اقتصادیمجله کسب و کار

مانتو کتی یا مانتو شومیزی، کدام انتخاب شماست؟

همان‌طور که می‌دانید مانتو یکی از آیتم‌های ضروری پوشش خانم‌های ایرانی است؛ به همین علت دقت در انتخاب مدل، رنگ و جنس آن تاثیر زیادی در جذابیت شما ایفا می‌کند. امروزه مدل‌های متنوعی توسط طراحان و تولیدکنندگان وارد بازار می‌شوند. این گونه هر فرد متناسب با سن، شرایط، علاقه‌مندی و حتی اندام خود می‌تواند مانتوی ایده‌آل خود را بخرد. در ادامه به بررسی بهترین نکات برای خرید مانتو کتی می‌پردازیم، پس همراه ما باشید.

اگر قصد دارید مانتویی شیک و کلاسیک دارید، ما خرید مانتو کتی را پیشنهاد می‌دهیم. این مدل مانتو به اندازه‌ی کت‌ها، رسمی و مجلسی است؛ زیرا برش و دوخت آن‌ها معمولا از قوانین ثابتی پیروی می‌کند تا ظاهر آن‌ها کلاسیک و سطح بالا دیده شود. فرم و شکل مانتوهای کتی عیوب اندام را به راحتی می‌پوشاند به همین جهت تقریبا به هر اندامی می‌آیند. یکی دیگر از مزیت‌های مانتو کتی این است که از مد نمی‌روند و در موقعیت‌های مختلفی کاربرد دارند.

اگر قصد خرید مانتو رسمی و شیک دارید، به پیج‌های زیر سر بزنید تا از سایر مدل‌ها نیز دیدن کنید

محتوای این مطلب پنهان
1 خرید مانتو کتی متناسب با فرم اندام

خرید مانتو کتی متناسب با فرم اندام

همان‌طور که اشاره شد، این مدل تقریبا با هر سیلوئت بدنی همخوانی دارد.  با این وجود برای خرید مانتو کتی متناسب با فرم اندام خود بهترست به چند نکته دقت کنید:

۱.اگر اندام توپر، چاق و کوتاهی دارید؛ بهترست کت‌های بلندتر را انتخاب کنید. برش‌های عصایی از سرشانه و یک ردیف دکمه‌خور از جمله ویژگی‌هایی است که توجه به آن ضروری است. علاوه بر این سعی کنید یک استایل منوکروم بسازید و شلوار،روسری یا شال و حتی کفش‌تان تقریبا یک رنگ باشند.مدل‌های زیر مناسب اندام توپر و چاق است. برای خرید بر روی عکس‎های زیر کلیک کنید.

امروزه تنوع مدل مانتو کتی زنانه بسیار است به خصوص که خانم‌ها از این طرح و مدل مانتو بسیار استقبال می‌کنند

  1. اگر اندام کشیده، لاغر و بلندی دارید؛ خرید مانتو کتی با سرجیب‌های پهن، دو ردیف دکمه، یقه‌های بزرگ و برش‎های افقی مناسب‌تر است. برای ست کردن آن نیز از رنگ‌های متضاد استفاده کنید تا با اندام شما همخوانی بیشتری پیدا کند.

خرید مانتو کتی با توجه به رنگ

رنگ و نقش یکی از شاخص‌های مهم برای انتخاب لباس و حتی اکسسوری است. رنگ‌ها هر کدام علاوه بر آن که توصیف کننده‌، و از نظر بصری مهم هستند، گاهی نمادین و مفهومی نیز می‌شوند. هنگام خرید مانتو کتی دلایل متفاوتی برای انتخاب رنگ وجود دارد؛ از جمله علاقه‌‌ی فرد، نوع اندام، رنگ پوست و حتی موقعیت و سن. در ادامه به بررسی هر کدام از آن ‌ها می‌پردازیم.

علاقه و شخصیت

اولین و مهم‌ترین مورد برای انتخاب  رنگ هر مانتو، علاقه‌ی خودتان است. شخصیت و روحیه‌ هرکس با دیگری فرق می‌کند و با رنگ‌های مختلفی احساس بهتری به دست می‌آورد. اعتماد به نفس و راحتی شما در یک استایل جذابیت شما را دوچندان خواهد کرد.اگر به استایل‌‎های رومانتیک و دخترانه علاقه دارید، رنگ‌هایی مثل آّی آسمانی و صورتی مناسب شما هستند. این رنگ‌ها آرام بخش و لطیف هستند و محبت و عشق را منتقل می‌کنند.

