نماد سایت مجله آنلاین

به جای ایمپلنت باسن، عمل تزریق چربی به باسن انجام دهید

چه راه هایی برای افزایش حجم باسن وجود دارد؟

بزرگ کردن باسن و فرم دهی و تناسب آن با اندام بدن همواره امری بوده که  بسیاری بانوان به آن علاقه داشته و یکی از عوامل دخیل در اعتماد به نفس و زیبایی اندام آن ها است. بسیاری از بانوان از اینکه باسن کوچک، تخت یا شل دارند ناراضی هستند. برای افزایش حجم و بزرگ کردن باسن راه های مختلفی مثل عمل زیبایی باسن یا انجام حرکات ورزشی در کنار رژیم غذایی مخصوص وجود دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این راه ها می پردازیم.

استفاده از تمرینات ورزشی برای بزرگ کردن باسن

یکی از روش های بزرگ کردن باسن انجام تمرینات ورزشی است که به طور طبیعی باعث خوش فرم شدن و سایز مناسب می شود. ولی باید توجه داشته باشید که این روش زمان بر بوده و در کنار انجام تمرینات ورزشی باید رژیم غذایی مخصوصی را نیز رعایت کرد و نیاز به پشتکار قوی دارد. انجام حرکات تمرینی مثل اسکات و لانگز پا و رژیم غذایی متعادل مثل سینه مرغ، ماهی، شیک های پروتئینی باید در دستور کار قرار گیرد.

عمل های زیبایی برای بزرگ کردن باسن

امروزه با پیشرفت و ظهور روش های مختلف عمل زیبایی باسن، گرایش افراد به بزرگ کردن باسن افزایش یافته است. عمل زیبایی افزایش حجم باسن روش های متعددی دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی تخصصی هر یک بپردازیم پس با ما همراه باشید.

عمل تزریق چربی به باسن

بهترین روش و پرطرفدارترین روش افزایش حجم باسن و فرم دهی آن، تزریق چربی به باسن است. در تزریق چربی به باسن ابتدا فرد باید عمل پیکرتراشی و تخلیه چربی از بدن انجام دهد. در این روش چربی موضعی خارج شده از بدن فرد خالص سازی شده و به مقدار مناسب به باسن تزریق می شود. پس در گام اول با لیپوماتیک شکم و پهلو و یا لیپوماتیک ران به برداشت و تخلیه چربی پرداخته و سپس همان چربی به باسن تزریق می شود.

کاندیدای مناسب تزریق چربی به باسن

نتایج عمل تزریق چربی به باسن

عمل تزریق چربی به باسن جای برش، زخم و بخیه روی بدن به جای نمی گذارد و سوراخ های کوچک برای ورود کانولا و محل تزریق به طور طبیعی بسته شده و محو می شود. در این عمل با خروج همزمان چربی های شکم و پهلو و تزریق به باسن، رسیدن به به فرم ساعت شنی بسار سریع انجام می شود.

عوارض عمل تزریق چربی به باسن

ماندگاری عمل تزریق چربی به باسن

بعد از تزریق چربی به باسن مقدار کمی از چربی جذب بدن می‌شود و مابقی آن برای فرم دهی و شکل دهی باسن باقی می‌ماند. طول عمر و ماندگاری تزریق چربی به باسن با توجه به شرایط بدنی و سبک زندگی فرد متفاوت است ولی معمولاً از چند سال تا پایان عمر ماندگاری دارد به شرطی که فرد تمرینات ورزشی و رژیم غذایی متناسب را ادامه دهد.

عمل پروتز باسن

کاشت ایمپلنت یا پروتز داخل بافت‌های باسن روش دیگر افزایش حجم باسن است که باعث برجسته شدن و خوش فرم شدن باسن می شود. در این روش با ایجاد برش در چین های طبیعی و بافت چربی باسن، پروتز سیلیکونی زیر بافت چربی قرار می گیرد. پروتز ها خاصیت انعطاف پذیری دارند و در سایزهای مختلف عرضه می شود.

کاندیدای مناسب برای جراحی پروتز باسن

نتایج عمل پروتز باسن

پروتز باسن با ایجاد برش و بخیه روی پوست همراه است زیرا برای جاگذاری پروتز به فضای چند سانتی نیاز است. در این روش برآمدگی بیشتری در قسمت باسن ایجاد می شود و باید از سایز مناسب و سطح پروجکشن و برجستگی مناسب پروتز استفاده کرد.

عوارض عمل پروتز باسن

ماندگاری استفاده از پروتز برای بزرگ کردن باسن

ماندگاری پروتز باسن دائمی بوده و تا زمانی که پروتز ها و ایمپلنت ها داخل باسن دچار پارگی، شکستگی و جابجایی نشوند خاصیت خود را حفظ کرده و باسن فرم و سایز خود را حفظ می‌کند. به طور معمولا عمر 10 تا 20 ساله برای پروتز باسن عنوان می شود. از محدودیت های پروتز باسن می توان به فشار آمدن در حین نشستن و نیاز به رعایت کردن بیشتر است.

تزریق سیلیکون یا ژل به باسن

یکی از روشهای افزایش و بزرگ کردن حجم باسن، تزریق سیلیکون یا ژل به باسن است. خیلی از افراد به دلیل اینکه تزریق ژل روش غیرتهاجمی است و نیاز به جراحی نیست به این روش روی می‌آورند. در تزریق ژل به باسن ابتدا محل تزریق ضدعفونی شده، محل تزریق بی حس شده و در مرحله آخر با سرنگ مخصوص ژل به باسن تزریق می‌کنند. اگر میزان ژل تزریقی بیش از حد مجاز باشد باعث ایجاد توده سفت زیر پوست باسن می شود.

کاندیدای مناسب تزریق ژل به باسن

نتایج تزریق ژل به باسن

چون در تزریق ژل به باسن هیچ جراحی صورت نمی گیرد و برش و بخیه وجود ندارد پس جای هیچ زخم و اثری روی پوست به جای نمی گذارد. مقدار تزریق و محل درست آن بسیار مهم است تا فرم و حجم به طور یکسان در همه نقاط باسن تغییر کند.

