نماد سایت مجله آنلاین

چگونه چربی روی کابینت ام دی اف را پاک کنیم

تقریبا هیچ راهی وجود ندارد که از پخش شدن روغن در آشپزخانه جلوگیری کنیم تا کابینت‌ها و وسایل دیگر آلوده نشوند. اما راه‌های بسیاری وجود دارد که لکه‌های روغن و چربی را به آسانی و سادگی پاک کنیم و درخشندگی را به آشپزخانه و کابینت‌ها برگردانیم. دیگر نگران چربی و لکه‌های روغن روی کابینت نباشید چون می توانید با چند ماده ی دم دستی و ساده که در هر خانه‌ای وجود دارد استفاده کنید و کابینت هایی براق و تمیز داشته باشید.

آشپزخانه، محلی برای پخت‌وپز و آماده‌سازی مواد غذایی برای طبخ است. به همین دلیل در آشپزخانه روغن، بخار و گرمای بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر خانه وجود دارد؛ تا جایی که لکه های چربی و بخار در همه جای آشپزخانه به خصوص بر روی کابینت ها دیده می شوند. از آن جایی که کابینت ها بخش بزرگی از آشپزخانه را تشکیل می دهند و به راحتی و سریع شسته نمی شوند، پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف یا کابینت فلزی به یک معظل اساسی برای بانوان و صاحبان آشپزخانه های بزرگ تبدیل می شود.

البته اگر راه از بین بردن چربی روی کابینت را بلد باشید، پاک کردن چربی کابینت کار چندان سختی هم نیست؛ اگر قصد تمیز کردن آشپزخانه را دارید تا انتهای این مطلب با همراه باشید تا با 5 ترفند عالی تمیز کردن چربی کابینت آشنا شوید.

پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی

در ابتدا با پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی شروع می کنیم؛ چرا که این کار بسیار راحت و کم دردسر است. کابینت‌های فلزی یکی از پرکاربردترین انواع کابینت هستند که قیمت مناسب‌تری هم دارند. پس این نکته مهم است که بدانیم چربی روی کابینت فلزی را چگونه پاک کنیم.

برای تمیز کردن لکه‌های چربی از روی کابینت‌های فلزی ابتدا باید گرد و خاک روی سطوح کابینت را پاک کنید. سپس کافیست که یک حوله را خیس کرده، مقدار کمی مایع ظرفشویی بر روی حوله بریزید و حوله را بر روی قسمت روغنی کابینت فلزی بکشید تا لکه پاک شود.

اگر لکه های چربی روی کابینت فلزی شما کمی قدیمی تر هستند با یک اسکاچ نسبتا نرم همین کار را انجام دهید تا لکه ها پاک شوند؛ دقت کنید که اگر اسکاچ شما زبر و ضخیم باشد و یا اسکاچ را با فشار زیاد بر روی کابینت بکشید ممکن است به لایه ی رنگ روی کابینت آسیب وارد شود.

پس از اینکه از پاک شدن لکه روغنی از روی کابینت مطمئن شدید با استفاده از یک دستمال مرطوب مجددا کابینت ها را تمیز کنید و سپس با یک دستمال دیگر کابینت‌ها را خشک کنید.

شامپو فرش یکی دیگر از محلول‌هایی است که برای پاک کردن چربی روی کابینت‌های فلزی کاربرد دارد. برای این کار مقداری از شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و با استفاده از یک اسفنج، چربی روی سطوح کابینت را از بین ببرید. با توجه به اینکه کابینت‌های فلزی قابلیت زنگ زدن دارند، باید حتما پس از شست‌وشو با یک دستمال مخصوص خشک شوند.

