots.txt می‌تواند تأثیر مستقیمی بر روی عملکرد SEO داشته باشد. اگر بخش‌های اصلی و مهم وبسایت شما توسط robots.txt مسدود شوند، ممکن است موتورهای جستجو نتوانند به محتواهای کلیدی وبسایت دسترسی پیدا کنند، که این می‌تواند تأثیر منفی بر رتبه‌بندی وبسایت در نتایج جستجو داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر بخش‌های مهم مانند صفحات اصلی، محصولات، و محتوای کلیدی دیگر با استفاده از robots.txt مسدود شوند، موتورهای جستجو نمی‌توانند به این محتواها دسترسی پیدا کنند و اطلاعات کاربران را نمی‌توانند به خوبی تجزیه و تحلیل کنند. این موضوع می‌تواند باعث کاهش رتبه‌بندی وبسایت در نتایج جستجو شود.

به طور خلاصه، توجه به فایل robots.txt به عنوان یک ابزار مدیریت دسترسی موتورهای جستجو به محتواهای وبسایت مهم است، اما باید با دقت و به مرور این فایل را تنظیم کنید تا از ایجاد مشکلات در عملکرد SEO خود جلوگیری کنید.

حالا اگه دوست داری این مقاله رو تکمیل کنم قسمت کامنت ها بهم انرژی بده، داداش عاشقتونه?❤️

مشهد استفاده کنند.

 

خروج از نسخه موبایل