عوارض استفاده از سیلیکون ژل برای بزرگ کردن باسن

عوارض تزریق ژل به باسن با وجود روش ساده آن بیشتر است و باید در انتخاب این روش دقت بسیاری کرد.

ماندگاری تزریق ژل به باسن

ماندگاری تزریق ژل یا فیلر به باسن محدود بوده و بین 6 ماه تا 2 سال تخمین زده می شود. عمر این سیلیکون ها و ژل ها بسیار محدود بوده و در خوشبینانه ترین حالت تا دو سال در بدن فرد دوام می آورند.

هزینه تزریق ژل به باسن

عوامل متعددی در تعیین قیمت تزریق ژل یا فیلر به باسن نقش دارند که می ‌توان به مقدار ژل یا فیلر برای تزریق، برند و کیفیت ژل، دستمزد جراح و هزینه های کلینیک و بیمارستان اشاره کرد.

بهترین روش بزرگ کردن و فرم دهی باسن کدام است؟

برای مقایسه و انتخاب بهترین روش بزرگ کردن و افزایش حجم باسن می توان گفت رایج ترین و بهترین روش، تزریق چربی به باسن است. چون در روش تزریق چربی به باسن از چربی های اضافی بدن خود فرد استفاده می شود و سازگاری کامل با بدن فرد داشته و علاوه بر آن با عمل پیکرتراشی و تخلیه چربی، تناسب اندام در دیگر نقاط بدن فرد نیز ایجاد می‌ شود.

بعد از آن لیفت باسن مناسب ترین روش برای فرم دهی و بزرگ کردن باسن است. زیرا جسم و ماده‌ ای خارجی وارد بدن نشده و افتادگی و شل شدگی پوست از بین می‌رود. عمل لیفت باسن پوست و بافت اضافه را از بین برده و نتایج طبیعی به دنبال دارد.

در جایگاه سوم استفاده از پروتز، روش مناسب برای بزرگ کردن باسن است. ولی در انتخاب و خرید نوع پروتز باید احتیاط های لازم صورت گیرد تا از خطرات و اتفاقات احتمالی بعد از کاشت پروتز پیشگیری شود.

و در مرحله آخر تزریق ژل به باسن پیشنهاد می‌شود. همان‌طور که گفته شد سیلیکون ژل عمری محدود داشته و بر اثر ناسازگاری ژل با بدن فرد امکان ایجاد عوارض متعددی برای بسیاری از خانم‌ها به دنبال راهی برای افزایش سایز باسن خود هستند. ایجاد اندام و باسن خوش‌فرم برای افراد زیادی مهم است. پروتز باسن یک راه حل عالی برای بزرگ کردن، سفت کردن و خوش‌فرم کردن باسن است. با این روش باسن حجیم‌تر شده و انحنای بدن بیشتر می‌شود.

اگر باسن شما بسیار کوچک است یا حالت گرد ندارد، می‌توانید از جراحی پروتز باسن استفاده کنید. این جراحی باسن‌های افتاده را خوش‌فرم کرده و باعث برجسته شدن این ناحیه می‌شود. برای انجام این عمل از پروتز استفاده می‌شود. پروتزها از جنس سیلیکون نرم و نیمه جامد هستند. این پروتزها شبیه پروتزهای سیلیکونی هستند، که در عمل استفاده می‌شوند. البته سیلیکون باسن باید بسیار مقاوم‌تر باشد. این پروتزها نباید از جنس ژل باشند. در این صورت با نشستن و فشار روی پروتز احتمال نشتی وجود خواهد داشت.

جراح پلاستیک با ایجاد برش پروتزها را در باسن قرار داده و باعث ایجاد باسن بزرگ و خوش‌فرم می‌شود. به این عمل جراحی گلوتئال نیز گفته می‌شود. در سال‌های اخیر بسیار رواج داشته و تعداد متقاضیان آن تنها در ۱۵ سال ۲۵۲% افزایش داشته است. محبوب‌ترین جراحی‌های مربوط به باسن شامل پروتز باسن، لیفت باسن و تزریق چربی است.

مراحل انجام جراحی پروتز باسن

جراحی زیبایی باسن؛ تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و حدود ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. برای انجام عمل باسن ابتدا دو برش ۷ یا ۸ سانتی‌متری در باسن ایجاد می‌شود. برش‌ها می‌تواند در بالای باسن، پایین یا وسط باسن ایجاد شود. جراح برش را باز کرده و از گیره‌ای برای باز ماندن آن استفاده می‌کند. در این حالت به عضلات باسن و ران دسترسی دارد.

پروتز باسن می‌تواند در دو موقعیت قرار گیرد. این پروتز یا روی عضله باسن بوده و یا داخل عضله گذاشته می‌شود. بیشتر متخصصان جراحی باسن معتقدند، پروتز باسن باید داخل عضله باشد. در غیر این صورت خطر عوارضی مانند خطوط غیر طبیعی روی باسن، افتادگی با گذشت زمان، نازک شدن لایه‌های چربی و ایجاد انقباض کپسولی وجود دارد. منظور از انقباض کپسولی ایجاد بافتی سخت در اطراف پروتز است. این بافت می‌تواند دردناک باشد و شکل طبیعی باسن را از بین ببرد.

زمانی که پروتز در موقعیت مناسب قرار گرفت، ماهیچه و لایه‌های پوست بخیه زده می‌شود. ممکن است پس از جراحی از لباس مخصوصی برای فشار روی باسن استفاده شود. این فشار تورم را کاهش داده و مدت زمان بهبودی را کوتاه می‌کند.

انواع مدل پروتز باسن

دو نوع پروتز باسن یا گلوتئال وجود دارد. این پروتزها یا گرد بوده و یا بیضی هستند. پزشکان زیادی پروتزهای گرد را برای انجام عمل پروتز پیشنهاد می‌دهند. قرار دادن پروتزهای بیضی نسبت به پروتزهای گرد بسیار آسان‌تر است. اما بیشتر بیماران باسن کشیده را نمی‌پسندند. علاوه بر این در صورت چرخیدن پروتزهای بیضی، تغییر شکل در باسن ایجاد می‌شود.