اگر به اغلب اوقات رنگ های تیره می‌پوشید، برای خرید مانتو کتی رنگ‌های مشکی، خاکستری و سورمه‌ای گزینه‌ای مناسب هستند. از ویژگی‌های این رنگ‌ها می‌توان به ایجاد حس اعتماد به نفس و قدرت اشاره کرد؛ به همین علت برای محل کار یا موقعیت‌های رسمی بیشتر استفاده می‌شوند.

رنگ‌های کلاسیک بیشتر شامل طیف قهوه‌ای، زرشکی ، سبز و آبی‌ می‌شوند. این رنگ‌ها استایل شما را فوق‌العاده شیک، جذاب و سطح بالا نشان می‌دهند؛ زیرا این رنگ هرگز از مد نمی‌رود و تا سال‌ها می‌توانید آن را با استایل‌های مختلف ست کنید.

رنگ‌های نود شامل طیف قهوه‌ای تا کرم ‌می‌شوند و به رنگ پوست نزدیک هستند. این رنگ‌ها نیز مانند رنگ‌های کلاسیک از مد نمی‌روند؛ به همین علت هرگز از  خرید مانتو کتی نود با جنس عالی پشیمان نمی‌شوید!

رنگ پوست

یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب رنگ مناسب برای خرید مانتو کتی، رنگ پوست شماست. هرکس با رنگ پوستی متفاوت به دنیا آمده است و حتی اعضای یک خانواده نیز رنگ پوست یکسانی ندارند. اگر قصد دارید که همیشه خریدی هوشمندانه‌تر داشته باشید، بهترست نوع رنگ پوست خود را بشناسید.پوست‌ ما جدا از تیره یا روشن بودن، به سه دسته‌ گرم و سرد و خنثی تقسیم می‌شود.

نحوه‌ی تشخیص آن نیز بسیار ساده‌است. اگر رنگدانه‌های پوست شما متمایل به صورتی، قرمز و آبی است، پوستی سرد و اگر متمایل به زرد، قهوه‌ای دارید، پوستی گرم دارید. یکی دیگر از راه‌های تشخیص رنگ پوست، نگاه به رگ‌های مچ دست است. رگ‌های دست در افرادی با پوست گرم، سبز و در افرادی با پوست سرد، آبی یا بنفش است. اگر ترکیبی از رگ‌های سبز و آبی را دیدید، پوستی خنثی دارید.

اگر قصد خرید مانتو کتی متناسب با پوست سرد دارید، رنگ‌های نقره‌ای، آبی، سبز و صورتی بیشترین هماهنگی را دارند.

برای پوست‌های گرم، رنگ‌های طلایی، زرشکی، نارنجی و ارغوانی همخوانی بیشتری دارند. اگر رنگ مانتو کتی شما از رنگ‌های مختلفی تشکیل شده‌است، قسمت‌هایی که به پوست شما نزدیک‌تر هستند یا وسعت رنگی آن‌ها بیشتر است را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید.

 لاغری یا چاقی

به طور کلی رنگ‌های تیره اجسام را کوچک‌تر و رنگ‌های روشن، بزرگ‌تر نشان می‌دهند. این در مورد لباس نیز صدق می‌کند. اگر لاغر هستید پوشیدن رنگ‌های روشن هماهنگی بیشتری با شما دارد. برعکس آن نیز صدق می‌کند؛ اگر چاق و توپر هستید، رنگ‌های تیره انتخاب مناسب‌تری هستند.

مانتوهای سفید بسیار مجلسی، ظریف و دلربا هستند. به همین علت اگر لاغر اندام هستید، فرصت پوشیدن و درخشیدن با آن‌ها را از دست ندهید! برای خرید می‌توانید روی عکس‌ها کلیک کنید.

اگر قصد ندارید مانتویی کاملا روشن یا تیره داشته باشید، مدل‌هایی را انتخاب کنید که فقط در قسمت موردنظرتان خطای دید ایجاد می‌کنند. به طور مثال اگر بازوهای تپلی دارید، از رنگ‌های تیره فقط در قسمت آستین استفاده کنید.

