نماد سایت مجله آنلاین

تفاوت بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده چیست؟

به نقل از مشاوره سئو سایت سئو روز؛ ترافیک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت هر سایت به شمار می‌رود و انواع مختلفی دارد. به‌طورکلی، ترافیک هر سایت بر اساس بازدید کاربران از آن سایت تعیین می‌شود. به‌این‌ترتیب، ترافیک یا ارگانیک است یا خریداری شده. منظور از ترافیک یا بازدید ارگانیک یعنی هزینه‌ای برای آن پرداخت نمی‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، کاربر برای بازدید از یک سایت مجبور به پرداخت هزینه به موتورهای جستجو نیست. بااین‌وجود، جذب ترافیک همیشه با هزینه‌های مختلفی همراه است. این موضوع حتی برای لینک‌های موجود در فهرست رایگان موتورهای جستجو نیز صدق می‌کند؛ چراکه این سایت‌ها برای سئو هزینه پرداخت کرده‌اند.

بازدید ارگانیک چیست؟

ترافیک یک سایت بر اساس شیوه تأمین ترافیک، انواع مختلفی دارد. البته، روش‌های طبقه‌بندی دیگری نیز وجود دارند؛ اما طبقه‌بندی بر اساس شیوه تأمین ترافیک از همه محبوب‌تر است. براین‌اساس، مشخص می‌شود که آیا سایت برای تأمین ترافیک هزینه پرداخت کرده یا بازدیدکنندگان به‌صورت طبیعی به سایت هدایت می‌شوند. یکی از دلایل اصلی هدایت بازدیدکنندگان به یک سایت، تولید محتوای هدفمند و رعایت اصول سئو است. به‌عبارت‌دیگر، سایت‌هایی که به دنبال بازدید ارگانیک هستند، هیچ هزینه مستقیمی برای تبلیغ یا معرفی سایت و محتوای تولیدی خود پرداخت نمی‌کنند.

در ترافیک‌های ارگانیک، موتورهای جستجو به‌منظور افزایش رضایت کاربران مجبور به معرفی لینک‌های برتر و سایت‌های مفید هستند. در نتیجه، سایت‌هایی که با رعایت اصول سئو به تولید محتوای قدرتمند و مفید می‌پردازند، بازدیدکنندگان بسیار زیادی به خود جذب خواهند کرد. این بدان معنی نیست که جذب ترافیک از نوع ارگانیک بدون هزینه خواهد بود. اگرچه، هزینه مستقیمی برای معرفی سایت در موتورهای جستجو پرداخت نمی‌شود؛ اما هزینه‌های جانبی دیگری وجود دارند. به‌عنوان‌مثال، بهبود کیفیت محتوا و همچنین رعایت اصول سئو خود هزینه بر هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که در مقابل بازدید ارگانیک، بازدید خریداری شده قرار می‌گیرد. منظور از بازدید خریداری شده، تأمین ترافیک سایت از طریق پرداخت هزینه به موتورهای جستجو یا تبلیغات پرداختی به‌ازای هر کلیک است. به‌عبارت‌دیگر، به‌منظور افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت می‌توان به موتورهای جستجو هزینه پرداخت کرد.

دلیل اهمیت بازدید ارگانیک چیست؟

بازدید ارگانیک بهترین شکل افزایش ترافیک سایت است. کاربرانی که در موتورهای جستجوگر موضوع خاصی را سرچ می کنند، به دنبال پاسخ پرسش خود هستند و یا قصد خرید محصولی را دارند و می خواهند اطلاعاتی را کسب کنند، شما اگر بتوانید به درخواست آنها به درستی پاسخ دهید می توانید آنها را به یک مشتری برای سایت خود تبدیل کنید. مزیت دیگر بازدید واقعی این است که کاربران اعتماد بیشتری به سایتی دارند که خودشان از طریق جستجو پیدا کرده اند تا سایتی که مستقیم به آنها پیشنهاد میشود.

چگونه می‌توان ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش داد؟

روش‌های متعددی برای افزایش ترافیک یک سایت بدون پرداخت هزینه مستقیم وجود دارد. شاید ساده‌ترین روش، انتشار محتوا باکیفیت و مرتبط در وبلاگ سایت باشد. به همین دلیل، هنگام تولید محتوا از خلاقیت خود استفاده کنید. جملات کوتاه، به‌کارگیری تصاویر بهینه شده، ‌استفاده از محتوا ویدئویی و عناوین جذاب همگی بر بهبود کیفیت محتوا و افزایش بازدید ارگانیک سایت تأثیر می‌گذارند. سعی کنید در محتوای خود به سؤالات اساسی مخاطب پاسخ دهید. این کار تنها با شناسایی مخاطب هدف قابل انجام است.