ماندگاری پروتز باسن چقدر است؟

پروتز باسن یک روش دائمی برای بزرگ کردن باسن محسوب می‌شود. میزان موفقیت این جراحی بالا است. البته حدود ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد، نتایج اصلی عمل باسن مشاهده شود. در برخی افراد پس از چند سال امکان جابجایی یا شکستن پروتزها وجود دارد. این افراد برای حفظ نتایج باید دوباره عمل جراحی انجام دهند.

نکات مهم قبل از جراحی پروتز باسن

 

مراقبت‌های بعد از جراحی پروتز باسن

مراقبت‌های پس از عمل پروتز باسن بسیار مهم است. عدم رعایت این موارد و انجام فعالیت‌های شدید می‌تواند، عوارض سنگینی ایجاد کند.

نکته مهم: حتما باید پزشک پس از عمل هر چند وقت یک بار شما را معاینه کند. جراح در صورت مشاهده برخی عوارض مجبور به جراحی دوباره و خارج کردن پروتزها است.

برای پروتز و بزرگ کردن باسن به کدوم دکتر مراجعه کنیم؟

همین الان مشاوره بگیر!

مزایای پروتز باسن

پروتز باسن به ایجاد باسن خوش‌فرم و بزرگ کمک می‌کند. انجام جراحی پروتز باسن می‌تواند برای شخص مزایای زیر را به همراه داشته باشد.

 

مزایای پروتز باسن معایب و عوارض پروتز باسن
سفارشی هستند و با بدن بیمار تناسب دارند عفونت
کاملا طبیعی خونریزی زیاد بعد از عمل
ایجاد اندامی با انحنا و خوش‌فرم درد
روش دائمی زخم
—- تغییر رنگ پوست

مزایا و عوارض پروتز باسن

معایب و عوارض پروتز باسن

انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا میزان رضایت از عمل پروتز باسن را ۹۵.۶% اعلام کرده است. موفقیت این جراحی بالا است؛ اما همانند هر نوع عمل جراحی خطرات و عوارضی در پی دارد. برخی از رایج‌ترین ضررهای پروتز باسن عبارتند از:

اگر مهارت لازم در عمل باسن را نداشته باشد، احتمال ایجاد برخی عوارض وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است، پروتزهای سیلیکونی جابجا شده و از موقعیت خود خارج شوند. این حالت باعث ایجاد ظاهر ناهموار در باسن می‌شود. برای رفع این مشکل نیاز به جراحی است. علاوه بر این مورد عوارض دیگری نیز می‌تواند برای بیمار ایجاد شود. عوارضی مانند:

هزینه جراحی پروتز باسن چقدر است؟

هزینه عمل باسن به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر تجربه جراح پلاستیک موقعیت جغرافیایی بیمارستان در قیمت‌گذاری موثر است. برای تعیین قیمت عمل باسن باید علاوه بر هزینه جراح هزینه‌های دیگر را نیز لحاظ کرد. به عنوان مثال هزینه بیهوشی، اتاق عمل، دستیاران جراح، آزمایش‌ها و داروها به هزینه اصلی اضافه می‌شوند.

عمل پروتز باسن یک جراحی زیبایی محسوب شده و انجام آن هیچ ضرورتی ندارد. به همین دلیل بیمه درمانی هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهد. بنابراین تمام هزینه‌های جراحی باید شخصا پرداخت شود.

هزینه پروتز باسن در سال ۱۴۰۲ بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان تخمین زده شده‌است.

می‌خوای لیفت باسن انجام بدی؟ مشاوره بگیر! کلینیک جراحی زیبایی در ساندیگو بهترین مشاوره را به مراجعه کنندگان خود ارائه میدهند.

عمل پروتز باسن برای چه افرادی مناسب است؟

پروتز باسن برای افرادی که در ناحیه باسن چربی و عضله کافی ندارند، بسیار مناسب است. این پروتزها می‌توانند باسن را برآمده و گرد کنند. این روش برای افرادی که پوست خیلی شل ندارند، می‌تواند گزینه خوبی باشد. به طور کلی افرادی با شرایط زیر می‌توانند، کاندید مناسب برای پروتز باسن باشند.

 

آیا امکان ترکیدن پروتز باسن وجود دارد؟

پروتزهای باسن باید از جنس سیلیکون نیمه جامد باشند. در این حالت احتمال ترکیدن پروتز وجود ندارد. پروتزهایی که از جنس ژل هستند، احتمال ترکیدن و نشتی دارند. این نوع پروتزها نباید در باسن استفاده شوند. به همین دلیل انتخاب درست جراح پلاستیک بسیار مهم است. حتما در جلسه مشاوره با جراح خود در مورد جنس پروتز سوال کرده و موارد مهم را بررسی کنید.

آیا پروتز باسن سایزهای مختلفی دارد؟

پروتز باسن همانند پروتز سینه در اندازه و شکل‌های مختلف وجود دارد. حتی پروتزها می‌تواند به صورت سفارشی برای بیمار طراحی شود. پروتزها در دو مدل بیضی و گرد هستند. جراح برای انتخاب اندازه و شکل مناسب پروتز، معاینه فیزیکی انجام داده و اندازه ماهیچه‌ها را بررسی می‌کند. تراکم و سفتی عضلات عاملی تعیین کننده در ضخامت پروتز است.

استفاده از پروتزهای بزرگ باسن خطرناک است؟

اندازه پروتزهای باسن معمولا از ۱۰۰ سی‌سی تا ۷۱۵ ‌سی‌سی است. هرچه پروتز کوچک‌تر باشد، قراردهی آن برای جراح ساده‌تر است و عوارض کمتری به دنبال دارد. برخی از خانم‌ها در جلسه مشاوره اولیه از پزشک می‌خواهند، سایز باسن خیلی بزرگ شود. اما معمولا جراحان باتجربه پروتزهای بزرگ‌تر از ۳۵۰ سی‌سی را توصیه نمی‌کنند. این اندازه پروتز تقریبا معادل یک و نیم فنجان مایع است.

