نماد سایت مجله آنلاین

افتتاح دوره آموزشی ویژه تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

افتتاح دوره آموزشی ویژه تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، زهرا ملأ محمد علیان مهریزی رئیس مؤسسه علمی‌کاربردی جمعیت هلال‌احمر گفت: تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر به عنوان خط مقدم فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر شناخته می‌شوند و در حوادث سازمان امداد و نجات هدایت این تیم‌ها را بر عهده دارد.

وی در ادامه بیان کرد: ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به این تیم‌ها باعث حرفه‌ای عمل کردن در حوادث می‌شود و این آموزش‌ها بر عهده مؤسسه علمی‌کاربردی جمعیت هلال‌احمر است و هر چه این تیم‌ها آموزش‌های بهتری را ببینند می‌توانند در عملیات‌ها خیلی بهتر عمل کنند.

مهریزی در ادامه بیان کرد: فردا شنبه ۲۲ آنلاین ماه برنامه دوره آموزشی ویژه تیم‌های واکنش سریع در مؤسسه علمی‌کاربردی جمعیت هلال‌احمر آغاز می‌شود و متولی اصلی برنامه سازمان امداد و نجات و مجری برنامه مؤسسه علمی‌کاربردی هلال‌احمر ایران است.

وی افزود: در این دوره ۶ تا ۸ تک پودمان اجرا می‌شود و در پایان دوره گواهی گذراندن دوره تک پودمان در حوزه‌های تخصصی خود از سوی دانشکده جامع علمی‌کاربردی صادر می‌شود که مورد تأیید دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها ویژه و ترکیبی از علم و عمل است. این دوره آموزشی تیم‌های واکنش سریع برای ۴۵۰۰ نفر از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رئیس مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر ادامه داد: سنجش فیزیکی و جسمانی توسط مربیان در سازمان امداد و نجات و مؤسسه علمی‌کاربردی انجام می‌شود. اولین پودمانی که این افراد می‌گذرانند پودمان کمک‌های اولیه و مراقبت‌های ویژه و کمک‌های پزشکی است و شامل ۱۹۰ ساعت آموزش است. این افراد احتمالاً در محیط بیمارستان هم حضور داشته باشند و کاملاً مهارت آموزی کنند.

وی افزود: دوره تک پودمان اول ۵ هفته به طول می‌انجامد و دوره‌های دیگر شامل آشنایی با فدراسیون جهانی و قواعد و قوانین امداد و نجات در سطح بین‌المللی، فنون امدادی، امدادرسانی در محیط‌های ویژه مثل کوهستان، جاده، دریا و خشکی، دوره‌های غواصی، حمل مصدوم در هوا، دریا و خشکی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این این دوره‌ها افزایش آمادگی و ارزیابی خطر و سانحه در تمام مأموریت‌ها است. امیدواریم با این آموزش‌ها شاهد تحول در فاز اجرایی عملیات‌های امداد و نجات باشیم.

به گفته مهریزی؛ در این دوره رویکرد هلال‌احمر رعایت استانداردهای آموزشی در سطح جهانی است و با رویکرد مهارت محوری و اشتغال‌زایی اجرا می‌شود.

مهریزی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که این افراد در محیط‌های داخلی و خارجی بتوانند امدادرسانی کنند. آموزش زبان انگلیسی تخصصی مرتبط با همان دوره هم برای شرکت کنندگان این دوره در نظر گرفته شده است.

خروج از نسخه موبایل