از استراتژی‌های دیگری نیز به‌منظور افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

ساخت وبلاگ برای سایت یا فروشگاه آنلاین

صرف‌نظر از این که به دنبال افزایش بازدیدکننده سایت یا فروشگاه آنلاین خود هستید، وبلاگ می‌تواند بهترین گزینه باشد. وبلاگ‌نویسی می‌تواند به افزایش بازدید ارگانیک و در نتیجه، فروش کمک کند. پیونددادن به وبلاگ، را بهبود می‌دهد؛ چراکه سایت از نظر گوگل معتبر شناخته می‌شود. مقالات منتشر شده در وبلاگ می‌توانند کاربر را به سایت و خدمات آن علاقه‌مند کنند و احتمال تعامل را افزایش دهند.

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید!

باتوجه‌به محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، فعال‌بودن در این شبکه‌ها می‌تواند روشی خوبی برای معرفی سایت و خدمات یک کسب‌وکار باشد. بک‌لینک به وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی باعث بهبود رتبه‌بندی یک سایت در نتایج موتورهای جستجو می‌شود.

اصول سئو را در محتوا خود رعایت کنید!

یکی از مؤثرترین روش‌های افزایش بازدید ارگانیک، تمرکز بر سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. نتایج سئو در ارتقا رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکننده دائمی هستند. در واقع، شما به کمک سئو می‌توانید سایت خود را بر اساس استانداردهای موتور جستجو تنظیم کنید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب و رعایت چگالی آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول سئو بکار رفته برای یک سایت شناخته می‌شود.

پاراگراف اول و سرفصل ها

اولین پاراگراف و سرفصل ها مهم هستند. تمام عناصر موجود در صفحه با توجه به کلمات کلیدی بهینه شده اند. پاراگراف اول باید حاوی کلیدواژه های مهم اصلی باشد و توضیح دهد که کاربر در مقاله چه خواهد یافت. زیرنویس‌هایی که در صفحه ظاهر می‌شوند به همان اندازه مهم هستند، زیرا به خواننده کمک می‌کنند تا خیلی سریع متوجه شود که در آن صفحه چه چیزی پیدا می‌کند. اگر کاربر صفحه را اسکن کند و در عرض 10 تا 15 ثانیه آنچه را که نیاز دارد، پیدا نکند، به احتمال زیاد بازدید ارگانیک آن را از دست خواهید داد. زیرنویس ها نیز به ساختار محتوا کمک می کنند.

تصاویر بهینه شده سئو

به نظر شما تصاویر تجارت الکترونیک چقدر مهم هستند؟ اگر محصولی را ندیدید که چه شکلی بود می خریدید؟ اکثریت قریب به اتفاق سایت های تجارت الکترونیک از عکس های یکسانی از تامین کنندگان استفاده می کنند. اگر آنها بسیار مهم هستند، فکر می کنم ارزش سرمایه گذاری روی تصاویر محصولات حرفه ای را داشته باشند. و تنظیم متن ALT مناسب برای تصاویر با استفاده از کلمات کلیدی اصلی، اگر می خواهید یک وب سایت بهینه داشته باشید، ضروری است.

جذب ترافیک با منابع ترافیکی دیگر

همان‌طور که گفته شد، بازدید یا ترافیک ارگانیک و بازدید خریداری شده تنها روش‌های تأمین ترافیک یک سایت به شمار نمی‌روند. روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

سخن پایانی

بازدید ارگانیک یک روش طبیعی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان یک سایت بدون پرداخت هزینه به موتورهای جستجو است. ترافیک ارگانیک، استراتژی‌های متعددی ازجمله رعایت اصول سئو را در بر می‌گیرد. روش‌های اثبات شده سئو کلاه سفید در هر می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در بهبود ترافیک یک سایت داشته باشند. استفاده از این استراتژی به سایت شما اعتبار می‌دهند و در مقایسه با بازدید خریداری شده بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. یکی دیگر از دلایل اهمیت بازدید ارگانیک، ایجاد مزیت رقابتی است؛ چراکه نظر رقبا به سایت شما جلب می‌شود. به این طریق، می‌توانید نام تجاری خود را به یک برند شناخته شده در میان مخاطبان تبدیل کنید.

شما برای افزایش ترافیک سایت خود از چه روشی استفاده می‌کنید؟ لطفاً تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

خروج از نسخه موبایل