اقتصادیمجله کسب و کار

تفاوت پژو پارس سال سفارشی با موتور xu7p و پژو پارس tu5

مشخصات فنی پژو پارس XU7P

مهم‌ترین تغییر پارس سال سفارشی جدید به پیشرانه ارتقا یافته موسوم به XU7P مربوط می‌شود که اگرچه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی بهبود یافته است اما قدرت و گشتاور کمتری نسبت به پیشرانه قدیمی XU7 تولید می‌کند. ایران‌خودرو مدعی است این پیشرانه قدرت ۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری (پیشرانه قدیمی XU7 قدرت ۱۰۰ اسبی و گشتاور ۱۵۳ نیوتون متری تولید می‌کند) دارد که این قدرت و گشتاور به لطف ایجاد تغییراتی در برخی قطعات همچون میل‌سوپاپ، سرسیلندر و… ایجاد می‌شود. طبق اظهارات ایران‌خودرو، دور پیشرانه در دنده نهایی کاهش یافته است تا علاوه بر کمتر شدن سر و صدای پیشرانه مصرف آن نیز کاهش یابد. همچنین گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین معضلات پیشرانه قدیمی XU7 یعنی خرابی واشر سرسیلندر در پیشرانه XU7P رفع شده است هرچند این موضوع باید در عمل ثابت شود. فروش اقساطی خودرو با بهترین شرایط فروش خودرو تحویل یکساعته با اقساط بلند مدت بانکی بدون ضامن سند بنام در رهن بانک  در سایت ما امکان پذیر شد

آیا موتور xu7p واشر میزند | پژو پارس سال سفارشی elx با موتور xu7p

در ساخت موتور XU7 پلاس از مدل مشابه واشر سر سیلندر پیشرانه XU7 دوگانه سوز استفاده شده که دارای بهبود کیفی می باشد. سیستم خنک کاری جدیدی برای این موتور طراحی شده همرا با اضافه شدن یک منبع انبساط مجزا، هواگیری سیستم خنک کاری آن مانند موتورهای TU5 و EF7 به شکل خودکار انجام می گردد.

مصرف سوخت این پیشرانه نسبت به مدل قدیمی XU7 کمی بهتر شده و البته این کاهش جزئی مصرف همراه با کاهش قدرت است. همچنین مانند TU5 پلاس دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ نیز می باشد. در جدول زیر هم می توانید مشخصات فنی این دو موتور را در پارس سال و تارا مشاهده کنید.

ایران‌خودرو می‌گوید مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه اصلاح شده به حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است که کاهش قابل‌توجهی را نسبت به مصرف ۹ لیتری پیشرانه XU7 نشان می‌دهد.

مشخصات فنی پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P
کد کلاس (های) خودرو ۳۵۱۰۳
نوع موتور XU7 P
حجم موتور (cc) ۱۷۶۱
حداکثر توان موتور (hp) ۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۹.۳
تعداد سوپاپ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h) ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) ۷.۰۶
طول خودرو (mm) ۴۴۹۸
عرض خودرو (mm) ۱۷۰۴
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۶۹
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۱۶۵
حجم فضای صندوق‌عقب (Lit) ۴۷۰
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۶۶
گارانتی ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد
دکمه بازگشت به بالا