نماد سایت مجله آنلاین

الزامی بودن استفاده از کفش ایمنی در آزمایشگاه

رعایت نکات ایمنی در هر شغلی جز مهم‌ترین قوانین اجرایی برای حفظ سلامت کارکنان است. در آزمایشگاه ها به دلیل استفاده از مواد شیمیایی خطر آسیب دیدن پای افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند، بسیار بالا می‌باشد. به همین دلیل شما باید برای حضور در این محیط از تجهیزات ایمنی از جمله کفش ایمنی استفاده کنید. علاوه بر کفش ایمنی تجهیزات دیگری هستند که هنگام حضور در آزمایشگاه باید از آن استفاده کنید.

تجهیزات ایمنی برای حضور در آزمایشگاه

رعایت نکات ایمنی در آزمایشگاه برای تمامی کارکنان جهت حفظ سلامتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در محیط آزمایشگاه خطرات بسیاری جان کارکنان را تهدید می‌کند. برای جلوگیری از بروز هر نوع آسیب احتمالی می‌بایست از تجهیزات ایمنی در آزمایشگاه استفاده کنید.

·       پوشیدن روپوش آزمایشگاهی

در هنگام انجام آزمایش بدن و دست های شما در معرض خطرات بسیاری است که با پوشیدن روپوش مخصوص آزمایشگاهی می‌توانید، از بروز این خطرات جلوگیری کنید. در محیط آزمایشگاه به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و آلودگی مواد بهتر است از روپوش استفاده کنید.

·       دستکش ایمنی

حساس ترین عضو در محیط های آزمایشگاهی دست ها هستند. این عضو به دلیل فعالیت بالا در هر بخشی در این محیط در معرض خطر بیشتری است. به همین دلیل هنگام کار با نمونه های آلوده یا مواد شیمیایی باید از دستکش ایمنی استفاده کنید. پوست دست بسیار حساس بوده و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی ممکن پوست شما آسیب هایی جبران ناپذیر ببیند. لازم به ذکر است از دستکش های یک‌بار مصرف به هیچ عنوان استفاده نکنید. این دستکش ها بسیار نازک هستند که این موضوع باعث عبور مواد شیمیایی می‌شود. به همین دلیل دستکش هایی ایمنی مناسب با محیط کار شما طراحی شده تا از برخورد هر چیزی با پوست شما محافظت کند.

·       عینک ایمنی

در آزمایشگاه ها امکان پاشیدن مایعات شیمیایی و خطرناک به چشم وجود دارد. استفاده از عینک ایمنی در آزمایشگاه مخصوصاً هنگام کار الزامی است. در صورتی که از لنز استفاده می‌کنید، بهتر است هنگام کار در آزمایشگاه لنز ها را کنار گذاشته و از عینک ایمنی استفاده کنید. این عینک ایمنی از برخورد بخار و مایعات شیمیایی به چشم جلوگیری کرده تا کمترین آسیب به شما وارد شود.

·       ماسک ایمنی

در آزمایشگاه به دلیل کار کردن با انواع مواد شیمیایی امکان وارد شدن صدمه به صورت فرد هست. به همین دلیل با رعایت نکات ایمنی باید از سلامتی خود محافظت کنید. در برخی از فعالیت های آزمایشگاهی بخار های سمی به همراه مواد شیمیایی وجود دارد که صورت شما کاملاً در معرض آنان قرار دارد. ماسک ایمنی یکی از تجهیزات حفظ سلامت کارکنان در آزمایشگاه است. ماسک ایمنی با پوشاندن صورت از دستگاه تنفسی و صورت شما محافظت می‌کند. به این ترتیب استفاده از ماسک ایمنی از ضروری ترین لوازم ایمنی آزمایشگاهی به حساب می‌آید.

·       کفش ایمنی

فعالیت در آزمایشگاه یکی از مشاغلی است که سلامت شما را عوامل بسیاری تهدید می‌کند. برای مقابله با این تهدید ها باید از لوازم ایمنی با کیفیت و مناسب استفاده کنید. کفش ایمنی یکی دیگر از لوازم ضروری در آزمایشگاه هست. پا هم یکی از اعضای حیاطی هنگام کار هست که باید از آن به درستی محافظت کنید. به همین دلیل باید کفش ایمنی مخصوص آزمایشگاه را تهیه کنید.

مهم‌ترین نکات انجام کار در آزمایشگاه

  1. احتیاط هنگام انجام کار با مواد شیمیایی
  2. در آزمایشگاه از خوردن یا آشامیدن و حتی خوردن آدامس باید اجتناب کنید.
  3. با خطرات احتمالی در آزمایشگاه کاملاً آشنا شوید و به دنبال یادگیری راه حل آن باشد.
  4. در مسیر هایی که رفت و آمد کارکنان بالا هست باید کاملاً مرتب و خالی از حضور مواد و لوازم آزمایشگاهی باشد.
  5. به هیچ عنوان از دهان خود برای مکش مواد شیمیایی استفاده نکنید.
  6. با دست خود هرگز صورت خود را لمس نکنید.
  7. از مزه، چشیدن یا بوییدن مواد تا حد امکان دوری کنید.
  8. اگر مقداری از مواد شیمیایی بر روی روپوش شما ریخت، به سرعت آن را عوض کنید.
  9. درصورتی که بخار سمی یا مواد آلوده در فضای آزمایشگاه پخش شد (اگر از ماسک ایمنی نداشتید) سریعا محیط را ترک کنید.
  10. اگر کفش ایمنی شما با مواد آلوده یا شیمیایی برخورد کرد بلافاصله کفش ایمنی را تعویض کنید تا به پوست تان برخورد نکند.
  11. برای جلوگیری از شکستن ظروف هنگام شستشو باید بعد از باز کردن شیر آب منتظر یکنواخت شدن فشار آب شوید.
  12. هرگز مواد یا محلول هایی که خطرناک هستند را در فاضلاب یا سطل زبان نریزید.

معرفی کفش ایمنی آزمایشگاه

کفش ایمنی مخصوص آزمایشگاه از ضروری ترین لوازم ایمنی بوده که از پای شما در برابر خطراتی همچون برخورد مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند. کفش بیس سفید بی بند یکی از کفش های کاربردی برای فعالیت در محیط آزمایشگاه است. کفش بیس سفید بی بند مقاومت بالایی در برابر اسید و هر نوع ماده شیمایی دارد. همچنین به دلیل نداشتن بند راحتی بسیار مناسبی را برای شما فراهم می‌کند.

زیره این کفش ایمنی از UV طراحی شده که در اثر تابش خورشید تغییر رنگ ندهد. رویه این کفش ایمنی نیز از چرم هست که باعث شده در استفاده طولانی مدت از بوی بد و خستگی پا جلوگیری کند. کفی های آن از جنس پلی ارتان بوده که موجب حرکت راحت تر می‌شود.

ویژگی های کفش ایمنی بیس بی بند

کفش ایمنی یحیی

تولیدات صنعتی کفش ایمنی یحیی دارای بیش از 50 سال سابقه فعالیت در تولید و توزیع لوازم ایمنی هست. گروه صنعتی کفش ایمنی یحیی یکی از ارائه دهندگان بروزترین کفش های ایمنی کشور است. این تولیدی طراحی محصولات خود را با استفاده از روش های دیجیتالی انجام می‌دهد. به همین دلیل کمترین ایراد و نقص در کفش های ایمنی وجود دارد. کفش ایمنی یحیی کسب و کار خود را گسترش داده و علاوه بر تولید کفش ایمنی دست به تولید انواع ماسک های ایمنی و صندل های طبی کرده.

خروج از نسخه موبایل