چگونه لکه روغن را از روی چوب پاک کنیم؟

اگر کابینت های شما چوبی یا ام دی اف هستند، حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که چگونه چربی روی کابینت ام دی اف را پاک کنیم؟

کابینت‌های چوبی از زیباترین و شیک‌ترین مدل‌های کابینت برای آشپزخانه هستند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند. البته جنس چوب به دلیل ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاص تر، نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد؛ پس برای تمیز کردن کابینت چوبی نمی‌توان از هر روشی استفاده کرد. با فراگیری روش هایی برای پاک کردن لکه چربی از روی چوب دیگر نگران لکه های روغنی در هنگام آشپزی کردن نباشید؛ در انتهای مراحل در تمام روش های زیر فراموش نکنید که خشک کردن کابینت ها یک امر ضروری و مهم است تا کابینت های چوبی شما آسیب نبینند.

1- مواد طبیعی و تمیز کردن چربی کابینت

در اولین قدم برای پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف از مواد طبیعی به جای پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید. این پاک کننده های طبیعی کابینت چوبی عبارتند از:

بین همه موارد نام برده شده، سرکه و آب یکی از ساده‌ترین و در دسترس ترین محلول‌ها برای از بین بردن چربی روی کابینت ام دی اف است. برای درست کردن این محلول، نصف لیوان سرکه سفید را به نصف لیوان آب گرم اضافه کنید. محلول ترکیب شده را در یک ظرف افشانه بریزید و با اسپری روی یک دستمال تمیز، لکه‌های چربی روی کابینت‌ها را پاک کنید و سپس با حوله ی مرطوب مجددا سطح کابینت را تمیز نمایید.

به‌ یاد داشته باشید هرگز محلول سرکه سفید و آب را به‌ طور مستقیم روی سطح کابینت اسپری نکنید؛ چرا که ترکیبات موجود در سرکه قابلیت خراب کردن و از بین بردن بافت‌های چوبی را دارد.

3- جوش شیرین، پاک کننده قوی چربی کابینت

درست کردن خمیر جوش شیرین نیز یک راه خانگی ساده و موثر برای از بین بردن چربی کابینت ام دی اف است. مقداری از جوش شیرین را در کمی آب بریزید تا حالت خمیر مانندی بگیرد. سپس خمیر به دست آمده را روی بخش‌هایی از درب‌ها، سطوح و که به چربی آلوده شده‌اند بمالید. بعد از مدت 10 دقیقه با کمک یک حوله مرطوب، جوش شیرین را پاک کرده و با کمک یک دستمال مرطوب دیگر کابینت‌ها را کاملا تمیز کنید. سپس با استفاده از یک دستمال یا حوله خشک نم و رطوبت به جا مانده را پاک کنید.

یکی از مزیت‌های استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف این است که هیچ آسیبی به طبیعت نمی‌زند و ماده‌ای شیمیایی نیست. همچنین استفاده از جوش شیرین برای همه اعضای خانواده به دلیل نداشتن بو امکان‌پذیر است و باعث بروز حساسیت و آلرژی نمی‌شود.

4- خمیر دندان و پاک کردن لکه چربی از روی چوب

خمیر دندان برای پاک کردن چربی‌های قدیمی و کهنه ای که روی درب‌ها، دستگیره‌ها و ‌ باقی‌ مانده‌اند بسیار مفید است. در استفاده از خمیر دندان 2 نکته بسیار مهم وجود دارد که باید رعایت شود؛ نکته اول اینکه خمیر دندان یک گزینه مناسب برای پاک کردن همه چربی‌ها از روی کابینت نیست و فقط برای لکه های قدیمی و ماندگار کاربرد دارد. نکته دوم اینکه برای پاک کردن چربی نباید کل سطح کابینت را به خمیر دندان آغشته کنید. بهتر است خمیر دندان را فقط روی لکه‌های باقی مانده قرار دهید و آن‌ها از بین ببرید.

برای تمیز کردن کابینت با استفاده از خمیر دندان به یک حوله مرطوب و یک حوله خشک نیاز دارید. مقدار مناسبی از خمیر دندان را به مدت 5 دقیقه روی لکه چربی‌ها بگذارید و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را پاک کرده و سپس خشک نمایید.

