اقتصادیمجله کسب و کار

ایا کود حیوانی برای درخت گردو خوب است

آیا کود حیوانی برای درخت گردو خوب است

کود حیوانی برای درخت گردو خوب است این موضوع جزو بحث های بسیار مهمی است که بایستی به آن به میزان لازم و کافی اهمیت بدهید.همیشه از دیرباز تغذیه درختان اهمیت داشته است و از مواردی مهم بوده که در میزان باردهی و کیفیت محصولات موثر بود.

معمولا باغداران سعی می کنند از کودهای شیمیایی برای بازدهی  بهتر و بیشتر درخت گردو استفاده کنند.کودهای شیمیایی تاثیراتی دارند اما از طرفی می توانند یکسری معایب را نیز به همراه داشته باشند.

اما استفاده از کود حیوانی در نهال گردو بسیار در روند رشد نهال گردو تاثیر داشته و موجب افزایش میزان باردهی بعلاوه بالا رفتن کیفیت محصولات درخت گردو می شود. خرید نهال گردو ، برای مناطق سردسیر تا معتدل گزینه ی مطلوبی می باشد.

اهمیت کوددهی در درخت گردو

یک انسان را در نظر بگیرید برای رسیدن به رشد به تغذیه نیاز دارد حالا اگر این میزان تغذیه باکیفیت و بهتر باشد هم سلامت تر هستید و هم به رشد شما کمک می کند.

اهمیت کوددهی در درخت گردو بسیار بالا است. هر فردی بایستی برای رشد بهتر نهال گردو خود به میزان کود و تغذیه درخت گردو اهمیت دهد.

حالا سوال اینجاست که هر کودی می تواند میزان باردهی را افزایش بدهد؟ هر کودی استفاده کنیم مشکلی نیست؟

همانطور که در غذای انسان ها از گوشت تا مرکبات و غیره میزان کیفیت متفاوت است در کوددهی به درخت گردو نیز اینگونه می باشد.

کود حیوانی در درخت گردو تاثیر عالی و بالایی دارد و می تواند باردهی درخت را چند برابر کند از طرفی میزان تاثیرگذاری آن روی کیفیت محصولات بسیار بالا است.

نهال حالا هر نهالی هم که باشد برای قدرت بالا رشد به یکسری از نگهداری ها و رسیدگی های از جمله کوددهی نیاز دارد.تاثیر کود حیوانی در درخت گردو بالا است و می توانید با کودهای ارگانیک مثل کود گوسفندی – کود مرغی میزان بازدهی درخت گردو را بالا ببرید.

بهترین زمان کود دهی درخت گردو | خاکستر برای درخت گردو

کودهای مناسب برای درخت گردو چیست؟

بسیار مهم است تا زمانی که درخت گردو میخواهد به باردهی برسد از بهترین و مناسب ترین کودها بهره مند گردد..

چه بسا پیشتر اشاره نمودیم که می توان از انواع کودهای طبیعی، شیمیایی و..استفاده نمود چرا که این کودها در زمان میوه دهی درخت نیز سبب رشد میوه ها و حتی بزرگ و درشت شدن آن ها می شود.
چنانچه بهترین نوع کودهای درخت گردو عبارتند از:

  • کودهای شیمیایی
  • کودهای حیوانی

کود شیمیایی مناسب برای درخت گردو چیست؟

کودهای شیمیایی به خوبی می توانند کمبودهای درختان و حتی گیاهان را برطرف سازند.

هر یک از کودهای شیمیایی دارای عناصر متعدد با میزان مختلف می باشند که با توجه به این عناصر نقش مهم خود در رشت و بهره وری میوه ها و محصولات را ایفا می سازند.

دکمه بازگشت به بالا