پروتزهای بزرگ می‌توانند خطرات زیادی برای بیمار داشته باشند، به همین دلیل پزشک حتی با اصرار بیمار هم این کار را انجام نمی‌دهد. پروتزهای بزرگ نیاز به برش‌های بزرگ‌تر دارند. این برش‌ها ممکن است، بعد از جراحی باز شوند. در هنگام خم شدن احتمال باز شدن بخیه‌ها وجود دارد. همچنین امکان جابجایی پروتزها در زیر پوست است. به طور کلی پروتز باسن نچرال گزینه بهتری بوده و تناسب اندام به بهترین شکل رعایت می‌شود.

برای استفاده از پروتزهای بزرگ حتما باید جراحی توسط مجرب انجام شود. پروتز باید به طور کامل در عضله قرار بگیرد و جای هیچ‌گونه خطایی وجود ندارد. در غیر این صورت خطوط پروتز روی باسن دیده می‌شود.

اندازه پروتزهای باسن معمولا از ۱۰۰ سی‌سی تا ۷۱۵ ‌سی‌سی است. هرچه پروتز کوچک‌تر باشد عوارض کمتری به دنبال دارد.

ترکیب عمل پروتز باسن با لیفت باسن برزیلی به چه صورت است؟

جراح می‌تواند، پروتز باسن را با لیفت باسن برزیلی (BBL) ترکیب کند. در این روش چربی‌های اضافی بدن با لیپوساکشن از نواحی دیگر بدن برداشته و به ناحیه باسن منتقل می‌شود. به این تکنیک پیوند چربی، انتقال چربی یا تزریق چربی هم می‌گویند. برخی جراحان پلاستیک معتقدند، این روش ظاهر طبیعی‌تری ایجاد می‌کند.

البته اگر جراح شما تجربه و مهارت کافی داشته باشد، با انتخاب پروتز باسن در اندازه و شکل مناسب می‌تواند شکل طبیعی در باسن ایجاد کند.

تفاوت پروتز باسن با تزریق چربی چیست؟

در عمل پروتز باسن از پروتزهای سیلیکونی برای برجسته کردن و خوش‌فرم کردن باسن استفاده می‌شود. اما در روش تزریق چربی چربی بدن خود شخص کاربرد دارد. در این روش چربی با لیپوساکشن از نواحی دیگر بدن گرفته شده و به باسن تزریق می‌شود.

چرا روش پروتز باسن از روش تزریق چربی بهتر است؟

روش تزریق چربی برای افرادی که از عوارض جراحی پروتز باسن می‌ترسند و می‌خواهند تناسب اندام داشته باشند، مناسب است. اما این نکته را در نظر داشته باشید، که تزریق چربی یا لیفت باسن برزیلی به رفع افتادگی پوست کمکی نمی‌کند. از آن‌جایی که روش تزریق چربی به اندازه پروتز باسن برجستگی ایجاد نمی‌کند، برخی افراد این عمل را در دو مرحله انجام می‌دهند. همچنین در افرادی که بسیار لاغر هستند و چربی کافی ندارند، نمی‌توان از روش تزریق چربی استفاده کرد.

بزرگ کردن باسن با ورزش ممکن است؟

ورزش در طولانی مدت می‌تواند به خوش‌فرم شدن عضلات باسن کمک کند. بدون شک تاثیرات جراحی به طور قابل توجهی بیشتر بوده و در عرض چند ماه می‌توان آثار آن را مشاهده کرد. اما بزرگ کردن باسن با ورزش نیاز به تمرین طولانی مدت دارد. مزیت این روش این است، که دیگر خطرات و عوارض جراحی شمارا تهدید نمی‌کند و به سالم‌ترین شکل می‌توانید باسن خود را بزرگ و خوش‌فرم کنید.

انجام ورزش‌هایی که شکم را هدف قرار می‌دهند، به تقویت عضلات باسن نیز کمک می‌کنند. حرکاتی مانند اسکوات در بزرگ شدن و لیفت باسن بسیار موثر است. در کلیه حرکاتی که نیاز به بالا بردن پا دارد، فشار و کششی به عضلات باسن وارد شده و تاثیر مثبتی در این ناحیه می‌گذارد.

بهترین روش برای بزرگ کردن، سفت کردن وخوش‌فرم کردن باسن چیست؟

اگر به دنبال روش‌های سالم و بدون عوارض برای خوش‌فرم کردن باسن هستید، انجام مداوم ورزش می‌تواند بسیار مفید باشد. در روش‌های مختلف جراحی باسن، پزشک با توجه به اندام و انتطارات شما بهترین روش بزرگ کردن باسن را پیشنهاد می‌دهد. اگر به دنبال ظاهری طبیعی و نچرال هستید، تزریق چربی مناسب است. اما برای برجسته کردن باسن به شکل مشخص‌تر گزینه پروتز باسن می‌تواند گزینه بهتری باشد.

چگونه بهترین جراح پلاستیک را برای جراحی پروتز باسن پیدا کنیم؟

یک جراح پلاستیک مجرب قبل از اقدام برای جراحی پروتز باسن براساس عواملی مانند موارد زیر برای این عمل تصمیم می‌گیرد.

با بررسی این عوامل جراح برای عمل پروتز اقدام می‌کند. حتما در جلسه مشاوره از جراح بخواهید، نمونه پروتز باسن و عکس قبل و بعد بیماران خود را نشان دهد. مجوزهای جراحی را بررسی کرده تا مطمئن شوید، آموزش لازم را برای جراحی گذرانده است.

برای انتخاب می‌توانید به لیست جراحان در سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو امکان مشاوره تلفنی با پزشکان برای شما مهیا شده است. در مشاوره با پزشکان می‌توانید، سوالات و نگرانی‌های خود را با جراح در میان گذاشته و از راهنمایی پزشکان باتجربه و حاذق استفاده کنید.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

برچسب‌های مرتبط: منبع: فرد وجود خواهد عموما همه افراد صرف نظر از جنسیت، همواره به دنبال زیباتر کردن اندام خود هستند که البته این گرایش در بین بانوان به شکل قوی تری دیده می شود. پناه بردن به رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی، معمول ترین کارهایی است که افراد از آن ها برای داشتن اندامی زیبا کمک می گیرند. اما گاهی فرم دهی به یک عضو خاص با این نوع کارها، انجام نمی شود. به عنوان مثال، باسن یکی از اعضای بدن است که فرم دهی به آن از طریق ورزش، شاید در طولانی مدت امکان پذیر باشد و حتی ممکن است این ورزش ها هیچ وقت کارساز نباشند.