5- اسپری پاک کننده چربی، بهترین راهکار پاک کردن چربی کابینت چوبی سفید

اگر حوصله ی انجام روش های بالا را ندارید، استفاده از مواد شیمیایی مثل انواع اسپری پاک کننده چربی، بهترین راه پاک کردن چربی از روی کابینت به خصوص کابینت های رنگ روشن است.

ابتدا مقداری از این مواد را روی قسمت‌هایی که لک چربی دارند اسپری کنید و سپس با استفاده از یک دستمال تمیز لکه را پاک و خشک نمایید. البته برای این که کابینت های تان تا حد امکان آسیب کمتری ببینند، بهتر است مواد شیمیایی را بر روی حوله اسپری کرده و سپس لکه های چربی روی کابینت ام دی اف سفید را با همان حوله پاک کنید؛ این روش اگر چه زمان بیشتری می برد اما حداقل آسیب را به کابینت ها می رساند.

پاک کردن چربی کابینت در تجهیز یراق

کابینت‌ها بخش بزرگی از آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند و در دکور و زیبایی محیط تاثیرگذارند. پاک کردن چربی از روی چوب چندان هم کار مشکلی نیست. در این مقاله ترفند‌های جالب و ساده ای برای تمیز کردن چربی‌ها از سطح کابینت آموزش دادیم و اکنون دیگر می‌دانیم که چگونه لکه های سخت و ماندگار روغن را از روی کابینت پاک کنیم.

با تمیز نگه داشتن کابینت ها و ، نه تنها تهیه غذا و نوشیدنی ساده تر و لذت بخش خواهد شد بلکه آشپزخانه به محیطی دلنشین برای جمع شدن اعضای خانوادهتبدیل می شود. پس اگر آشپزخانه شما نیاز به پاکیزگی و درخشندگی دارد همین حالا دست به کار شوید و با استفاده از راهکارهای گفته شده یک فضای ایده‌آل در آشپزخانه ایجاد کنید.

شما چه راه حل دیگری را برای تمیز کردن و از بین بردن چربی‌های آشپزخانه به نظرتان می‌رمراقبت از کابینت ام دی اف در برابر لکه های چربی

با این که کابینت ام دی اف و لکه های چربی دو ترکیبی هستند که هیچ صاحب خانه ای دوستشان ندارد اما واقعا جلوگیری از ایجاد لکه های روغنی بر روی اجاق گاز و کابینت ها بدون پاک کردن چربی روی کابینت هنگام آشپزی کردن اجتناب ناپذیر است. با گذشت زمان، این لکه ها جلوه زشتی به آشپزخانه می ‎دهند. مناطقی که بیشتر تحت تاثیر این لکه های روغنی هستند عبارتند از :کابینت آشپزخانه، هود و اجاق گاز. تمیز کردن این لکه های روغنی از روی وسایل آشپزخانه به وسیله یک دستمال خشک و یا مرطوب، تنها منجر به اتلاف وقت و انرژی می ‎شود. بسیاری از پاک کننده های شیمیایی نیز در ترکیب با گرد و غبار موجود بر روی وسیله مورد نظر، کارآیی ندارند و علاوه بر این، پاک کننده های حاوی آمونیاک برای سلامتی مضرند.

تکنیک های اصلی و موثر پاک کردن چربی روی کابینت ام دی اف

نکات مهم درمورد پاک کردن چربی روی کابینت

سایر موارد کاربردی برای پاک کردن چربی روی کابینت ام دی اف

استفاده از جوش شیرین برای مراقبت از کابینت ام دی اف

برای از بین بردن لکه های سخت یک لیوان آب ولرم به اندازه (۲۴۰ میلی لیتر) را با یک لیوان جوش شیرین مخلوط کرده تا به شکل خمیر در بیاید سپس خمیر را با استفاده از یک پارچه و یا یک اسفنج روی لکه ها بمالید و با یک پارچه تمیز خمیر را از روی سطوح پاک کنید.

