نماد سایت مجله آنلاین

۴۷ درصد پرونده‌ها در اردبیل با صلح و سازش مختومه شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۴۷ درصد پرونده‌ها در اردبیل با صلح و سازش مختومه شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام سید حسین علوی شامگاه دوشنبه در همایش صلح یاران شوراهای استان اردبیل اظهار کرد: با همراهی شوراهای شهر و روستا و ابلاغ صادر شده برای صلح‌یاران، تلاش بر این است تا پرونده‌های قضائی به این مجموعه‌ها ارسال شود تا با استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران شاهد صلح و سازش بیشتر در رفع اختلافات و دغدغه‌های مردمی باشیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲۳ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده بود که از این تعداد ۴۳ تا ۴۷ درصد با صلح و سازش مختومه شده است.

رئیس توسعه شوراهای حل اختلاف استان اردبیل گفت: در پنج ماهه امسال نیز ۵۰ هزار فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که ۳۶ هزار فقره از این تعداد با صلح و سازش مختومه شده که رقمی بالاتر از ۴۷ درصد را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام علوی افزود: تلاش ما بر این است تا از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در شهرها و روستاها برای کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضائی استفاده کنیم تا با بهره‌گیری از مبانی ارزشی، دینی و آموزه‌های اسلامی بتوانیم با صلح و سازش این پرونده‌ها را مختومه و زمینه آرامش و امنیت را در جامعه برقرار کنیم.

وی به برگزاری چندین پویش برای آزادی زندانیان و جلب رضایت از شاکیان قصاص اشاره کرد و ادامه داد: در قالب پویش «به امام علی می‌بخشم» و پویش «به امام هشتم می‌بخشم» در پنج ماهه امسال بیش از هفت مورد جلب رضایت از شاکیان برای گذشت از قصاص انجام شده که این رقم در سال گذشته ۱۲ فقره پرونده قصاص بوده که با جلب رضایت شاکیان افراد مورد نظر از حکم قصاص نجات پیدا کردند.

حجت‌الاسلام علوی از تهیه و پخش ۳۰ کلیپ در قالب فعالیت‌های ستاد ملی صبر اشاره کرد و گفت: با همراهی همیاران صلح و گروه بخشایش در کنار جلب رضایت، سعی بر این بوده تا فرهنگ صلح و سازش در جامعه ترویج پیدا کند که در این زمینه رسانه‌ها نیز یاریگر ما بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در پنج ماهه امسال ۲۹۰ نفر از زندانیانی که باید به زندان فرستاده می‌شدند، با جلب رضایت شاکیان از زندان خلاصی یافته و زمینه آزادی آنها با صلح و سازش برقرار شده فراهم آمده است.

حجت‌الاسلام علوی نقش صلح‌یاران را در توسعه فرهنگ بخشش و جلب رضایت شاکیان یادآور شد و اضافه کرد: در تمام شهرها و روستاها سعی بر این خواهد بود تا با محوریت شوراها اختلاف افراد به حداقل رسیده و شاهد حل و فصل این اختلافات باشیم.

وی ضرورت فرهنگسازی با محوریت صلح و سازش را در جامعه یادآور شد و بیان کرد: قطعاً در این زمینه رعایت اصل بی‌طرفی بسیار مهم و اساسی است و ضرورت دارد اعضای فعال در هیئت‌های صلح‌یاران بتوانند به وظیفه خطیر خود به درستی عمل کنند.

رئیس توسعه شوراهای حل اختلاف استان اردبیل گفت: ما قدردان همراهی شورای اسلامی استان هستیم که زمینه و فرصتی را فراهم کرده تا مجموعه صلح‌یاران شکل گرفته و شاهد فعالیت مناسب آنها در ابعاد مختلف باشیم.

خروج از نسخه موبایل