خرید مانتو کتی با توجه به موقعیت و سن

می‌توانید مانتوهای کتی را در موقعیت‌های مختلفی از جمله محل کار، مهمانی و جلسات رسمی بپوشید. نوع برش، جنس و رنگ مانتو در انتخاب آن بسیار اهمیت دارد. مانتوهای محل کار بهترست رسمی، ساده و قهوه‌ای، سورمه‌ای، یا مشکی باشند. برای مهمانی می‌توانید از طرح‌های جدید و خلاقانه بیشتر استفاده کنید. این مدل‌ها علاوه برآن که ظاهری شیک به شما می‌بخشند، سلیقه و جسارت شما را نیز نشان می‌دهند.

مانتوهای کتی بیشتر برای خانم‌هایی با سن ۲۰ به بالا مناسب است. دختران جوان بیین ۲۰ تا ۳۵ سال بهترست از رنگ‌های شادتر، کمی کژوال با ایده‌های خلاقانه‌تر استفاده کنند.

خرید مانتو کتی متناسب با فصل

شاید تصور شما از مانتو کتی، مانتوهایی با آستر، گرم و کاملا اندازه‌ی بدن است؛ اما این مدل تنها بخش کوچکی از انواع طرح‌های مانتو کتی است. خرید مانتو کتی متناسب با فصل اهمیت زیادی دارد. در فصل زمستان پارچه‌های جین، پشمی، فاستونی و کرپ جنس‌ ایده‌آلی محسوب می‌شوند؛ آن‌ها در تابستان غیرقابل تحمل به نظر خواهند رسید.

طراحان خلاق برای روزهای گرم و آفتابی، طرح‌های راحت و جذابی را ارائه داده اند. مانتوها کتی نیمه رسمی از جنس فیونا، شانتون، کتان و نخی از جمله نمونه‌های زیبا و مناسب تابستان هستند.برای خرید انواع مانتو‌های زیبا و جذاب زمستانی و تابستانی به پیج‌های زیر سر بزنید!

چگونه پس از خرید مانتو کتی آن را ست کنیم ؟

شما می‌توانید مانتوهای کتی را آزادانه با هر روسری یا شالی که می‌خواهید ست کنید. این موضوع بستگی به شرایط و موقعیت دارد. به طور مثال روسری رسمی‌تر و مناسب مجالس و مهمانی‌هاست. شال یک استایل دخترانه و شاد برای شما می‌سازد. همچنین انواع شلوار پارچه تا جین نیز به آن‌ها می‌آیند.

مانتو کتی با شلوار جین (لی) زنانه

یکی از بهترین مدل شلوار زنانه برای ست کردن مانتو کتی شلوار جین زنانه است. شما با مانتو کتی با شلوار جین می توانید انواع تیپ رسمی،خیابانی و کژوال داشته باشید.

شلوار بوت کات با مانتو کتی یکی از تیپ های شیک دخترانه است که در استایل خانم های زیادی دیده می شود. مخصوصا که در روز های عید که همه دنبال شلوار های زنانه مد روز هستند، شلوار بوت کات زنانه را با مانتو کتی ست می کنند.

ایده های زیادی برای استایل با مانتو کتی وجود دارد. یکی از رایج ترین و البته شیک ترین ست ها با مانتو کتی این است که از شلوار بوت کات ذغالی دمپا ریش یا ساده استفاده کنید. شلوار بوت کات پاهای شما را کشیده و خوش فرم نشان می دهد و با مانتو کتی ترکیبی عالی برای جذاب نشان دادن استایل شماست.

مثلا برای ست کردن مانتو کتی می توانید از شلوار نیم بگ ذغالی زنانه استفاده کنید. رنگ ذغالی و مشکی همیشه و همه جا می توانید ست کیند. و با انواع رنگ براحتی ست می شود. دراین استایل هم بهتره از کتونی برای ست کردن استفاده کنید.

با مانتو کتی چه کفشی بپوشم نی نی سایت | زیر مانتو کتی چی بپوشم نی نی سایت

زیر مانتو کتی چه لباسی بپوشم؟

می توانید از شومیز، تیشرت، بلوز یقه اسکی استفاده کنید. نکته ای که لازم است به یاد داشته باشید این است که لباس زیر مانتو کتی را ساده انتخاب کنید. از رنگ های خنثی برای لباس زیر مانتو کتی استفاده کنید. همچنین نباید از طرح های گرافیکی شلوغ در لباس زیر مانتو کتی استفاده کنید.