مخلوط سرکه و آب برای مراقبت از کابینت ام دی اف

برای پاک کردن سطوح چربی مقدار مساوی سرکه و آب ولرم را با هم مخلوط کنید و درون یک آب پاش(اسپری) بریزید و روی لکه ها بپاشید سپس ۵ دقیقه صبر کنید تا مخلوط سرکه لکه ها را در خودش حل کند. در آخر سطوحی را که روی آن سرکه پاشیده اید، را با پارچه نمدار پاک کنید و برای خشک کردن آن از یک پارچه خشک استفاده کنید.

برای اینکه سطوح فلزی شما لکه دار نشود و سطوح فلزی براقی داشته باشید، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را به یک تکه پارچه نرم و یا پنبه آغشته کنیدو روی سطوح فلزی بکشید. می توانید به جای روغن زیتون از جلا دهنده های فلزی استفاده نمایید.

سایر نکات برای مراقبت از کابینت ام دی اف

به خواندن ادامه دهید:

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می توانید با شماره تماس گرفته، از مشاوره واتس‌اپی استفاده کرده یا از طریق فرم زیر با ما جلوگیری از ایجاد لکه های روغنی بر روی اجاق گاز هنگام آشپزی کردن اجتناب ناپذیر است . با گذشت زمان ، این لکه ها جلوه زشتی به آشپزخانه می ‎دهند . مناطقی که بیشتر تحت تاثیر این لکه های روغنی هستند عبارتند از :کابیت ، هود و اجاق گاز . تمیز کردن این لکه های روغنی از روی وسایل آشپزخانه به وسیله یک دستمال خشک و یا مرطوب ، تنها منجر به و انرژی می ‎شود . بسیاری از پاک کننده های شیمیایی نیز در ترکیب با گرد و غبار موجود بر روی وسیله مورد نظر، کارآیی ندارند و علاوه بر این، پاک کننده های حاوی آمونیاک برای سلامتی مضرند . در این قسمت از به راهکار های مناسب برای تمیز کردن لکه های روغنی ایجاد شده بر روی وسایل آشپزخانه خواهیم پرداخت . تکنیک های اصلی و موثر 1. یک دستمال کاغذی را به کمی روغن معدنی آغشته کنید. 2. سطح روغنی هود و اجاق گاز خود را با این دستمال کاغذی تمیز کنید تا لکه های روغن از بین بروند. در صورت وجود غلظت بالای مواد روغنی و دیگر مواد ترکیب شده با روغن، می ‎توانید مقداری را به روغن معدنی اضافه کرده و روی نواحی مورد نظر بمالید . 3. با استفاده از یک دستمال کاغذی دیگر سطح مورد نظر را دوباره تمیز کنید تا روغن به جا مانده روی آن پاک شود ، این امر به شما در تمیز کردن آسان تر وسیله مورد نظر در دفعات بعدی کمک زیادی خواهد کرد و باعث می‎ شود که سطح مورد نظر براق تر به نظر برسد . 4. سپس مقادیر مساوی آب گرم و سفید را با هم ترکیب کنید . 5. به وسیله یک دستمال پارچه ای و یا اسفنج ، کابینت های آشپزخانه خود را با این محلول تمیز کنید و لکه های سبک روغن ایجاد شده بر روی آن ها را از بین ببرید . برای لکه های سرسخت تر، به طور مستقیم از سرکه سفید استفاده کنید و در آخر با استفاده از یک دستمال مرطوب با آب سرد ، سطوح مورد نظر خود را تمیز کنید . 6. همچنین می ‎توانید برای تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه خود، از ترکیب آب گرم و جوش شیرین استفاده کنید و برای استفاده از این روش کافیست که مقداری آب را درون قابلمه بجوشانید و سپس جوش شیرین را در اندازه کوچک به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند و سپس فیلتر هود را درون آن فرو کرده و با یک دستمال آن را تمیز کنید . 7. اگر مواد روغنی به خوبی پاک نشده اند ، این فرایند را تکرار کنید و در آخر فیلتر هود را با آب داغ بشویید . فن اگزوز، اجاق گاز و کابینت های آشپزخانه خود را نیز می ‎توانید با استفاده از یک دستمال پارچه ای و محلول آب گرم و جوش شیرین تمیز کنید . اگر روغن معدنی در دسترس ندارید ، می ‎توانید از روغن های گیاهی نیز به همین روش استفاده کنید . روغن گیاهی ماده ای ایمن و موثر و طبیعی برای تمیز کردن وسایل از جنس استیل ضد زنگ و چوبی از لکه های روغن است . با این حال استفاده از روغن معدنی برای تمیز کردن سطوح مورد نظر بهتر است زیرا با استفاده از روغن گیاهی ممکن است وسایل آشپزخانه تان بعد از مدتی زرد رنگ و چسبناک شوند . راه آسان دیگر برای خلاص شدن از شر لکه های روغن آشپزخانه شامل استفاده از خمیر جوش شیرین و پراکسید هیدروژن به عنوان ماده ای چربی زدا به ویژه برای تمیز کردن هود می ‎باشد . علاوه بر این، ترکیب لیمو و تاثیر به سزایی در از بین بردن لکه های چربی دارند . صابون ظرفشویی محصولی قلیایی است که در ترکیب با آب گرم خاصیت چربی زدایی خواهد داشت. سینک ظرفشویی