مجله کسب و کار

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه برای 4 نفر

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه برای 4 نفر

کوکو سبزی یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است که تقریباً در منوی اکثر بانوان ایرانی جایگاهی ثابت دارد. در مطلب زیر قدم به قدم طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای 4 نفر را یاد گرفتیم. اگر علاقه مند به آشپزی هستید با کارمادیو همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای ۴ نفر

سبزی کوکویی ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ تا ۳ عدد
سیر ۱ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و پاپریکا به مقدار کافی

نارگیل سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای خاورمیانه است که در کشور ما نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مراحل و طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای 4 نفر

گام اول

برای تهیه کوکو سبزی ساده برای ۴ نفر خوشمزه ابتدا کوکو سبزی را تمیز کرده و بشویید سپس در آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود. بعد از برداشتن مقدار زیادی آب از سبزی، آن را خوب برش می دهیم.

مرحله دوم

می توانید از نارگیل خام استفاده کنید یا بعد از کمی پختن و خنک شدن آن را به مواد نارگیل اضافه کنید. حتی در پایان طعم کاکائو سبز تغییر نمی کند.

مرحله سوم

هنگامی که سبزیجات را خرد کردید، آنها را در یک کاسه بزرگ قرار دهید، سپس تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه شکسته و مقداری نمک، فلفل و پاپریکا به آن اضافه کنید. در مرحله بعد طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای 4 نفر سیر را خرد کرده و به آن تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را با سایر مواد خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و تخم مرغ ها هم نزنند. سپس مخلوط تخم مرغ را با کاکائو سبزی به کاسه اضافه کنید.

گام پنجم

زمان آن است که مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. در دستور تهیه کوکو سبزی ساده برای 4 نفر یک تابه مناسب انتخاب کنید و داخل آن روغن بریزید. سپس مخلوط شکلاتی را در آن بریزید و به طور یکنواخت کف تابه پخش کنید.

مرحله ششم

در این مرحله باید تابه را روی حرارت ملایم نگه دارید و درب آن را ببندید تا کوکو خوب خیس بخورد. بعد از اینکه ته کوکو سبز خوب سرخ شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

در پایان دستور نارگیل سبزی ساده برای 4 نفر، وقتی دو طرف سبزی نارگیل خوب پخته شد، آن را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دلخواه خود قرار دهید و با نان یا برنج سرو کنید و تزیین کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه برای 4 نفر
طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه برای 4 نفر

نکات مهم در طرز تهیه کوکوی گیاهی خوشمزه برای 4 نفر

اگر کاکائوی گیاهی شبیه فینگر فود می خواهید، می توانید از قارچ فلزی برای کباب کردن استفاده کنید. برای این کار باید قالب را چرب کنید و داخل قابلمه بیندازید تا داغ شود.

سپس داخل قالب را با قاشق پر می کنیم و صبر می کنیم تا یک طرف کوکو سرخ شود، سپس از قالب خارج می کنیم و آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. در این روش تکه های کوکو سبزی به یک شکل و اندازه هستند.

هنگام ریختن مایه کوکو باید روغن داخل ماهیتابه داغ باشد تا هنگام برگرداندن آن نریزد.

برای اینکه سبزی نارگیل خوشمزه تر شود، می توانید آنها را کمی سرخ کنید تا آب اضافی آن تبخیر شود. برای تهیه کیک سبزیجات از قالب های مختلفی می توان استفاده کرد.

دکمه بازگشت به بالا