امروزه روش هایی تحت عنوان باسن و پروتز باسن در دنیای پزشکی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده اند. این روش ها به افراد کمک می کنند تا با بالا کشیدن باسن، آن را فرم دهی کرده و زیبایی اندام خود را افزایش دهند. در این بین، روش اهمیت ویژه ای داشته و مزایای خاص خود را دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با این روش محبوب آشنا کرده و مزایا، معایب و نحوه انجام را برای شما شرح دهیم. پس اگر به دنبال انتخاب یک روش مناسب و کم عارضه برای لیفت باسن هستید بهتر است تا پایان این متن با همراه شوید.

تزریق چربی به باسن چیست ؟

عمل تزریق چربی امروزه به عنوان یک روش لیفت فوری برای باسن به حساب می آید. این روش که تاکنون توانسته است محبوبیت زیادی در بین افراد به دست آورد، یک عمل زیبایی با کم ترین تهاجم نسبت به عمل های مشابه (جراحی و کاشت ایمپلنت) به شمار می رود.

مهم ترین مزیت عمل تزریق چربی باسن این است که از هیچ گونه ماده مصنوعی مانند ژل های موجود در بازار استفاده نمی شود و ماده به کار برده شده، چربی بدن خود فرد خواهد بود. به همین دلیل، این احتمال که فرد بعد از عمل به ماده تزریق شده واکنش آلرژیک داشته باشد و یا بخواهد هزینه زیادی بابت ژل های مصنوعی بپردازد وجود ندارد.

عمل تزریق چربی به باسن با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. البته گاهی ممکن است با خواست خود بیمار به منظور راحتی در حین عمل، از داروی آرام بخش نیز برای او استفاده گردد.

برداشت چربی عمدتا از نواحی انجام می شود که چربی های مقاومی داشته باشند. نواحی داخلی ران ها یکی از قسمت هایی است که معمولا برای این کار انتخاب می شوند. برای پر کردن و فرم دهی باسن معمولا بین 200 تا 300 سی سی چربی نیاز است.

کاندید مناسب تزریق چربی به باسن

آمادگی لازم برای تزریق چربی به باسن

اکثر افراد می‌توانند کاندید مناسبی برای تزریق چربی به باسن باشند. به شرط آنکه اولا از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار بوده و ثانیاً در ناحیه دیگری از بدن خود (به عنوان مثال در ناحیه شکم، پهلوها و یا ران خود) چربی اضافی داشته باشند. در جلسه پیش از تزریق چربی که تحت عنوان جلسه آمادگی شناخته می‌شود، پزشک در خصوص هرگونه بیماری یا مشکلی که اخیراً یا از قبل به آن دچار بوده‌اید از شما سؤال پرسیده و ازتان می‌خواهد که داروهایی که مصرف می‌کنید را نام ببرید. سپس برای اینکه از مناسب بودن تزریق چربی برای شما اطمینان حاصل کند، شما را معاینه نموده و یک سری آزمایشات اولیه درخواست می‌کند. برای این که عمل بدون دردسری را پشت سر بگذارید بهتر است به توصیه‌های زیر قبل از تزریق چربی به دقت عمل کنید:

مراحل ترانسفر چربی به باسن

در انجام ترانسفر چربی به باسن مراحل زیر صورت می‌گیرد:

این بافت چربی جدید هنوز فاقد رگ‌ خونی است؛ به مرور زمان بدن جریان خون این بافت را تأمین نموده و بافت جدید مانند چربی طبیعی بدن از خون تغذیه خواهد کرد. درصد کمی از سلول‌های چربی به دنبال ترانسفر چربی جذب بدن می‌شوند. اما درصدی نیز به طور دائم در ناحیه مورد نظر باقی مانده و حجم و کانتور دلخواه شما را حفظ خواهند کرد.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به باسن

شما می‌توانید بعد از اتمام عمل تزریق چربی به کمک یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود به منزل بازگردید. مدت زمان نقاهت جراحی تزریق چربی از فرد به فرد دیگر متفاوت است؛ اما به طور کلی در اغلب بیماران چهار الی شش هفته تا بهبودی کامل زمان خواهد برد. دقت داشته باشید یک هفته نخست حیاتی‌ترین زمان است. بنابراین بهتر است هفته اول را به استراحت کامل اختصاص دهید.

ممکن است تا چند هفته اول در محل برش و تزریق خود درد نسبتاً خفیفی را تجربه کنید. گاهی اوقات کبودی و درد ممکن است تا بیش از دو هفته نیز باقی بماند. برای تسکین درد خود می‌توانید از داروهای مسکنی که پزشکتان تجویز نموده استفاده کنید. با رعایت توصیه‌های زیر شما می‌توانید دوران نقاهت بدون دردسری را برای خود رقم بزنید:

هفته اول

دو تا سه هفته

بهبودی طولانی مدت

در طی چندین ماه به مرور زمان و با بهبود تورم در ناحیه تزریق شما می‌توانید نتایج حقیقی تزریق چربی را مشاهده کنید. در طی این مدت سلول‌های چربی در محل خود تثبیت شده‌اند. معمولاً بعد از ۶ ماه نتیجه نهایی ترانسفر چربی قابل رؤیت خواهد بود. رعایت نکات زیر شما را در مسیر بهبود سریع‌تر یاری خواهد کرد:

مزایای تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن در چند سال اخیر به یکی از عمل‌های پرطرفدار در بین مراجعین کلینیک‌های زیبایی مبدل شده است. بسیاری از این افراد از ظاهر و فرم باسن خود شکایت دارند و این موضوع موجب تضعیف اعتماد به نفسشان شده است. تزریق چربی یک راهکار آسان و مؤثر برای رفع یک باره این مشکل به شمار می‌آید. در حقیقت شما با انجام این عمل با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم از شر چربی‌های اضافی دور شکم و پهلوهای خود خلاص می‌شوید و هم اندام خود را به فرم دلخواهتان در خواهید آورد. این موضوع موجب شده است که تزریق چربی به باسن به تزریق فیلر یا پروتز باسن برتری یابد. اگر بخواهیم مزایای تزریق چربی به باسن را برشماریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

آیا عمل تزریق چربی به باسن یک روش ایمن است؟

پیش از اقدام به عمل تزریق چربی بهتر است بدانید که در هر حال، این فرآیند نیز نوعی جراحی به حساب می آید و ممکن است با خطراتی همراه باشد. مخصوصا اگر در انتخاب پزشک دقت کافی را به خرج ندهید. اما باید بگوییم عوارضی که در مورد عمل زیبایی تزریق چربی به باسن تاکنون گزارش شده، در مقابل بقیه روش ها خیلی کمتر بوده است. به طور کلی عوارض این می تواند کبودی و خون مردگی، درد و تورم، عدم تقارن و عفونت در ناحیه تحت درمان باشد.

با این حال، خطرات این عمل نسبت به عمل کاشت پروتز بسیار کمتر خواهد بود. زیرا در تزریق چربی احتمال آسیب رسیدن به رشته های عصبی پا وجود ندارد.

آیا تزریق چربی به باسن به عنوان یک روش علمی مؤثر است؟

بله؛ تزریق چربی یک روش علمی تأیید شده توسط اساتید و متخصصان جراحی پلاستیک است و مقالات بسیاری در مورد کارآیی آن در افزایش حجم و کانتور اندام در مجلات معتبر پزشکی به چاپ رسیده است. اگر می‌خواهید بهترین نتایج را از تزریق چربی بگیرید، باید در انتخاب جراح خود پایبندی وی به اصول علمی اثبات شده را مد نظر قرار دهید.

باید دقت داشته باشید که سلول‌های چربی بسیار حساس و شکننده‌اند. بنابراین اگر پزشک شما تجربه کافی نداشته باشد و یا مطابق با اصول علمی در کتب رفرنس عمل نکند،‌ به آسانی ممکن است این سلول‌ها را تخریب نماید. به علاوه اکثر تکنیک‌های به کار رفته در تزریق چربی به باسن اعم از لیپوساکشن و تزریق زیر جلدی موجب آسیب بافتی می‌شوند. نتیجه این امر بروز نتایج غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

حتی در بهترین حالت و در دست حاذق‌ترین جراحان نیز حدود ۳۰ درصد از چربی تزریق شده جذب بدن می‌شود و نمی‌توان از آن به عنوان فیلر و کانتور اندام استفاده نمود. برای اینکه میزان جذب چربی را به حداقل رسانده و بهترین نتایج را از تزریق چربی بگیرید، باید در انتخاب جراح و کلینیک زیبایی خود نهایت دقت را به خرج دهید.

چرا بعد از تزریق چربی، فرم باسن نامتقارن به نظر می‌رسد؟

این اتفاق ناخوشاید اکثر اوقات زمانی رخ می‌دهد که عمل خود را به دست افراد غیرحاذق بسپارید. این عمل یک عمل بسیار دقیق و ظریف است و مهارت و تجربه زیادی را می‌طلبد. در صورتی که پزشک فاقد صلاحیت لازم برای انجام تزریق چربی باشد، ممکن است نتواند فرم صحیح و مطلوب اندام را حفظ کند و نتیجه کار نامتقارن بودن فرم اندام خواهد بود. علت دیگر این موضوع ممکن است ناشی از عدم دقت به فرآیند خالص سازی چربی باشد. در صورتی که فرآیند جداسازی سلول‌های چربی به طور صحیح انجام نشود ممکن است به سلول‌ها آسیب برسد و در نتیجه بعد از تزریق درصد بیشتری از سلول‌ها در یک طرف جذب شوند.

به علاوه، اگر مراقبت‌های ذکر شده توسط پزشک خود را به درستی رعایت نکنید، نمی‌توانید انتظار نتیجه مطلوب از تزریق چربی به باسن را داشته باشید. به عنوان مثال اگر در طول سه هفته اول بعد از عمل فشار نامتقارنی به یک طرف باسن خود وارد کنید، این فشار غیرقرینه موجب می‌شود که سلول‌های چربی در یک طرف از بین رفته و در طرف دیگر باقی بمانند. در نتیجه ظاهر باسن شما نامتقارن خواهد شد.

برای اینکه مشکل نامتقارن بودن فرم باسن خود به دنبال تزریق چربی را برطرف کنید، لازم است که تزریق چربی را تکرار کنید. در طی این فرآیند، مقدار بیشتری چربی به قسمتی که حجم خود را از دست داده منتقل می‌شود. در صورتی که چربی بدن شما برای انجام این عمل کافی نباشد، توصیه می‌شود که از پروتزهای سیلیکونی استفاده کنید.

عوارض تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن یک فرآیند نسبتاً کم خطر است و شما به دنبال عمل ترانسفر چربی تنها ممکن است زخم‌های بسیار کوچکی در ناحیه‌ای که لیپوساکشن در آن صورت گرفته پیدا کنید که آن هم به مرور زمان به طور کامل برطرف خواهد شد. معمولاً برای اینکه بتوانید نتایج اولیه تزریق چربی را مشاهده کنید، لازم است که ۴ تا ۶ هفته بعد از عمل صبر کنید. عوارض تزریق چربی به باسن عبارتند از:

از جمله عوارض نادر و خطرناکی که به دنبال انجام تزریق چربی توسط افراد غیرحرفه‌ای ممکن است رخ دهند نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماندگاری نتیجه عمل تزریق چربی باسن

اصلی ترین مساله بعد از اینکه عمل تزریق چربی به باسن انجام شد، میزان ماندگاری چربی تزریق شده خواهد بود. چربی هایی که به باسن تزریق می شوند به مرور زمان در اثر فرآیند متابولیسم، جذب و مصرف می شوند. به همین دلیل، حجمی که باسن در ابتدای تزریق دارد، به مرور کاهش پیدا می کند.