خود را با آب داغ شیر پر کنید، یک قاشق غذاخوری ظرفشویی در آن بریزید و با استفاده از اسفنج و ایجاد حرکت های دایره ای، لکه های روغن ایجاد شده بر روی کابینت های خود را پاک کنید. سپس با استفاده از آب سرد کابینت های خود را بشویید . کابینت های فلزی و کیفیت پایین در صورت شستشو زیاد رنگ خود را از دست می ‎دهند و یا دچار زنگ زدگی می ‎شوند ، بنابراین خشک کردن آن ها به اندازه تمیز کردنشان از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از تمیز کردن کابینت های خود، با استفاده از روغن های گیاهی مانند ، روغن بلوط، کاج ، افرا و سایر روغن های دیگر از کابینت های خود محافظت کنید واز ایجاد آلودگی های بعدی بر روی آن جلوگیری کنید . روشی برای از بین بردن لکه های روغنی 1. برای نظافت و پاک کردن لکه های روغنی از سطح دیوار مسیر روغن پاشیده شده روی دیوار را مشخص کنید و لکه ها را در جهتی که پاشیده شده اند، پاک کنید زیرا این کار سبب راحت پاک شدن لکه ها می شود. 2. با یک پارچه نرم با قدرت جذب بالا که روی دیوار خراشیدگی ایجاد نمی کند ، روغن و دیگر لکه ها را پاک کنید. 3. پارچه را از یک سمت دیوار به سمت دیگر و یا از بالا به پایین بکشید و از دایره ای پاک کردن سطوح خوداری کنید. در هر بار آشپزی بلافاصله سطوح را با دستمال پاک کنید. 4. پس از هر بار تمیز کردن سطوح فلزی آن را با یک دستمال خشک به طور کامل پاک کنید زیرا آب می تواند به مرور زمان باعث نابودی فلز شود. سایر موارد کاربردی برای از بین بردن آلودگی های آشپزخانه موم شمع : با استفاده از موم شمع قادر به پاک کردن بسیاری از آلودگی های ایجاد شده بر روی کاشی و سرامیک های آشپزخانه خود خواهید بود . آب برنج : استفاده از آب برنج برای از بین بردن لکه های چربی ایجاد شده بر روی اجاق گاز ، روشی آسان و اقتصادی و سازگار با محیط زیست است . کافی است که را بر روی سطح اجاق گاز خود مالیده و اجازه دهید تا خشک شود و سپس لکه های موجود بر روی اجاق را با استفاده از یک دستمال مرطوب به راحتی پاک کنید . مواد شوینده : مخلوط آب گرم و مواد شوینده در تمیز کردن لکه های روغن بسیار موثر است اما مراقب باشید زیرا ترکیب شیمیایی این مواد ممکن است باعث آسیب رسیدن به پوستتان شود . لیمو و جوش شیرین : ترکیب لیمو و جوش شیرین، ترکیبی عالی برای از بین بردن لکه های چربی تازه ایجاد شده هستند . آب گرم : اگر تازه است ، می ‎توانید با استفاده از آب گرم، لکه های چربی را بلافاصله از روی اجاق، کف و یا سایر وسایل آشپزخانه پاک کنید . استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن لکه های روغنی همانطور که در بخش رازهای نمناک گفته ایم برای از بین بردن لکه های سخت یک لیوان به اندازه (240 میلی لیتر) را با یک لیوان جوش شیرین مخلوط کرده تا به شکل خمیر در بیاید سپس خمیر را با استفاده از یک پارچه و یا یک اسفنج روی لکه ها بمالید و با یک پارچه تمیز خمیر را از روی سطوح پاک کنید. مخلوط سرکه و آب برای پاک کردن سطوح چربی برای پاک کردن سطوح چربی مقدار مساوی سرکه و آب ولرم را با هم مخلوط کنید و درون یک آب پاش(اسپری) بریزید و روی لکه ها بپاشید سپس 5 دقیقه صبر کنید تا مخلوط سرکه لکه ها را در خودش حل کند. در آخر سطوحی را که روی آن سرکه پاشیده اید، را با پارچه نمدار پاک کنید و برای خشک کردن آن از یک پارچه خشک استفاده کنید. جلا دادن روی سطوح فلزی با استفاده از برای اینکه سطوح فلزی شما لکه دار نشود و سطوح فلزی براقی داشته باشید ، یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را به یک تکه پارچه نرم و یا پنبه آغشته کنیدو روی سطوح فلزی بکشید . می توانید به جای روغن زیتون از جلا دهنده های فلزی استفاده نمایید. سایر نکات برای رفع لکه های چربی حداقل هر دو هفته یک بار هود آشپزخانه خود را تمیز کنید تا از جمع شدن لکه های چربی و خاک برکابینت ام دی اف (MDF) در ایران طرفداران بسیاری دارد، با این حال ممکن است در تمیز کردن این نوع کابینت کمی دچار تردید شوید، چرا که جنس ام دی اف نباید در تماس مستقیم با آب قرار گیرد و ممکن است سطح رویی کابینت، درخشش و زیبایی ظاهری آن از بین برود. در این مقاله قصد داریم ساده‌ترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف که به آن آسیبی نمی‌رساند را به شما معرفی کنیم تا کابینت آشپزخانه‌تان تمیز و درخشان شود.