استایل با مانتو کتی

مانتو کتی را می توانید در 4 فصل بپوشید. در بهار و تابستان از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید. در پاییز و زمستان از رنگ های تیره استفاده کنید.

مانتو کتی را در موقعیت های مختلف می توانید بپوشید و با تغییر المان های لباس زیر مانتو کتی، تیپ متفاوت تری خواهید داشت که متناسب با هر موقعیت می تواند باشد.

یکی از مدل‌های شلوار دخترانه، انواع لگینگ است. لگ‌ها ممکن است کلفت و زمستانی باشند و کمک کنند در هوای سرد زمستانی سرما به داخل بدن نفوذ نکند.

اگر سایر لباس های تان زیر مانتو کتی ساده و خنثی هستند، می توانید از مانتو کتی طرح دار استفاده کنید. در کل شما یک رنگ را پایه استایل با مانتو کتی قرار دهید و سایر المان های لباس تان را با مانتو کتی هماهنگ کنید.

یکی از ایده هایی که می توانید با مانتو کتی ست کنید این است که شلوار مام استایل یخی زنانه را با مانتو کتی ست کنید. برای این استایل از کتونی سفید یا مشکی استفاده کنید. این تیپ برای استایل روزمره و کژوال یک تیپ شیک و جذاب است که می توانید در استایل اسپرت زنانه استفاده کنید.

شلوار جین زیر مانتو کتی

برای ست کردن مانتو کتی بهتر است از شلوار مام استایل زنانه، شلوار راسته و شلوار جین دمپا استفاده کنید. رنگ های روشن را می توانید در موقعیت های غیر رسمی استفاده کنید و رنگ های تیره مثل مشکی و آبی تیره را در موقعیت های رسمی استفاده کنید.

یکی دیگر از ست های شیک زنانه، مانتو کتی با شلوار بگ است. شلوار های بگ به شلوار های گشادی گفته میشه که در انواع جنس جین، پارچه ای، کتان و… وجود دارد. مانتو های کتی اور سایز با شلوار بگ زنانه استایل شیکی در استایل روزمره با کتونی اسپرت به شما می دهند.

کفش برای مانتو کتی

برای داشتن استایل رسمی با مانتو کتی، بهتر است از کفش های چرمی، مثل کالج استفاده کنید. در فصل زمستان هم بوت های چرمی گزینه ی مناسبی هستند. اگر به دنبال استایلی خودمانی هستید، می توانید از کفش کتانی با مانتو کتی استفاده کنید.

ایده برای استایل مانتو کتی با شلوار جین

استایل تک رنگ

از استایل تک رنگ برای موقعیت های رسمی استفاده کنید. مانتو کتی مشکی با شلوار جین مشکی و کفش مشکی انتخاب مناسبی برای داشتن ظاهری شیک در استایل رسمی خواهد بود.

تیپ راحت و بی درد سر

برای داشتن تیپ شیک و بدون دردسر از مانتو کتی قهوه ای یا اجری با تیشرت سفید و شلوار جین تیره استفاده کنید. این تیپ با مانتو کتی برای موقعیت های زیادی مناسب است و فوری قابل اجراست.

استایل با مانتو کتی برای اخر هفته

مانتو کتی با شلوار جین جذب زنانه برای اخر هفنه مناسب است. می توانید از کفش کتانی برای استایل با مانتو کتی استفاده کنید. کتونی هم مدل های مختلفی دارد که بهتر است از مدل های ساده تر آن استفاده کنید. کتونی سفید انتخاب خوبی برای اخر هفته می تواند باشد.

استایل رسمی بپوشم یا غیر رسمی؟

برای موقعیت هایی که نمی دانید زیر مانتو کتی چی بپوشیم، بهتر است میانه را انتخاب کنید. یعنی ست کردن مانتو کتی با شومیز سفید دکمه دار با شلوار جین و کفش چرمی می تواند برای موقعیت های رسمی و غیر رسمی مناسب باشد.