با این حال، اگر بیمار از وزن خود مراقبت کرده و آن را ثابت نگه دارد، حجم ایجاد شده در ناحیه باسن تقریبا همیشگی بوده و ثابت خواهد ماند. جالب است بدانید که چربی هایی که به باسن تزریق می شوند در اصل جزئی از بدن شده و در اثر افزایش سن، این چربی ها به همراه همه اعضای بدن دچار تغییر شکل خواهند شد.

چه نتایجی می توان از تزریق چربی باسن انتظار داشت؟

پس از عمل تزریق چربی و بزرگ تر کردن باسن، ممکن است بخشی از چربی تزریق شده به مرور زمان در بدن جذب شود. یک جراح متخصص با تجربه و ماهر برای رفع این مشکل، از تکنیک تزریق های لایه ای استفاده می کند.

در این روش، پزشک چربی را در لایه های مختلف باسن تزریق می کند و از این طریق باعث می شود جذب چربی تزریق شده در بدن به کمترین مقدار خود برسد. این تکنیک، علاوه بر تاثیری که بر ماندگاری چربی در ناحیه تحت درمان دارد، باعث می شود تا باسن پس از بهبود کامل، ظاهری یک دست تر و طبیعی تر داشته باشد.

بنابراین، فراموش نکنید که انتخاب پزشک متخصص با بیشترین تجربه و مهارت، حرف اول را در گرفتن بهترین نتایج از عمل تزریق چربی باسن خواهد زد؛ پس با تجربه ها را انتخاب کنید.

اضافه کردن حجم باسن و فرم دادن به آن باعث می شود تا در لباس های مورد علاقه تان زیباتر و جذاب تر به نظر برسید. بخصوص اگر از ابتدا باسن عضلانی داشته باشید. این روزها بسیاری از طراحی های مد و لباس، به دنبال ارائه مدل هایی هستند که بر مبنای باسن گرد و برجسته باشند. بنابراین، اگر می خواهید برای پوشیدن این گونه لباس ها اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و همچنین، با پوشیدن آن ها زیباتر به نظر برسید، اصلاح حجم و اندازه باسن و برجسته کردن آن روش مناسبی خواهد بود.

پس از تزریق چربی به باسن باید چه کرد؟

فرم دهی به باسن با روش تزریق چربی، علاوه بر شکل دادن، بزرگ کردن و بالا کشیدن این ناحیه، برای نواحی دیگر نیز نتایج مثبت در بر خواهد داشت. برای مثال چربی باید از ناحیه دیگری برداشته شود که منجر به شکل دهی و فرم دادن به این نواحی نیز خواهد شد. به این ترتیب، تزریق چربی به باسن، به فرم دهی کل بدن کمک کرده و برآمدگی های زنانه را برجسته تر نشان می دهد. این روش نیازی به بیهوشی عمومی، برش و بخیه زدن ندارد و به همین دلیل نسبت به کاشت پروتز، جایگزین بسیار بهتری خواهد بود.

بعد از آنکه چربی به باسن تزریق شد، تا چه زمانی نباید روی محل تزریق نشست؟

بهتر است تا 14 روز بعد از تزریق چربی از نشستن و اعمال فشار مستقیم بر روی باسن خود پرهیز کنید و هنگام استراحت نیز به پهلو و شکم خود بخوابید. بسته به شرایط ممکن است پزشک به شما توصیه کند که مدت بیشتری این ملاحظه را انجام دهید. عمل نکردن به این توصیه ممکن است موجب بد فرم شدن باسن شما به دنبال تزریق چربی گردد. معمولاً بهتر است بعد از دو هفته نیز از قرار دادن بالش‌های دوناتی شکل در نشیمنگاه خود استفاده کنید.

علت ترک خوردن پوست بعد از تزریق چربی چیست؟

پوست شما یک بافت الاستیک با خاصیت کشسانی فوق العاده است. با این حال باید بدانید که این قابلیت ارتجاعی محدود بوده و قادر به تحمل کشیدگی بیش از حد نیست. از سوی دیگر، خاصیت الاستیک پوست بسته به میزان کلاژن موجود در بافت از فرد به فرد دیگر متفاوت است. در نتیجه هرگونه چاق و لاغر شدن و تغییر ناگهانی در حجم طبیعی بافت زیر پوست ممکن است موجب شکست این قابلیت کشسانی و درنتیجه بروز ترک خوردگی و استرچ مارک در پوست شود.

در طی فرآیند تزریق چربی به باسن مقدار قابل توجهی چربی از یک ناحیه از بدن استخراج شده و در ناحیه دیگر (باسن) تزریق می‌شود. به همین علت ممکن است برخی از افراد بعد از تزریق چربی دچار استرچ مارک شوند که امری طبیعی است. هرچه تفاوت حجم مورد انتظار شما بیشتر باشد، شانس بروز استرچ مارک نیز بیشتر خواهد بود. برای رفع این ترک خوردگی پوست می‌توانید از روش‌های نوین زیبایی استفاده کنید.

تفاوت عمل تزریق چربی باسن با کاشت پروتز باسن چیست؟

پروتزهای طبیعی مانند چربی، پس از تزریق به ناحیه باسن، خاصیت انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان می دهند. همین مزیت باعث می شود تا فرم دادن به باسن و شکل دهی آن به صورت دلخواه ساده تر انجام شده و نتیجه حاصل از عمل طبیعی تر و رضایت بخش تر به نظر برسد.

این انعطاف در مورد پروتزهای مصنوعی وجود نداشته و بنابراین گاهی ممکن است نتیجه عمل آنچنان دلچسب نباشد؛ بخصوص اگر پزشک مورد نظر شما تبحر لازم را نداشته باشد.

یکی از دلایل محبوبیت تزریق چربی نسبت به پروتزهای مصنوعی در بین افراد این است که از چربی طبیعی بدن خود فرد استفاده می شود. این مزیت منجر به جلوگیری از عفونت و دیگر عوارضی می شود که در روش های دیگر محتمل خواهد بود.