اهمیت تمیز کردن کابینت ام دی اف

معمولا در تمیز کردن آشپزخانه به آخرین مسئله‌ای که توجه می‌کنیم، تمیز کردن کابینت‌ها است، چرا که تمیز کردن کابینت دشوار به نظر می‌رسد. در این صورت گرد و غبار، چربی و دوده روی سطح کابینت قرار می‌گیرد و ماندگار می‌شود و تمیز کردن آن مشکل می‌گردد. از این رو بهتر است حداقل هر هفته یک بار روی کابینت را گردگیری کنید تا تمیز کردن آن به اقدامی دشوار تبدیل نشود.

جنس ام دی اف به گونه‌ای است که به سادگی با چربی و دوده کثیف می‌شود. معمولا سطح این نوع کابینت‌ها یک روکش مخصوص قرار دارد تا در ارتباط با آب یا رطوبت، آسیب کمتری ببیند. با این حال توصیه می‌کنیم به منظور محافظت ار کابینت ام دی اف، آن را خیس نکنید تا عمر طولانی و ظاهری زیبا و درخشان داشته باشد.

دستگیره در اهرمی یکی از بخش ‌های مهم درب به شمار می ‌رود و توجه به طرح و مدل و جنس آن از جهات بسیاری حائزاهمیت است.