مانتو کتی رو بدون شلوار جین میشه پوشید؟

مانتو کتی با شلوار جین یکی از صد ها استایلی است که با مانتو کتی می توانید داشته باشید. شما می توانید مانتو کتی را بدون شلوار جین هم بپوشید. در ادامه چندین استایل شیک با مانتو کتی را برای تان آماده کرده ایم.

مانتو کتی با لگ

ترکیب مانتو کتی با لگ برای پاییز و زمستان مناسب است. در روزهای سرد سال لگ چرم زنانه یا شلوار های جذب می تواند انتخاب خوبی برای استایل با مانتو کتی باشد.

مانتو کتی کوتاه با سرهمی

یکی دیگر از انواع تیپ با مانتو کتی، پوشیدن سرهمی زیر مانتو کتی است. مخصوصا اگر مانتو کتی تان کوتاه است سرهمی گزینه ی خوبی می تواند باشد. سرهمی تک رنگ و ساده باعث بلند دیده شدن قدتان می شود.

مانتو کتی با شلوار پارچه ای

شما می توانید لباس زیر مانتو کتی را از شلوار پارچه ای زنانه یا کتان انتخاب کنید. شلوار های گشاد زنانه برای افرادی که قد بلندی دارد می تواند مناسب باشد البته در استایل غیر رسمی. اگر قد بلندی ندارید بهتر است از شلوار های دیگر با مانتو کتی استفاده کنید.

بررسی نکاتی پیش از خرید مانتو کتی

مانتو کتی از آن دست لباس های است که اگر دقیقا اندازه تان نباشد، ظاهر شلخته ای به شما می دهد. در ادامه چند مورد را پیش از خرید مانتو کتی بررسی می کنیم:

به سرشانه کت و مانتو کتی دقت کنید

موقع پرو کردن مانتو کتی به درز بین شانه و مانتوی کتی دقت کنید. درز شانه مانتو کتی باید با شانه شما برابر باشد، اگر پایین تر یا بالاتر از آن بود یعنی مانتو کتی اندازه شما نیست.

به دور کمر و سینه دقت کنید

موقع بستن دکمه مانتو کتی، باید راحت باشید در آن. یعنی اگر موقع بستن دکمه مانتو کتی، گشاد بود یا اگر تنگ بود به این معنی است که اندازه تان نیست. مخصوصا وقتی تنگ باشد دور سینه را در حالت کشیدگی مشاهده می کنید.

آستین مانتو کتی را در نظر بگیرید

بعداز پرو کردن مانتو کتی قد آستین باید با مفصل انگشتتان برابر باشد. اگر از آن بلند تر بود یعنی مناسب تان نیست.

قد مانتو کتی

انتخاب قد مانتو کتی بیشتر سلیقه ای است. اما اگر می خواهید قد بلندتر بنظر برسید، بهتر است که قد مانتو درست در مرکز ران تان باشد. بصورت کلی، هر چه مقدار بیشتری از پا دیده شود قد بلندتر بنظر می رسید.

انتخاب مدل مانتو کتی شیک

انتخاب مدل مانتوی کتی شیک بیشتر به سلیقه ی شخصی خودتان برمی گردد. همچنین برای داشتن استایل شیک با مانتو کتی فرم بدن خود را بدانید و طبق آن رنگ و مدل آن را انتخاب کنید.

اگر سرشانه پهنی دارید از پوشیدن مانتو کتی اپُل دار خودداری کنید. چون باعث می شود شانه هایتان بسیار پهن تر دیده شود.

اما اگر سرشانه کوچکی دارید بهتر است از مانتو کتی با جنس محکم و ایستایی خوب با اپل انتخاب کنید. اینکار باعث می شود استایل تان با مانتو کتی بهتر و شیک تر دیده شود.

اگر قد کوتاه هستید، بهتر است از مانتو کتی ها بلند یا اور سایز استفاده نکنید، اینکار باعث میش ود قد کوتاه بنظر برسید. قد مانتو کتی را طبق قد خودتان انتخاب کنید. همچنین با پوشیدن کفش پاشنه بلند، استایل تان با مانتو کتی بهتر و جذاب تر بنظر می رسد.

برای انتخاب بلوز و شومیز دخترانه سایز مناسب، دور سینه و کمر خود را اندازه بگیرید

دکمه بازگشت به بالا