برای پر کردن ناحیه باسن با کمک تزریق چربی، معمولا حجم چربی زیادی لازم است و همین مساله باعث می شود تا حجم زیادی از چربی های اضافی بدنتان برداشته شده و بدنتان فرم بهتری بگیرد. با انجام این عمل، در اصل با یک تیر دو نشان می زنید و به بهبود کانتور بدن خود نیز کمک خواهید کرد.

تزریق چربی باسن بهتر است یا تزریق ژل؟

افزایش سن بر ظاهر و اندام اشخاص تاثیرات بسیاری دارد. شل شدگی و افتادگی پوست از جمله عوارض افزایش سن هستند که در تمامی نقاط بدن قابل مشاهده خواهد بود. یکی از مهم ترین نواحی که از این مسئله تاثیر می پذیرد، افتادگی باسن است که برای رفع آن هیچ برنامه رژیمی نمی تواند کارساز باشد و برنامه های ورزشی نیز تنها می توانند به افزایش عضله ها کمک نموده و عمدتا نقشی در خوش فرم کردن آن ندارند.

در سال های اخیر، روش های جراحی و غیرجراحی بسیاری به منظور فرم دهی و تغییر اندازه باسن انجام می شود که بر روی متناسب کردن برجستگی، حجم، فرم و ظاهر باسن تمرکز دارند. یکی از این روش ها تزریق ژل به باسن است که برای افزایش سایز و تغییر فرم باسن مفید بوده و تاثیری فوری خواهد داشت.

از جمله ژل های شناخته شده ای که برای تزریق در ناحیه باسن مورد استفاده قرار می گیرد، ژل مکرولین است که از جنس هیالورونیک غیرحیوانی بوده و به عنوان یک ژل نرم، غنی و شفاف به کار می رود. در تزریق ژل به باسن، در ابتدا باید از بی حسی موضعی استفاده کرد تا بیمار در راحتی کامل باشد. سپس، پزشک جراح با ایجاد یک برش بسیار ریز با ابعاد 2 تا 3 میلی متر در خط میانی باسن، مسیر وارد شدن کانولا را فراهم می کند.

در نهایت، ژل تزریقی مورد نظر ( ژل مکرولین )، از طریق کانولای باریک و ظریف در قسمت بالای باسن وارد می شود. این عمل ممکن است کمی تورم در ناحیه عضله باسن ایجاد کند که کاملا طبیعی بوده و بعد از حدود 4 تا 6 هفته از بین رفته و حسی طبیعی به بیمار خواهد داد.

اسید هیالورونیک آزاد شده توسط ژل تزریقی مکرولین، باعث فرم دادن و برجسته کردن باسن می شود که البته به مرور زمان میزان آن کمتر شده و باید تزریق ژل، مجددا تکرار شود. این مساله هزینه زیادی به بیمار تحمیل کرده و با صرفه نخواهد بود.

پزشکان برای اینکه اثری دائمی تر را با هزینه نسبتا کمتری برای بیمار حاصل نمایند، از روش تزریق چربی برای بالا کشیدن و شکل دهی باسن استفاده می کنند. همچنین، در تزریق چربی، احتمال عفونت و پس زدن نیز بسیار کم خواهد بود و دوران نقاهت کوتاه تری لازم است.

آیا اگر رسوبات چربی زیادی نداشته باشیم، باز هم می توان عمل تزریق چربی به باسن انجام داد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای افراد خیلی لاغر پیش آید این است که آیا می توانند به منظور بزرگتر و برجسته تر کردن باسن، برای عمل زیبایی تزریق چربی اقدام نمایند. در جواب چنین افرادی باید گفت که در هر صورت اگر به دنبال عمل تزریق چربی هستند باید حجم مورد نیاز چربی را در بدنشان داشته باشند.

پزشک متخصص در بسیاری از موارد می تواند حجم چربی لازم را در بدن آن ها پیدا کند. با این حال، پیش از آن که برای تزریق اقدام نمایید، طی جلسه مشاوره با پزشک مورد نظرتان به این اطمینان خواهید رسید که آیا کاندیدای مناسبی به شمار می روید یا نه.

گاهی با توجه به شرایط سلامتی و وضعیت اندام بیمار، پزشک به او پیشنهاد اضافه وزن تا چند کیلو را می دهد تا چربی لازم برای عمل تزریق فراهم گردد. البته این مورد بسیار نادر است و در شرایط خاصی می تواند انجام شود.

برای کسانی که به دلیل لاغری بیش از حد نمی توانند عمل تزریق چربی باسن انجام دهند، استفاده از روش کاشت پروتز مناسب تر است. البته باید عوارض شدیدتر و فرآیند عمل طولانی تری را تحمل کرده و زمان بیشتری برای بهبودی کامل صرف نمایند.

چرا باید برای تزریق چربی باسن، پزشک متخصص انتخاب کنیم؟

جای تعجب ندارد اگر به دنبال بهترین و طبیعی ترین نتیجه از عمل خود باشید. در قسمت های قبل هم اشاره کردیم که تبحر و تجربه یک پزشک تا حد زیادی بر نتیجه نهایی تاثیرگذار خواهد بود. ممکن است در برخی از افراد این تصور وجود داشته باشد که تزریق چربی باسن، ناهمواری این ناحیه را در پی دارد.

باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه بوده و عمل تزریق چربی اگر به شکل اصولی انجام شود، به خودی خود چنین ظاهر ناخوشایند و سلولیت مانندی را به وجود نخواهد آورد.

در واقع اگر تزریق چربی توسط یک پزشک متخصص، ماهر و با تجربه انجام شود، توانایی او باعث می گردد تا ظاهر باسن شما کاملا هموار بوده و بافت چربی های تزریق شده کاملا یک دست باشد. توانایی یک پزشک در تزریق چربی حتی می تواند باعث شود تا اگر ناهمواری هم از قبل از عمل وجود دارد، برطرف گردد.

خروج از نسخه موبایل