  1. کابینت را گردگیری کنید

بهترین و ساده‌ترین روش محافظت از کابینت ام دی اف و تمیز کردن آن بدون دردسر، گرگیری در مدت زمان کوتاه است. از این جهت بهتر است پیش از آنکه گرد و غبار و چربی روی کابینت ام دی اف ثابت باقی بماند و تمیز کردن آن دشوار شود، حتما هفته‌ای یک بار آن را با یک دستمال نخی و تمیز گردگیری کنید.

  1. از ترکیب مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌های و دوده از روی کابینت ام دی اف، استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و آب است. از این رو مقداری مایع ظرفشویی را در یک ظرف آب ولرم بریزید و آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

در مرحله بعد یک اسفنج را به این ترکیب آغشته کنید و آب آن را کامل بگیرد تا کمی مرطوب بماند و به کابینت آسیب نرساند. سپس سطح کابینت را تمیز کنید و در پایان یا یک دستمال نخی رد رطوبت اسفنج را پاک کنید. در صورتی که رد رطوبت دستمال را پاک کنید، پاک کردن لکه‌های آب و مواد شوینده از پاک کردن گرد و غبار سخت‌تر می‌شود.

  1. از دستمال مرطوب استفاده کنید

در صورتی که می‌خواهید گرد و خاک را از روی کابینت ام دی اف پاک کنید، نیازی به ترکیب مایع ظرفشویی و آب یا دیگر مواد شوینده نیست. از این رو یک دستمال نخی را بردارید و کمی آن را مرطوب کنید.

هنگامی که کابینت را با دستمال مرطوب پاک کردید، حتما با یک دستمال خشک دیگر، رد رطوبت روی کابینت را پاک کنید. توصیه می‌کنیم از دستمال‌های نخی و نرم استفاده کنید تا روی سطح کابینت خراش ایجاد نشود.

  1. از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید

در صورتی که کابینت ام دی اف سفید دارید و می‌خواهید سطح آن درخشان و سفید باقی بماند، از ترکیب ساده آب و سرکه استفاده کنید. سرکه به درخشش کابینت سفید کمک می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از ترکیبات و مواد شوینده شیمیایی نیست. توصیه می‌کنیم پس از آنکه با ترکیب سرکه و آب کابینت را تمیز کردید، آن را با یک دستمال تمیز، خشک کنید.

  1. لکه کابینت ام دی اف را پاک کنید

در صورتی که روی کابینت لکه چربی با مواد غذایی ایجاد شده است، نگران نشوید، چرا که پاک کردن آن بسیار ساده است. از این جهت شما می‌توانید مقداری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر جوش شیرین حاصل شود.

خمیر جوش شیرین را روی لکه کابینت بزنید و کمی صبر کنید تا کاملا خشک شود.  هنگامی که خمیر جوش شیرین خشک شد، آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. سپس رد رطوبت را با یک ، خشک کنید. در این صورت لکه‌های کابینت ام دی اف به سادگی پاک می‌شود و کابینتی تمیز و درخشان در اختیار خواهید داشت.

روی آن جلوگیری شود . در حالت ایده آل فیلتر هود باید ماهی یک بار تمیز شود . برخی از فیلتر ها را می ‎توان در ماشین ظرفشویی شستشو داد . در حین پخت و پز تا جای ممکن ، قابلمه و ماهی تابه را با درشان بپوشانید و دستان چرب خود را به کابینت های اشپزخانه نمالید . برای تمیز کردن سطوح فلزی از برس های سخت و سیمی و حتی اسفنج های زبر استفاده نکنید زیرا سبب خراشیده شدن سطوح فلزی می شود. برای رهایی از شر لکه های روی دیوار لکه ها را سریع پاک کنید . برای پاک کردن سطوح که جای اثر انگشت دارد، از یک پاک کننده غیر کلریدی استفاده کنید.در ارتباط باشید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

سد. پیشنهاد می‌کنیم تجربیات خود را در انتهای همین صفحه با ما و خوانندگان مجله تجهیز یراق به اشتراک بگذارید.

 

خروج از نسخه موبایل